Sensory ciśnienia w kołach
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Filip
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-04-26, 23:05
- Model: GT 2007 Convertible
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Niebieski
Sensory ciśnienia w kołach
Witam ponownie,
Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z was ma doświadczenie z sensorami ciśnienia w kołach (2007 GT)?
Podobno już samo pozamienianie kół miejscami powoduje błąd i trzeba kalibrować cały system od nowa.
Na czym taka kalibracja polega i gdzie mógłby mi ktoś coś takiego zrobić?
Acha i jeszcze jedno, czy Mustang jest w stanie współpracować z dwoma zestawami kół na raz?
Tzn. mam dwa zestawy kół z sensorami jeden na zimę, drugi na lato i kalibruje je raz a potem sobie tylko zamieniam sezonowo, pamiętając żeby dać odpowiednie koła w odpowiednie miejsce...
pozdrawiam i dziękuje,
Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z was ma doświadczenie z sensorami ciśnienia w kołach (2007 GT)?
Podobno już samo pozamienianie kół miejscami powoduje błąd i trzeba kalibrować cały system od nowa.
Na czym taka kalibracja polega i gdzie mógłby mi ktoś coś takiego zrobić?
Acha i jeszcze jedno, czy Mustang jest w stanie współpracować z dwoma zestawami kół na raz?
Tzn. mam dwa zestawy kół z sensorami jeden na zimę, drugi na lato i kalibruje je raz a potem sobie tylko zamieniam sezonowo, pamiętając żeby dać odpowiednie koła w odpowiednie miejsce...
pozdrawiam i dziękuje,
- Filip
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-04-26, 23:05
- Model: GT 2007 Convertible
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Niebieski
Tylko, że właśnie mi wywala błąd natychmiast po zapaleniu silnika.
Natomiast to co mówisz tyczy się odczytu sensorów, to czytałem w manualu, że dopiero po przejechaniu 2 min z prędkością co najmniej 20MPH system zgłasza ewentualnie za niskie ciśnienie.
U mnie nie zapala się kontrolka niskiego ciśnienia, tylko wywala na wyświetlaczu sensor error
i muszę go kasować resetem bo inaczej krzyczy.
Natomiast to co mówisz tyczy się odczytu sensorów, to czytałem w manualu, że dopiero po przejechaniu 2 min z prędkością co najmniej 20MPH system zgłasza ewentualnie za niskie ciśnienie.
U mnie nie zapala się kontrolka niskiego ciśnienia, tylko wywala na wyświetlaczu sensor error
i muszę go kasować resetem bo inaczej krzyczy.
- Pawellos
- Forumowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
- Model: 2009 Mustang GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Candy Apple Red
No to masz na moje oko popsuty sensor który odczytuje informacje od czujników w kołach najprawdopodobniej i jego musisz wymienić a nie koła..
Podaj dokładnie jaki masz komunikat.
Podaj dokładnie jaki masz komunikat.
Ostatnio zmieniony 2009-08-22, 17:53 przez Pawellos, łącznie zmieniany 1 raz.
- Filip
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-04-26, 23:05
- Model: GT 2007 Convertible
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Niebieski
"tyre pressure sensor fault"
I to wyskakuje po chwili po zapaleniu silnika.
I wyskakuje także przy zrobieniu system check (tam gdzie pokazuje, że bagażnik i drzwi pozamykane i olej ok i charging system ok).
Myślę, że nie chodzi o odbiornik w aucie bo by pisało, że "receiver falut".
Tu jest mniej więcej opisane jak ten system działa:
http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.html
Może znajdzie się ktoś kto walczył z tym problemem?
Bo podobno problemem mogą być:
- pozamieniane miejscami koła (że niby w fabryce są przypisane do auta i danej lokalizacji: lewy przód, lewy tył itd..)
- uszkodzony zaczep sensora,
- w ogóle zepsuty sensor.
Natomiast ciekaw jestem jeszcze, bo chce sobie dokupić drugi zestaw kół, też z sensorami żeby jedne mieć na lato a drugie na zimę i ciekawe czy przy każdej zmianie trzeba by programowo przypisywać koła znowu. No i w ogóle jak odbywa się takie przypisywanie i czy gdzieś to ktoś robi?
pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi...
I to wyskakuje po chwili po zapaleniu silnika.
I wyskakuje także przy zrobieniu system check (tam gdzie pokazuje, że bagażnik i drzwi pozamykane i olej ok i charging system ok).
Myślę, że nie chodzi o odbiornik w aucie bo by pisało, że "receiver falut".
Tu jest mniej więcej opisane jak ten system działa:
http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.html
Może znajdzie się ktoś kto walczył z tym problemem?
Bo podobno problemem mogą być:
- pozamieniane miejscami koła (że niby w fabryce są przypisane do auta i danej lokalizacji: lewy przód, lewy tył itd..)
