Wyciagniecie silnika i skrzyni
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- Johny86
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-03-05, 11:04
- Model: Fastback 1965
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Wieden
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Wyciagniecie silnika i skrzyni
Witam.
W sobote zabieram sie za wyciagniecie silnika i skrzyni. Zostana wyslane do regeneracji. W koncu prace nad moim mustangiem sie zacznal:)
Mam pytanie w zwiazku z tym, od czego zaczac? Silnik to rzedowa 6tka z 3-biegowym manualem.
1. czy da sie wyciagnac silnik i skrzynie razem nie rozpinajac ich?
2. od czego zaczac operacje? auto stoi w garazu z kanalem, jakis zuraw sie znajdzie wiec z podniesieniem tego nie powinno byc problemu.
3. czy potrzebuje specjalnych narzedzi? calowych itd?
Przegladnalem troche artykulow na amerykanskich forach i widze ze to nie jest szczegolnie skomplikowane. Mimo to, chcialem prosic o kilka porad od praktykow:)
Z gory dzieki za pomoc
pozdrowienia!
W sobote zabieram sie za wyciagniecie silnika i skrzyni. Zostana wyslane do regeneracji. W koncu prace nad moim mustangiem sie zacznal:)
Mam pytanie w zwiazku z tym, od czego zaczac? Silnik to rzedowa 6tka z 3-biegowym manualem.
1. czy da sie wyciagnac silnik i skrzynie razem nie rozpinajac ich?
2. od czego zaczac operacje? auto stoi w garazu z kanalem, jakis zuraw sie znajdzie wiec z podniesieniem tego nie powinno byc problemu.
3. czy potrzebuje specjalnych narzedzi? calowych itd?
Przegladnalem troche artykulow na amerykanskich forach i widze ze to nie jest szczegolnie skomplikowane. Mimo to, chcialem prosic o kilka porad od praktykow:)
Z gory dzieki za pomoc
pozdrowienia!
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni
Cześć!
To dość prosta operacja i nie powinna zająć więcej niż 1-2 godziny zależnie od doświadczenia.
Poniżej odpowiedzi na Twoje pytania.
2. Rozpięcie instalacji elektrycznej i osprzętu (paski klinowe, wężę do chłodnicy / nagrzewnicy, linki i cięgła gazu, ssania itp)
3. Rozpięcie układu wydechowego (najlepiej wyjąć kolektory, choć wprawieni wyjmują silnik razem z kolektorami)
4. Zdjąć gaźnik, aparat zapłonowy, kable wysokiego napięcia, wiatrak itp - czyli rzeczy które można przypadkiem uszkodzić przy wyjmowaniu
5. Zdjąć maskę, wyją chłodnicę
6. Przymocować silnik do żurawia (zblocze i łańcuchy do otworów z przodu i z tyłu bloku lub do płytki którą wkręcasz w miejsce montażu gaźnika)
7. Podnieść lekko skrzynię od spodu i odkręcić poduszkę / wspornik
8. Podnieść lekko silnik i odkręcić poduszki
9 Wyciągasz całość pod kątem
Powodzenia
M.
To dość prosta operacja i nie powinna zająć więcej niż 1-2 godziny zależnie od doświadczenia.
Poniżej odpowiedzi na Twoje pytania.
Tak. Jeżeli dysponujesz żurawiem i kanałem a nie podnośnikiem warsztatowym to jest to zdecydowanie rekomendowany sposób - wyjmowanie zespolonego silnika ze skrzynią.
1. Spuszczenie płynów eksploatacyjnych (olej ze skrzyni, olej z silnika, płyn chłodniczy)
2. Rozpięcie instalacji elektrycznej i osprzętu (paski klinowe, wężę do chłodnicy / nagrzewnicy, linki i cięgła gazu, ssania itp)
3. Rozpięcie układu wydechowego (najlepiej wyjąć kolektory, choć wprawieni wyjmują silnik razem z kolektorami)
4. Zdjąć gaźnik, aparat zapłonowy, kable wysokiego napięcia, wiatrak itp - czyli rzeczy które można przypadkiem uszkodzić przy wyjmowaniu
5. Zdjąć maskę, wyją chłodnicę
6. Przymocować silnik do żurawia (zblocze i łańcuchy do otworów z przodu i z tyłu bloku lub do płytki którą wkręcasz w miejsce montażu gaźnika)
7. Podnieść lekko skrzynię od spodu i odkręcić poduszkę / wspornik
8. Podnieść lekko silnik i odkręcić poduszki
9 Wyciągasz całość pod kątem
Zasadniczo wszystkie śruby są calowe i takich kluczy powinieneś używać. Ale mając dobry zestaw metrycznych (płaskie i nasadowe) również spokojnie sobie poradzisz.
Powodzenia
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Johny86
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-03-05, 11:04
- Model: Fastback 1965
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Wieden
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni
Serdeczne dzieki emgie.
Wlasnie o takie informacje mi chodzilo. Mam nadzieje ze pogoda dopisze i nie zaskoczy mnie zbyt duza ilosc problemow.
Trzeba liczyc sie ze wszyskim przy klasyku. Dam znac jak poszlo jesli uda sie wszystko zrobic.
Jesli co wyskoczy w trakcie, bede pisac na forum:)
Pozdrowienia!
Wlasnie o takie informacje mi chodzilo. Mam nadzieje ze pogoda dopisze i nie zaskoczy mnie zbyt duza ilosc problemow.
Trzeba liczyc sie ze wszyskim przy klasyku. Dam znac jak poszlo jesli uda sie wszystko zrobic.
Jesli co wyskoczy w trakcie, bede pisac na forum:)
Pozdrowienia!
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni
Nie ma sprawy!
Liczymy na fotorelację z operacji
Liczymy na fotorelację z operacji

Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni
Uwaga...
Silnik to 6 cyl i absolutnie nie podnoś go za miejsce od gaźnika!!!
Tak można robić tylko w V8!!
Nie ma też żadnych uchwytów.
Ten silnik trzeba zamocować na pasach.
Kolektora wydechowego nie trzeba zdejmować
Ten silnik jest dłuższy niż V8 więc operacja wyjęcia w komplecie ze skrzynią jest trudniejsza ale oczywiście możliwa.
Zabezpiecz np. Styropianem, gumą ściankę grodziową i pas chłodnicy żeby nie poobijać przy manewrowaniu silnikiem
Z łap silnika odkręć tylko nakrętki od poduszek (od spodu)
Pod skrzynią odkręć i zdemontuj belkę podtrzymującą.
Nie zapomnij odkręcić i wyjąć linki prędkościomierza ze skrzyni (klucz nasadowy ~11mm)
Oczywiście lewarek biegów od góry trzeba odkręcić (2 śruby, klucz nasadowy 1/2")
Sama operacja wymaga bardzo dużego przechylenia zespołu silnika i skrzyni więc pasy muszą być dobrze ustawione i umocowane tak aby się całość nie wysunęła bo o wypadek łatwo
Silnik to 6 cyl i absolutnie nie podnoś go za miejsce od gaźnika!!!
Tak można robić tylko w V8!!
Nie ma też żadnych uchwytów.
Ten silnik trzeba zamocować na pasach.
Kolektora wydechowego nie trzeba zdejmować
Ten silnik jest dłuższy niż V8 więc operacja wyjęcia w komplecie ze skrzynią jest trudniejsza ale oczywiście możliwa.
Zabezpiecz np. Styropianem, gumą ściankę grodziową i pas chłodnicy żeby nie poobijać przy manewrowaniu silnikiem
Z łap silnika odkręć tylko nakrętki od poduszek (od spodu)
Pod skrzynią odkręć i zdemontuj belkę podtrzymującą.
Nie zapomnij odkręcić i wyjąć linki prędkościomierza ze skrzyni (klucz nasadowy ~11mm)
Oczywiście lewarek biegów od góry trzeba odkręcić (2 śruby, klucz nasadowy 1/2")
Sama operacja wymaga bardzo dużego przechylenia zespołu silnika i skrzyni więc pasy muszą być dobrze ustawione i umocowane tak aby się całość nie wysunęła bo o wypadek łatwo
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni
Jestem jeszcze przed tą operacją, ale zapytam z ciekawości: dlaczego chcesz wyciągać silnik ze skrzynią razem? Szykując się w myślach do swojego auta myślałem, żeby skrzynię chwycić od spodu, a silnik od góry, ale może jest jakiś istotny powód, który pomijam?
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni
O.M.G.... przepraszam. Nawet to podkreślę na czerwono... Nie zauważyłem że to I6... mechanicznie opisałem procedurę z mojego v8. Dobrze że Kolega 6t07t wyłapał...
Liczę że autor postu zauważy...
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Johny86
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-03-05, 11:04
- Model: Fastback 1965
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Wieden
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni
Dzieki za wszystkie rady i podpowiedzi. Operacja sie udala, pacjent przezyl:)
Jestem laikiem ale bylem bardzo zdziwiony co mozna zdzialac kluczem plaskim 13 i srubokretem przy mustangu.
Wszystko zajelo 2,5h i dalismy rade we dwoch z kolega. Chcialem wyciagnac wszystko na raz, bo komplet jedzie do regeneracji. Po prostu z czystego lenistwa.
Skoro sie da to dlaczego nie. Bardzo przydatny okazal sie kanal i auto ciezarowe z HDS`em. Nic nie zostalo uszkodzone, uzylismy grubego pasa i powolutku manewrujac, sprawdzalismy czy zestaw jest dobrze wywazony i.... do gory:)
Teraz biore sie za kompletowanie pojedynczych elementow ktorych brakuje lub sa uszkodzone.
Ponizej mala foto-relacja:




Jestem laikiem ale bylem bardzo zdziwiony co mozna zdzialac kluczem plaskim 13 i srubokretem przy mustangu.
Wszystko zajelo 2,5h i dalismy rade we dwoch z kolega. Chcialem wyciagnac wszystko na raz, bo komplet jedzie do regeneracji. Po prostu z czystego lenistwa.
Skoro sie da to dlaczego nie. Bardzo przydatny okazal sie kanal i auto ciezarowe z HDS`em. Nic nie zostalo uszkodzone, uzylismy grubego pasa i powolutku manewrujac, sprawdzalismy czy zestaw jest dobrze wywazony i.... do gory:)
Teraz biore sie za kompletowanie pojedynczych elementow ktorych brakuje lub sa uszkodzone.
Ponizej mala foto-relacja:
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni
No i gratulacje! Dałeś radę! Powodzenia w dalszych pracach. 

68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V