Mustang obroty na 1

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Mustang obroty na 1

Post autor: przem » 2020-02-11, 17:58

Kilka postów wyżej wkleiłem zdjęcie na którym widać, że olej w silniku ma 120 stopni, w tym czasie temperatura głowicy była około 105 z tego co pamiętam. Sprawdzę sobie na spokojnie następnym razem.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Mustang obroty na 1

Post autor: Nix2 » 2020-02-11, 19:38

Ok, Przy wolnym czasie sprawdź proszę :)



slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Mustang obroty na 1

Post autor: slavol » 2020-02-11, 19:39

Nix2 pisze:
2020-02-11, 17:44
"sporo wyższe" tzn jakie, ile stopni różnicy ? IMO nie będzie więcej przy mocnym obciążeniu silnika niż kilka stopni.
Nie Mustang ale Alfa Romeo GT 3.2, na torze poznań w upalny dzień płyn chłodzący w normie a olej 140 stopni i koniec pałowania po dwóch szybkich okrążeniach. Silnik z chłodnicą oleju. Myślę że prawidłowość będzie podobna.
No i w alfie olej 10w60. Na naszych ekologicznych 5w20 bał bym się ;)



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Mustang obroty na 1

Post autor: Nix2 » 2020-02-11, 21:05

No tak, ale dalej nie wiadomo ile to jest( dla płynu) "w normie". Bo te 140 st dla oleju to było już poza skalą ?



slavol
Forumowicz
Posty: 145
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Mustang obroty na 1

Post autor: slavol » 2020-02-11, 21:36

W normie to dla mnie poniżej 100, a te 140 stopni oleju to było przegięcie dla sterownika i zaświecenie ostrzeżenia, bez tego nawet bym nie zauważył i usmażył silnik taki byłem podjarany :)



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Mustang obroty na 1

Post autor: przem » 2020-02-11, 22:40

Powinno się kontrolować temp. oleju szczególnie podczas intensywnej jazdy w dodatku na oleju 5w20. Jakbym zobaczył 140 w swoim Mustangu to bym następnego dnia poleciał na wymianę oleju. Podobno większe wyloty na masce obniżają temp oleju i płynu chłodzącego no i oczywiście chłodnica oleju typu olej-powietrze.



Hooch180
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2019-01-12, 14:44
Model: GT S550 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Orange Fury
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Mustang obroty na 1

Post autor: Hooch180 » 2020-02-18, 10:50

przem pisze:
2020-02-11, 14:29
W skrzyni automatycznej temperatura oleju jest bardzo ważna pewnie dlatego dali taki czujnik. (...)
Jaka jest dobra temperatura dla automatu (ja mam 10R80). Poniżej jakiej nie obciążać skrzyni?



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Mustang obroty na 1

Post autor: przem » 2020-02-18, 11:46

Większość olejów stosowanych w motoryzacji najlepiej pracuje w temperaturach 95-105. Oczywiście sporo zależy czy mówimy o silniku, skrzyni czy może dyferencjale i od tego jaki mamy tam olej.
Ogólnie nie powinno się obciążać poniżej i powyżej pewnej gęstości danego oleju. Każdy olej powinien mieć kartę charakterystyki jego pracy.
Jeśli nie jeździsz jakoś "wyczynowo" to raczej nie masz się o co martwić. Problem może być jeśli będziesz na TrackDay albo będziesz holował jakiś ciężki pojazd.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”