Przed rejestracją zamiana świateł etc.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
ringi sie nie pala, pala sie przetwornice, ktore mozna kupic za 20 zl. mi za lampy zwrocili 100% kasy i nie chcieli ich z powrotem:). Odnosnie odblaskow, to nie sa symetryczne, sa asymetryczne, tylko na druga strone do ruchu angielskiego, czego wcale nie potwierdza oznaczenie na szybie, tam jest ze do prawostronnego. odblaski mozna wymienic jak ja to zrobilem z HD, tak czy inaczej lampy sa w tej chwili niedostepne, sprzedaz zawieszona z powodu awaryjnosci przetwornic.
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Jej, chłopaki, HILFE !!!
Dziisaj z Paytoplay próbowaliśmy u mnie ''z amerykańskich świateł'' zrobić europejskie kierunki (po polskich przeróbkach 1,5 roku temu się SJB trochę wykoleił - z lewej strony działa prawie dobrze (miga czerwone i żółte światło) a z prawej strony tylko miga 1 zarówka czerwona środkowa.)
Jest postęp bo 3 inne żarówki już się nie palą 24h/dobę ; ) Poza tym kupiłem sobie potężny kabel do odpalania auta z innego akku. ; ))
Natomiast stwierdziliśmy (podobnie jak elektryk), że z SJB nie wychodzą sygnały na przedni prawy kierunek i tylny środdkowy stop.
Czy macie jakąś metode , żeby z prawego tylnego czerwonego stopu "wyprowadzić'' sygnał ''na żółty kierunek'' (od razu mówię, że na dobrych dwukolorowych LEDach z USA pali się na żółto i stop i kierunek bo ww.)
Ja już wymyśliłem, żeby kierunkowskaz z żarówki w desce rozdzielczej poprzez przekaźnik 5V/12V 10A przerzucić na tył auta - jak myślicie? Rozbierał już ktoś deskę a raczej obrotomierze???
Dziisaj z Paytoplay próbowaliśmy u mnie ''z amerykańskich świateł'' zrobić europejskie kierunki (po polskich przeróbkach 1,5 roku temu się SJB trochę wykoleił - z lewej strony działa prawie dobrze (miga czerwone i żółte światło) a z prawej strony tylko miga 1 zarówka czerwona środkowa.)
Jest postęp bo 3 inne żarówki już się nie palą 24h/dobę ; ) Poza tym kupiłem sobie potężny kabel do odpalania auta z innego akku. ; ))
Natomiast stwierdziliśmy (podobnie jak elektryk), że z SJB nie wychodzą sygnały na przedni prawy kierunek i tylny środdkowy stop.
Czy macie jakąś metode , żeby z prawego tylnego czerwonego stopu "wyprowadzić'' sygnał ''na żółty kierunek'' (od razu mówię, że na dobrych dwukolorowych LEDach z USA pali się na żółto i stop i kierunek bo ww.)
Ja już wymyśliłem, żeby kierunkowskaz z żarówki w desce rozdzielczej poprzez przekaźnik 5V/12V 10A przerzucić na tył auta - jak myślicie? Rozbierał już ktoś deskę a raczej obrotomierze???
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
troche bys opisal dokladnie co masz w tej chwili przerobione, co bylo przerabiane, sygnal z deski to jakis bez sens. cos sie wymysli tylko opisz tak bardzo dokladnie do sie dzieje a nie tak chaotycznie, bo nie bardzo mozna zrozumiec co sie dzieje. powiedz czy przy tej sytuacji szybko mroga na desce? czy dziala z prawej strony stop/kierunek?
napisz gdzie masz ledy, gdzie zwykle zarowki.
napisz gdzie masz ledy, gdzie zwykle zarowki.
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
OK,
a) obecnie wszędzie są zarówki.
b) nie pali się środkowy stop.
c) tylne 2 boczne obrysówki się palą (czerwone).
d) przedni lewy kierunek się pali ok.
e) lewy tylny kierunek się pali ok (jest żółta zarówka w miejscu świateł cofania) ale dodatkowo migają 2 skrajne czerwone zarówki. Ale to jeszcze spoko.
f) jako prawy tylny kierunkowskaz miga tylko czerwona żarówka środkowa (po prawej stronie auta oczywiście).
g) jako prawy stop pali się tylko czerwona żarówka środkowa (po prawej stronie auta oczywiście).
h) po prawej stronie żółta zarówka w miejscu świateł cofania sie nie pali.
i) z tyłu palą się wszystkie 6 czerwonych żarówek jako swiatła postojowe/mijania.
j) prawy przedni kierunek nie działa.
k) na desce rozdzielczej prawy kierunek miga ok, lewy kierunek miga 2 razy za szybko.
l) jak na chwilę podmieniliśmy czerwoną żarówkę środkową (po prawej stronie auta oczywiście) na dwukolorową diodę LED to pali się kierunek na żółto ale także Stop pali się na żółto ; ( (zamiast na czerwono, natomiast 'postojowe/mijania' pali się na czerwono).
m) jako lewy stop palą się 2 skrajne czerwone żarówki (po lewej stronie auta oczywiście).
