Cześć,
Mam mały problem ze sprzęgłem. Silnik to 4.0 V6 2007.
Bardzo ciężko wchodzą biegi, trzeba próbować kilka razy, czasem przeciągnąć przez dwójkę aby wrzucić jedynkę.
Przy pedale sprzęgła nie widzę żadnej linki aby coś podciągnąć. Czy jest szansa, że zmiana oleju coś pomoże? Czy jest opcja jakiejkolwiek regulacji?
Pozdrawiam kolegów
2007 V6, nie wysprzęgla do końca, ciężko wchodzą biegi
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2019-05-16, 12:39
- Model: Pony Edition
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Żółty
- Lokalizacja:: Wrocław
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: 2007 V6, nie wysprzęgla do końca, ciężko wchodzą biegi
Biorę to pod uwagę, ale jak już biegi wejdą to nic nie ślizga... Najgorzej wchodzą 1, 5 i wsteczny.
Po prostu liczę, że jakoś się uda to złagodzić bez kosztownego remontu, a nuż ktoś coś wie
Po prostu liczę, że jakoś się uda to złagodzić bez kosztownego remontu, a nuż ktoś coś wie
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2019-05-16, 12:39
- Model: Pony Edition
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Żółty
- Lokalizacja:: Wrocław
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: 2007 V6, nie wysprzęgla do końca, ciężko wchodzą biegi
Miałem do zrobienia trasę, wnioski po:
-na zimnym silniku jest w miarę ok, sprawa się pogarsza gdy silnik się nagrzeje, wyczytałem, że pomóc tu może wymiana przewodu od sprzęgła (oryginał jest plastikowy i rozszerza się po wpływem temperatury, przez co hydrualiczne sprzęgło działa słabo) na teflonowy w metalowym oplocie,
-powyższe powinno pomóc, ale obawiam się, że to przewód nie jest jedynym winowajcą, wyczytałem (znów) że znanym problem jest to, ze luzują się śruby docisku i trzeba je wymienić, w ostateczności dokręcić używając loctite, ponoć to znana wada fabryczna,
Czy ktoś robił powyższe? Zwłaszcza śruby docisku (pressure plate bolts na zagranicznych forach).
Jakby to czytał ktoś z okolic Wrocławia kto ma dostęp do kanału lub jakiejś rampy/podnośnika to byłbym wdzięczny za kontakt
-na zimnym silniku jest w miarę ok, sprawa się pogarsza gdy silnik się nagrzeje, wyczytałem, że pomóc tu może wymiana przewodu od sprzęgła (oryginał jest plastikowy i rozszerza się po wpływem temperatury, przez co hydrualiczne sprzęgło działa słabo) na teflonowy w metalowym oplocie,
-powyższe powinno pomóc, ale obawiam się, że to przewód nie jest jedynym winowajcą, wyczytałem (znów) że znanym problem jest to, ze luzują się śruby docisku i trzeba je wymienić, w ostateczności dokręcić używając loctite, ponoć to znana wada fabryczna,
Czy ktoś robił powyższe? Zwłaszcza śruby docisku (pressure plate bolts na zagranicznych forach).
Jakby to czytał ktoś z okolic Wrocławia kto ma dostęp do kanału lub jakiejś rampy/podnośnika to byłbym wdzięczny za kontakt
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-09-26, 12:33
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Lokalizacja:: Bytom
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: 2007 V6, nie wysprzęgla do końca, ciężko wchodzą biegi
Cześć
Mam podobny objaw.
1 bieg zgrzyt. Wsteczny zgrzyt. Redukcja z trójki na dwójkę w czasie jazdy zgrzyt.
Sprzęgło ciężko wyczuć, działa prawie zerojedynkowo.
"bierze" mniej więcej w połowie.
Jak sobie poradziłeś ?
Mam podobny objaw.
1 bieg zgrzyt. Wsteczny zgrzyt. Redukcja z trójki na dwójkę w czasie jazdy zgrzyt.
Sprzęgło ciężko wyczuć, działa prawie zerojedynkowo.
"bierze" mniej więcej w połowie.
Jak sobie poradziłeś ?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2019-05-16, 12:39
- Model: Pony Edition
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Żółty
- Lokalizacja:: Wrocław
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: 2007 V6, nie wysprzęgla do końca, ciężko wchodzą biegi
Nie naprawiłem, samochód sprzedałem w takim stanie.
Wymieniłem przewód na stalowy i nie zmieniło to praktycznie nic. Następną rzeczą jaką miałem zrobić to podkładka pod wysprzęglik, aby mocniej dociskał (możesz poszukać w necie 'slave cylinder shim' lub slave cylinder shimming). Jakbym miał więcej czasu to pewnie bym się z tym pobawił, bo sprzęgło w v6 jest dosyć proste.
Oczywiście najpewniej wymienić całe sprzęgło, zwłaszcza jeśli będziesz komuś płacił za robotę. Jeśli nie to można pokombinować z wymianą samego wysprzęglika (ale z tego co czytałem nowy też potrafi być niedopasowany i trzeba podkładkę, a nawet niektóre marki tuningowe sprzedają wysprzęgliki z zestawem podkładek żeby sobie wyregulować nimi pracę sprzęgła), lub z "shimmowaniem" go, obowiązkowo też sprawdzić śruby docisku czy nie ma jakichś luzów.
Wymieniłem przewód na stalowy i nie zmieniło to praktycznie nic. Następną rzeczą jaką miałem zrobić to podkładka pod wysprzęglik, aby mocniej dociskał (możesz poszukać w necie 'slave cylinder shim' lub slave cylinder shimming). Jakbym miał więcej czasu to pewnie bym się z tym pobawił, bo sprzęgło w v6 jest dosyć proste.
Oczywiście najpewniej wymienić całe sprzęgło, zwłaszcza jeśli będziesz komuś płacił za robotę. Jeśli nie to można pokombinować z wymianą samego wysprzęglika (ale z tego co czytałem nowy też potrafi być niedopasowany i trzeba podkładkę, a nawet niektóre marki tuningowe sprzedają wysprzęgliki z zestawem podkładek żeby sobie wyregulować nimi pracę sprzęgła), lub z "shimmowaniem" go, obowiązkowo też sprawdzić śruby docisku czy nie ma jakichś luzów.