LPG w V8 i V6

LPG, V8 diesel, wodór, wątroba wieloryba ....

Moderatorzy: stang232, celibad, stang232, celibad

ODPOWIEDZ
paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-10-05, 21:04

zbieralem sie dosc dlugio zeby podjechac z tym gazem, ale dzis byłem u jakiegos speca umówic sie na przeglad tej instalacji.

pierwsze wrazenia sa takie, ze gosciu zerknal i stwiedzil ze ta moja instalacja jest do d. i dlatego tyle mi pali. Zapytalem czy jesli to jest instalacja taka lipna to niszczy mi silnik - facet powiedzial ze nie - ale co ma w sumie mowic jak on zarabia na tym ze wpiernicza to ludziom do samochodów...

W tygodniu jak bede mial chwile oddam mu samochod na dluzej to mi oblooka co i jak i moze cos mi tam poprawi...


Bart

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-10-26, 23:27

Miał ktoś już jakieś poważniejsze usterki z LPG?

Jakie części trzeba częściej wymieniać?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2009-11-01, 21:28

na GAZie (jak to brzmi :D) jezdze okolo 6 miesiecy 5.4 V8 Instalacja w Pelni Sekwencyjna z automatycznym doborem ilosci gazu do zapotrzebowania. Roznicy wedlog hamowni jest dokaldnie 7 KM :) 309 - benzyna a 303 na Gazie.

Awaryjnosci poki co brak wszystko chodzi jak powinno nie czuc czy gaz czy benzyna :)

200L butla na pace starcza w tym fordzie na okolo 700KM a tankuje sie ja 25 minut :P

pozdrawiam i 100% polecam



jezeli chodzi o kontrolke check engine w nowszych mustangach/f150 jest czujnik cisnienia mieszanki wchodzacej (jakos tak) i trzeba stosowac emulator zeby cisnienie banzyna = gaz

jest to odtepne u specialistow zajmujacych sie autogazem :)



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-01, 21:51

Baks, widzę że ze śląska jesteś możesz napisać gdzie zakładałeś gaz i jaki masz w samochodzie?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2009-11-01, 22:10

Ford F150 5.4 V8 :P gaz montowalem w automix

http://www.gazautomix.pl/

skrzyszow blisko Wodzislawia Slaskiego



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-01, 23:37

A jaki gaz masz?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2009-11-01, 23:49

napisalem sekwencja pelna podajaca gaz w fazie lotnej.





btw spalanie w potworku o masie 2.7 tony to w trasie 13 litrow benzyny / 16 litrow gazu

w miescie 18 litrow benzyny i 21 litrow gazu



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-11-09, 01:59

no to nowe wrazenia, przebieg 16tys od zalozenia, wszystko OK, wprowadzilem swoje modyfikacje, gazownik po 1000km wprowadzil mi nowe wtryskiwacze szybsze ohm, po czym zaczal mi palic 13 ltr trasa, a to dlatego ze na wczesniejszych mieszanka byla bardziej uboga niz potrzeba (kilka procent co prawda, sterownik korygowal wiec bez obawy). po zmianie wyeglowal sklad, jest OK, oprocz wiekszego zuzycia.
Wymienil mi rowniez reduktor z KME Silver na KME Gold do 360KM, Silver mial za duze spadki cisnienia przy dluzszej dynamicznej jezdzie co powodowalo wydluzenie czasow wtryskow do takich ze system nie wyrabial.

Nie dalo mi to spokoju wiec troche zaglebilem sie w temat, obczailem ze wszystko jest od tego ze na gazie cisnienie listwy paliwowej zwieksza sie z 270 na 430 i zmieniaja sie czasy wtryskow benzynowych, poza tym to cisnienie skacze, sterownik gazowy niestety z tymi skokami sobie nieradzil, duzy rozrzut w dawkowaiu paliwa. No wiec gazownik zalozyl mi emulator cisnienia listwy paliwowej, ustawil ja na 270. Tylko wtedy pompa paliwowa zaczela wyc niemilosiernie na gazie (okazuje sie ze w tym aucie nie ma przelewu paliwa, a pompa jest sterowana plynnie przez ECU), ECU widzac cisnienie 270 nie wylaczal pompy (na gazie dobil do 430 i ja wylaczyl). Dlugo z tym walczylem i w koncu udalo sie.

