Diesle - śmierdziele czy killerzy silnika?
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Diesle - śmierdziele czy killerzy silnika?
1. wymieniałem filtr powietrza i patrzę a on brudny jak zwykle ale nie brudny-kurz/pyłki/piach tylko brudny-czarna tłusta maź !!! Się kurna zdziwiłem co za cholera a to chyba te cholerne diesle "puszczają bąki" w korkach przed Mustangiem a ten je zasysa do filtra! I to jest problem bo teraz wstawiłem filtr siatkowy K&N więc co? -> chyba będzie ten czad z diesli się zasysał prosto do silnika???
wbrew pozorom to chyba może być problem - mniejsza żywotność silnika/zacieranie się etc.
2. druga sprawa to ja nie wiem jak u Was ale w W-wie to jest chyba największy śmietnik diesli w całym kraju !! Co chwila jakiś się wlecze najszybszym pasem i 'pierdzi' przy zmianie biegów!! No dramat , mówię Wam. A oczywiście właściciele diesli nie widzą tego czadu bo on się wlecze nie nad szybą (np. z przodu ; ))) tylko pod zderzakiem !
wbrew pozorom to chyba może być problem - mniejsza żywotność silnika/zacieranie się etc.
2. druga sprawa to ja nie wiem jak u Was ale w W-wie to jest chyba największy śmietnik diesli w całym kraju !! Co chwila jakiś się wlecze najszybszym pasem i 'pierdzi' przy zmianie biegów!! No dramat , mówię Wam. A oczywiście właściciele diesli nie widzą tego czadu bo on się wlecze nie nad szybą (np. z przodu ; ))) tylko pod zderzakiem !
Ostatnio zmieniony 2009-08-21, 21:18 przez Olaf, łącznie zmieniany 1 raz.
- Robert
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
- Model: Ford Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Perf White
True true - swiete slowa. A, ze wiekszosc z nich to sluzbowe paski lub inne mondea, to oni niemilosiernie cisna te biedne auta do kresu ich mozliwosci...
Aczkolwiek uwaga trafna
- przeklejmy ja do tematu z pytaniem jak zamienic silnik GT500 na TDI 
Aczkolwiek uwaga trafna


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
Re: Diesle - śmierdziele czy killerzy silnika?
Olaf stozek nalezy okresowo czyscic - jest nasaczony olejkiem ktory ma za zadanei wychwytywanei nieczystosci - zeby ci nie przyszlo do glowy przdmuchac kiedykolwiek powietrzam sprezonym filtr stozkowy.Olaf pisze:1. wymieniałem filtr powietrza i patrzę a on brudny jak zwykle ale nie brudny-kurz/pyłki/piach tylko brudny-czarna tłusta maź !!! Się kurna zdziwiłem co za cholera a to chyba te cholerne diesle "puszczają bąki" w korkach przed Mustangiem a ten je zasysa do filtra! I to jest problem bo teraz wstawiłem filtr siatkowy K&N więc co? -> chyba będzie ten czad z diesli się zasysał prosto do silnika???
wbrew pozorom to chyba może być problem - mniejsza żywotność silnika/zacieranie się etc.
2. druga sprawa to ja nie wiem jak u Was ale w W-wie to jest chyba największy śmietnik diesli w całym kraju !! Co chwila jakiś się wlecze najszybszym pasem i 'pierdzi' przy zmianie biegów!! No dramat , mówię Wam. A oczywiście właściciele diesli nie widzą tego czadu bo on się wlecze nie nad szybą (np. z przodu ; ))) tylko pod zderzakiem !
- czyli najpierw pierzemy stozek :-) czyli myjemy go w cieplej wodzie i specjalnym olejkiem do czyszczenia filtra
- potem neich przeschnie i nasaczamy do olejkiem - odczekamy troche i w droge ..
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Olaf właśnie tego potrzebujesz:
http://www.knfilters.com/clningacc.htm
Używam do swojego CAI od K&N i polecam
http://www.knfilters.com/clningacc.htm
Używam do swojego CAI od K&N i polecam

