Witam,
Moje auto ma około 2.5 miesiąca i 5800 km przebiegu. Auto jeszcze nie widziało toru. Jeszcze nie wpadłem w żadną dziurę ani nie wjechałem w krawężnik. Prosto mówiąc, zawieszenie na razie miało bardzo łatwe i przyjemne życie.
Od około 2 tygodni zaobserwowałem (usłyszałem) delikatne stuknięcie z okolic przedniego zawieszenia. Raczej po lewej stronie (ale ciężko mi ocenić czy lewa czy prawa strona, bo jednak się siedzi bliżej lewej).
Stuknięcie nie występuje przy jeździe na wprost. Nigdy.
Stukniecie występuje przy skręcaniu, nawet przy bardzo niskich prędkościach i idealnie płaskim asfalcie. Natomiast jest głośniejsze na nierównościach. Każdy wjazd i zjazd z ronda czy zakręt. Dzisiaj próbowałem robić ciasną ósemkę przy 10-20 km/h i stuknięcie występowało przy każdej zmianie kierunku jazdy.
Zauważyłem, że jak skręcę w jedną stronę, puszę kierownicę aby to koła ją wyprostowały i skręcę jeszcze raz w tą samą stronę to stuknięcia w większości przypadków nie ma.
Stuknięcie się nasiliło przez ostatnie 2 tygodnie.
Wydaje mi się, że czuje je na kierownicy, ale albo jest bardzo delikatnie wyczuwalne albo tylko czasami.
Nierówności na drodze (nawet "gładkie", "płynne" dziury i koleiny) zwiększają moc stuknięcia bardzo znacząco podczas skrętu.
Co to może być? Poczekać aż będzie łatwiej zreprodukować i oddać na gwarancji czy jechać jak najszybciej?
Stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy, skręcie, ósemce.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Forumowicz
- Posty: 277
- Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
- Model: 2016
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy, skręcie, ósemce.
Ja bym jechal, niech szukaja.
Poza elementami zewnetrznymi zawieszenia, ktore sa latwe do sprawdzenie, moze to byc uszkodzenie wewnetrzne maglownicy. Zdecydowanie tego nie powinno byc... a zwlaszcza przy tym przebiegu.
Poza elementami zewnetrznymi zawieszenia, ktore sa latwe do sprawdzenie, moze to byc uszkodzenie wewnetrzne maglownicy. Zdecydowanie tego nie powinno byc... a zwlaszcza przy tym przebiegu.
- beceen
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 2017-09-01, 12:07
- Model: S550 | 2.3 EB EU
- Kolor: Magnetic Grey
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy, skręcie, ósemce.
przegub, wahacz? albo maglownica.
Tak czy inaczej - niech szukaja, z tego co piszesz usterka latwa do zreplikowania przy jezdzie z technikiem.
Tak czy inaczej - niech szukaja, z tego co piszesz usterka latwa do zreplikowania przy jezdzie z technikiem.
beceen | Magnetic GreyEcoboost
-
- Forumowicz
- Posty: 137
- Rejestracja: 2019-01-12, 14:44
- Model: GT S550 2019
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Orange Fury
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy, skręcie, ósemce.
Dzisiaj dziewczyna oparła się o lewy błotnik i wydał bardzo podobny dźwięk. Faktycznie, jak nacisnę na błotnik to wydaje bardzo podobny dźwięk (stuknięcie). Jeżeli to jest źle przyczepiony błotnik, który się telepie to jest to super prosta naprawa.
Zaraz będę dzwonił do ASO.
Trochę off topic. Może ktoś z Śląska się wypowie czy lepiej jechać do Auto-Boss w Chorzowie czy do City Car Gliwice?
2 tygodnie temu byłem na "wyprostowaniu" kierownicy. Prosta korekta.
Umówiłem się specjalnie 3 tygodnie do przodu aby oddać samochód o 15:00 prosto w ręce mechaników i wyjechać do 2h czasu. 3 tygodnie później, na miejscu, po 1.5h czekania poinformowano mnie, że nie ma opcji umówienia się na godzinę, że zostałem źle poinformowany albo coś wymyślam i że to jest godzina oddania samochodu, natomiast serwis zajmie się autem "w niedalekiej przyszłości", prawdopodobnie jutro. Następnie serwisant czy też kierownik serwisu przyjął mnie bardzo nieprzyjemnie. Tłumaczył, że wszystkie auta mają krzywo kierownice, że nie wie czy to się uda zrobić, że to marnowanie czasu i lepiej się przyzwyczaić bo po ich korektach może być gorzej (bo już teraz jest "ok"). Auto zostawiłem. Powiedziano mi, że na taką naprawę mają 8h i mam przyjechać po auto następnego dnia. Byłem mocno wkórwiony bo nie tak się umawialismy.
Auto zostało w końcu zrobione i zostało zrobione dobrze, ale jednak niesmak pozostał.
Czy ktoś z forum poleca serwis w Gliwicach nad serwisem w Chorzowie?
Z góry dzięki za pomoc.
Zaraz będę dzwonił do ASO.
Trochę off topic. Może ktoś z Śląska się wypowie czy lepiej jechać do Auto-Boss w Chorzowie czy do City Car Gliwice?
2 tygodnie temu byłem na "wyprostowaniu" kierownicy. Prosta korekta.
Umówiłem się specjalnie 3 tygodnie do przodu aby oddać samochód o 15:00 prosto w ręce mechaników i wyjechać do 2h czasu. 3 tygodnie później, na miejscu, po 1.5h czekania poinformowano mnie, że nie ma opcji umówienia się na godzinę, że zostałem źle poinformowany albo coś wymyślam i że to jest godzina oddania samochodu, natomiast serwis zajmie się autem "w niedalekiej przyszłości", prawdopodobnie jutro. Następnie serwisant czy też kierownik serwisu przyjął mnie bardzo nieprzyjemnie. Tłumaczył, że wszystkie auta mają krzywo kierownice, że nie wie czy to się uda zrobić, że to marnowanie czasu i lepiej się przyzwyczaić bo po ich korektach może być gorzej (bo już teraz jest "ok"). Auto zostawiłem. Powiedziano mi, że na taką naprawę mają 8h i mam przyjechać po auto następnego dnia. Byłem mocno wkórwiony bo nie tak się umawialismy.
Auto zostało w końcu zrobione i zostało zrobione dobrze, ale jednak niesmak pozostał.
Czy ktoś z forum poleca serwis w Gliwicach nad serwisem w Chorzowie?
Z góry dzięki za pomoc.
- beceen
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 2017-09-01, 12:07
- Model: S550 | 2.3 EB EU
- Kolor: Magnetic Grey
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy, skręcie, ósemce.
o kurde.
z ta kierownica to jakas ciezka bzdura - zbieznosci nie potrafia ustawic?
z ta kierownica to jakas ciezka bzdura - zbieznosci nie potrafia ustawic?

beceen | Magnetic GreyEcoboost