[S197] manualna skrzynia biegow 2005+ v6 + dogtracking

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-23, 16:29

si, si, to skrzynia wyje..., ale nie masz co narazie wymieniac, bedziesz mial zapas, wczesniej czy pozniej poleci.



Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2009-09-11, 23:43

6pol pisze::kwasny: A ja juz kupiłem oba łożyska i to od wałka i to połączone z wysprzęglikiem z tego co wyczytałem w temacie wynikało, że ono szumi. Po wciśnięciu sprzęgła nic nie słychać. Czyli nie ma sensu wymieniać? :kwasny:
Czyli u mnie jest to samo??? Co należy wymienić i gdzie to kupić??? :/



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-12, 17:56

nic nie trzeba wymieniac, takie juz te skrzynie sa, sa po prostu glosne, ja wlalem olej mobil shc 75w90 ktorego nie powinno sie wlewac, mam juz kilka tys km i jest ok, skrzynia cicha, biegi wchodza ciagle dobrze (lepiej nie na oryginalnym atf), czyli synchronizatory (ktorych w tej skrzyni sa 3 rodzaje - papierowy, carbon fiber i brazowe) sa caly czas w porzadku. ale to na wlasna odpowiedzialnosc... Jak wcisniesz sprzeglo i wyje glosniej, to lozysko oporowe do wymiany.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-09-16, 09:02

caniggia pisze:Jak wcisniesz sprzeglo i wyje glosniej, to lozysko oporowe do wymiany.
tylko................. tak wyje w 80-90 % S197 :zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-16, 11:23

si, si, ja wymienilem na nowe, jest duzo ciszej (stare ruda zjadla), ale nowe nie powiem zeby ciche bylo, wiem przynajmniej ze jest;)



Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2009-09-16, 11:49

Ja zacząłem jeździć na wyższych obrotach wrzucam 2 bieg powyżej 2-2,5 tys obrotów i dużo mniej słychać jak się wrzuci dwójkę. V8 podpuszcza żeby jeździć w zakresie 1-2 tysiące obrotów ale to nic dobrego.



konix
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2009-07-16, 18:31
Model: Mustang
Silnik: V6 3.8
Kolor: black

Post autor: konix » 2009-09-19, 16:42

caniggia pisze:nic nie trzeba wymieniac, takie juz te skrzynie sa, sa po prostu glosne, ja wlalem olej mobil shc 75w90 ktorego nie powinno sie wlewac, mam juz kilka tys km i jest ok, skrzynia cicha, biegi wchodza ciagle dobrze (lepiej nie na oryginalnym atf), czyli synchronizatory (ktorych w tej skrzyni sa 3 rodzaje - papierowy, carbon fiber i brazowe) sa caly czas w porzadku. ale to na wlasna odpowiedzialnosc... Jak wcisniesz sprzeglo i wyje glosniej, to lozysko oporowe do wymiany.
dokł. trudno było się przyzwyczaić, skrzynia jest toporna i nie tylko, ale tak ma być :) mustang to nie auto dla lalusiów!



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-11-21, 10:20

szeryf40 pisze:Generalnie jest tak że jeśli hałas występuje tylko przy swobodnym pedale sprzęgła a po jego naciśnięciu ustaje to odpowiedzialne za "odgłosy" jest łożyski wyciskowe przy tarczy sprzęgła. Po prostu jak jest luźne (nie naciśnięty pedał) to hałasuje ajak się naciśnie to luzy się kasują i wtedy jest cicho.
tu chyba jakies bzdury piszesz, jak na puszczonym pedale halasuje to ewidentnie halasuje skrzynia biegow. nie wiem w jakim stanie musialo by byc lozysko zeby bez obciazenia halasowac, a juz nie chce wiedziec jak by halasowało na wcisnietym pedale. Na puszonym sprzegle lozysko nie ma kompletnie obciazenia wiec jakim cudem ma halasowac???


Odnosnie oleju w skrzyni, nadal jezdze na mobil SHC 75w90 i jak narazie bez problemow,
jest zimno i tez jest git, biegi wchodza tak samo jak na cieplym, czyli zdecydowanie lepiej niz na ATF.
Zrobilem wczoraj jeszcze jeden mix, teraz to juz wogole jest poezja - odlalem 2 setki oleju ze skrzyni. Czyli taki sam mix jak serwis poleca do poprzednich modeli (pre 2005), ktore mialy problem z wrzucaniem drugiego biegu.

caniggia.



konix
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2009-07-16, 18:31
Model: Mustang
Silnik: V6 3.8
Kolor: black

Post autor: konix » 2009-11-21, 15:35

ja nakręciłem już 10tys mil ,jak kupowałem auto miało 5tys (usa+trochę kraj).
Na początku coś szumiało po wciśnięciu sprzęgła i czasami nie "trybiło" wrzucanie
1 i 2ki na wysokich obrotach. Teraz jest bardzo dobrze, mam wrażenie że wszystko się dopiero ułożyło ;)



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-29, 20:14

Mym pytanko jaką skrzynię mam w mustangu manual V6 2002r.? T5 lub T45 a może w ogóle coś innego? gdzie znajdę takie info?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-11-29, 22:22

pudel pisze:Mym pytanko jaką skrzynię mam w mustangu manual V6 2002r.? T5 lub T45 a może w ogóle coś innego? gdzie znajdę takie info?
2005+
V6 - T5OD
V8 4.6L - TR3650
V8 5.4L - TR6060


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-29, 22:40

RedHornet pisze:
pudel pisze:Mym pytanko jaką skrzynię mam w mustangu manual V6 2002r.? T5 lub T45 a może w ogóle coś innego? gdzie znajdę takie info?
2005+
V6 - T5OD
V8 4.6L - TR3650
V8 5.4L - TR6060

Fajnie tylko rocznik nie ten 2002 musiał by być


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-11-29, 23:51

pudel pisze:
RedHornet pisze:
pudel pisze:Mym pytanko jaką skrzynię mam w mustangu manual V6 2002r.? T5 lub T45 a może w ogóle coś innego? gdzie znajdę takie info?
2005+
V6 - T5OD
V8 4.6L - TR3650
V8 5.4L - TR6060

Fajnie tylko rocznik nie ten 2002 musiał by być
T5OD mam zaznaczone od 1983-2007, a T45 1998-2001


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-29, 23:53

może ciut inaczej szukam short shiftera do mojego mustanga jaki wybrać? Rodzaj skrzyni ma znaczenie? bo właśnie znalazłem parę ale nie wiem który będzie dobry


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-11-30, 00:28

najlepiej to w kanał i na prawym boku skrzyni pisze oznaczenie, łatwo widoczne



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”