Piszczenie podczas jazdy
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Re: Piszczenie podczas jazdy
Panowie pozbyłem się problemu, u mnie okazało się że miałem delikatnie krzywą tylną felgę(w sumie wiedziałem o tym ale wcześniej nie piszczało) co powodowało nierówne ścieranie klocka i to był powód piszczenia Teraz felga oddałem do regeneracji itp. dodatkowo rozebrałem tarcze, kopyto, klocki całe wszystko wyczyściłem gdzie trzeba było to nasmarowałem, i wszystko chodzi pięknie i cicho. Mam nadzieje że komuś ta informacja pomoże.
Ps. miałem identyczne objawy jak u "nastradamus", muśnięcie hamulca potęgowało piszczenie, mocniejsze naciśniecie nic nie było słychać. Ja posiadam 19 calowe felgi wiec nawet jeśli felga jest krzywa parę milimetrów czy paręnaście to na takim "walcu" (szczerokość 275) to jest dosyć sporo.
Ps. miałem identyczne objawy jak u "nastradamus", muśnięcie hamulca potęgowało piszczenie, mocniejsze naciśniecie nic nie było słychać. Ja posiadam 19 calowe felgi wiec nawet jeśli felga jest krzywa parę milimetrów czy paręnaście to na takim "walcu" (szczerokość 275) to jest dosyć sporo.
- nastradamus
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2018-05-28, 13:34
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Red Race
- Lokalizacja:: Bydgoszcz/Warszawa
Re: Piszczenie podczas jazdy
Dzięki wielkie dobry człowiekuJejku pisze:Panowie pozbyłem się problemu, u mnie okazało się że miałem delikatnie krzywą tylną felgę(w sumie wiedziałem o tym ale wcześniej nie piszczało) co powodowało nierówne ścieranie klocka i to był powód piszczenia Teraz felga oddałem do regeneracji itp. dodatkowo rozebrałem tarcze, kopyto, klocki całe wszystko wyczyściłem gdzie trzeba było to nasmarowałem, i wszystko chodzi pięknie i cicho. Mam nadzieje że komuś ta informacja pomoże.
Ps. miałem identyczne objawy jak u "nastradamus", muśnięcie hamulca potęgowało piszczenie, mocniejsze naciśniecie nic nie było słychać. Ja posiadam 19 calowe felgi wiec nawet jeśli felga jest krzywa parę milimetrów czy paręnaście to na takim "walcu" (szczerokość 275) to jest dosyć sporo.
nie wpadłem na pomysł z krzywą felą ale rzeczywiście może rzutować nawet mały odchył (ja mam 285/30/20). Sprawdzę u siebie
- nastradamus
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2018-05-28, 13:34
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Red Race
- Lokalizacja:: Bydgoszcz/Warszawa
Re: Piszczenie podczas jazdy
Panowie, fela sprawdzona. Prosta jak struna w mandolinie...
Teraz już bez hamowania slychac piski. Moze tarcza sie skrzywila bo ewidentnie slychac trzeszczenie w konkretnym punkcie obrotu koła gdy zjeżdżam do garażu na heblu no i piszczy już nawet przy jezdzie na wprost...
Szukam dalej
Teraz już bez hamowania slychac piski. Moze tarcza sie skrzywila bo ewidentnie slychac trzeszczenie w konkretnym punkcie obrotu koła gdy zjeżdżam do garażu na heblu no i piszczy już nawet przy jezdzie na wprost...
Szukam dalej
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Piszczenie podczas jazdy
Mój był walnięty ciut w lewy tył w USA i myślę, że to krzywa ośka (będzie wymiana) lub/i zużyte tarcze szpery bo też dają o sobie znać, które też będą wymieniane.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- nastradamus
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2018-05-28, 13:34
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Red Race
- Lokalizacja:: Bydgoszcz/Warszawa
Re: Piszczenie podczas jazdy
No dobra, po nitce do kłębka... Problem rozwiązany. Jak pisałem najpierw felgę sprawdziłem, później heble i ok.
Jednak piski się nasilały i były częstsze aż do nieustających i już bez różnicy czy przy jeździe po łuku czy na wprost... No to wpadłem na pomysł, że może jednak tarcza skrzywiona a, że nie bylem pewnie to podjechałem na przetoczenie (a bardziej sprawdzenie czy proste na maszynie). No i okazało się, że proste ale na lewej stronie jest na tyle spory luz pomiarowy, że przetoczyć się na aucie nie da bez zniszczenia tarcz (w tym miejscu pozdrawiam Pana Maksyma w Raszynie pod Wwa, który robi świetną robotę jeśli chodzi o hamulce).
