Przewody hamulcowe przód
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Przewody hamulcowe przód
Dzień dobry,
rozpocząłem zakup listy części do konwersji hamulców w swoim S197 - przerzutka hamulców 4-tłoczkowych z S550.
Chciałbym się Was poradzić co do przewodów hamulcowych, odcinka, który wchodzi bezpośrednio do zacisków przednich. W planie mam/miałem zamówić oryginalne Motorcrafty numer
BRHF206 BRHF205
Czy według was fabryczne przewody są dobre czy raczej się w to nie bawić i kupić jakieś zamienne lepsze ? Jeżeli tak to jakie ?
rozpocząłem zakup listy części do konwersji hamulców w swoim S197 - przerzutka hamulców 4-tłoczkowych z S550.
Chciałbym się Was poradzić co do przewodów hamulcowych, odcinka, który wchodzi bezpośrednio do zacisków przednich. W planie mam/miałem zamówić oryginalne Motorcrafty numer
BRHF206 BRHF205
Czy według was fabryczne przewody są dobre czy raczej się w to nie bawić i kupić jakieś zamienne lepsze ? Jeżeli tak to jakie ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przewody hamulcowe przód
Jak już robisz przekładki bo chcesz poprawić sobie parametry hamowania to ja bym rozważał przewody w oplocie. Policz sobie ile wychodzą oryginalne a ile oplot. Różnica może być niewielka. Oplot w PL ogargniesz, są firmy co zrobią gotowe przewody.
Ja mam Brembo 6-tłok z przodu i oryginalne przewody są moim zdaniem ok ale nie jechałem na oplocie to ciężko powiedzieć, zawsze może być jeszcze lepiej.
Ja mam Brembo 6-tłok z przodu i oryginalne przewody są moim zdaniem ok ale nie jechałem na oplocie to ciężko powiedzieć, zawsze może być jeszcze lepiej.
Re: Przewody hamulcowe przód
Ja przymierzam się do analogicznej roboty tylko w oparciu o 4-tłoczkowe z Bossa 302 czy Brembo GT i wybrałem też oryginalne fordowskie przewody ford performance z Bossa 302, bez oplotu ale z takiej grubszej, sztywniejszej gumy.
Jeśli myślisz o zmianie na zaciski z s550 to koniecznie zbadaj czy wejdą pod felgę i w razie czego miej pod ręką dystanse. No i najlepiej jeśli będziesz miał te podkładki pod śruby zacisku dokładnie takie jak polecają ci, którzy już zrobili przekładkę. Namierzyłem tę podkładkę na rockauto jakby co
Jeśli myślisz o zmianie na zaciski z s550 to koniecznie zbadaj czy wejdą pod felgę i w razie czego miej pod ręką dystanse. No i najlepiej jeśli będziesz miał te podkładki pod śruby zacisku dokładnie takie jak polecają ci, którzy już zrobili przekładkę. Namierzyłem tę podkładkę na rockauto jakby co

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przewody hamulcowe przód
Jeszcze sprawdźcie sobie czy pompa hamulcowa będzie działała prawidłowo z innymi zaciskami i można działać. Oczywiście nowy zacisk i tarcza musi się zmieścić w feldze.
- Kratos
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
- Model: GT Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Kolorowy
- Lokalizacja:: Za wójtem w prawo
Re: Przewody hamulcowe przód
Ja w innym aucie założyłem oploty hel performance.
Nie oszukujmy się że to Ci da jakiś szałowy efekt, bo to przecież modyfikacja krótkiego odcinka przewodów, ale z moich odczuć (a jestem bardzo cięty na wmawianie sobie, że coś daje extra moc etc., wiele razy kiedy coś dawało realne przyrosty mocy ja mówiłem, że na siedzeniu tego nie czuć, więc niby technicznie lepiej, ale wrażeń nie zmienia, zaś wiele osób ma pogorszenie osiągów, np. od instalacji stożka bez strojenia, a wmawiają sobie progres) poczujesz lekką różnicę na mocnym wciśnięciu pedału hamulca - do samego końca czujesz jak siła hamowania wzrasta bardziej liniowo plus wielokrotne hamowanie również ciut lepiej wypada.
