Chodziło mi bardziej oto, że olej półsyntetyczny będzie miał mniej osadów niż mineralny.
Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- Sherif
 - Forumowicz
 - Posty: 107
 - Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
 - Model: 67' conv
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: Dark moss green
 - Lokalizacja:: Warszawa
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
- Gobo
 - Forumowicz
 - Posty: 182
 - Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
 - Model: 67fast68Conv69Mach1
 - Silnik: inny V8
 - Kolor: granat, złoty, niebieski
 - Lokalizacja:: Wawa
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Parametr po literce "W" nie ma nic wspólnego z latem, wiosną czy jesienią 
 jest to lepkość oleju w temperaturze roboczej (czyli ok 100 stopniach). Parametr przed "W" nas nie interesuje (chyba że ktoś odpala klasyka w -25 stopniach), więc nieistotne jest dla nas czy to będzie 0w40 5W40 czy 10W40.
Im więcej bazy syntetycznej w oleju tym lepiej... mniejsza zdolność do tworzenia nagaru, odporność na przegrzanie (w pełnym mineralu bardzo słaba) czy też dużo lepsze właściwości "starzeniowe".
Powiązanie lepkości oleju z jego składem to stereotyp... może być olej 10w50 czy 10w40 w pełni syntetyczny jak też olej 10w40 full minerał, dziś to kwestia jedynie dodawanych modyfikatorów.
Jeśli silnik nie ma problemów z ciśnieniem oleju lepkość 50 czy 60 to przesada, optymalna będzie 40 (czyli 5w40 10w40 15w40 itd). Pamiętajmy że te silniki zaprojektowane były to olei z lat 50-tych czy 60-tych, a wtedy pracowały na oleju SAE30 !!!!! Czyli na "dzisiejsze" : XXW30!
Te oleje o dużych lepkościach (np 20w60) mają duże opory przepływu... są bardzo lepkie w temperaturze roboczej (przez to np. wolniej odprowadzają ciepło z silnika).
Lej olej syntetyczny np. 10W40 czy też 5W40 z pełnym wsadem ZDDP! (musi być przystosowany to starych silników), nie może to być olej z "wysokimi normami" czyli np. C3 do współczesnych diesli itp.
Dobre firmy jak Millers, Motul, Amsoil itp maja oleje full syntetyczne to klasyków z "flat taped lifters" i ja takie polecam, nadają się też oleje stosowane w motosporcie... Millers ma taką serię (tam też jest full ZDDP)
			
									
									Im więcej bazy syntetycznej w oleju tym lepiej... mniejsza zdolność do tworzenia nagaru, odporność na przegrzanie (w pełnym mineralu bardzo słaba) czy też dużo lepsze właściwości "starzeniowe".
Powiązanie lepkości oleju z jego składem to stereotyp... może być olej 10w50 czy 10w40 w pełni syntetyczny jak też olej 10w40 full minerał, dziś to kwestia jedynie dodawanych modyfikatorów.
Jeśli silnik nie ma problemów z ciśnieniem oleju lepkość 50 czy 60 to przesada, optymalna będzie 40 (czyli 5w40 10w40 15w40 itd). Pamiętajmy że te silniki zaprojektowane były to olei z lat 50-tych czy 60-tych, a wtedy pracowały na oleju SAE30 !!!!! Czyli na "dzisiejsze" : XXW30!
Te oleje o dużych lepkościach (np 20w60) mają duże opory przepływu... są bardzo lepkie w temperaturze roboczej (przez to np. wolniej odprowadzają ciepło z silnika).
Lej olej syntetyczny np. 10W40 czy też 5W40 z pełnym wsadem ZDDP! (musi być przystosowany to starych silników), nie może to być olej z "wysokimi normami" czyli np. C3 do współczesnych diesli itp.
Dobre firmy jak Millers, Motul, Amsoil itp maja oleje full syntetyczne to klasyków z "flat taped lifters" i ja takie polecam, nadają się też oleje stosowane w motosporcie... Millers ma taką serię (tam też jest full ZDDP)
- Fred_pol
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 69
 - Rejestracja: 2015-03-28, 15:25
 - Model: Mach 1 1969
 - Silnik: inny V8
 - Kolor: Candy red apple
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Uzywam milers”a
Mam wrazenia ze silnik pracuje cisze.
			