Diagnoza: luz na łożyskach w moście
Wymienione wszystkie, wraz z uszczelniaczami i olejem. Po drodze też wyszło, że zwichrowana delikatnie jest półośka (po przygodzie w USA).
Wszystko wymienione i jak ręką odjął
Jeśli ktoś by szukał dobrego speca ( i nawet w rozsądnych $$$) od mostów i silników to z ręką na sercu polecam Auto Kramer w Ząbkach k. Wwa. Opinie w necie mają różne (i wg mnie niektóre niesprawiedliwe) ale gdybym miał się tym kierować to chyba nigdzie bym tego nie zrobił... No i dostałem nawet furę zastępczą - Clio Bokiem nie chciało jechać ale 4 litery zawiozło do pracy i spowrotem.
Z tego co się dowiedziałem to ogarniają całą PL i UE i można do nich przesłać most czy silnik na palecie. Zresztą jakiś kuń 3.7 u nich stał z mostem do reg. Byc może któregoś z kolegów z forum.
Jednak piski się nasilały i były częstsze aż do nieustających i już bez różnicy czy przy jeździe po łuku czy na wprost... No to wpadłem na pomysł, że może jednak tarcza skrzywiona a, że nie bylem pewnie to podjechałem na przetoczenie (a bardziej sprawdzenie czy proste na maszynie). No i okazało się, że proste ale na lewej stronie jest na tyle spory luz pomiarowy, że przetoczyć się na aucie nie da bez zniszczenia tarcz (w tym miejscu pozdrawiam Pana Maksyma w Raszynie pod Wwa, który robi świetną robotę jeśli chodzi o hamulce).
Diagnoza: luz na łożyskach w moście
Wymienione wszystkie, wraz z uszczelniaczami i olejem. Po drodze też wyszło, że zwichrowana delikatnie jest półośka (po przygodzie w USA).
Wszystko wymienione i jak ręką odjął
Jeśli ktoś by szukał dobrego speca ( i nawet w rozsądnych $$$) od mostów i silników to z ręką na sercu polecam Auto Kramer w Ząbkach k. Wwa. Opinie w necie mają różne (i wg mnie niektóre niesprawiedliwe) ale gdybym miał się tym kierować to chyba nigdzie bym tego nie zrobił... No i dostałem nawet furę zastępczą - Clio Bokiem nie chciało jechać ale 4 litery zawiozło do pracy i spowrotem.
Z tego co się dowiedziałem to ogarniają całą PL i UE i można do nich przesłać most czy silnik na palecie. Zresztą jakiś kuń 3.7 u nich stał z mostem do reg. Byc może któregoś z kolegów z forum.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Piszczenie podczas jazdy
Czyli jak u mnie
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 2016-06-11, 12:12
- Model: GT CS 2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: black
Re: Piszczenie podczas jazdy
Skrzywiona półoś kwalifikuje się w każdym wypadku do wymiany, czy tez regeneracja wchodzi w grę jak najbardziej?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Piszczenie podczas jazdy
Szukałem na Śląsku zakładu ale nikt nie chciał się podjąć, także kupiłem dwie nowe, wrzuciłem i jest spokój Moją zdrową prawą (pasażer) będę wystawiał na sprzedaż jak co.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 2016-06-11, 12:12
- Model: GT CS 2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: black
Re: Piszczenie podczas jazdy
Hmm, to regeneracja takiej półosi w mustangu to jakaś wyższa szkoła gotowania na gazie że ciężko znaleźć zakład co się podejmie...? Coś specjalnego jest w niej czy jak.. Amerykańska myśl techniczna w tych samochodach z złożenia miała być prosta...
Można wiedzieć gdzie kupowałes, przez kogo, ile Cię to wyszło?
Można wiedzieć gdzie kupowałes, przez kogo, ile Cię to wyszło?
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Piszczenie podczas jazdy
Tak jak Ci pisałem w wiadomości prywatnej, po prostu większość zakładów do jakich dzwoniłem na hasło półoś myśli i potrafi ogarnąć o półosiach jak w FWD, w półosiach Rumaka przeszkadzała im długość, flansza, jak to ma zamontować, etc. Myśl amerykańska jest prosta jak budowa cepa ale i cepem trzeba się nauczyć machać a jak wszyscy klepią to samo zza zachodniej granicy to każda anomalia jest blue i nie do zrobienia
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -