Swap na 5.0 V8
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- CzarnyKon99
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 2017-10-13, 21:20
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Swap na 5.0 V8
Cześć, posiadam konia 3.8 v6 1995, uwielbiam go, jednak w przyszłości chciałbym zrobić swap (oczywiście profesjonalnie), silnik jaki bym chciał włożyć to 5.0 od GT, moje pytanie; czy to tylko kwestia przełożenia silnika z osprzętem, czy połowy samochodu? Jeśli możecie to napiszcie jakie części trzeba przełożyć.
Uprzedzam pytanie, pomyślałem o swapie bo nie prędko mógłbym sobie pozwolić na zmianę na Gt'ka w dogodnym stanie, a tego sukcesywnie mógłbym doprowadzać do wymarzonego stanu, w przyszłości też, po swapie chciałbym zmienić skrzynię na manual (efekt przejażdzki Bullittem kolegi )
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro
Uprzedzam pytanie, pomyślałem o swapie bo nie prędko mógłbym sobie pozwolić na zmianę na Gt'ka w dogodnym stanie, a tego sukcesywnie mógłbym doprowadzać do wymarzonego stanu, w przyszłości też, po swapie chciałbym zmienić skrzynię na manual (efekt przejażdzki Bullittem kolegi )
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Swap na 5.0 V8
Odpowiem krótko nie opłaca się przerabiać 3.8 na 5.0, jest bardzo dużo rzeczy do zrobienia i to wszystko kosztuje bardzo dużo.
Jedyny sensowny ruch to sprzedać V6 i kupić V8.
Jedyny sensowny ruch to sprzedać V6 i kupić V8.
- CzarnyKon99
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 2017-10-13, 21:20
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Re: Swap na 5.0 V8
Właśnie jak patrzyłem na zagraniczne fora tak 'na szybko' tam mówili mniej więcej to samo, teraz to się potwierdza. Pozostaje jeździć tym, zbierać kasę i kupić V8
- Radziu
- Forumowicz
- Posty: 496
- Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
- Model: 2012 Premium Pony
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Swap na 5.0 V8
Przełożenie to jedno, później dostosowanie i dbanie, żeby to się jakoś użytkowało... a to elektryka, a to przeniesienie napędu... z całą pewnością wpadniesz w duuuże koszty, będzie do tego dużo i regularnie dokładał a na koniec włożonej kasy nie odzyskasz... rzeczywiście lepiej dłużej ale dozbierać do V8 w jakimś stanie i dopiero ją szlifować.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1625
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Swap na 5.0 V8
Powiedzmy, że udało Ci się dostać kompletny 302 Windsor na wtrysku razem z aparatem zapłonowym, przewodami WN i kompletnym osprzętem
1. Wiązka silnika do wymiany/przerobienia.
2. Potrzebny moduł zapłonowy do V8 oraz komputer lub jakiś SA. W obu przypadkach to wydatek rzędu 1k zł, w przypadku SA dochodzi jeszcze strojenie za dobre 1~2k zł
3. Poduchy silnika są inne.
4. Jeśli skrzynia AT to silnik będzie pasował P'n'P, jeśli manual to do wymiany/przerobienia dzwon bo rozrusznik nie sięgnie do koła zamachowego. Dzwon do SN95 (od foxa jest inny, krótszy) to koszt minimum 80$ do tego cła, transport itp
5. Na tym etapie możesz cieszyć się z jazdy do momentu w którym zacznie Ci się sypać cały tylny most bo do V8 jest montowany większy 8,8" i mocniejszy
Jak dasz to komuś do zrobienia to koszty robocizny cie zjedzą, jak zabierzesz się za to sam to czeka Cię prawdziwa przygoda. Jeśli masz naprawdę zadbaną budę i kochasz ten konkretny samochód to możesz próbować, chętnie służę pomocą. Jeśli jednak mustang to tylko chwilowy kaprys, zabawka to będzie Ci tylko żal włożonych pieniędzy. Wtedy lepiej rzeczywiście sprzedać v6 i kupić GT
1. Wiązka silnika do wymiany/przerobienia.
2. Potrzebny moduł zapłonowy do V8 oraz komputer lub jakiś SA. W obu przypadkach to wydatek rzędu 1k zł, w przypadku SA dochodzi jeszcze strojenie za dobre 1~2k zł
