Wybór Konia GT

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

a12kowalczyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2020-01-21, 10:25
Model: gt
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Wybór Konia GT

Post autor: a12kowalczyk » 2020-01-21, 10:48

Przymierzam się do zakupu Konia 6 generacji GT.
Pomimo przejrzenia praktycznie całego forum nie uzyskałem odpowiedzi na parę nurtujących mnie pytań.
Głownie interesuje mnie kwestia awaryjności.
Zastawiam się nad wyborem pomiędzy przedlift vs polift. Interesuje mnie tylko wersja GT

1.Skrzynia. Reczna przedlift vs reczna polift vs automat przedlift vs automat polift. Ktora z tych skrzyn byla najmniej awaryjna? Jakie sa orientacyjne koszta naprawy standartowych bolączek
2. Silnik GT przedlift vs polift. Który jest mniej awaryjny? Jakie sa standartowe bolączki i jaki jest orientacyjny koszt naprawy.

Bardzo, ale to bardzo bym prosił o merytoryczne odpowiedzi i dyskusje.



Best-Lease
Posty: 9
Rejestracja: 2019-04-24, 21:05
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grey
Lokalizacja:: Lublin/ Puławy
Stajnia: Stajnia Lubelska

Re: Wybór Konia GT

Post autor: Best-Lease » 2020-01-21, 18:44

Nie wiem jak inne zestawy, ale mam gt z 2016r z manualem- kupiłem z przebiegiem 16tys km w kwietniu 2019, obecnie 42tys bez problemów. Jeśli chcesz np. Zamontować LPG to lepiej przedlift- jest na wtrysku pośrednim. Jeśli chodzi o koszty eksploatacji w moim przypadku: olej z filtrami (400-500zł), komplet klocków i tarcz około 3tys. Reszty nie robiłem. Jeśli chodzi o dostępność części- mialem szkodę z przodu, części oryg z aso dostępne bez problemu. Jedynie z maską mialem zamieszanie bo mam z fabrycznymi kierunkowskazami, a eu chyba tego nie miały. No i opony, nie wiem jak u innych, ale u mnie opony tylne wystarczyły na 25tys km. Ogólnie mustang nie sprawia zbyt wielu problemów, nie ma wad, ma swoje cechy 😉 jeśli myślisz o zakupie przedlifta to zapraszam, może mój przypadnie Ci do gustu.



a12kowalczyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2020-01-21, 10:25
Model: gt
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór Konia GT

Post autor: a12kowalczyk » 2020-02-11, 12:42

z mojego nieduzego researchu wyszło iż:
- mniej awaryjnym silnikiem jest silnik przedlifotwy
- najmniej awaryjna skrzynia jest skrzynia automatyczna przed liftowa

W zwiazku z tym bede sie skupiał na takiej wersji.

Pojawiło mi sie kilka pytan na ktore juz dlugi czas szukam odpowiedzi. Bede wdzieczny za pomoc.
- czy sa jakies roznice miedzy rocznikiem 2016, a 2017
- czy w przedlifcie autoamtyczna skrzynia byla tylko jedna - jeden rodzaj?
- od czego zalzy czy lampy sa biale czy czerwone? czy to tylko kwestia EU białe/USA czerwone? czy ktores maja sekwencje w standarcie?
- czy wszystkie modele maja Isofix w standarcie?
- co konkretnie zawiera wersja premium dodatkowego i po czym poznac najlatwiej na zdjeciach czy to wersja premium czy nie?
- czy sekwencyjne kierunki byly domawiane? czy mozna je domontowac i jaki to orientacyjny koszt?
- odpalanie z kluczyka bylo domawiane? czy mozna je domontowac i jaki to koszt?
- keyless bylo domawiane? czy mozna je donotwac i jaki to koszt?
- Radio sync 3 jest najwyzszym modelem? jakie sa nizsze i jak sie nazywaja? czy mozna domontowac syn3 i jaki to koszt?
- naglosnienie shaker było domawiane? czy mozna jest domontowaci jaki to koszt?
- kamera cofania byla domawiana? czy mozna ja zamontowac?
- czujniki z tylu?
- wloty na masce sa zawsze?
- czasami na tylnej klapie jest okragly znaczek GT (wypukly), a czasami sam napis GT - od czego to zalezy?