Druga sprawa to seryjne klocki i tarcze - bez zmiany na coś lepszego będziesz miał jedynie lepsze hamulce do jednorazowego użytku - w sensie w mieście będzie to lepiej hamować, w trasie jakieś pojedyncze hamowanie też będzie skuteczniejsze, ale kiedy wybierzesz się na jakieś wygłupy i wielokrotnie ostrzej wyhamujesz albo z jakiejś prędkości mocno autostradowej zrobisz sobie hamowanie do zera to set będzie do wywalenia. Zaś 2 x tarcza + klocek na przód, która radzi sobie z 4-6 tłoczkowymi zaciskami to już koszta typu średnia krajowa.
Po trzecie ja oplot wziąłem po prostu z powodu ceny - przypadkiem trafiłem na jakąś sporą wyprzedaż i komplet na 4 zaciski kosztował mnie chyba około 250 zł, gdzie za OEM musiałbym wyłożyć bodajże 2-3 razy tyle. No i mając wybór kolorów wziąłem sobie czerwony - mam felgi przez które doskonale widać tarczę, zacisk etc., więc po dokładniejszym myciu po prostu jest to jakiś smaczek tak jak kolorowa sprężyna czy amortyzator.
Także jeżeli podchodzisz na serio do konwersji to raczej rozejrzyj się za lepszą tarczą i klockiem, a oplot traktuj jako estetykę z lekkim bonusem względem serii, który możesz, ale nie musisz instalować. Generalnie to nie wiem jak jest z pękaniem oplotów, ale u mnie w innym Fordzie oemową gumę na jednym z przewodów rozsadziło po 7 latach (licząc od nowości) użytkowania jako daily z przebiegami typu 30k km rocznie zaś oplot mam już chyba ze 4-5 lat i póki co nie ma oznak zużycia.
Nie oszukujmy się że to Ci da jakiś szałowy efekt, bo to przecież modyfikacja krótkiego odcinka przewodów, ale z moich odczuć (a jestem bardzo cięty na wmawianie sobie, że coś daje extra moc etc., wiele razy kiedy coś dawało realne przyrosty mocy ja mówiłem, że na siedzeniu tego nie czuć, więc niby technicznie lepiej, ale wrażeń nie zmienia, zaś wiele osób ma pogorszenie osiągów, np. od instalacji stożka bez strojenia, a wmawiają sobie progres) poczujesz lekką różnicę na mocnym wciśnięciu pedału hamulca - do samego końca czujesz jak siła hamowania wzrasta bardziej liniowo plus wielokrotne hamowanie również ciut lepiej wypada.
Druga sprawa to seryjne klocki i tarcze - bez zmiany na coś lepszego będziesz miał jedynie lepsze hamulce do jednorazowego użytku - w sensie w mieście będzie to lepiej hamować, w trasie jakieś pojedyncze hamowanie też będzie skuteczniejsze, ale kiedy wybierzesz się na jakieś wygłupy i wielokrotnie ostrzej wyhamujesz albo z jakiejś prędkości mocno autostradowej zrobisz sobie hamowanie do zera to set będzie do wywalenia. Zaś 2 x tarcza + klocek na przód, która radzi sobie z 4-6 tłoczkowymi zaciskami to już koszta typu średnia krajowa.
Po trzecie ja oplot wziąłem po prostu z powodu ceny - przypadkiem trafiłem na jakąś sporą wyprzedaż i komplet na 4 zaciski kosztował mnie chyba około 250 zł, gdzie za OEM musiałbym wyłożyć bodajże 2-3 razy tyle. No i mając wybór kolorów wziąłem sobie czerwony - mam felgi przez które doskonale widać tarczę, zacisk etc., więc po dokładniejszym myciu po prostu jest to jakiś smaczek tak jak kolorowa sprężyna czy amortyzator.