3. Poduchy silnika są inne.
4. Jeśli skrzynia AT to silnik będzie pasował P'n'P, jeśli manual to do wymiany/przerobienia dzwon bo rozrusznik nie sięgnie do koła zamachowego. Dzwon do SN95 (od foxa jest inny, krótszy) to koszt minimum 80$ do tego cła, transport itp
5. Na tym etapie możesz cieszyć się z jazdy do momentu w którym zacznie Ci się sypać cały tylny most bo do V8 jest montowany większy 8,8" i mocniejszy
Jak dasz to komuś do zrobienia to koszty robocizny cie zjedzą, jak zabierzesz się za to sam to czeka Cię prawdziwa przygoda. Jeśli masz naprawdę zadbaną budę i kochasz ten konkretny samochód to możesz próbować, chętnie służę pomocą. Jeśli jednak mustang to tylko chwilowy kaprys, zabawka to będzie Ci tylko żal włożonych pieniędzy. Wtedy lepiej rzeczywiście sprzedać v6 i kupić GT
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- CzarnyKon99
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 2017-10-13, 21:20
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Re: Swap na 5.0 V8
Pokochałem ten samochód, ale sam nie jestem w stanie tego profesjonalnie zrobić, a przy takich kosztach tego swapu to ja sobie kupie GT i zrobie po swojemu i jeszcze mnie to dużo taniej wyjdzie
Także bede jeździł tym, uzbieram kase i inwestuje w GT 94-98
Dzięki wszystkim, że skutecznie mnie przekonaliście i wybiliście ten swap z głowy
Także bede jeździł tym, uzbieram kase i inwestuje w GT 94-98
Dzięki wszystkim, że skutecznie mnie przekonaliście i wybiliście ten swap z głowy
-
- Forumowicz
- Posty: 178
- Rejestracja: 2017-07-16, 23:03
Re: Swap na 5.0 V8
V6 o w miarę dużej pojemności i prostej budowie lubią się uturbiać. Nie wiele trzeba dmuchać a wychodzą fajne wyniki, szczególnie momentu obrotowego przybywa. I wychodzi taniej. I szybciej Obadaj temat, w PL jest już coraz więcej uturbiaczy. A twin turbo to już w ogóle cud miód
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-03-27, 02:09
- Model: coupe
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: wiśniowa perła
Re: Swap na 5.0 V8
Trochę odgrzebuję, ale - nie ma czego uturbiać. Ten silnik ma wąskie panewki korbowodowe i słabe korbowody - wg fabrycznego Stage 4 można z niego wydusić 240 KM i więcej ani mini. Zamierzam powoli z mojego biednego 152 KM zrobić ok. 220. Na razie mam już 190 (ostry wałek, lekko powyższone ciśnienie paliwa, portki Magnaflow z małymi katalizatorami, średnica rur podniesiona do 2,5' , podwójny wydech z GT, w planie cold intake oraz nieinwazyjny chip. A na koniec szpera (jak stanieje, bo już teraz by się przydała, albo wymiana mostu na tego od GT ze szperą).
Mój po zdrowym dzwonie , a przedtem jeżdżeniu nim 15 lat - jak dobry magik od blachy stwierdził że jest co ratować (brakujące a zdrowe blachy zakupiłem od Danka a przywiązuję się irracjonalnie do aut) a ja wyszedłem z wypadku bez szwanku - reanimowałem go i jest w stanie lepszym niż go kupowałem 15 lat temu (właściwie jak z fabryki).
Czyli jeśli ktoś chce więcej mocy po taniości ale kóń - opycha V6 SN 95 i kupuje V6 3,7 315 KM 2016.
Mój po zdrowym dzwonie , a przedtem jeżdżeniu nim 15 lat - jak dobry magik od blachy stwierdził że jest co ratować (brakujące a zdrowe blachy zakupiłem od Danka a przywiązuję się irracjonalnie do aut) a ja wyszedłem z wypadku bez szwanku - reanimowałem go i jest w stanie lepszym niż go kupowałem 15 lat temu (właściwie jak z fabryki).
Czyli jeśli ktoś chce więcej mocy po taniości ale kóń - opycha V6 SN 95 i kupuje V6 3,7 315 KM 2016.
Re: Swap na 5.0 V8
Cześć,
W takim razie ja również odgrzeje kotleta.
Lubię swojego mustanga, jednak nie mam zaufania do archaicznego silnika i skrzyni.
Do rzeczy, marzy mi się moja stara buda z silnikiem i skrzynia nowej generacji. W stanach ludzie swap’uja silniki coyote do sn95. Impreza wydaje się dość kosztowana i zacząłem czytać o silnikach 3,7, które można kupić w dość przystępnych pieniądzach wraz ze skrzynia.
Czy ktoś ma doświadczenie w takim swapie 5.0 coyote lub 3.7?
