Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Angron
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2020-02-12, 14:20
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: czerwony
Lokalizacja:: Zabrze

Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: Angron » 2020-02-12, 15:28

Temat wygląda następująco - w koniu, którego kupiłem został zmodyfikowany dolot i zamontowany filtr stożkowy Pipercrossa, jestem z tego rozwiązania całkiem zadowolony, i nie chciałbym z niego rezygnować (zwłaszcza, że nie było w komplecie z samochodem oryginalnych elementów z obudową zwykłego filtra) ale jedna rzecz nie daje mi spokoju - brak osłony termicznej/separatora/obudowy (jak zwał - tak zwał).

Chodzi o ten "box" w którym filtr siedzi dzięki czemu zasysa cały czas zimne powietrze, mimo kilku godzin poszukiwań pod wszystkimi hasłami zarówno po Polsku jak i Angielsku nie znalazłem nigdzie dostępnego tego elementu, a jedynie kompletne zestawy np z K&N w którym taka osłona się znajduje. Na ten moment rozważam 3 sposoby rozwiązania problemu i liczę na pomoc bardziej doświadczonych kolegów:

1)Zakup uniwersalnej osłony termicznej SIMOTA tego typu:
https://allegro.pl/oferta/oslona-termic ... 8242246429 (rozmiar do ustalenia po zmierzeniu stożka oczywiście)
2)Zakup gotowej osłony (jeśli ktoś ma namiar lub je wykonuje na zamówienie
3)Wykonanie osłony samodzielnie w formie "pudełka" z uszczelką na górze i wokół rury.

Niby 1 opcja wydaje się atrakcyjna, ale czy ktokolwiek wie jak te osłony się sprawdzają i czy są coś warte czy to jednak kit? Jeśli kit (kwestie finansowe nie są najistotniejsze i chętnie dopłacę do czegoś dobrego) to czy macie jakikolwiek namiar na kogoś kto sprzedaje lub wykonuje takowe osłony?

Jeśli obie opcje są do kitu, to z jakiego materiału najlepiej ją wykonać tak, żeby obróbka w warunkach domowych była możliwa a konstrukcja była trwała i spełniała swoje zadanie.

Z góry dzięki za porady ;)



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: przem » 2020-02-12, 15:37

Wrzuć proszę zdjęcie komory silnika z uwzględnieniem tego filtra, łatwiej będzie coś doradzić.



Angron
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2020-02-12, 14:20
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: czerwony
Lokalizacja:: Zabrze

Re: Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: Angron » 2020-02-12, 15:50

Fakt, mogłem o tym od razu pomyśleć:






przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: przem » 2020-02-12, 16:03

Obawiam się, że teraz jest gorzej niż fabrycznie ponieważ filtr wciąga cieplejsze powietrze oraz ewentualny pył z pod silnika.
Nie wiem czy są jakieś dedykowane osłony do tego, można niby samemu coś wykombinować ale może być problem z doprowadzeniem powietrza z przedniego grilla. Oryginalna obudowa ma specjalny "kanał" do tego coś na podobę tego z linku tylko, że zintegrowane z resztą obudowy
https://www.velossatechdesign.com/produ ... am-air-kit
Można obudowę zrobić z jakiegoś tworzywa sztucznego jak np ABS i zespawać spawarką do plastiku.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1733
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: Michał P. » 2020-02-12, 16:54

Co do wykonania własnoręcznego to jeżeli masz dwie prawe ręce :D to polecam włókno szklane albo włókno węglowe. Koszta nie są jakieś spore. Zaczynasz od "modelu" z kartonu tak jak Ci się podoba wycinasz, kleisz wszystko klejem na gorąco/taśmą. Taki model zaczynasz okladać z jednej strony włóknem z żywicą. Jak wszystko z twardnieje to odrywasz nowy element od kartonu. Szlifujesz do ładnego efektu wizualnego i chop do komory :)

Tak w skrócie. Na allegro sporo jest ofert z matami z włókna węglowego / szklanego oraz potrzebnych żywic.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Angron
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2020-02-12, 14:20
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: czerwony
Lokalizacja:: Zabrze

Re: Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: Angron » 2020-02-12, 19:25

Michał P. pisze:
2020-02-12, 16:54
Co do wykonania własnoręcznego to jeżeli masz dwie prawe ręce :D to polecam włókno szklane albo włókno węglowe. Koszta nie są jakieś spore. Zaczynasz od "modelu" z kartonu tak jak Ci się podoba wycinasz, kleisz wszystko klejem na gorąco/taśmą. Taki model zaczynasz okladać z jednej strony włóknem z żywicą. Jak wszystko z twardnieje to odrywasz nowy element od kartonu. Szlifujesz do ładnego efektu wizualnego i chop do komory :)

Tak w skrócie. Na allegro sporo jest ofert z matami z włókna węglowego / szklanego oraz potrzebnych żywic.
O widzisz, nie pomyślałem, żeby kupić mate + żywice i po prostu "ulepić" całą puszke wg oczekiwanego kształtu, bo cięcie gotowych 2mm płyt z węglowego brzmi jak mało przyjemne zadanie, a jeszcze trzeba to połączyć solidnie w całość ;) Dobry trop, chyba jak nic gotowego się nie znajdzie to pójdę w tym kierunku, zdolności manualnych na tyle jeszcze mam ;)

Wzorowałbym się chyba na tym z gotowego zestawu od K&N:


Nie zakładam, że dzięki temu przybędzie mi 10% mocy, ale z pewnością odseparowanie ciepłego powietrza i ew syfu od filtra mu nie zaszkodzi, jeśli podciągnie to do osiągów fabrycznych filtrów lub je nieznacznie przekroczy to bede zadowolony, bo uniknę zakupu org dolotu itp, a tego wolałbym nie robić.

Pomijając jednak zagadki jak zrobić to samemu, to w sumie sie dziwie że żadna firma ich nie sprzedaje, skoro same stożki są sprzedawane bez osprzętu, albo całe układy bez tej puchy :o



bloodyopel
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2019-11-20, 11:15
Model: szukam
Lokalizacja:: Września

Re: Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: bloodyopel » 2020-02-13, 11:22

Na jednym z filmów na kanale youtube FastHog pokazane jest jak wykonuje właśnie taką puchę - model z kartonu a potem mata + żywica ;)



Angron
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2020-02-12, 14:20
Model: VI
Silnik: V6 3.7
Kolor: czerwony
Lokalizacja:: Zabrze

Re: Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: Angron » 2020-02-13, 13:28

bloodyopel pisze:
2020-02-13, 11:22
Na jednym z filmów na kanale youtube FastHog pokazane jest jak wykonuje właśnie taką puchę - model z kartonu a potem mata + żywica ;)
Nie pamiętasz może który to był film (albo chociaż którego z aut dotyczył?) Jeśli nie można tu wklejać linków to puść PMke, bede bardzo wdzięczny ;)



bloodyopel
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2019-11-20, 11:15
Model: szukam
Lokalizacja:: Września

Re: Osłona/obudowa/separator filtra stożkowego.

Post autor: bloodyopel » 2020-02-13, 14:09

Angron pisze:
2020-02-13, 13:28
Nie pamiętasz może który to był film (albo chociaż którego z aut dotyczył?) Jeśli nie można tu wklejać linków to puść PMke, bede bardzo wdzięczny ;)
:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”