Także jeżeli podchodzisz na serio do konwersji to raczej rozejrzyj się za lepszą tarczą i klockiem, a oplot traktuj jako estetykę z lekkim bonusem względem serii, który możesz, ale nie musisz instalować. Generalnie to nie wiem jak jest z pękaniem oplotów, ale u mnie w innym Fordzie oemową gumę na jednym z przewodów rozsadziło po 7 latach (licząc od nowości) użytkowania jako daily z przebiegami typu 30k km rocznie zaś oplot mam już chyba ze 4-5 lat i póki co nie ma oznak zużycia.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Przewody hamulcowe przód
Kratos pisze: ↑2020-04-24, 14:23Ja w innym aucie założyłem oploty hel performance.
Nie oszukujmy się że to Ci da jakiś szałowy efekt, bo to przecież modyfikacja krótkiego odcinka przewodów, ale z moich odczuć (a jestem bardzo cięty na wmawianie sobie, że coś ..
... Także jeżeli podchodzisz na serio do konwersji to raczej rozejrzyj się za lepszą tarczą i klockiem, a oplot traktuj jako estetykę z lekkim bonusem względem serii, który możesz, ale nie musisz instalować. Generalnie to nie wiem jak jest z pękaniem oplotów, ale u mnie w innym Fordzie oemową gumę na jednym z przewodów rozsadziło po 7 latach (licząc od nowości) użytkowania jako daily z przebiegami typu 30k km rocznie zaś oplot mam już chyba ze 4-5 lat i póki co nie ma oznak zużycia.
Jeżeli chodzi o tarcze i klocki to wpada zestaw od Power Stop Z26 także myślę że będzie dobrze, tarcze 14",
Jeżeli chodzi o przewody to z USA te krótkie odcinki, za dwa z wysyłką to jakieś 230 zł i właśnie pytanie czy w podobnej cenie jest szansa coś lepszego znaleźć. Jeżeli tak to czy właśnie ma to sens ? Na tor mam zamiar wypadać w tym roku (jeżeli się uda) myślę, że ten zestaw klocków + tarcz da radę.
Sprawdzę ofertę Hela, na allegro widziałem aukcje ale to było 500 zł, w opisie nie było wiadomo czy to komplet, czy może przód, a może tył, także muszę wgryźć się w temat.
Matt podeślij link, z rockauto zamawiam prawie wszystko do tej zabawyMatt84 pisze: ↑2020-04-24, 12:09Ja przymierzam się do analogicznej roboty tylko w oparciu o 4-tłoczkowe z Bossa 302 czy Brembo GT i wybrałem też oryginalne fordowskie przewody ford performance z Bossa 302, bez oplotu ale z takiej grubszej, sztywniejszej gumy.
Jeśli myślisz o zmianie na zaciski z s550 to koniecznie zbadaj czy wejdą pod felgę i w razie czego miej pod ręką dystanse. No i najlepiej jeśli będziesz miał te podkładki pod śruby zacisku dokładnie takie jak polecają ci, którzy już zrobili przekładkę. Namierzyłem tę podkładkę na rockauto jakby co![]()

Do swojego wybrałem z S550 bo klocki są tańsze, będą na pewno łatwiej dostępne w przyszłości i jak szukałem to same zaciski z S550 są też tańsze.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Re: Przewody hamulcowe przód
Szukaj Dorman 312014, potrzebujesz 4.
Ja też prawie kupiłem zaciski od s550, ale ustrzeliłem okazyjnie (choć to się okaże jak przyjdą) oryginalne z Bossa 302, więc poszedłem w to co pasuje na pewno, także rocznikowo.
W s550 potrzeba tych podkładek i mogą być większe problemy z odległością od felgi, i tu na forum ktoś (chyba nomad) pisał, że jego zdaniem to rzeźba. Ja nie uważam, żeby montaż zacisku z użyciem podkładek to była jakaś straszna rzeźba, no ale jak się trafiły zaciski z s197 to wziąłem i powinmo być plug&play.