Kto w Polsce może się podjąć czegoś takiego?
W takim razie ja również odgrzeje kotleta.
Lubię swojego mustanga, jednak nie mam zaufania do archaicznego silnika i skrzyni.
Do rzeczy, marzy mi się moja stara buda z silnikiem i skrzynia nowej generacji. W stanach ludzie swap’uja silniki coyote do sn95. Impreza wydaje się dość kosztowana i zacząłem czytać o silnikach 3,7, które można kupić w dość przystępnych pieniądzach wraz ze skrzynia.
Czy ktoś ma doświadczenie w takim swapie 5.0 coyote lub 3.7?
Kto w Polsce może się podjąć czegoś takiego?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1708
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Swap na 5.0 V8
Jeżeli w USA bez większych modyfikacji robią swapy na 5.0 (bez cięcia grodzi, tunelu, kielichów ogólnie blachy) to myślę, że swap na 3,7l V6 będzie jeszcze prostrze ze względu na gabaryt.
Najlepiej, jakbyś rzeczywiście obczaił po filma co potrzeba, sprawdzić jakie są koszta takich rzeczy. W pl myślę, że może to być problem (jakbyś chciał to komuś zlecić) bo pewnie będzie to droższe niż same części czy silnik z uwagi na brak doświadczenia, celowałbym raczej w samodzielną zabawę jeżeli masz warunki i nie boisz się kluczy.
Najlepiej, jakbyś rzeczywiście obczaił po filma co potrzeba, sprawdzić jakie są koszta takich rzeczy. W pl myślę, że może to być problem (jakbyś chciał to komuś zlecić) bo pewnie będzie to droższe niż same części czy silnik z uwagi na brak doświadczenia, celowałbym raczej w samodzielną zabawę jeżeli masz warunki i nie boisz się kluczy.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Re: Swap na 5.0 V8
Kluczy się nie boje, jednak do takiej operacji niezbędne są warunki. Prościej będzie jak zlecę i zapłacę. Sądziłem, ze ktoś już przetarł szlak i udzieli odpowiedzi, podpowie gdzie i co
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1708
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Swap na 5.0 V8
U nas niestety 99% takich pomysłów kończy się doradzaniem innych "sprzedaj i kup V8" , ja miałem podobnie z moim s197 gdzie swap jest prosty ale po przemyśleniu tematu jednak zrobiłem tak jak radzili inni bo:
1. mam "nowe" auto (rocznik ten sam ale przebieg w 3.7l był 240 tyś km, a w 5.0 mam teraz 110 tyś km),
2. wszystko jest już zrobione przy silniku jak należy gdzie nawet przekładka silnika, który z fabryki tam siedzi może miewać problemy, chochliki ciężkie do znalezienia,
3. mam "inne" auto, mimo, że ten sam rocznik to kolor inny, wyposażenie bogatsze i przy okazji wpadł GT/CS,
4. finansowo wyszło bardzo podobnie, jeżeli nie taniej (kupno auta niż swap),
5. auta po takim swapie nie sprzedaż za łatwo albo po cenie dużo niższej niż przed swapem,
6. silnik, który wybierzesz musi być w stanie perfect, czego nie możesz być pewny bo 90% jest wyciągniętych z "gwarancją", że wszystko jest ok, a myślę, że często gęsto te silniki są z aut, które zostały sprowadzone typowo na części i handlarz części nawet się nie kłopoczył aby auto odpalić, sprawdzić kondycję, a jak zapytasz kiedy auto zostało rozebrane lub silnik wyciągnięty, to każdy powie " noo z tydzień temu, świeża sprawa" a jak kupisz trupka to temat będzie się ciągnął w nieskończoność.
W poprzednim 3.7 miałem listę modyfikacji długą jak rolka papieru, sporo wspomnień przez 4 lata ale uważam, że zrobiłem BARDZO dobrą decyzję.
