Nierówno pracujący silnik

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Nierówno pracujący silnik

Post autor: Darenty » 2009-07-03, 16:02

"R0506"
Idle Air Control System
RPM Lower Than Expected.

Silnik odpala normalnie, po czym ma się wrażenie jakby miał zgasnąć, ale podciąga się jakoś i pracuje dalej, a obroty falują :znudzony: (zimny silnik)
Jak podcas jazdy dojeżdżam do np. świateł i wysprzęgle bieg na obrotach powiedzmy 2000 i więcej to zdechnie :looka: (ciepły silnik),
jak przytrzymam go na biegu hamując i wcisnę sprzęgło w granicach 500 obr. niegaśnie i trzyma obroty równo rzędu ok 500-700 choć i bywa że pochodzi chwilę równo i zaczyna falować 500-650 obr. (ciepły silnik)

Niech ktoś mnie utwierdzi, że własnie mi TPS (Throttle Position Sensor) padł :kwasny:
MAF (Mass Air Flow Sensor) jest na 100% dobry bo mam drugi w domu i podmianke robiłem dla sprawdzenia. Chyba że w salonie sprzedali mi padniety :wstyd:
Bo nie wiem co jeszcze mogło zdechnąć.. Oxygen sensor (sondy lambda)? :|
Ale one chyba przecież niemiałyby wpływu na na prace silnika tylko pewnie by wyrzucało jakiś błąd związany z systemem emisji..
Throttle body control motor też paść niemógł bo by pedał gazu niereagował czy coś a wszystko jest dobrze..
Auto jeździ zupełnie normalnie, nic ze spalaniem się niedzieje (chyba), żadnych nowych dźwięków itp tylko te obroty..
Muszę to zrobić szybko, bo tak za bardzo w cyklu miejskim nie da się komfortowo jeździć tylko trzeba patrzeć na obroty żeby w odpowiednim momencie wysprzęglić bo zdechnie i parodia :wstyd:


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-07-03, 16:17

Hmm w omedze to bym od razu wskazał na regurator wolnych obrotów dokładnie tak się to objawia jak opisujesz ale regulatora w mustangu nie ma. Na moje oko może to być coś z przepustnicą, lub dolną przepustnicą na płytkach za kolektorem ssącym. Zobacz czy pracuje dźwignia na tych płytach z tyłu kolektora ssącego. Może jeszcze być nieszczelny układ dolotowy posprawdzaj zapinki. Ściągnij też układ i zobacz jak wyglądają motylki na przepustnicy czy nie są zalepione brudem/nagaraem.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-07-03, 19:31

Nieszczelny dolot i zabrudzona przepustnica odpada - dolot przebadany, zagladałem w przepustnice po rozłączeniu ramienia dolotowego - czysto.
Sprawa przepustnicy z tyłu - nie wiem jak się ma zachowywać dokładnie, ale przy lekkim dodaniu gazu prawe i lewe ramię nierusza się.. jak mu dam mocniej to ramię prawe i lewe leci do końca, czyli same skrajne pozycje. Przy próbach ręką zadnych problemów z ruchem.
Zostaje więc TPS, tak?
Gdzieś jakiś czas temu zupełnie przypadkowo czytałem na forum amerykańskim, że TPS'y lubią padać czy lubiały w pierwszych modelach.. Dunoo


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: Nierówno pracujący silnik

Post autor: witekz » 2009-07-03, 20:29

[quote="DarentyV8"]"R0506"
Idle Air Control System
RPM Lower Than Expected.
:[/quote]
Wyskoczył kod P0506, nie wiem czy masz jakiś skaner, spróbuj wykasować błąd i zobaczyć, czy choć na chwilkę pomogło.Moim zdaniem to może być zabrudzony MAF Sensor, nie działający zawór PCV (jak taki masz w 3v), masz filtr stozkowy? u mnie właśnie tak się zachowywał jak dostało się troszkę oleju na MAF Sensor i przepustnicy.Zobacz jeszcze dokładnie przepustnice czy nie występuje tzw "maź". Po wyczyszczeniu zresetuj błąd.