Sprawdzaliśmy z Paytoplay że NIE wychodzi żaden sygnał z SJB na prawy przedni kierunek i tylny środkowy stop (wg. Twojego schematu/opisu), no bo SJB zwalony zapewne (elektronik mówi, że soft się zwalił).
a) obecnie wszędzie są zarówki.
b) nie pali się środkowy stop.
c) tylne 2 boczne obrysówki się palą (czerwone).
d) przedni lewy kierunek się pali ok.
e) lewy tylny kierunek się pali ok (jest żółta zarówka w miejscu świateł cofania) ale dodatkowo migają 2 skrajne czerwone zarówki. Ale to jeszcze spoko.
f) jako prawy tylny kierunkowskaz miga tylko czerwona żarówka środkowa (po prawej stronie auta oczywiście).
g) jako prawy stop pali się tylko czerwona żarówka środkowa (po prawej stronie auta oczywiście).
h) po prawej stronie żółta zarówka w miejscu świateł cofania sie nie pali.
i) z tyłu palą się wszystkie 6 czerwonych żarówek jako swiatła postojowe/mijania.
j) prawy przedni kierunek nie działa.
k) na desce rozdzielczej prawy kierunek miga ok, lewy kierunek miga 2 razy za szybko.
l) jak na chwilę podmieniliśmy czerwoną żarówkę środkową (po prawej stronie auta oczywiście) na dwukolorową diodę LED to pali się kierunek na żółto ale także Stop pali się na żółto ; ( (zamiast na czerwono, natomiast 'postojowe/mijania' pali się na czerwono).
m) jako lewy stop palą się 2 skrajne czerwone żarówki (po lewej stronie auta oczywiście).
Sprawdzaliśmy z Paytoplay że NIE wychodzi żaden sygnał z SJB na prawy przedni kierunek i tylny środkowy stop (wg. Twojego schematu/opisu), no bo SJB zwalony zapewne (elektronik mówi, że soft się zwalił).
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
czyli wynika ze problem masz ze skrajna lampa z prawej strony + kierunek z przodu+ top w klapie?Olaf pisze:OK,
a) obecnie wszędzie są zarówki.
b) nie pali się środkowy stop.
c) tylne 2 boczne obrysówki się palą (czerwone).
d) przedni lewy kierunek się pali ok.
e) lewy tylny kierunek się pali ok (jest żółta zarówka w miejscu świateł cofania) ale dodatkowo migają 2 skrajne czerwone zarówki. Ale to jeszcze spoko.
f) jako prawy tylny kierunkowskaz miga tylko czerwona żarówka środkowa (po prawej stronie auta oczywiście).
g) jako prawy stop pali się tylko czerwona żarówka środkowa (po prawej stronie auta oczywiście).
h) po prawej stronie żółta zarówka w miejscu świateł cofania sie nie pali.
i) z tyłu palą się wszystkie 6 czerwonych żarówek jako swiatła postojowe/mijania.
j) prawy przedni kierunek nie działa.
k) na desce rozdzielczej prawy kierunek miga ok, lewy kierunek miga 2 razy za szybko.
l) jak na chwilę podmieniliśmy czerwoną żarówkę środkową (po prawej stronie auta oczywiście) na dwukolorową diodę LED to pali się kierunek na żółto ale także Stop pali się na żółto ; ( (zamiast na czerwono, natomiast 'postojowe/mijania' pali się na czerwono).
m) jako lewy stop palą się 2 skrajne czerwone żarówki (po lewej stronie auta oczywiście).
Sprawdzaliśmy z Paytoplay że NIE wychodzi żaden sygnał z SJB na prawy przedni kierunek i tylny środkowy stop (wg. Twojego schematu/opisu), no bo SJB zwalony zapewne (elektronik mówi, że soft się zwalił).
teraz pytanie jest skad masz brany sygnal do tej zoltej we wstecznym? prawdopodobnie z wlasnie tej nie dzialajacej lampy skrajnej. zobacz gdzie ida z niej (tej zoltej we wstecznym). cos masz skopane w kablach, sadze ze sjb jest ok. jak jest jakies zwarcie tam, to sjb nie da zadnego sygnalu. natomiast dziwne jest ze lewa kontrolka mruga dwa razy szybciej, bo wg uszkodzenia, to prawa powinna mrugac szybciej.
