Przekładka 4 tłoczków na tył
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-06-02, 02:55
- Model: 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: ruby red
- Lokalizacja:: Stg
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Przekładka 4 tłoczków na tył
Witam Wszystkich Forumowiczów
Starałem się znaleźć podobny temat na forum ale bez skutku, jeśli jest już poruszony proszę o link.
Mam GT 2016 wersję USA i kupiłem ostatnio Brembo 6 tłoczkowe na przód by zmienić oryginalne 4 tłoczki które miałem z przodu. W związku, że zostanie mi cały komplet 4 toczkowy zastanawiam się czy ktoś z Forumowiczów przekładał taki zestaw na tylne koła, czy ktoś się orientuje czy można to przełożyć, a jeśli tak to czy wymaga to jakiś modyfikacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Andrzej
Starałem się znaleźć podobny temat na forum ale bez skutku, jeśli jest już poruszony proszę o link.
Mam GT 2016 wersję USA i kupiłem ostatnio Brembo 6 tłoczkowe na przód by zmienić oryginalne 4 tłoczki które miałem z przodu. W związku, że zostanie mi cały komplet 4 toczkowy zastanawiam się czy ktoś z Forumowiczów przekładał taki zestaw na tylne koła, czy ktoś się orientuje czy można to przełożyć, a jeśli tak to czy wymaga to jakiś modyfikacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Andrzej
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Lightning Blue
Re: Przekładka 4 tłoczków na tył




To jest tak nierozumne, że podejrzewam fake.
Hamulec ręczny rozumiem, że nie jest Ci potrzebny? A do tego chcesz się zabić jak auto wyleci z pierwszego zakrętu na którym muśniesz pedał hamulca?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przekładka 4 tłoczków na tył
Pytanie pewnie dotyczyło tego czy można zacisk przełożyć na tył i dobrać inną tarczę, a przynajmniej tak mi się wydaje. To mogło by teoretycznie działać, w końcu pompa ma korektor siły hamowania więc wcześniej powinny się zablokować koła przednie. Nie wiem czy opłaca się kombinować, lepiej na przód dać coś porządnego tam idzie i tak najwięcej siły hamowania.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przekładka 4 tłoczków na tył
Zapomniałem, że tylny zacisk ma zintegrowane działanie z hamulcem ręcznym, czyli przekładka faktycznie nie ma sensu chyba, że ktoś robi auto tylko na tor.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Lightning Blue
Re: Przekładka 4 tłoczków na tył
Nie wiem skąd bierzesz takie informacje?

Ludzie. Układ hamulcowy to nie przelewki. Zanim napiszecie jakieś bzdury, zastanówcie się chwilę. Czasem czytają to totalni laicy i chłoną brednie jak gąbka.
Króciutki wykład. W samochodzie osobowym (sprawnym) siła hamowania przodu jest co najmniej 3x większa niż tyłu. A korektor siły hamowania w nowoczesnym aucie jest realizowany zwykle przez ABS. Nie inaczej pewnie jest w Mustangu, bo pomiędzy pompą a absem nie ma nic poza przewodami. Za absem do zacisków nie miałem okazji oglądać. Ale patrząc na różnice w konstrukcji p/t zaryzykuję że nie ma żadnych korektorów.
Więc montaż przednich zacisków z tyłu do proszenie się o problemy. Tył będzie się blokować (kopać ABS) niemal natychmiast, a przód nie będzie hamował niemal wcale, itd itp.
I na koniec pozostaje kwestia hamulca ręcznego. Jego brak jest istotną uciążliwością

Poza tym, jeśli ktoś chce coś modzić w hamulcach, to polecam przypadek pewnego gościa (dość słynny), który zmodyfikowanym bmw zgarnął Bogu ducha winnego człowieka w stolicy na przejściu dla pieszych ze skutkiem śmiertelnym.
Po analizie auta gostkowi zagrożono karą dożywocia.
I żeby nie było. Pomijam zależność skutków wypadku od przeróbek bmw. Chodzi mi o możliwe, również formalne zagrożenia.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przekładka 4 tłoczków na tył
Oczywiście w ABS nie ma mechanicznego korektora siły hamowania ale jest rozdział siły hamowania. Zawsze większa siła idzie na przód. Do Mustanga GT da się założyć 4-tłoczki na tył na seryjnym servo i ABS.
https://www.americanmuscle.com/brembo-g ... 015gt.html
https://www.americanmuscle.com/brembo-g ... 015gt.html
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1627
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Przekładka 4 tłoczków na tył
Wszystko da radę tylko albo zlecisz to jakiejś firmie albo metodą prób i błędów dobierzesz tarczę i adapter. Co do braku ręcznego można w układ na tył wpiąć hydrołapę. Nie wiem jak w 6tej generacji ale chyba będziesz potrzebował z podwójną pompą jeżeli każde koło ma osobny. Ogólnie tył jakoś zauważalnie nie poprawi drogi hamowania. ABS spokojnie to ogarnie i nie ma co słuchać panikarzyandrzej_stg pisze: ↑2020-05-31, 12:17Witam Wszystkich Forumowiczów
Starałem się znaleźć podobny temat na forum ale bez skutku, jeśli jest już poruszony proszę o link.
Mam GT 2016 wersję USA i kupiłem ostatnio Brembo 6 tłoczkowe na przód by zmienić oryginalne 4 tłoczki które miałem z przodu. W związku, że zostanie mi cały komplet 4 toczkowy zastanawiam się czy ktoś z Forumowiczów przekładał taki zestaw na tylne koła, czy ktoś się orientuje czy można to przełożyć, a jeśli tak to czy wymaga to jakiś modyfikacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Andrzej

Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Przekładka 4 tłoczków na tył
Po pierwsze by auto przeszło przegląd musi mieć ręczny jak będziesz miał hydrauliczny nie przejdzie przeglądu, jedyna opcja to zostawić starą tarczę z zaciskiem dla ręcznego i dorobić mocowanie do zacisku 4 tłoczkowego, ale na przeglądzie jak zobaczą taką rzeźbę nie przejdzie tego...
Ja jedyny w PL miałem ekstremalną rzeźbę przód i tył na zaciskach brembo 4 tłoczkowych i to bez abs w sn95, w pełni profesjonalnie to rozwiązałem bo ręczny hydrauliczny miałem z korektorem połączonym do oryginalnej rączki ręcznego a wszystko było ukryte w schowku że nikt nawet nie wpadł by na pomysłże coś jest przerobione, ale ja bawiłem się w jazdę wyczynową więc to inna bajka
Teraz mam w s197 brembo 4 tłoczkowe na tarczy 355mm z bossa a tylni zacisk z adapterem pod tarczę 360mm z shelby 13-14 gdzie ten zestaw jest dedykowany pod przednie 6 tłoczki z 380mm ale działa bez problemów i ręczny jest rewelska
Jako bawiący się w wyczynową jazdę powiem że pakowania 4 tłoczka w seryjne auto zdecydowanie to odradzam bo nic to nie da a może zaszkodzić, jeśli już bardzo chcesz to tylko dedykowane komplety by było to dobrze wyliczone i dobre opony z tyłu, bo abs ogarnia ale jest nie omylny i największe zagrożenie jest przy hamowaniu na łuku gdzie działanie siły odśrodkowej jest ogromne a tam setne opóźnienie przeciw blokowaniu kończy się bokiem dla amatora i żadna elektronika tego nie wybroni.
Ja jedyny w PL miałem ekstremalną rzeźbę przód i tył na zaciskach brembo 4 tłoczkowych i to bez abs w sn95, w pełni profesjonalnie to rozwiązałem bo ręczny hydrauliczny miałem z korektorem połączonym do oryginalnej rączki ręcznego a wszystko było ukryte w schowku że nikt nawet nie wpadł by na pomysłże coś jest przerobione, ale ja bawiłem się w jazdę wyczynową więc to inna bajka
Teraz mam w s197 brembo 4 tłoczkowe na tarczy 355mm z bossa a tylni zacisk z adapterem pod tarczę 360mm z shelby 13-14 gdzie ten zestaw jest dedykowany pod przednie 6 tłoczki z 380mm ale działa bez problemów i ręczny jest rewelska

Jako bawiący się w wyczynową jazdę powiem że pakowania 4 tłoczka w seryjne auto zdecydowanie to odradzam bo nic to nie da a może zaszkodzić, jeśli już bardzo chcesz to tylko dedykowane komplety by było to dobrze wyliczone i dobre opony z tyłu, bo abs ogarnia ale jest nie omylny i największe zagrożenie jest przy hamowaniu na łuku gdzie działanie siły odśrodkowej jest ogromne a tam setne opóźnienie przeciw blokowaniu kończy się bokiem dla amatora i żadna elektronika tego nie wybroni.

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Lightning Blue
Re: Przekładka 4 tłoczków na tył
Wszystko niby w porządku. Ale link odnosi się do montażu tylnych zacisków Brembo GT series DEDYKOWANYCH na tylną oś a nie przednich zacisków z Mustanga GT.przem pisze: ↑2020-06-05, 09:55Oczywiście w ABS nie ma mechanicznego korektora siły hamowania ale jest rozdział siły hamowania. Zawsze większa siła idzie na przód. Do Mustanga GT da się założyć 4-tłoczki na tył na seryjnym servo i ABS.
https://www.americanmuscle.com/brembo-g ... 015gt.html