Mustang 3,7 Cold Air Intake. Parę pytań.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Mushroom
Posty: 6
Rejestracja: 2019-12-07, 00:03
Model: S550
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Wroclaw
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Mustang 3,7 Cold Air Intake. Parę pytań.

Post autor: Mushroom » 2020-02-22, 20:46

Cześć,

Zamontowałem dolot JLT jak w poniżego linku.

https://www.americanmuscle.com/jlt-cold ... 50-v6.html

Mam parę pytań do osób, które znają się na temacie lub dokonały takiej zmiany.

1.Po zamontowaniu znacznie poprawiło się brzmienie samego silnika, ale przy pełnym obciążeniu, przy około 4,5 tys obrotach. Słychać brzęczenie, rezonans metalu. Ewidentnie dochodzi z lewej strony z okolic dolotu.
Wszystkie mocowania sprawdzone, nawet blachę pod filtrem wykleiłem alu butylem. Czy ktoś mierzył się z podobną dolegliwością?

2. Od wymiany zauważyłem, że spalanie wzrosło, nawet przy bardzo delikatnym turlaniu się w korkach do pracy (Wrocław, trasa ok 6 km) nie ma możliwości zejść poniżej 20 litrów.
czy przez sam dolot może być tak wysokie spalanie?

3.Czy jak zrobię program pod dolot i wydech spalanie się unormuje?

4.Wydech będę miał dopiero za 3 tygodnie (jeszcze płynie). Nie robiłem jeszcze programu, chcę to zrobić jak oba elementy będą zamontowane, żeby nie stroić 2 razy. Wydech jest od silnika 5.0 akcesoryjny firmy MBRP od katów do końvca, czyli z H-Pipe i przeloty. Ma on 3 cale, czy taki wydech nie pogorszy osiągów auta?

5.Z tego co się dowiedziałem koń 3.7 jest ustawiony fabrycznie na nisko oktanowe paliwo i podobno po przestawieniu na nasze powinno też spaść spalanie. Czy to prawda?


Z wyprzedzeniem dziękuję za wszelkie wypowiedzi i informacje!

Pozdrawiam,
Marcin



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1733
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Mustang 3,7 Cold Air Intake. Parę pytań.

Post autor: Michał P. » 2020-02-22, 21:38

Cześć, mój jak przypłynął to miał dolot K&N ale spalanie było w mieszanym w okolicach 14.

Po paru innych modach i zrobieniu programu z sterownikiem Bama mocy ciut przybyło (zrobiłem program 91 race), była lepsza reakcja na pedał gazu no i spalanie spadło, teraz takie średnie to mam 12 l na trasie spada do 10l.

Co do samego dolotu specjalistą nie jestem ale myślę, że nie powinno aż tak wzrosnąć, ilość podawanego powietrza i tak powinna być regulowana przez sensor i przepustnice. Przed założeniem jakie miałeś spalanie ?

Co do wydechu to jakiś czas temu HD-Customs założyło wydech z gt do 3.7 od katów dalej, a myślę, że kto jak kto Paweł wie co robi :) myślę, że i tak główną robotę robią tu katalizatory, jakbyś je usunął i zrobił całość 3 cale to mogłyby być negatywne skutki w postaci spadku mocy. Jednak silniki NA to nie uturbione, w których im większe wiadro tym lepiej.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: Mustang 3,7 Cold Air Intake. Parę pytań.

Post autor: Kratos » 2020-02-26, 02:00

Zacznij od sprawdzenia poprawności montażu. Wystarczy, że gdzieś źle naciągnąłeś rurę albo obejma jest ciut za lekko i już będzie lewuchę zasysać, a poza tym to czy nie miałeś uświnionej przepustnicy: jeżeli na klapce i na gardzieli miałeś nalot to kup preparat do czyszczenia przepustnic - brake cleaner też daje radę - i wypucuj to do czystego metalu.

Po drugie trzeba powiedzieć wprost, bo filmików o tym jest masa, o różnych autach i różnych silnikach - współczesny N/A na wtrysku z MAF'em z dołożonym CAI bez strojenia zazwyczaj daje totalnie nieużyteczny na drodze efekt, a nierzadko bezsensowny nawet na poziomie wyścigów równoległych, tj. auto zyskuje parę procent extra w końcówce skali obrotowej, a gubi moment w dolnym i średnim zakresie. Podobnie z wydechem - przy turbo możesz w zasadzie zakończyć wydech na kolektorze i dlatego nierzadko grube projekty mają ujście spalin gdzieś w otworze na masce czy w okolicach przednich błotników, ale kiedy w N/A usuniesz resztę wydechu to auto straci totalnie elastyczność (pomijam fakt, że silnik wpadnie w limp mode). Nawet jakieś nieduże przedmuchy czy dziury na wczesnym odcinku wydechu w N/A mogą powodować problemy z osiągami. Czemu tak jest? N/A nie ma takiego ciśnienia spalin na wylocie, a więc trzeba stworzyć w wydechu obszar podciśnienia, który "wyciąga" spaliny.