Przemyśl temat bo też bardzo się nastawiałem, miałem już nawet wybrany silnik z allegro
1. mam "nowe" auto (rocznik ten sam ale przebieg w 3.7l był 240 tyś km, a w 5.0 mam teraz 110 tyś km),
2. wszystko jest już zrobione przy silniku jak należy gdzie nawet przekładka silnika, który z fabryki tam siedzi może miewać problemy, chochliki ciężkie do znalezienia,
3. mam "inne" auto, mimo, że ten sam rocznik to kolor inny, wyposażenie bogatsze i przy okazji wpadł GT/CS,
4. finansowo wyszło bardzo podobnie, jeżeli nie taniej (kupno auta niż swap),
5. auta po takim swapie nie sprzedaż za łatwo albo po cenie dużo niższej niż przed swapem,
6. silnik, który wybierzesz musi być w stanie perfect, czego nie możesz być pewny bo 90% jest wyciągniętych z "gwarancją", że wszystko jest ok, a myślę, że często gęsto te silniki są z aut, które zostały sprowadzone typowo na części i handlarz części nawet się nie kłopoczył aby auto odpalić, sprawdzić kondycję, a jak zapytasz kiedy auto zostało rozebrane lub silnik wyciągnięty, to każdy powie " noo z tydzień temu, świeża sprawa" a jak kupisz trupka to temat będzie się ciągnął w nieskończoność.
W poprzednim 3.7 miałem listę modyfikacji długą jak rolka papieru, sporo wspomnień przez 4 lata ale uważam, że zrobiłem BARDZO dobrą decyzję.
Przemyśl temat bo też bardzo się nastawiałem, miałem już nawet wybrany silnik z allegro
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- Torsen
- Forumowicz
- Posty: 338
- Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: ...
Re: Swap na 5.0 V8
W PL swapy w Mustangach to rzadki temat. Raczej ludzie już kupują nowe auto. Szukaj rad w US ale to raczej z V6 na V8, bo szczerze mówiąc nie słyszałem o swapach tam w SN95 z V6 na V6. Z V8 będziesz miał wsparcie. hardware też jest, jak i control pack żeby odpalić Coyota w innej budzie.
Re: Swap na 5.0 V8
Dzięki Chłopaki za jakiekolwiek wsparcie.
Tak jak powiedziałem, stara buda, a napęd nowej generacji. Żadnych trupów.
Mam do dyspozycji rozbitego cadillaca xts 3.6. Auto świeże, 300 kilkadziesiąt koni, wiązki, komputer, wszytko co trzeba, ale jest ale. Mimo, ze to ten sam motor co w camaro to cadillac jest w automacie, ale z napędem na przód.
W związku, ze mogę to dostać po koleżeńsku to interesuje się tematem z jaka skrzynia manualna to można połączyć. Może ktoś w temacie jaka skrzynia, jako komputer po swapie?
Tak jak powiedziałem, stara buda, a napęd nowej generacji. Żadnych trupów.
Mam do dyspozycji rozbitego cadillaca xts 3.6. Auto świeże, 300 kilkadziesiąt koni, wiązki, komputer, wszytko co trzeba, ale jest ale. Mimo, ze to ten sam motor co w camaro to cadillac jest w automacie, ale z napędem na przód.
W związku, ze mogę to dostać po koleżeńsku to interesuje się tematem z jaka skrzynia manualna to można połączyć. Może ktoś w temacie jaka skrzynia, jako komputer po swapie?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1708
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Swap na 5.0 V8
Oj wiesz co, obawiam się, że skomplikowaną robotę jeszcze bardziej będziesz komplikował. To, że zaoszczędzisz na motorze będzie generować ogromne koszty, mocowania, chłodzenie, paliwo, elektryka, wydech, wał
Obczaj tutaj masz różnego rodzaju akcesoria gotowce do swapa 5.0 :
https://www.holley.com/products/engine_ ... omponents/
Myślałeś ile chciałbyś przeznaczyć na ten projekt ? Jaki czas chciałbyś mieć to ogarnięte ? Przepraszam, jeżeli czujesz, że chce Cię odciągnąć od tego ale może się okazać, że znajdziesz jakiś warsztat, który rozgrzebie Ci auto i po 6 miesiącach będziesz miał auto w częściach, a mechanicy będą rozkładać ręcę lub czekać na części z USA gdzie projekt się okaże budżetowo 20k-30k zł + i 2 lata w plecy a efekt finalny może nie być zadowalający niestety
Obczaj tutaj masz różnego rodzaju akcesoria gotowce do swapa 5.0 :
https://www.holley.com/products/engine_ ... omponents/
Myślałeś ile chciałbyś przeznaczyć na ten projekt ? Jaki czas chciałbyś mieć to ogarnięte ? Przepraszam, jeżeli czujesz, że chce Cię odciągnąć od tego ale może się okazać, że znajdziesz jakiś warsztat, który rozgrzebie Ci auto i po 6 miesiącach będziesz miał auto w częściach, a mechanicy będą rozkładać ręcę lub czekać na części z USA gdzie projekt się okaże budżetowo 20k-30k zł + i 2 lata w plecy a efekt finalny może nie być zadowalający niestety
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -