problem z 3.8 1999r automat

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

problem z 3.8 1999r automat

Post autor: stang232 » 2009-07-19, 17:45

Kolega dzwonił z trasy (jedzie na mazury 3.8 '99 w automacie) że ma problemy z konikiem:
- w czasie wyprzedzania auto straciło moc, zaświeciło się check engine.
- mustang nie chce jechać szybciej niż 30km/h
- silnik , jak to określił ,, pyrka, strzela lub jakoś tak...''

Zdarzyła wam się coś takiego?

Poradziłem mu żeby sprawdził przewody od świec czy się nie odczepił któryś, ale jest OK.
oraz rurę od filtra powietrza czy nie łapie ,,lewego'' - ale też wygląda w porządku.


Silnik odpala, wiec czy z wrzuconym N auto może być ciągnięte, do warsztatu będzie miał z 5km?


Obrazek

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-07-19, 21:05

holowanie nie jest przewidziane przez instrukcje, jedynie laweta. Moim zdaniem padł czujnik położenia przepustnicy albo pompa paliwa,regulator ciśnienia. Trzeba sprawdzić ciśnienie,ale pierwsze to sprawdziłbym jaki wywala błąd na komputerze. Tak naprawdę może być wiele przyczyn, sondy lambda, zapchany katalizator itd.



ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2009-08-12, 08:19

smiało można holować auto ,



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-08-12, 08:35

ziomalV8 pisze:smiało można holować auto ,
Automata!? :przestraszony: chyba że auto na żyletki idzie..


You can never have too much power, just not enough traction.

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-08-12, 08:41

wg Haynesa można jakoś automata holować o ile pamiętam, przy jakiś ściśle określonych warunkach. Ale ja się nie podjąłem tego - buliłem za lawetę żeby nie ryzykować.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-08-12, 11:18

kaes pisze:wg Haynesa można jakoś automata holować o ile pamiętam, przy jakiś ściśle określonych warunkach. Ale ja się nie podjąłem tego - buliłem za lawetę żeby nie ryzykować.
W manualu wiem napewno, pisze że to auto (przynajmniej S197) wogóle nienadaje się do holowania (automat/styk) - tylko laweta.. Wpadłem na to gdy kiedyś z ciekawości chciałem dowidzieć się gdzie go zakotwiczać w razie czego..
W razie czego niezakotwicza się :D


You can never have too much power, just not enough traction.

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-08-12, 11:51

no tak, nie zakotwicza się. ale na lawete choćby musisz go zakotwiczyć :) radzą sobie.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2009-08-14, 22:29

holowłem mustanga jakieś 50 km z prędkścią 30 km/h i było oki , niedawno holowaliśmy voyagera w automacie i też oki więc nie przesadzajmy , a laweta poprostu podnosi tyl i ciągnie


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-08-14, 22:41

Odnośnie problemu - rozmawiałem z kumplem:
po podpięciu pod kompa wychodzi że padł zawór egr, więc mustang czeka teraz na mazurach na części ( ma być w przyszłym tyg). Piotrek wrócił do domu pociągiem...
Jak dobrze pójdzie po ,,zaledwie 4 tyg'' mustang będzie naprawiony - i tu nasuwa mi się wniosek: jesteśmy nienormalni i nierozważni wybierając się na dalekie trasy po polsce i europie konikami :P


Obrazek

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-14, 23:23

czy dobrze pamiętam, że egr to te zawór, co śmieci z rury zawraca do silnika, żeby się dopaliły?? na wielu forach znalazłem wypowiedzi fanów zaślepiania i oszukiwania tego zaworu... chociaż sam nie jestem zwolennikiem tak radykalnych posunięć ;)



ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2009-08-15, 22:25

zawór egr tak to tylko albo az ekologia i z tego co pamiętam mierzy zawarość siarki i takie tam inne -nie chce mi sie wierzyć ze to od egru -hmmm... gdziś mam taki zawór w garażu ale do 302


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-08-15, 22:34

zawór erg nic nie mierzy tylko zamyka lub otwiera baypasa od kolektora wylotowego spalin do kol.wlotowego a nim steruje komp w zależności od tego jakie są spaliny (wartośc spalin bada sonda lambda ) i jeżeli zawór puscił spaliny na dolot to tak może się działac
a co do wyżucenia erg trzeba jeszcze oszukac sondy lub przeprogramowac kompa



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-08-16, 12:10

ten zawór to chyba jakaś połowiczna ekologia ponieważ dopala spaliny tylko z jednego rzędu cylindrów :hyhy: przynajmniej w V8,

RAFAL; nie rozumiem dlaczego trzeba przeprogramowywać kompa po usunięciu ERG skoro zawór umieszczony jest w przepustnicy daleko za przepływką i czujnikiem zasysanego powietrza ?,wiem ze we wtyczkę po nim montuje się jakieś trzy odpowiednio połączone oporniki aby nie wyskakiwał check...



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-08-25, 10:48

RAFAŁ pisze:a co do wyżucenia erg trzeba jeszcze oszukac sondy lub przeprogramowac kompa
nie wiem jak w mustangu ale w Cougarze V6 1999 miałem zaślepiony własnoręcznie EGR i było dobrze bez ingerencji w program :) Oprócz tego o czym pisaliście EGR ma jeszcze zadanie obniżac temperaturę spalania ubogiej mieszanki ,dopalać to co niedopalone w paliwie ,podgrzewać paliwo. Wynalazek wraz z sondami podobno ekologiczny.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-11-27, 15:49

Zawór EGR przyszedł i nic nie pomógł... Winne okazały się katalizatory.
Katalizatory usunięte, wstawione strumienice, konik po długim postoju znowu jeździ :)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”