Oczywiście od tego są specjaliści żeby wyciskać z CAI i luźniejszych wydechów jakieś korzyści, ale jak wyżej - dość często same mechaniczne podmiany części powodują więcej szkód dla performance'u niż korzyści, a efekt placebo, bo słyszysz więcej buczenia szybko psuje fakt, że dostajesz baty od totalnie cywilnego egzemplarza. Po drugie trzeba pamiętać o tym, że przeróbka, która gwarantuje, np. extra 10-20% w końcówce skali obrotowej, ale zabiera parę-paręnaście procent w niskich i średnich zakresach to w zasadzie pic na wodę żeby pochwalić się wykresem z hamowni, bo w rzeczywistości, w codziennym użytku po prostu zabrałeś swojemu autu elastyczność.

Ja bym radził zapytać o powyższe kogoś kto "obieca" Ci poprawę osiągów po dostrojeniu - czy nie stracisz ani grama mocy/momentu w dolnych i średnich zakresach obrotów.

Mam dużo przykładów z życia wziętych, gdzie totalnie seryjne beemki R6 N/A, na "zwykłych" papierowych filtrach i seryjnych wydechach robiły o 2-3 długości "tjunerskie" wybryki na super extra zimnych dolotach na stożkach, wydechach przelotach, nawet po redukcji masy. Zero hejtu z mojej strony, a jedynie wskazuję, że tu nie ma drogi na skróty i jeżeli chcesz przeskoczyć producenta to trzeba trochę więcej niż kawałek stożka i luźniejszy wydech. Najśmieszniej bywa kiedy jakiś super dedykowany wydech sportowy powoduje, że auto ma mniej mocy niż na OEM'ie :D

BTW mam w innym aucie wydech robiony od zera w znanej polskiej firmie i naprawdę trzeba było się narobić (były ze 3 czy 4 korekty) żeby zrobić coś, co daje trochę ciekawsze wrażenia audio + poprawia osiągi auta w szerokim zakresie skali obrotowej.



Mushroom
Posty: 6
Rejestracja: 2019-12-07, 00:03
Model: S550
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Wroclaw
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang 3,7 Cold Air Intake. Parę pytań.

Post autor: Mushroom » 2020-03-03, 18:27

Kratos, dziękuję a wypowiedz. Cenne uwagi. Mozesz napisać jakie elementy wydechu trzeba było poprawić( czysta ciekawość).

Celem zmiany dolotu, wydechu i programu jest poprawienie brzmienia auta i utrzymanie fabrycznych osiągów.
3.7 ze swoim zawieszeniem i hamulcami nie potrzebuje wiecej mocy ale brzmienie by się przydało :)



nordik
Posty: 9
Rejestracja: 2016-04-29, 15:17
Model: cabrio 2015
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały
Lokalizacja:: bydgoszcz

Re: Mustang 3,7 Cold Air Intake. Parę pytań.

Post autor: nordik » 2020-03-06, 17:48

Cześć
1.Mam u siebie Roush.Brzęczenie i rezonans pow.5tys. obr. takie samo jak u Ciebie.Przerabiałem wsystkie opcje/podkładki,zapinki itp.
samo brzmienie silnika dużo lepsze.
2.Spalanie nie wzrosło
3.Zrób koniecznie program u Pawła/silnik,skrzynia/z nowym dolotem.Zobaczysz dopiero różnicę.U mnie rewelacja.
4.wydech fabryczny
5.spalanie pozostanie tak samo ale konik się dużo lepiej zbiera.



Mushroom
Posty: 6
Rejestracja: 2019-12-07, 00:03
Model: S550
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Wroclaw
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang 3,7 Cold Air Intake. Parę pytań.

Post autor: Mushroom » 2020-03-12, 12:35

Juz po programie u Pawła, auto znacznie lepiej reaguje a spalanie spadło.
Co do brzeczenia nadal z nim walczę :) Oklejam matami co się da.



Kolaris
Posty: 5
Rejestracja: 2020-02-08, 09:41
Model: Mustang 2015 v6 3,7
Silnik: inny V6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Wlkp
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Mustang 3,7 Cold Air Intake. Parę pytań.

Post autor: Kolaris » 2020-04-26, 09:52

Nie chce zakładać nowego tematu.
Czy jest różnica między dolotami kn, jlt, roush itp? Większość poleca jlt. Jaka roznica? Lepszy dzwiek, lepsze pod program?
Nawiazując do tematu wymiana dolotu bez programu to zły pomysł?



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”