You can never have too much power, just not enough traction.
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
Sprawdż jak wygląda przepustnica. Albo jakimś cudem zassałeś przez filtr olej lub coś podobnego albo masz coś nie tak z dolotem.Olaf pisze:1. wymieniałem filtr powietrza i patrzę a on brudny jak zwykle ale nie brudny-kurz/pyłki/piach tylko brudny-czarna tłusta maź !!! Się kurna zdziwiłem co za cholera a to chyba te cholerne diesle "puszczają bąki" w korkach przed Mustangiem a ten je zasysa do filtra! I to jest problem bo teraz wstawiłem filtr siatkowy K&N więc co? -> chyba będzie ten czad z diesli się zasysał prosto do silnika???
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Dzięki Darenty, ale to jest nowy filtr. Potem olej się przyda.
Nie no, mówię Wam to te j....ne diesle , jak widzę Golfa lub Octavię to normalnie omijam szerokim łukiem te wędzarnię!!! (oczywiście Mesie budyniowe z taxi Berlin też czadzą na maxa, Mondeo czasami też walnie, w ogóle dramat, mówię Wam.)
Nie no, mówię Wam to te j....ne diesle , jak widzę Golfa lub Octavię to normalnie omijam szerokim łukiem te wędzarnię!!! (oczywiście Mesie budyniowe z taxi Berlin też czadzą na maxa, Mondeo czasami też walnie, w ogóle dramat, mówię Wam.)
Filtr stożkowy lub kwadratowy K&N jest nasączony olejem do którego się przyklejają nieczystości - kurz. Olej + kurz robi się taka oleista maź.
Przepustnica na bank będzie brudna i zalepiona olejem ale nie z brudu czy oleju zasysanego z filtra ale z oleju który jest zasysany z silnika zaraz za przepustnicą przez PVC valve - zawór wyrównujący ciśnienie w komorze silnika.
Pisałem o tym ze w usa zakładają w tym miejscu odsącznik oleju - obowiązkowy przy doładowaniu. W moim co 500km wylewam jakieś 15ml śmierdzącego płynu - oleju pomieszanego z benzyną.
Ten olej w przeciwnym razie jest zasysany do komory spalania i w cale tam nie służy do smarowania tłoków a tworzy spory nagar, który miedzy innymi odkłada się na końcówkach świec i sadzę, która gromadzi się w katalizatorze.
Przepustnica na bank będzie brudna i zalepiona olejem ale nie z brudu czy oleju zasysanego z filtra ale z oleju który jest zasysany z silnika zaraz za przepustnicą przez PVC valve - zawór wyrównujący ciśnienie w komorze silnika.
Pisałem o tym ze w usa zakładają w tym miejscu odsącznik oleju - obowiązkowy przy doładowaniu. W moim co 500km wylewam jakieś 15ml śmierdzącego płynu - oleju pomieszanego z benzyną.
Ten olej w przeciwnym razie jest zasysany do komory spalania i w cale tam nie służy do smarowania tłoków a tworzy spory nagar, który miedzy innymi odkłada się na końcówkach świec i sadzę, która gromadzi się w katalizatorze.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
WLASNIE WIDZIALEM SADZE W MOICH KOLEKTORACH Wydechowych - rany jak w picu weglowym . ( przy okazji zmiany kolektorow ). Ja ten Oil Separator zamowilem ze Steeda ..
Ostatnio zmieniony 2009-09-03, 00:02 przez AluStar, łącznie zmieniany 1 raz.
Po założeniu odsącznika 1 szt podobno zakładają nawet 2 i w drugim też się jeszcze coś zbiera zauważyłem, że końcówka tłumika na wyjściu jest znacznie mniej usmolona na czarno niż to wcześniej bywało.AluStar pisze:WLASNIE WIDZIALEM SADZE W MOICH KOLEKTORACH Wydechowych - rany jak w picu weglowym . ( przy okazji zmiany kolektorow ). Ja ten Oil Separator zamowilem ze Steeda ..
Escalar - normalnie do kolektorów się nie zagląda bo i po co - Alustar chyba je wymieniał więc miał okazję zajrzeć

[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
- Model: 2005
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: mineral grey
Re: Diesle - śmierdziele czy killerzy silnika?
na pewno tego nie zassałeś z innego auta, diesle puszczają suche bąki z sadzy ale nawet jeśli wypluwają olej z turbiny - nie ma promila szansy aby dopluły go do Twojego filtra - bzdura , to opary oleju z Twojego silnikaOlaf pisze:1. wymieniałem filtr powietrza i patrzę a on brudny jak zwykle ale nie brudny-kurz/pyłki/piach tylko brudny-czarna tłusta maź !!!
A swoją drogą mam trochę do czynienia z gnojowozami ale i z innymi mocnymi zawodnikami i przekomiczne są relacje klientów którzy dostali baty na przykład Astrą Bertone od piętnastoletniego zardzewiałego Kombipassata TDI wykręconego na 400Nm
JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
ja to nie mam nic przeciwko dobremu TDI - jak ktos ładnie wykręci silnik i ma moc etc. to no chwała mu za to!
Dramat jest natomiast z ''złomem'' dieslowskim w Polsce - dzisiaj nawet Mondeo czadziło przede mną tak że prawie przecierałem oczy ze zdumienia - co oni tam leją olej z frytek czy co do tych diesli??? (podejrzewam, że nie wymieniają jakiś filtrów cząstk stałych albo katalizatory mają zapchane czy coś... ; (
Dramat jest natomiast z ''złomem'' dieslowskim w Polsce - dzisiaj nawet Mondeo czadziło przede mną tak że prawie przecierałem oczy ze zdumienia - co oni tam leją olej z frytek czy co do tych diesli??? (podejrzewam, że nie wymieniają jakiś filtrów cząstk stałych albo katalizatory mają zapchane czy coś... ; (