Jakie ciśnienie w oponach ?

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Jakie ciśnienie w oponach ?

Post autor: Thomas » 2008-10-30, 15:20

Hej,
mam taki rozmiar opon - przód 255/35/20 i tył 285/30/20 Wiecie może do ilu je pompować ?


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2008-10-30, 16:46

prawdopodobnie 2,5 Bara - ale potwierdzcie to ..



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-10-30, 16:50

Też się zastanawiałem i nie wiem ,seryjnie przy 17 czy 18 calowych felicjach jest 2,2 bara ,te 2,5 nie będzie za dużo ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2008-10-30, 16:58

ja tyle ląduję do 285/40/18 - moze masz racje ,
zaraz zrobie totke z mojego to porownasz,,



Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-30, 17:17

Ale 2.5 bara walić do wszystkich kół ?


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2008-10-30, 17:26

Juz mam - Prosze



Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-30, 17:35

Dobra, wielkie dzięki. Czyli dmucham 2.4 bara. Niby fele mam 20" ale niższy profil więc chyba na to samo wyjdzie. :niepewny:


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-30, 17:45

Chyba im niższy, tym więcej..?

[b:d4db526eee]AluStar[/b:d4db526eee], czy na tej naklejce jest napisane: W sumie 4, dwa z przodu, dwa z tyłu?

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-10-30, 17:56

[quote:615f6f3352="Radek"]Chyba im niższy, tym więcej..? [/quote:615f6f3352]
Dokładnie tak! Przy zastosowaniu "fabrycznego" ciśnienia w oponach 20" dramatycznie spada nośność opony! i jej wytrzymałość na mechaniczne interakcje z podłożem, co bezpośrednio naraża felgi na uszkodzenia... średni zakres na grupach w takich oponach to min. 38 PSI ,aż do 45 PSI, w skrajnych przypadkach stosują 50 PSI na przód, zdania są podzielone. IMHO bezpiecznie było by 40 PSI na przód i 38 PSI na tył...


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-10-30, 17:59

Tu kalkulator http://www.convertworld.com/pl/cisnienie/" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-30, 18:00

Ło matko !

Czyli w moim przypadku jak radzisz to 3.8 bara na tył i 4.0 na przód ?? :zdziwko:


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-30, 18:02

[quote:13ea3e2524="Thomas"]Czyli w moim przypadku jak radzisz to 3.8 bara na tył i 4.0 na przód ??[/quote:13ea3e2524]

:zdziwko: :zdziwko:

Z tego co wiem nadmierne napompowanie zaowocuje... zniszczeniem opon... łyse będą na środku a bieżnik zostanie po bokach, więc lepiej dobrze się zastanowić.. :niepewny:


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-10-30, 18:10

[quote:3999cd8f47="Thomas"]Czyli w moim przypadku jak radzisz to 3.8 bara na tył i 4.0 na przód ?? :zdziwko:[/quote:3999cd8f47] zobacz na przelicznik który podałem ,psi to nie bary
38 psi to około 2,6 bara , 40 psi to około 2,75 bara
Chciałeś 20 cali to teraz pompuj :rotfl:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-30, 18:11

To już jestem mądrzejszy - dzięki za pomoc. :padam:


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-10-30, 19:41

[quote:89f5182e9d="alfatech"][quote:89f5182e9d="Thomas"]Czyli w moim przypadku jak radzisz to 3.8 bara na tył i 4.0 na przód ?? :zdziwko:[/quote:89f5182e9d] zobacz na przelicznik który podałem ,psi to nie bary
38 psi to około 2,6 bara , 40 psi to około 2,75 bara
Chciałeś 20 cali to teraz pompuj :rotfl:[/quote:89f5182e9d]

Ło matko :przestraszony: to będzie wóz drabiniasty na drewnianych kołach z metalową obejmą. Ja mam 255/35/R20 i mam napompowane 2,1 bara i śmigam tak cały sezon - opony zużywają się równo - jak odpompowałem raz tył do 2,4 to mi plomby z zębów wypadały :hyhy:
Oczywiście trzeba sprawdzać raz na dwa tygodnie i jak się robi chłodniej to dopompować bo spada ciśnienie - chyba że się napompuje tym azotem czy czymś tam.

Ja tam nie mam zamiaru zmieniać na ani 0,1 bara więcej.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”