Po raz kolejny "te parę pytań"

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Po raz kolejny "te parę pytań"

Post autor: Maru » 2009-08-15, 03:46

Witam,

Powoli przymierzam się do zakupu Mustanga (model 2005-) :)

Jestem wlascicielem Audi TT 99' 180KM i od pierwszych miesiecy ubolewam nad tym, ze nie myslalem troche dluzej nad zakupem tego auta i nie wybralem mocniejszej wersji - 225 KM z quattro.

Dlatego, probojac wyciagnac wnioski z bledow - staram sie dowiedziec o wiele wiecej o moim wymarzonym aucie.

1. Jaką wytrzymałość dachu posiada cabrio i jakie są z nim głowne problemy?
2. dostepnosc BEZWYPADKOWYCH mustangow w polsce? sa w ogole takie? bo z TT to moze z 2 sztuki na caly kraj.
3. Czytalem rozne tematy jednak zadam pytanie o czesci - zakladajac, ze nie potrzebuje super-mega mocnych nowych czesci ani tez szrotow - jak wygladaja koszta czesci eksploatacyjnych ? ile kosztuje sprzeglo bez kola 2-masowego? ile tarcze dobrej jakosci? ile kompresor klimy? Jak też z dostepnością czesci w Polsce, trzeba zakladac, ze czesci beda importowane - czy sa uczciwi polscy redystrybutorzy? Z mechanikami w okolicy Warszawy zapewne rowniez ciezko ?
4. Co się czesto psuje ? np. w TT podnosnik lewej szyby oraz liczniki
5. Czy dobrze wyczytalem w innych tematach ze Spalanie oscyluje w granicach 10-14 przy normalnej jezdzie w miescie i ok 20 przy mocniejszej? To nie bylaby tragedia bo mi TT pali ok 10-12 vpower racing w miescie.

Zdaje sobie sprawe z tego, ze temat pewnie przepadnie ze wzgledu na mnogosc pytan, jednak wierze w Was :)

W wolnej chwili poszukam jakiegos tematu "pomoc przy zakupie".


http://www.iClinic.pl

Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-15, 03:47

i jeszcze 1 pytanko :

Na jaka kwote musze byc przygotowany zeby zakupic model v6 lub v8 - oczywiscie bez wypadkowy? Roznica jest ogromna?


http://www.iClinic.pl

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Po raz kolejny "te parę pytań"

Post autor: AluStar » 2009-08-15, 09:05

Maru pisze:Witam,

Powoli przymierzam się do zakupu Mustanga (model 2005-) :)

Jestem wlascicielem Audi TT 99' 180KM i od pierwszych miesiecy ubolewam nad tym, ze nie myslalem troche dluzej nad zakupem tego auta i nie wybralem mocniejszej wersji - 225 KM z quattro.

Dlatego, probojac wyciagnac wnioski z bledow - staram sie dowiedziec o wiele wiecej o moim wymarzonym aucie.

1. Jaką wytrzymałość dachu posiada cabrio i jakie są z nim głowne problemy?
2. dostepnosc BEZWYPADKOWYCH mustangow w polsce? sa w ogole takie? bo z TT to moze z 2 sztuki na caly kraj.
3. Czytalem rozne tematy jednak zadam pytanie o czesci - zakladajac, ze nie potrzebuje super-mega mocnych nowych czesci ani tez szrotow - jak wygladaja koszta czesci eksploatacyjnych ? ile kosztuje sprzeglo bez kola 2-masowego? ile tarcze dobrej jakosci? ile kompresor klimy? Jak też z dostepnością czesci w Polsce, trzeba zakladac, ze czesci beda importowane - czy sa uczciwi polscy redystrybutorzy? Z mechanikami w okolicy Warszawy zapewne rowniez ciezko ?
4. Co się czesto psuje ? np. w TT podnosnik lewej szyby oraz liczniki
5. Czy dobrze wyczytalem w innych tematach ze Spalanie oscyluje w granicach 10-14 przy normalnej jezdzie w miescie i ok 20 przy mocniejszej? To nie bylaby tragedia bo mi TT pali ok 10-12 vpower racing w miescie.

Zdaje sobie sprawe z tego, ze temat pewnie przepadnie ze wzgledu na mnogosc pytan, jednak wierze w Was :)

W wolnej chwili poszukam jakiegos tematu "pomoc przy zakupie".
- ad. sa bezwypadkowe - ale duzo tu oferowanych ( w polsce ) samochodow sprawdzilismy . Sprawdzilismy historie itd.. pytaj jak bedziesz mial juz upatrzonego..
- czesci sa w polsce dostepne - jednak nowe raczej sprawadzamy z zagranicy ( duza roznica ) chyba ze potrzeba cos na gwalt..
- mustangi to proste samochody raczej z mechanika niema problemu ( konstr zuka )
- jak ci malo w TT 180 km to szukaj tylko V8
- wiekszosc tu pytan jest szczegolowo omówiona wiec poczytaj uwaznie posty
- spalanie: tak wlasnie jest
- za duzo to sie nie psuje - czecz niema reguly - nasze drogi wykanczaja zawieszenie ..
- czesci ile kosztuja popatrz na stronach .. bo sa rozne rodzaje - w naszych konikach w przeciwienstwie do niemieckich aut - masz b.duzy wybor czesci wzmocnionych i zamiennikow - mustang jest autem przystosowanym do modyfikacji ..



Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-15, 14:53

Dzieki kolego.

Ja wlasnie b. duzo czytam na forum zanim zadaje pytanie - jednak oczywiscie nie przeczytalem jeszcze wszystkiego :)

Wlasnie co do tych konikow to na 100% pragnę mocniejszej wersji jednak nie wiem ile wiecej mnie takowy wyniesie i czy mnie na to stac...bo niestety watpie w to :/

Jeszcze ciekawi mnie jak ten dach w cabrio sie trzyma, czy sa z nim klopoty - bo moze i jeszcze bardziej zaszaleje i wezme cabrio ;)
Ide poczytac dzial z tuningiem i poszukac tematu pomagajacego przy zakupie ;]
dzieki za odp i jakby ktos mial cos do dodania to uprzejmie zapraszam do konwersacji ;)
Co do polskich/warszawskich drog to prawda ze wykanczaja jednak w niektorych autach da sie powiedziec "przyszykuj sie na wymiane tego i tego bo to zawsze pada po jakims czasie".


http://www.iClinic.pl

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-08-15, 15:28

Odnosnei dachu zapytaj kolegow z cabrio na pw. napewno ci odpowiedza.



Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-15, 15:31

a jak wysokosc OC ?


http://www.iClinic.pl

Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2009-08-15, 15:52

Co do Cabrio na trochę mogę podpowiedzieć :) Nie ma z nim żadnych problemów pod warunkiem normalnego traktowania. Ja mam rocznik 2005 ze sporym przebiegiem a dach jest w stanie idealnym. konstrukcja jest prosta i stosunkowo niezawodna.

Co do cen to ciężko coś powiedzieć. Na 100% unikaj super okazji - jak coś wpadnie Ci w oko zapodaj na forum vin auta lub na allegro. Ja sprawdzałem przez allegro vin i to awaryjnie w niedziele. Koleś odpisał po 30 min z przetłumaczonym wyciągiem z carfaxa. OC ??? Jeżeli masz jakieś zniżki to śmieszne pieniądze w stosunku do reszty. Cenowo rozstrzał od ok 400zł przy max zniżkach po 1800 bez.


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-17, 01:16

W Wawie z GT raczej licz się ze spalaniem 16-18, chyba, że jeździć chcesz tylko w weekendy lub tylko wieczorami. Korki wysysają właśnie tyle, o ile nie więcej :(

Z drugiej strony jeżdżąc wieczorami jak będziesz się ślizgał i trochę upalał, to i tak 17-20 spalisz... Ale frajda z takiego używania paliwa jest nieporównanie większa :D

Przy spokojnej nodze w weekendy da się zejść poniżej 14. Zależy jak dużo da się pojeździć na 4 lub 5 biegu.



1.5 GLE
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26, 21:55
Model: Polonez 05
Silnik: V6 3.8
Kolor: Niebieski

Post autor: 1.5 GLE » 2009-08-17, 09:29

Tak, kolega szuka, bo już chyba nawet ze mną się kontaktował :). Btw. sprzedaje swojego :(, musze.



Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-17, 22:25

ronincg - dzieki za odp - w pelni zgadzam sie z twoim podpisem - sam z tego powodu kupilem TT :)
Ciekawi mnie to OC bo mnie w link4 na tt ze spora znizka na 3000 wycenili.. wiec pewnego rodzaju oszczednosc jest :)

spalanie troche nie sympatyczne bo duzo jezdze, 30 tys w rok po warszawie to chyba nawet b. duzo. Prosta kalkulacja - 30 000/15 L * 4,99 (vpower racing) = 10'000 zł rocznie na paliwo... raptem 2000 wiecej niz teraz wiec przejdzie.

Wiadomo, ze nie kupuje go po to zeby sie przejmowac spalaniem jednak wole byc przygotowanym.

Co do cabrio to musze po prostu pojezdzic nimi troszeczke i nabrac wlasnego zdania - a jak z "ciepłem" w zimę ?:) nie pi**ga mocniej niz w przypadku twardych dachow?

owszem 1,5 GLE - bardzo mozliwe ze to ja bylem. Jednak chyba bardziej kreci mnie GT - ale to kwestia walki wewnetrznej w stylu "reszta wybrakowanego rozsadku" vs "full szalenstwo" :P


http://www.iClinic.pl

Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-17, 22:27

pavlito pisze:Z drugiej strony jeżdżąc wieczorami jak będziesz się ślizgał i trochę upalał, to i tak 17-20 spalisz... Ale frajda z takiego używania paliwa jest nieporównanie większa :D
no ja mam 180km 1.8T i 1200 wagi wiec nie az tak daleko mi do tej zabawy ;) mi wtedy wzrasta do ok. 16-18


...no i absolutnie sie z toba zgodze bo po to sa takie auta :D


http://www.iClinic.pl

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-17, 22:50

Jeśli nie planujesz grzebania w kompie z programami na paliwo premium, to V6 i GT standardowo śmigają na 95 oktanów, więc nie musisz liczyć 4,99. Ja się stołuję na A24 i teraz to chyba jest 4,25.

Przy czym mi wyszło z Twoich obliczeń 4500l * 4,99=22.455 pln, a Pb95 4,25=19.125 pln... I tak załamka :(



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-08-17, 23:17

Maru pisze: Ciekawi mnie to OC bo mnie w link4 na tt ze spora znizka na 3000 wycenili.. wiec pewnego rodzaju oszczednosc jest :)
Na pewno mówisz o OC, a nie o AC? Bo odpowiedzi dotyczą OC ;)



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-17, 23:26

W zeszłym roku sporo tych tzw. poważnych firm nie chciało AC dać. Najbardziej mnie wkurzyli tam, gdzie ta zielona lala ze świeczką występuje. Oni chyba powinni w pierwszej kolejności się do Mustanga poczuwać :zly:
Zaraz zaczynam kolejną rundkę i zobaczymy, jak się warunki w kryzysie zmieniły.



Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-17, 23:47

Wlasnie zbyt polega na tym ze place dokladnie 3300 za OC rocznie a auto teoretycznie wycenione na 35'000 ... ku**y jedne.

pavlito - to zmienia postac rzeczy. Kiedys bardzo dokladnie mierzylem spalanie i przelozenie oktanow na ilosc przejechanych km. Z moich empirycznych obliczen wyszlo ze oplaca mi sie tankowac vpower racing bardziej niz zwykle v-power nawet ze zwyklych obliczen finansowych.

1. wieksza "moc" - odczuwalnie lepsza praca silnika (nie wiem czy to ma jakiekolwiek przelozenie na KM)
2. dba o silnik, dluzsza eksploatacja
3. mniejsze spalanie ... z 14 na 10-12 to sporo :) W przelozeniu na km wychodzilo ze na 1 baku jechalem o nawet 100 km wiecej itd co suma sumarum wychodzilo ze oszczedzam jezdzac na drozszej benzynie :)

Tyle, ze to wynika z faktu, ze auto zeby docenic wysoko oktanowa benzyne, musi miec tam jakies czujniki - a tych w TT jest nawet 4.

Wiadomo cos na temat tego czy warto lac lepsza wache do mustanga ? Planowalbym raczej na samym poczatku jakis chip (nie znam sie ale chyba to ten wasze superchip albo predatora tak?).

Przy nowych obliczeniach to 30000/15 * 4,2 = 8200 - to mniej niz w TT :hyhy:

AC to jak mi babka wystrzelila cene to sie rozlaczylem bo az mi sie jej wyklinac biednej nie chcialo :P to byla jakas taka cyfra ze az nawet mozgu nie meczylem zeby ją zapamietać :rotfl:


http://www.iClinic.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”