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Hm, to jest tak w tej przedniej prawej żarówce kierunku:caniggia pisze:Olaf pisze:OK,
k bis-poprawka) na desce rozdzielczej LEWY kierunek miga ok, PRAWY kierunek miga 2 razy za szybko.
quote]
czyli wynika ze problem masz ze skrajna lampa z prawej strony + kierunek z przodu+ top w klapie?TAK
teraz pytanie jest skad masz brany sygnal do tej zoltej we wstecznym? prawdopodobnie z wlasnie tej nie dzialajacej lampy skrajnej.TAK
zobacz gdzie ida z niej (tej zoltej we wstecznym). cos masz skopane w kablach, sadze ze sjb jest ok. jak jest jakies zwarcie tam, to sjb nie da zadnego sygnalu. natomiast dziwne jest ze lewa kontrolka mruga dwa razy szybciej, bo wg uszkodzenia, to prawa powinna mrugac szybciej.SORRY, TO MÓJ BŁAD W PISANIU, 2 X SZYBCIEJ MIGA PRAWY KIERUNEK
a) jak kable do niej przy SJB podpieliśmy ''na chama'' pod jakieś inne źródło to zarówka świeciła (więc kabel do niej i żarówka działa).
b) żarówka się nie świeci, bo na kablu dedykowanym do niej zaraz po wyjsciu z SJB nie ma prądu- bodajże pin 41 - i z tego wnioskujemy że część SJB jest zwalona (+ nie ma środkowego stopu ; (
stąd moje pytanie, czy jakoś inaczej (poza Twoim schematem, który jest dobry) można to gó...no obejść ; (
-
- Forumowicz
- Posty: 404
- Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Sterling Grey
- Kontakt:
tam jest coś takiego zrobione, ze do tych małych żarówek gdzie fabrycznie są wsteczne ktos pociągnął nowe kable od przednich kierunkowskazów.caniggia pisze:teraz pytanie jest skad masz brany sygnal do tej zoltej we wstecznym? prawdopodobnie z wlasnie tej nie dzialajacej lampy skrajnej. zobacz gdzie ida z niej (tej zoltej we wstecznym). cos masz skopane w kablach, sadze ze sjb jest ok. jak jest jakies zwarcie tam, to sjb nie da zadnego sygnalu. natomiast dziwne jest ze lewa kontrolka mruga dwa razy szybciej, bo wg uszkodzenia, to prawa powinna mrugac szybciej.
Cos tam wg mnie jest ewidentnie z SJB dziwnego bo od wtyczki c2280d z pina 41 jak się podepnie kabel ( tak jak to jest fabrycznie ) od kierunku w przednim zderzaku nie idzie sygnał, natomiast jak się do tego odciętego kabla z zarówką podepnie inny sygnał, tak jak np stop to zarówwka działa...
Wygląda to tak jakby z sjb z tego pina 41 nie było sygnału - chyba ze tam jakos ten sygnał ma wracac czy cos...
Dodam ze do prawej tylnej lampy wszystkie kable popodłączałem tak jak to jest fabrycznie, ale nei działa ona w taki sposób jak powinna... bo sygnał kierunek/stop jest tylko w srodkowym kloszu, natomiast na tym kablu, który odpowiada za sygnał kierunek/stop w kloszu po zewnętrznej stronie jest ciągłe napięcie i jak się go podepnie to się cały czas pali stop...
Lewej lampy nawet nie ruszalismy, tam jest wszystko tak przerobione jak zrobil kiedys jakis elektryk, tylko głupio to trochę chodzi bo przy kierunkowskazie mruga sobie ta zarowka we wstecznym, ale mrugają tez stopy, tak jak to jest fabrycznie tak jakby ten sygnal nei byl rozdzielony, a przy hamowaniu palą się juz same stopy bez tego kierunku we wstecznym...
Troche to jest ciezko wytlumaczyc bo jedna strona dziala zupelni inaczej niz druga...
Natomiast największym problemem wydaje mi sie to ze z pina do prawego przedniego kierunki nie idzie sygnał, natomiast z pina do tylnego zewnetrzengo klosza jest ciagly sygnał, tak ze ciągle pali sie stop... nawet przy wylaczonym silniku...
To moze byc kwestia uziemienia ze cos jest zwalone?