Zalozylem przekaznik czasowy, ktory po otrzymaniu sygnaly wlaczenia gazu czekal ok 20 sek, po czym zalaczal ten emulator jednoczesnie odlaczajac pompe paliwa, przez ten czas przelaczania cisnienie nalistwie wzrasta jedynie do 320 wiec nie ma problemu przeciazenia pompy paliwa. Pompe odcialem na czarnym przewodzie sterujacym jej obrotami, we wtyczce po stronie kierowcy pod tylna kanapa. Byc moze udalo mi sie wyeliminowac zapalajacego sie checka z tego powodu, 2 dni sie nie zapalil, a zapalal sie codziennie, czas pokaze, drugi powod checka bedzie nizej. Jezeli ktos bedzie wykonywal taka modyfikacje, musi pamietac o tym ze zmienia sie czasy wtryskow i instalacje trzeba od nowa kalibrowac.

W moim sterowniku jest rowniez przydatna opcja testu wydajnosci wtryskiwaczy, bo tu wiadomo, kazdy z innej parafii tak naprawde, mozna sobie w tym tescie je wyrownac.
Zmienilem rowniez filtry fazy lotnej na filtry MATRIX.

Efekt: dynamika totalnie bez roznicy z benz (a dokladnie na gazie i SuperChips jest taka sama jak na benz bez SuperChipsa), sklad mieszanki bez korekt w calym zakresie, lambda 0.8V az do odcinki, zuzycie na tym samym odcinku testowym na klimatyzacji 10,5lt gazu, gdzie na benz w tych samych warunkach jest 9.2 (15% wieksze gazu).

Gazownikom niestety do konca nie ufam (mowil ze wtryski sa super te co mam), wiec zrobie jeszcze jeden test, zaloze wtryskiwacze Magic Jet na 2cm wezykach zaraz przy kolektorze (obecnie mam wezyki od 13 do 17cm - podobno nie ma wplywu), kupilem caly nowy zestaw 6 szt i dalem gosciowi jednemu od razu do kalibracji na specjalnej maszynie mierzacej wydatek kazdego (a nie kalibrowane na skok tloczka jak wiekszosc robi). Jak nie bedzie roznicy w ekonomii to zostawie obecne wtryski, bo przejezdzaja ponad 100kkm i nie sa wrazliwe na zabrudzenia w przeciwienstwie do magic jetow, oraz w osiagach - daze do tego zeby dynamika byla identyczna albo ciut lepsza (w tych samych warunkach czyli z superchipsem), a jest to mozliwe, bo na gazie mozna jeszcze na WOT zwiekszyc sklad mieszanki aby odiagnac lambda 0.9V co odpowiada skladowi mieszanki benz 12,5:1, std jest lambda 0.8v co daje 12,8:1,


Co jeszcze by tu napisac, tankuje na markowych stacjach w kolejnosci Shell, Statoil, BP.
Na shellu gaz jest mistrz (powergas) zdecydowanie najlepszy, BP i Statoil porownywalne.
Po 16tys tankowania filtry czyste jak lza. Na shellu trzeba uwazac, bo jest dozo stacji ze jed osobna budka z jakims ludkiem w srodku, a tam napewno nie ma powergas. Na orlenie sklad mieszanki od razu 10% slabszy niz na innych, na no name nie tankowalem nigdy.

Jak jeszcze pisalem we wczesniejszych postach w tych autach po przejechaniu dlugiego dystansu check zapala sie z powodu nie ubywania paliwa z baku, wypisuje blad czujnika poziomu paliwa. Emulatory w PL jak ktos wczesniejpisaj typu tank fopper nie nadaja sie, one sa do francuzow w ktorych podczas jazdy na gazie wskazowka paliwa leci w dol az wylaczy silnik z powodu braku paliwa. Do naszych sa dostepne emulatory w DE, koszt to 130EUR (bo musza byc 2 albo jeden podwojny), ale zawsze mam ponad 1/2 baku paliwa, wtedy sie check z tego powodu nie zapala.