- uszkodzony zaczep sensora,
- w ogóle zepsuty sensor.
Natomiast ciekaw jestem jeszcze, bo chce sobie dokupić drugi zestaw kół, też z sensorami żeby jedne mieć na lato a drugie na zimę i ciekawe czy przy każdej zmianie trzeba by programowo przypisywać koła znowu. No i w ogóle jak odbywa się takie przypisywanie i czy gdzieś to ktoś robi?
pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi...
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
- Model: V6 2005
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Kontakt:
A to piszą na americanmuscle:
Registering Your Sensors
When Ford places the sensors on the wheels at the factory, they are scanned and registered (assigned) to a specific wheel. This allows your technician to determine exactly where there is a problem. The sensors measure air pressure ONLY, so there is no need to register your sensors again if you buy larger rims. However, when having new wheels and tires mounted and balanced by a non-Ford Dealer, it is important that your tire technician put your sensors in the same location on the car.
For example, the sensor that was assigned to the Front Right Wheel will need to go on the new rim going in that location. If this is not done, you will need to re-register the sensors so that if there is a problem with the TPMS system, it can be properly diagnosed.
Czyli wychodzi na to, że przy przekładaniu kół trzeba też przełożyć czujniki
Registering Your Sensors
When Ford places the sensors on the wheels at the factory, they are scanned and registered (assigned) to a specific wheel. This allows your technician to determine exactly where there is a problem. The sensors measure air pressure ONLY, so there is no need to register your sensors again if you buy larger rims. However, when having new wheels and tires mounted and balanced by a non-Ford Dealer, it is important that your tire technician put your sensors in the same location on the car.
For example, the sensor that was assigned to the Front Right Wheel will need to go on the new rim going in that location. If this is not done, you will need to re-register the sensors so that if there is a problem with the TPMS system, it can be properly diagnosed.
Czyli wychodzi na to, że przy przekładaniu kół trzeba też przełożyć czujniki
-
- Forumowicz
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
- Model: 2007
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
- Kontakt:
My dziś mieliśmy małą "przygodę" z czujnikami. Odpinaliśmy w garażu akumulator. Po ponownym podpięciu, po przekręceniu kluczyka pojawił się napis "Tire Pressure Monitor Fault". Po krótkiej jeździe napis się zmienił na "Tire Pressure Sensor Fault". Nic z kołami nie robiliśmy, z kablami też nie, jedyne co to na ok. 2h odpięty akumulator.
Daliśmy RESET, aby informacja nas nie irytowała i pojechaliśmy na przejażdżkę. Wystarczyło. Błąd zniknął. Czyli jak to na innych forach poradzili: pomogła jazda 2 minuty z prędkością co najmniej 20 mil/h.
Daliśmy RESET, aby informacja nas nie irytowała i pojechaliśmy na przejażdżkę. Wystarczyło. Błąd zniknął. Czyli jak to na innych forach poradzili: pomogła jazda 2 minuty z prędkością co najmniej 20 mil/h.
Ostatnio zmieniony 2009-08-22, 17:55 przez kaes, łącznie zmieniany 2 razy.
CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
sensory sa na 100% przypisane do odpowiedniego kola, zamiana kola w inne miejsce powoduje blad.
http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.html
do kalibracji czujnikow jest niestety potrzebne urzadzenie.
instrukcja kalibracji jest tu:
http://www.tirerack.com/images/tpms/pdf ... ctions.pdf
to samo po wymianie kol np z 16 na 18 cali, trzeba inne czujniki i rowniez je kalibrowac.
caniggia
http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.html
do kalibracji czujnikow jest niestety potrzebne urzadzenie.
instrukcja kalibracji jest tu:
http://www.tirerack.com/images/tpms/pdf ... ctions.pdf
to samo po wymianie kol np z 16 na 18 cali, trzeba inne czujniki i rowniez je kalibrowac.
caniggia
- Madasek
- Forumowicz
- Posty: 504
- Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
- Model: 2007 Shelby GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czarny srebrne pasy
Hm... zmienialem koła tył na przod i nie było błędu.. a czujniki pracują prawidłowocaniggia pisze:sensory sa na 100% przypisane do odpowiedniego kola, zamiana kola w inne miejsce powoduje blad.
http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.html
do kalibracji czujnikow jest niestety potrzebne urzadzenie.
instrukcja kalibracji jest tu:
http://www.tirerack.com/images/tpms/pdf ... ctions.pdf
to samo po wymianie kol np z 16 na 18 cali, trzeba inne czujniki i rowniez je kalibrowac.
caniggia
- tomec
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
- Model: Shelby GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: performance white
- Kontakt:
teoretycznie można dokupić urządzenie do resetowania i (chyba) rejestrowania czujników po zmianach.
to chyba to:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FORD-TIR ... 06.c0.m245
to chyba to:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FORD-TIR ... 06.c0.m245