Może to co napisałem cos pomoże, bo generalnie to sprawe trzeba jakoś zalatwic

Bart
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
powiedzcie jeszcze jak to jest w desce, olaf pisal ze szybko mruga lewa strona, a powinna prawa szybko mrugac. ale i tak wyglada mi na to ze da sie sprawe zalatwic, narusuje sobie to na kartce, cos wymysle. stop sie wezmie bezposrednio z brake switcha przez przekaznik,
kierunek do przodu z tego tylnego srodkowego co jeszcze dziala.
czyli wynika ze przedni kierunek pin 41 nie ma napiecia
tylna klapa czyli pin 39 nie ma napiecia
tylna prawa skrajna ma caly czas napiecie - pin 40 lub 47 bo nie wiem ktory dokladnie jest od skrajnej.
rozumiem rowniez ze bezpieczniki wszystkie zostaly sprawdzone i pod maska i w SJB?
no wiec zeby wyeliminowac na 100% usterki po stronach kabli, odetnijcie pin 41, pin 39, i 40 lub 47 zaraz przy SJB, wyjasc wszystkie zarowki co beda sprawdzane, wlaczyc zaplon i sprawdzic stan napiec na tych pinach od strony SJB jak i strony drugiej. wylaczyc zaplon, sprawdzic to samo, rowniez z obu stron, sprawdzic od strony lamp czy ktorys z 3 przewodow ma przejscie na mase. nastepnie wlozyc zarowki i (na wylaczonym zaplonie) podac napiecie na kazdy z tych 3 przewodow (od strony zarowek) i sprawdzic czy sie zapalaja. jak sie zapalaja wszystkie, znaczy w kablach nie ma zwory. jak sie ktoras nie zapali to cos nie tak i to trzeba w 1 kolejnosci zrobic.
mozna jeszcze test taki aby wlutowac bezposrednio przy SJB zarowki pin 41 i 40lub47 takie jak w kierunku czy stopie, czyba 21W lub 27W, juz nie pamietam i do pina 39 10W.
sprawdzic po wlaczeniu zaplonu co sie na nich dzieje.
pamietajcie, ze jak sjb wykryje usterke to odrazu odlacza napiecie na zarowki i jak cos sie w podpieciu zmieni, nalezy wyloczyc/wlaczyc zaplon ponownie zeby poprawnie sprawdzic.
kierunek do przodu z tego tylnego srodkowego co jeszcze dziala.
czyli wynika ze przedni kierunek pin 41 nie ma napiecia
tylna klapa czyli pin 39 nie ma napiecia
tylna prawa skrajna ma caly czas napiecie - pin 40 lub 47 bo nie wiem ktory dokladnie jest od skrajnej.
rozumiem rowniez ze bezpieczniki wszystkie zostaly sprawdzone i pod maska i w SJB?
no wiec zeby wyeliminowac na 100% usterki po stronach kabli, odetnijcie pin 41, pin 39, i 40 lub 47 zaraz przy SJB, wyjasc wszystkie zarowki co beda sprawdzane, wlaczyc zaplon i sprawdzic stan napiec na tych pinach od strony SJB jak i strony drugiej. wylaczyc zaplon, sprawdzic to samo, rowniez z obu stron, sprawdzic od strony lamp czy ktorys z 3 przewodow ma przejscie na mase. nastepnie wlozyc zarowki i (na wylaczonym zaplonie) podac napiecie na kazdy z tych 3 przewodow (od strony zarowek) i sprawdzic czy sie zapalaja. jak sie zapalaja wszystkie, znaczy w kablach nie ma zwory. jak sie ktoras nie zapali to cos nie tak i to trzeba w 1 kolejnosci zrobic.
mozna jeszcze test taki aby wlutowac bezposrednio przy SJB zarowki pin 41 i 40lub47 takie jak w kierunku czy stopie, czyba 21W lub 27W, juz nie pamietam i do pina 39 10W.
sprawdzic po wlaczeniu zaplonu co sie na nich dzieje.
pamietajcie, ze jak sjb wykryje usterke to odrazu odlacza napiecie na zarowki i jak cos sie w podpieciu zmieni, nalezy wyloczyc/wlaczyc zaplon ponownie zeby poprawnie sprawdzic.
-
- Forumowicz
- Posty: 404
- Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Sterling Grey
- Kontakt:
prawa mruga za szybko, bo jak sie wrzuca kierunek to tylko jedna zarówka z tyłu sie pali i nic z przoducaniggia pisze:powiedzcie jeszcze jak to jest w desce, olaf pisal ze szybko mruga lewa strona, a powinna prawa szybko mrugac
lewa mruga z normalna czestotliwscią tylko tam mruga jedna żarówka za dużo, bo oprócz dwóch kloszy z tyłu pali sie jeszcze ta lampka we wstecznym podczas kierunku ( nie wiem czy to jest w jakiś sposób groźne dla sjb, że za duże obciążenie czy coś - ale to teraz walic - lewa strone chyba sie da normalnie przerobic, bo jest sygnał do kierunku przedniego z pina)
bezpieczników my nie sprawdzaliśmy, ale Olaf mówi ze dwa miesiące temu jak był u elektryka to mu wszystko posprawdzał - ale sprawdzimy to jeszcze jak teraz bedziemy coś dłubac.
Bart