Witam, przymierzam się do kupna mustanga i prosiłbym o poradę jaki silnik wybrać. A mianowicie nurtują mnie pytania:
1. Różnica w spalaniu? (wiem że przy wyborze takiego auta nie powinno patrzeć się na spalanie, ale jednak gdzieś ta cebula tkwi w sercu)
2. Awaryjność 5.0 vs 3.7 i jego koszty utrzymania
3. Czy silnik 5.0 nadaję się na codzienne użytkowanie? (Jeżdżę stosunkowo mało w ciągu dnia autem po mieście "osobistym, tj mustang w niedalekiej przyszłości". W weekendy wyjeżdżam na większe wypady) Do pracy dojeżdżam 10km
5.0 vs 3.7
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
- Model: Mustang 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Śląsk
Re: 5.0 vs 3.7
Cześć, ten temat wałkowany tu był milion razy. Wysil się troche i poszukaj po forum. Szanujmy się nawzajem. Różnic jest sporo. Wszystkie już opisano 

-
- Forumowicz
- Posty: 137
- Rejestracja: 2019-01-12, 14:44
- Model: GT S550 2019
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Orange Fury
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: 5.0 vs 3.7
Ja dojeżdżam codziennie 25km (Czyli 50km w obie strony) do pracy i nie narzekam. A wręcz codziennie czekam na podróż bo za każdym razem jest super. We weekendy często gdzieś jeździmy z lepszą połową więc średnio wpada z 500km w Weekend.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2024-11-12, 12:54
- Model: Brak
- Lokalizacja:: Dąbrowa
Re: 5.0 vs 3.7
Podbijam. Szukam i szukam na forum i nie mogę znaleźć. Jak koszty eksploatacji 3.7 do 5.0, nie licząc paliwa ? Awaryjność? Części te same ?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: 5.0 vs 3.7
Miałem 3.7 w 2012r. i teraz 5.0 2012r. użytkowanie cały rok, do pracy i wszędzie gdzie mnie poniesie. Silniki (poza 18+) są praktycznie są tej samej budowy.
1. 3.7 zrobiłem coś 160k km na gazie - 0 problemów , 5.0 aktualnie około 40k km na gazie - 0 problemów .
2. Spalanie - 3,7l. 11/12 mieszany , na trasie do 9l, 5.0 17/18 w mieszanym, w trasie 10l,
3. Cześci podobnie, jedyne co to więcej oleju i 2 świece + . Tarcze mogą być droższe bo są większe zazwyczaj w 5.0 , tak to za dużo różnic nie ma.
1. 3.7 zrobiłem coś 160k km na gazie - 0 problemów , 5.0 aktualnie około 40k km na gazie - 0 problemów .
2. Spalanie - 3,7l. 11/12 mieszany , na trasie do 9l, 5.0 17/18 w mieszanym, w trasie 10l,
3. Cześci podobnie, jedyne co to więcej oleju i 2 świece + . Tarcze mogą być droższe bo są większe zazwyczaj w 5.0 , tak to za dużo różnic nie ma.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 2023-03-12, 11:54
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: Leżajsk
Re: 5.0 vs 3.7
Jest tak jak pisze Michał ... dopóki się nic nie psuje. Generalnie większość części niestety jest wyraźnie droższa do 5.0.
Silniki, pomimo że oba są chwalone, to 3,7 bardziej za oszczędność i niską awaryjność, 5.0 za osiągi
Ja wybrałem 3,7, i jest tak jak się spodziewałem - oszczędnie i bezawaryjnie. I dlatego właśnie kombinuję, jak dołożyć do niego ze 100 KM i to zepsuć
Silniki, pomimo że oba są chwalone, to 3,7 bardziej za oszczędność i niską awaryjność, 5.0 za osiągi

Ja wybrałem 3,7, i jest tak jak się spodziewałem - oszczędnie i bezawaryjnie. I dlatego właśnie kombinuję, jak dołożyć do niego ze 100 KM i to zepsuć