Tu są przykładowe rozwiązania (trochę inne silniki):
http://www.justanswer.com/questions/1bl ... code-p0506

http://www.obd-codes.com/p0506

http://check-engine-light-codes.blogspo ... h-46l.html



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-07-05, 09:44

Okay, więc wstałem dziś wcześniej i wziąłem się za robote.
Bez zbędnego owijania - naprawiłem i wszystko działa jak wcześniej. :)
Sprawa wyglądała nieco dziwnie z początku, bo zdjąłęm dolot i jeszcze raz przegląd przepustnicy - no czysta zasadniczo, ale wziąłem czystą szmatke, beznyne ekstrakcyjną i przetarłem ją i motylki do stanu "lustro" :)
Dalej wypiąłem TPS i wykręciłem go, tu śladowe zakurzenie nazwijmy to, złożyłem do kupy wszystko, skasowałem błąd - en voila! działa :D
Nie wiem czy ta przepustnica taka wrażliwa się zrobiła bo co jakiś czas ją przecieram i wydawało mi się że bywała bardziej usmarowana a problemów niebyło nigdy..
W sumie to i tak myślałem o nowej od BBK.. zawsze niby +5HP więc jak mnie znowu wkurzy to podmianka :rotfl:


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-04, 00:12

Miałem bardzo podobnie - falowanie obrotów. Chyba nawet raz zgasł na jałowych. Po włączeniu klimy jeszcze bardziej bujał i trochę za nisko, jak wszyscy ocenili (600-700 obr.).
Czyszczenie przepustnicy rozwiązało sprawę.



Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-12-09, 15:54

Cholera, gdzie sie benzynę ekstrakcyjną kupuje? I drugie pytanie, jak czyścić przepustnicę aby jej nie zepsuć?



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-12-09, 16:03

ja ostatnio czyscilem preparatem wurtha do czysczenia gaznikow i przepustnic, do tego szamtka i wprawna reka. kupilem go na allegro.


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-12-09, 18:20

CarPlan Carb & Choke Cleaner + szmatka :)
Tego typu wynalazki w byle motoryzacyjnym kupisz :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-12-10, 00:26

STP Carb Cleaner i szmatka, dały sobie radę. Według instrukcji trzeba było czyścić tym środkiem na włączonym silniku ale się nie zastosowałem, jakoś mi to nie pasowało. Po czynnościach czyszczących był mały problem z zapaleniem silnika. Zapalił za drugim razem. Samochód odżył, obroty są wyższe niż zwykle o około 100 rpm, nie spadają poniżej 500, co powodowało przygasanie silnika. Mam nadzieję, że świece i brudna przepustnica były jedynymi przyczynami moich problemów.


Z: 05/2015
O: 04/2016

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-12-10, 12:46

stanglex pisze:Według instrukcji trzeba było czyścić tym środkiem na włączonym silniku ale się nie zastosowałem, jakoś mi to nie pasowało
Czekaj, bo sobie nie radzę.. czyściłeś przepustnicę, motylki.. na odpalonym silniku? :zdziwko:


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-12-10, 14:22

Na nieodpalonym silniku można jedynie oczyścić nagar z zewnętrznej strony przepustnicy - no chyba że się ją odkręci i wytrze szmatką z każdej strony. Na włączonym silniku nie trzeba tego robić, a dodatkowo czyści się cały kolektor ssący i komorę spalania. Formulacja tych preparatów doskonale się spala bez uszczerbku dla katalizatorów czy silnika.

Nie należy natomiast sikać tym preparatem do środka poprzez przepustnice na niewłączonym silniku co może prowadzić do nieodpalenia silnika albo co gorsza niekontrolowanej detonacji w momencie jego odpalania. Dodatkowo preparat wlany na tłoki rozpuści film olejowy i może dostać się do oleju.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-12-10, 15:42

Darenty pisze:
stanglex pisze:Według instrukcji trzeba było czyścić tym środkiem na włączonym silniku ale się nie zastosowałem, jakoś mi to nie pasowało
Czekaj, bo sobie nie radzę.. czyściłeś przepustnicę, motylki.. na odpalonym silniku? :zdziwko:
Czyściłem na nieodpalonym, bo po pierwsze, nie miałem do dyspozycji drugiej osoby, która wciskając gaz otwierałaby przepustnicę. Po drugie po odchyleniu motylków ręką był za nimi taki syf, że tylko połączenie STP i szmatki dało odpowiedni rezultat. Samo zastosowanie środka nie wyczyściłoby tych zabrudzeń. Zaryzykowałem więc czyszczenie na wyłączonym silniku mimo, iż instrukcja wymagała włączenia silnika. Ponadto we wszystkich filmach instruktażowych na youtube amerykańce dokonują tych czynności przy wyłączonym silniku.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-12-11, 17:32

stanglex, że się tak spytam ............ ile masz na trzaskane km ?
U siebie sprawdzałem przy przebiegu 38 kkm i wszystko było czyste


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-12-11, 18:24

50 tys km. - było sporo brudu w głębi za motylkami. Czarna tłustawa maź. Swoją drogą nie sądziłem, że maź ma aż taki wpływ na pracę silnika. Auto jest z początku 2005 r. więc mogło się nazbierać.


Z: 05/2015
O: 04/2016

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”