Podsumowujac aktualna konfiguracje:

1. Zbiornik w kole zapasowym
2. Reduktor KME Gold (co 100kkm zmienia sie zestaw naprawczy, co 30kkm filtr fazy cieklej), cisnienie ustawione na 1,2 bar.
3. 2x filtry fazy lotnej matrix (wymiana co 10kkm) ze zmostkowaniem za nimi dla
kompensacji cisnienia na Vkach.
4. Przekaznik czasowy http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p4, ... sowy-1tr30
5. Zwykly przekaznik do odciecia pompy paliwa
6. emulator cisnienia listwy FPE http://www.ac.com.pl/emulatory/fpe,159/
7. czujnik cisnienia, podcisnienia gazu i temp gazu zamontowany zaraz przez wtryskiwaczami
8. Wtryskiwacze Focus 1ohm pracujace na ustawieniach Keihin, dysze 2,4mm
9. Sterownik KME Diego G3 o nastepujacych ustawieniach:
temp przelaczania 20st, Cisnienie robocze na 1,2bar, korekta temp. mala.


to sie rozpisalem... czas spac.



Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2009-11-09, 12:30

ja mam wtryskiwacze gazu magic jet i poki co chodza naprawde super chetnie sporbowal bym chipa pod gaz bo widzialem ze takowe sa.

ile na tym zbiorniku robisz? i jaka pojemnosc?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-11-09, 13:17

zbiornik mam 53ltr, tankuje 42ltr na pusty. wg nowych wyliczen powininem zrobic 400km na trasie, jeszcze nie wyjezdzilem baku po tankowaniu ostatnim a wczesniej dotankowalem po przejechaniu 120km

Chipa pod gaz raczej nie ma jako takiego, mozna mu zwiekszyc dawke paliwa poza zakresem closeloop gdzie sterownik benzynowy nie robi juz korekt.

Jaki masz sterownik gazu?

pozdro.



Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2009-11-09, 14:52

stag 300 /8 cyl

ja mam zbiornik 200l ale wchodzi do niego okolo 150litrow pozwala to na przejechanie okolo 700km +-



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-11-09, 15:04

jak masz staga na magic jetach i jestes ze slaska to kolo gliwic jest dobry gosc od tego, sebastian 889771177, duzo sie udziela na forach LPG.

Z tego co widze w manualu V8 tez ma czujnik cisnienia listwy, ciekawe czy masz emulatora jakis podlaczony, jak nie to pewnie moglbys miec lepsze wyniki/ekonomie jakbys zalozyl.



Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2009-11-09, 15:24

mam dolozony emulator tylko jakiej ekonomi oczekiwac od samochodu wazacego 2.7 tony :P benzyny pali 17/18 litrow w miescie a na trasie 13 wiec na gazie 20litrow i 14/15 gazu na trasie to dobry wynik :P

jestem ze slaska okolice rybnika dokaldnie :P



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-11-09, 15:30

no to git, lepiej chyba nie zrobisz, u mnie tego emu nie bylo, to palil wiecej, teraz jest OK.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-11-30, 13:10

No to jeszcze wykres z hamowni z porownaniem gaz i benzyna 98 ultimate.

Widac ze dol lepszy nawet niz benzyna, moment ciut mniejszy ale wczesniej sie zaczyna,
gora niewiele slabsza (max 4,5%, 9HP).
Wydaje mi sie ze gora robi sie slabsza, bo spada cisnienie gazu i jego dynamika jest troche mniejsza. Ale tam gdzie najczesciej sie jezdzi jest lepiej niz na benz:)))


Raport spalania po ostatnich modyfikacjach (wszystko zakonczone):
1. Jazda po krajowkach econo, tyle co znaki - 9,5-10ltr
2. Jazda na trasie krajowki 150km, autostrada 150km z predkoscia 150km/h 13ltr
3. ta sama trasa co punkt 2 tylko z predkoscia 120 km/h 11ltr
Załączniki
pomiar Ford Mustang 4.0 i 214 KM rok 2006- benzyna_gaz.jpg



ODPOWIEDZ

Wróć do „Alternatywne źródła energii”