R6 200 cui - Nagrzany gaśnie. Vapour lock? SOLVED

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
mactom
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-01-03, 10:22

R6 200 cui - Nagrzany gaśnie. Vapour lock? SOLVED

Post autor: mactom » 2019-05-16, 21:09

Cześć
Pacjent to rzędowa szóstka

Temperatury po nagrzaniu silnika chyba spoko (na bloku max 110 *C, przy czujce temperatury 80*C, na termostacie 90 *C)

Wszystkie symptomy Vapour lock albo fuel soak.
Jak zwał tak zwał, ale gaśnie, kiedy się nagrzeje (na wolnych obrotach), ciężko go zapalić. Jedyna opcja to trzymać go na gazie.
Chodzi równiutko i nagle stop i tak 100 razy.
Kiedy zimy - pali od strzała. Wolne obroty - 800

pomocy, bo już wrzuciłem w ten silnik bimbalion kasy i końca nie widać

- silnik po całkowitym remoncie
- zaizolowana rurka paliwa od pompy do gaźnika
- założona podkładka izolacyjna Phenolic 1/2 cala (najgrubsza z możliwych)
- zmieniony płyn chłodniczy
- zmieniona chłodnica
- założony termostat o temperaturze otwarcia 70*C (160F)

PROBLEM ROZWIĄZANY
przebudowany gaźnik miał złą dyszę i dlatego po nagrzaniu się zalewał
teraz wygląda że jest OK

Dziękuję wszystkim za porady !


Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio zmieniony 2019-06-18, 00:48 przez mactom, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: R6 200 cui - Nagrzany gaśnie. Vapour lock?

Post autor: anbr64 » 2019-05-17, 07:38

Jaki masz zapłon? Jeżeli jeszcze na przerywaczu to wymień kondensator. Nagrzany często sprawia problemy a na zimno wraca do normy. Sprawdz tez cewę, nowe też potrafią nie działać.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: R6 200 cui - Nagrzany gaśnie. Vapour lock?

Post autor: 6t07t » 2019-05-17, 08:42

Przy rozgrzanym silniku i wystapieniu opisanych objawów i zgaśnięcia silnika należy sprawdzić podstawowe 2 rzeczy:
-Czy jest iskra?
-Czy jest paliwo?

Jeśli jest jedno i drugie to dalej czy jest kompresja ( po nagrzaniu mogą się np. zawieszać zawory)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

mactom
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-01-03, 10:22

Re: R6 200 cui - Nagrzany gaśnie. Vapour lock?

Post autor: mactom » 2019-05-24, 20:25

Dzięki za rady
niestety jak gaśnie to jestem w korku i nijak nie ma sposobu sprawdzić czy jest paliwo i iskra.
Pewnie jest, skoro można go od razu odpaliś.

Ale kondensator i cewkę wymienię.

Pozdrawiam
Tomek



mactom
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-01-03, 10:22

Re: R6 200 cui - Nagrzany gaśnie. Vapour lock?

Post autor: mactom » 2019-05-27, 14:41

Hej
jak można Wam podesłąć film z dławienia się mojego silnia?
pozdrawiam
Tomek



mactom
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-01-03, 10:22

Re: R6 200 cui - Nagrzany gaśnie. Vapour lock? SOLVED

Post autor: mactom » 2019-06-18, 00:48

PROBLEM ROZWIĄZANY
przebudowany gaźnik miał złą dyszę i dlatego po nagrzaniu się zalewał
teraz wygląda że jest OK

Dziękuję wszystkim za porady !


Pozdrawiam
Tomek



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”