[Dezo] Mustang Coupe V8 1966

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_, Pavulon_, Hans

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

[Dezo] Mustang Coupe V8 1966

Post autor: Dezo » 2009-10-06, 16:11

Wypada otworzyć temat po tak długim czasie...
Zdjęcia są tutaj między innymi. http://picasaweb.google.com/home" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-10-06, 15:08 przez Dezo, łącznie zmieniany 3 razy.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-06, 17:06

Hmmm, to może tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-03-08, 10:58 przez Dezo, łącznie zmieniany 3 razy.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-06, 17:19

O, dzięki Robert. Za chwilę spadam do warsztatu, bo już diagnozują usterkę. Podobno kawałek odłamanego tłoka wypadł :D . To było powodem klekotania. Zobaczymy co dalej.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-10-06, 22:25

Dezo,
mi bardzo Twoje auto przypadło do gustu z dwóch powodów :) wydech oraz bench seat :D

brzmi cudownie, mój mi się mega podoba ale do Twojego się nie umywa. No i ta kanapa z przodu ! rewelacja !

no ale brakuje mi tu fotek silnika i wnętrza właśnie !



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-07, 06:52

Dzieki za uznanie. Bez zbędnej kurtuazji dodam, że i Twój Mustang to "klasa światowa". :)
Fotki silnika i wnętrza zamieszczę później. Zwłaszcza silnik wygląda teraz ciekawie - jest rozebrany na czynniki pierwsze. Doszedłem do wniosku, że przy okazji zrobię mu cały remont. Tak więc na najbliższe miesiące jazda z głowy.... :(


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-10-07, 09:42

Jak bedziesz kupował czesci do silnika to szukaj takich z dawnej amerykańskiej produkcji.

Pierścienie najlepiej dać nie standardowe tylko Cro-Moly a rozrząd 2-rzędowy.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-07, 13:21

Spokojnie 6t07t, dzięki za wskazówki. Na pewno będę potrzebował ich więcej i wtedy nie omieszkam napisać i zadzwonić do wielu klubowiczów. Dobrze, że parę osób już przechodziło przez remont silnika, to są jakieś konkretne doświadczenia.
Na razie trwa rozbiórka silnika do ostatnich śrubek. Wtedy zostanie wszytsko dokładnie przejrzane, pomierzone, no i pojawi się lista...
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-10-07, 14:39

Dezo pisze: no i pojawi się lista...
Pozdrawiam
mam złe doświadczenia z listami no ale to nie uniknione, oby nie bolało



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-07, 15:29

Dzięki Pavulon za "pocieszenie".
Ostatnio zmieniony 2012-03-08, 11:10 przez Dezo, łącznie zmieniany 2 razy.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-10-07, 16:13

Jak tam "fachowcy" zapatruja sie na stan silnika? Oprocz tego, ze jeden z tlokow sie uszczerbil? (tak przy okazji to chyba miales duzo szczescia, ze ten kawalek nie wyladowal w zadnym newralgicznym miejscu bo moglo sie to zle skonczyc...)

Dawaj znac na biezaco jak cos bedziesz wiedzial.

Pozdro


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-07, 16:17

Fachowcy dalej rozbierają. Dzisiaj dzwoniłem i uzyskałem informację, że już kończą. Jutro lub pojutrze będę znał skalę jak pomierzone zostaną wszystkie tłoki i cylindry i dokładnie określony stan techniczny poszczególnych elementów. Wtedy zasiądzie konsylium i zapadną decyzje... :D A ja zacznę zadawać dużo pytań na forum.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-11-06, 13:49

Decyzja zapadła - konieczny szlif - cylindrów i wału. Czyli robimy silnik na "nówkę".
Do wymiany: tłoki, pierścienie, wałek rozrządu, panewki, laski popychaczy, pompa oleju (profilaktycznie), rozrząd (też profilaktycznie) no i uszczelki wszystkie oczywiście.
Głowice są w b. dobrym stanie więc tylko zostaną oczyszczone i poskładane z powrotem.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-03-08, 11:11 przez Dezo, łącznie zmieniany 1 raz.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-11-16, 11:41

Poniżej widoczny uszkodzony tłok.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-03-08, 11:14 przez Dezo, łącznie zmieniany 1 raz.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-11-18, 17:45

Do znawców: czy głowice w Mustangu 66 były również malowane na niebiesko? Z moich niebieska farba poschodziła w trakcie regeneracji i odkryła nieźle trzymającą się warstwę czarnej...
Głowice już odebrane - są piękne, czyste i błyszczące(z wrażenia zdjęć nie porobiłem...). Teraz czekają na blok.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-11-18, 19:46

jeśli dobrze kojarze to w 66 zarówno głowice jak i pokrywy zaworów były niebieskie, w 65 były czarne a pokrywy złote - jeśli chodzi o C lub A code. K Code chyba miał coś namieszane w kolorystyce, tak kojarze.

btw, daj namiar do tych garsteckich i z kim tam gadać, chyba wrzuce im od razu mój 289 z 65 conv.
thx



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”