Bede wdzieczny za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 2020-02-11, 15:25 przez a12kowalczyk, łącznie zmieniany 1 raz.



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wybór Konia GT

Post autor: przem » 2020-02-11, 13:10

a12kowalczyk pisze:
2020-02-11, 12:42
z mojego nieduzego researchu wyszło iż:
- mniej awaryjnym silnikiem jest silnik przedlifotwy
- najmniej awaryjna skrzynia jest skrzynia automatyczna przed liftowa

W zwiazku z tym bede sie skupiał na takiej wersji.

Pojawiło mi sie kilka pytan na ktore juz dlugi czas szukam odpowiedzi. Bede wdzieczny za pomoc.
- czy sa jakies roznice miedzy rocznikiem 2017, a 2018
sporo różnic
- czy w przedlifcie autoamtyczna skrzynia byla tylko jedna - jeden rodzaj?
chyba tylko jeden rodzaj 6 biegów
- od czego zalzy czy lampy sa biale czy czerwone? czy to tylko kwestia EU białe/USA czerwone? czy ktores maja sekwencje w standarcie?
czerwone z USA czasem mają juz sekwencję, białe to EU
- czy wszystkie modele maja Isofix w standarcie?
- co konkretnie zawiera wersja premium dodatkowego i po czym poznac najlatwiej na zdjeciach czy to wersja premium czy nie?
modele Mustanga potrafią się mocno różnić nie wiem czy jest tylko jedna wersja Premium, pewnie da się skonfigurować osobiście
- czy sekwencyjne kierunki byly domawiane? czy mozna je domontowac i jaki to orientacyjny koszt?
można zamontować
- odpalanie z kluczyka bylo domawiane? czy mozna je domontowac i jaki to koszt?
opcja tylko ze skrzynią automatyczną, nie wiem czy to standard
- keyless bylo domawiane? czy mozna je donotwac i jaki to koszt?
- Radio sync 3 jest najwyzszym modelem? jakie sa nizsze i jak sie nazywaja? czy mozna domontowac syn3 i jaki to koszt?
- naglosnienie shaker było domawiane? czy mozna jest domontowaci jaki to koszt?
- kamera cofania byla domawiana? czy mozna ja zamontowac?
chyba zawsze występuje nawet na małym ekranie
- czujniki z tylu?
- wloty na masce sa zawsze?
raczej wyloty nie wloty, występują w wersji Performance Package wtedy maska jest inna, często są połączone z kierunkowskazami
- czasami na tylnej klapie jest okragly znaczek GT (wypukly), a czasami sam napis GT - od czego to zalezy?
okrągły to wersja z EU zwykły napis to USA

Bede wdzieczny za odpowiedzi.



a12kowalczyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2020-01-21, 10:25
Model: gt
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór Konia GT

Post autor: a12kowalczyk » 2020-02-11, 14:06

juz poprawilem. oczywiscie ze chodzi o roczniki 206 i 2017. W 2018 jest DUZA zmiana
bardzo dziekuje, już część rzeczy sie wyjasniła.
Bede wdzieczny za kolejne info



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wybór Konia GT

Post autor: przem » 2020-02-11, 17:20

Tutaj masz wszystko opisane praktycznie każdą opcję:
https://www.ford.com/services/assets/Br ... &year=2016



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wybór Konia GT

Post autor: mjaza » 2020-02-11, 21:27

Wloty na masce w USA są w każdym GT. Do 2016 te wloty miały w sobie wbudowane kierunki, od 2017 nie mają kierunków. A od 2018 EU i USA mają inną maskę i w na oba rynki z wlotami.

Zdalny start w każdym automacie w USA.

Ja bardzo polecam Performance Pack, ale przed liftem występował tylko w manualu.

Po lifcie automat fajniejsze - 10 biegowy i lepsze sprzęgło w manualu.



a12kowalczyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2020-01-21, 10:25
Model: gt
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór Konia GT

Post autor: a12kowalczyk » 2020-02-12, 12:36

w oogle nie biore pod uwage poliftowego, gdyz najbardziej mi zalezy na jak najmnejszej awaryjnosci.
Bede wdzieczny za odpowiedzi co do pytan o przedlift.