Z uniwersalnymi przewodami w oplocie musisz uważać, bo powinny mieć "banjo" okrągłe a nie kwadratowe, inaczej będziesz musiał trochę rzeźbić, ale pewnie znasz temat. Ja wziąłem Ford Performance żeby pasowało bez kombinowania.
Ja też prawie kupiłem zaciski od s550, ale ustrzeliłem okazyjnie (choć to się okaże jak przyjdą) oryginalne z Bossa 302, więc poszedłem w to co pasuje na pewno, także rocznikowo.
W s550 potrzeba tych podkładek i mogą być większe problemy z odległością od felgi, i tu na forum ktoś (chyba nomad) pisał, że jego zdaniem to rzeźba. Ja nie uważam, żeby montaż zacisku z użyciem podkładek to była jakaś straszna rzeźba, no ale jak się trafiły zaciski z s197 to wziąłem i powinmo być plug&play.
Z uniwersalnymi przewodami w oplocie musisz uważać, bo powinny mieć "banjo" okrągłe a nie kwadratowe, inaczej będziesz musiał trochę rzeźbić, ale pewnie znasz temat. Ja wziąłem Ford Performance żeby pasowało bez kombinowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 277
- Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
- Model: 2016
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przewody hamulcowe przód
Jak już robić taką przekładkę, to tylko aby włożyć brembo.... 4-tłoczkowe z s550 to chłam forda....
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Przewody hamulcowe przód
Rozumiem, że użytkowałeś taki zestaw wraz z dobrym zestawem tarcz i klocków ? Jesteś chyba pierwszą osobą, od której to słyszę. Większość w PL (w HD ) jak i USA poleca przekładkę 4-tłoczków z S550 do S197 3,7l jako tanią i dobrą możliwość podniesienia sił hamowania z uwagi na fakt 2 -> 4 tłoczki i zwiększenie tarczy z 315mm na 355mm. Sądzę, że odczuję różnicę w hamowaniu. Jeżeli nie (a wątpię) to sprzedam ten zestaw pewnie jeszcze z zyskiem patrząc na ceny w PL w stosunku do ceny z jaką ściągam ten zestaw z USA.

Panowie jesteście mi wstanie pomóc z dobraniem końcówek tych przewodów ? Na konfiguratorze Hel'a za parę wychodzi 340 zł, gdzie OEM to koszt 240 zł więc się skuszę chyba na produkt Hel'a.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przewody hamulcowe przód
Brembo 6-tlok jest super ale podobno są problemy z przekładka. Tarcza brembo od s550 nie pasuje do s197. Zacisk 6-tlok jest naprawdę spory i Ford zrobił "specjalne" felgi dla Performance Package bo czasem w normalnych 19 cali nie chce wejść. Moim zdaniem ogarniaj to na zaciskach 4tlok i dobre tarcze i klocki. Powerstop z26 podobno dają radę. Ciekawy jestem tylko czy pompa hamulcowa dobrze z tym pracuje ale skoro ludzie to robią to pewnie tak.
Re: Przewody hamulcowe przód
Tarcze się kupuje od s197 (GT 500) do zacisków s550, 14 cali do 4- i 15 cali do 6-tłoczkowych. 6 mają tę zaletę, że pasują p&p bez podkładek.
Pompa z tego co wszędzie piszą pracuje wręcz lepiej, jakby właśnie do 4 czy 6 tłoczków była projektowana (jest czulej, chwyta szybciej jak w europejskim aucie, co dla tych przyzwyczajonych do amerykańskich, leniwych hamulców czasem wydaje się "touchy"). Co by wyjaśniało, czemu przy bazowych 2-tłoczkowych pracuje tak sobie...