									
									Mam wrazenia ze silnik pracuje cisze.
Pozdrawiam.
Fred
						Fred
- 
				
				mikorol
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 16
 - Rejestracja: 2018-01-10, 23:23
 - Model: Gen II
 - Silnik: inny V6
 - Kolor: czarny
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Hej, 
Też używam oleju Millers ze sklepu mustang-shop.pl -> olej 20w50 mineralny + dodatek paliwowy tej samej firmy
			
									
									Też używam oleju Millers ze sklepu mustang-shop.pl -> olej 20w50 mineralny + dodatek paliwowy tej samej firmy
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Znajomy ostatnio podesłał mi ten MOTUL 20W50: https://www.centrumauto.pl/olej-20w-50- ... t,14l,2mtu. Podobno sprawdza się dobrze, auto pracuje ciszej i teraz sam się nad nim zastanawiam. Do tej pory wydawało mi się, że mój poprzednik, swoją drogą bardzo popularny, jest w porządku, ale odkąd zacząłem baczniej obserwować, to już wcale nie jestem tego taki pewny, więc chyba czas na zmiany...
			
									
									- Sherif
 - Forumowicz
 - Posty: 107
 - Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
 - Model: 67' conv
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: Dark moss green
 - Lokalizacja:: Warszawa
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Panowie dziękuje za opinie i cenne sugestie.
Czy warto kombinować i na pierwsze zalanie dawać inny olej ? Czy może zalać coś standardowego i go wymienić po 1kkm ?
			
									
									Czy warto kombinować i na pierwsze zalanie dawać inny olej ? Czy może zalać coś standardowego i go wymienić po 1kkm ?
- 
				
				mikorol
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 16
 - Rejestracja: 2018-01-10, 23:23
 - Model: Gen II
 - Silnik: inny V6
 - Kolor: czarny
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Poważnie na Mobilu 20w50 chodzi ciszej? My na początku jak przywozimy auto to wymieniamy świece, lejemy olej 15w40, wymieniamy filtr no i odpalamy.
Następnie krótka przejażdzka 30-40km i lejemy olej właściwy co w naszym przypadku jest Millers 20w50...
Choć w jednym aucie chyba sprawdzimy Mobila 20w50 skoro jest pozytywna rekomendacja
			
									
									Następnie krótka przejażdzka 30-40km i lejemy olej właściwy co w naszym przypadku jest Millers 20w50...
Choć w jednym aucie chyba sprawdzimy Mobila 20w50 skoro jest pozytywna rekomendacja
- 1967,3.3
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 96
 - Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
 - Model: 3.3 I6 coupe hardtop
 - Kolor: Niebieski
 - Lokalizacja:: Kraków
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Podepnę się do tematu, mi mechanik który robił blacharkę i remont silnika polecił taki olej do R6. ktoś miał z nim styczność i może potwierdzić, że faktycznie warto go stosowć?

			
									
									
- StarszyWajchowy
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 563
 - Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
 - Model: 73 Mach 1 429
 - Silnik: inny V8
 - Kolor: yellow hornet
 - Lokalizacja:: Warszawa
 - Stajnia: Stajnia Mazowiecka
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Nie piszą nic by miał dodatki ZDDP...
Ja używam takiego w swoim klasyku:
			
									
									Ja używam takiego w swoim klasyku:
Tomek
						- Sherif
 - Forumowicz
 - Posty: 107
 - Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
 - Model: 67' conv
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: Dark moss green
 - Lokalizacja:: Warszawa
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Ok to małe podsumowanie, oleje które znalazłem z ZDDP (w nawiasie orientacyjne ceny)
MILLERS CLASSIC 20W50 5L (137zł) - olej mineralny (do klasyków)
GULF CLASSIC 20W50 5L (158zł) - olej mineralny (do klasyków)
MOTUL CLASSIC PERFORMANCE 20W50 (2,5 x 70zł)- olej mineralny (do klasyków)
MILLERS CLASSIC SPORT 20W50 5L (191zł) - olej półsyntetyczny (do klasyków)
MILLERS CLASSIC PISTONEEZE 10W30 (191zł)- olej półsyntetyczny (do youtimerów)
VALVOLINE VR1 RACING 5W50 6l (146zł) - olej syntetyczny
PENRITE HPR 5 5W40 5L (179zł)- olej syntetyczny
MITASU GOLD SN 5W30 ILSAC GF-5 4L (179zł) - olej syntetyczny
AMSOIL 20W50 Z-ROD (5x50zł) - olej syntetyczny (do klasyków)
Nie mogę rozpracować Motula, bo niby ma całą serię olei do klasyków, ale nic nie piszą o ZDDP/cynku (poza tym wymienionym).
W moim przypadku jeżeli chciałbym od początku jeździć na syntetyku to najsensowniej wygląda Amsoil, choć trudniej go dostać (i jest w dziwnych ilościach
 ).
Jest sens pchać się w oleje bardziej nowoczesne (z ZDDP) jak Valvoline ?
			
									
									MILLERS CLASSIC 20W50 5L (137zł) - olej mineralny (do klasyków)
GULF CLASSIC 20W50 5L (158zł) - olej mineralny (do klasyków)
MOTUL CLASSIC PERFORMANCE 20W50 (2,5 x 70zł)- olej mineralny (do klasyków)
MILLERS CLASSIC SPORT 20W50 5L (191zł) - olej półsyntetyczny (do klasyków)
MILLERS CLASSIC PISTONEEZE 10W30 (191zł)- olej półsyntetyczny (do youtimerów)
VALVOLINE VR1 RACING 5W50 6l (146zł) - olej syntetyczny
PENRITE HPR 5 5W40 5L (179zł)- olej syntetyczny
MITASU GOLD SN 5W30 ILSAC GF-5 4L (179zł) - olej syntetyczny
AMSOIL 20W50 Z-ROD (5x50zł) - olej syntetyczny (do klasyków)
Nie mogę rozpracować Motula, bo niby ma całą serię olei do klasyków, ale nic nie piszą o ZDDP/cynku (poza tym wymienionym).
W moim przypadku jeżeli chciałbym od początku jeździć na syntetyku to najsensowniej wygląda Amsoil, choć trudniej go dostać (i jest w dziwnych ilościach
Jest sens pchać się w oleje bardziej nowoczesne (z ZDDP) jak Valvoline ?
- StarszyWajchowy
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 563
 - Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
 - Model: 73 Mach 1 429
 - Silnik: inny V8
 - Kolor: yellow hornet
 - Lokalizacja:: Warszawa
 - Stajnia: Stajnia Mazowiecka
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Valvoline jest jak najbardziej ok.
Amsoil kupisz poprzez net bez problemu. Nawet na Allegro. Zwykle jest w butelkach o pojemności 1 kwarta, czyli około 0,96 litra
			
									
									Amsoil kupisz poprzez net bez problemu. Nawet na Allegro. Zwykle jest w butelkach o pojemności 1 kwarta, czyli około 0,96 litra
Tomek
						- Sherif
 - Forumowicz
 - Posty: 107
 - Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
 - Model: 67' conv
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: Dark moss green
 - Lokalizacja:: Warszawa
 
Re: Jakie paliwo i olej do Mustanga 67
Jakby kogoś interesowało to znalazłem ciekawe opracowanie:
https://540ratblog.wordpress.com/2013/0 ... t-ranking/
Dość wysoko jest tam MOBIL 1 FS 0W40 5L, który wg producenta:
https://www.mobil.com/lubricants/-/medi ... 396657AC09
ma dość wysoki poziom dodatku ZDDP
			
									
									https://540ratblog.wordpress.com/2013/0 ... t-ranking/
Dość wysoko jest tam MOBIL 1 FS 0W40 5L, który wg producenta:
https://www.mobil.com/lubricants/-/medi ... 396657AC09
ma dość wysoki poziom dodatku ZDDP