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wybór Konia GT

Post autor: przem » 2020-02-12, 13:01

Jeśli tak stawiasz sprawę to moim zdaniem najkorzystniejszy będzie 2017 GT Performance Package z Premium. W takiej konfiguracji masz prawie wszystko co najlepsze ale skrzynia będzie manual MT-82 która ma swoje kaprysy. Możesz kupić z automatem ale rezygnujesz z Performance Pack, chyba że bierzesz wersję EU wtedy większość gratów z PP jest standardowo.



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wybór Konia GT

Post autor: mjaza » 2020-02-12, 13:53

W stanach przed liftem były litowane wersje z PP w automacie - np. dla Hertz'a. Ale to duzy rarytas trafic....

Ogolnie jak lubisz sie autem pobawic, to tylko wersja PP.



a12kowalczyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2020-01-21, 10:25
Model: gt
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór Konia GT

Post autor: a12kowalczyk » 2020-02-12, 14:02

przem pisze:
2020-02-12, 13:01
Jeśli tak stawiasz sprawę to moim zdaniem najkorzystniejszy będzie 2017 GT Performance Package z Premium. W takiej konfiguracji masz prawie wszystko co najlepsze ale skrzynia będzie manual MT-82 która ma swoje kaprysy. Możesz kupić z automatem ale rezygnujesz z Performance Pack, chyba że bierzesz wersję EU wtedy większość gratów z PP jest standardowo.
konkretna odpowiedz. dziekuje.

- czemu 2017,a nie 2016 - sa jakies roznice, czy tylko chodzi o to ze mlodszy rocznik?
- co z wazniejszych rzeczy sklada sie na performance pack?
- czego z performance pack wersja EU nie zawiera?

Tutaj jest troche szerzej na temat performance pack: http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=17819



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wybór Konia GT

Post autor: przem » 2020-02-12, 14:33

Wybrałem 2017 jako młodszy rocznik.
Performance Package zawiera większą chłodnicę wody, inne felgi, szersze koła tylne, dodatkowe zegary na desce z ciśnieniem oleju i podciśnieniem w silniku, dyferencjał ze szperą Torsen i przełożeniem 3.73:1, inaczej zestrojone zawieszenie oraz systemy takie jak ABS, grubszy stabilizator tylny, wzmocnione przednie sprężyny, skrzynia tylko manual MT-82, świetne hamulce sześciotłoczkowe Brembo, większy spliter, inne wahacze przednie svt, rozpórka górna
Wersja EU chyba nie zawiera z tego co napisałem tylko zegarów dodatkowych na desce ale nie mam pewności niech się ktoś inny wypowie.



Awatar użytkownika
pendragon
Stowarzyszenie MKP
Posty: 33
Rejestracja: 2019-12-19, 16:46
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Twister Orange
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wybór Konia GT

Post autor: pendragon » 2020-02-12, 15:01

przem pisze:
2020-02-12, 14:33
Wersja EU chyba nie zawiera z tego co napisałem tylko zegarów dodatkowych na desce ale nie mam pewności niech się ktoś inny wypowie.
Wydaje mi się, że 3.73 Torsen był w EU tylko w wersji Bullit.



Anpio
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black
Lokalizacja:: Śląsk

Re: Wybór Konia GT

Post autor: Anpio » 2020-02-12, 19:41

mjaza pisze:
2020-02-11, 21:27
Wloty na masce w USA są w każdym GT. Do 2016 te wloty miały w sobie wbudowane kierunki, od 2017 nie mają kierunków. A od 2018 EU i USA mają inną maskę i w na oba rynki z wlotami.
O jakie wloty chodzi? Z kierunkami? Nie kumam...



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Wybór Konia GT

Post autor: przem » 2020-02-12, 22:04

Chodzi o WYLOTY powietrza. Czasem mają zintegrowane kierunkowskazy. Ogólnie to Ford nie postarał się i te wyloty powinny być zacznie większe żeby wyrównać ciśnienie w komorze silnika wtedy by maska nie trzęsła się tak przy dużych prędkościach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”