Pompa z tego co wszędzie piszą pracuje wręcz lepiej, jakby właśnie do 4 czy 6 tłoczków była projektowana (jest czulej, chwyta szybciej jak w europejskim aucie, co dla tych przyzwyczajonych do amerykańskich, leniwych hamulców czasem wydaje się "touchy"). Co by wyjaśniało, czemu przy bazowych 2-tłoczkowych pracuje tak sobie...
-
- Forumowicz
- Posty: 277
- Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
- Model: 2016
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przewody hamulcowe przód
Użytkowałem hamulce s550 4 tłoczkowe w s550 3.7 (zrobiłem przekładkę) i tam już nie dawały rady.... Fabryczne tarcze i klocki.
W GT wogóle sobie nie wyobrażam tego zestawu.
Zaciski brembo z s550 są kompatybilne w 100% z zaciskami brembo 6 tłoczkowymi z GT500 S197, wystarczy kupić tarcze hamulcowe z GT500 S197.
Albo od razu trafić zestaw z GT500 S197, w tych brembo tłoczki mają większą powierzchnię niż brembo w S550, więc są jeszcze lepsze.
W GT wogóle sobie nie wyobrażam tego zestawu.
Zaciski brembo z s550 są kompatybilne w 100% z zaciskami brembo 6 tłoczkowymi z GT500 S197, wystarczy kupić tarcze hamulcowe z GT500 S197.
Albo od razu trafić zestaw z GT500 S197, w tych brembo tłoczki mają większą powierzchnię niż brembo w S550, więc są jeszcze lepsze.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
- Model: 2016 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Przewody hamulcowe przód
To w takim układzie może faktycznie robić na 6-tlok i mieć porządnie ogarnięte. Tylko felgę trzeba dobrać albo kombinować z dystansami.
Ja specjalnie szukałem Performance Package żeby uniknąć takich dylematów. Mam za to inne problemy bo to jest de facto "performance package" i do mocniejszej jazdy też się nie nadaje
Ja specjalnie szukałem Performance Package żeby uniknąć takich dylematów. Mam za to inne problemy bo to jest de facto "performance package" i do mocniejszej jazdy też się nie nadaje

- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Przewody hamulcowe przód
Po opisie widzę, że masz VI 5.0 i myślę, że może to być wskazane ze względu na większą moc i mase auta ale też zależy kto jak auto użytkuje, jak ktoś jest debilem to i 8-tłoczkowe brembo mu nie pomogą wyhamować przed przejściem dla pieszych czy innym autemprzem pisze: ↑2020-04-26, 13:34To w takim układzie może faktycznie robić na 6-tlok i mieć porządnie ogarnięte. Tylko felgę trzeba dobrać albo kombinować z dystansami.
Ja specjalnie szukałem Performance Package żeby uniknąć takich dylematów. Mam za to inne problemy bo to jest de facto "performance package" i do mocniejszej jazdy też się nie nadaje![]()

Co do wypowiedzi Mjaza to możliwe, że mogłeś zacząć od zmiany tarcz i klocków na lepsze bo właśnie fabryczne dają ciała choć masz oczywiście rację, że 6-tłoczków byłoby najlepszym rozwiązaniem ale jest poza moim budżetem + myślę, że przy 3.7l to może być ciut przerost formy nad treścią (choć oczywiście siły hamowania nigdy za wiele

Panowie chciałbym skończyć temat "która przekładka lepsza" bo wiadomo, że 6 tłoczków będzie lepsze niż 4. Mój wybór padł na 4-tłoczki z S550 ponieważ zestaw nowych tarcz+klocków sportowych oraz zaciski z wysyłkami wyjdzie mnie około 2600 zł to był jedno z kluczowych założeń tego przedsięwzięcia. W dobrej cenie polepszyć osiągi hamowania w moim V6 i z pewnością tak się stanie

Także wróćmy do setna tego tematu czyli przewodów hamulcowych

Póki co wybór chyba padnie na przewody Hel'a, czekam na odpowiedź od firmy co do ceny na sam przód (w ofercie mają zestaw na 4 koła).
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -