GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

Padre1982
Posty: 8
Rejestracja: 2018-07-25, 08:13
Model: wkrótce 2019 Bullitt
Silnik: V8 5.0
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: Warszawa

GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Padre1982 » 2018-07-25, 09:35

Witam,

Może się okazać, że zobaczycie ten wątek dwa razy, ponieważ przeglądarka mniej pokonała, gdy kończyłem pisać. Jeśli tak, przepraszam.

Ale od początku:

Łukasz, 36 lat, Warszawa, architekt-budowlaniec, wariat motoryzacyjny. Przedstawiam się tu, ponieważ wątek "przedstaw się" jest zamknięty.

Planuję kupić (podobno odbiór na przełomie września i października) Bullitta 2019. Wszystko byłoby pięknie, ale za dużo się naczytałem :/ i mam wrażenie, że modele V8 z manualem to tylko i wyłącznie problemy. Ameryka krzyczy, żeby auta nie kupować, bo silniki padają (bloki, cylindry, wybuchy, lawety, masakra) a skrzynie tracą trzeci i czwarty bieg.

Powstają więc pytania:
Jak u Was z silnikami i skrzyniami manualnymi?
Ile przejechaliście swoimi V8 bez poważnych problemów, ponieważ na Allegro mamy sporo egzemplarzy z przebiegiem do 10 000 km, które już zmieniają właściciela (niepokojące)?
Czy możliwe, że na powyższe problemy ma wpływ fakt, że Amerykanie dopiero odkryli manualną skrzynię biegów, a silniki jeżdżą na g...nianym paliwie?

Temat jest dziwny, bo w Europie nie słychać o tych problemach za bardzo, a tam 6000 mil przebiegu i silnik, albo skrzynia do wymiany :zalamany:

W Niemczech największa sprzedaż Mustangów w Europie, a oni nie kupują samochodów, które po pół roku lądują w serwisie na trzy miesiące. O co chodzi?

Poradźcie, bo szkoda kasy na auto, które będzie oglądał głównie mechanik (a już wiem z Waszego forum, że o tych dobrych trudno w Wawie).

Pozdrawiam
Łukasz



Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 496
Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
Model: 2012 Premium Pony
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Radziu » 2018-07-25, 10:18

Przy okazji - jesteś pewien, że załapałeś się na Bullitta? To nie lada sztuka, nawet jeśli wcześniej wpłaciłeś zaliczkę na niego...



Padre1982
Posty: 8
Rejestracja: 2018-07-25, 08:13
Model: wkrótce 2019 Bullitt
Silnik: V8 5.0
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: Warszawa

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Padre1982 » 2018-07-25, 10:25

Mam potwierdzenie, że zamówienie zostało przyjęte przez fabrykę, więc chyba nie ma tragedii ;)



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: mjaza » 2018-07-25, 13:16

W przedlifcie byla skrzynia getraga manualna, bez specjalnych problemow. Po lificie byla zmiana na inna, lzejsza... i faktycznie sa problemy.

Silnik w przedlifcie nie mial wiekszych problemow, po lifcie znajomy odwiedzil serwis po 1kkm......



Padre1982
Posty: 8
Rejestracja: 2018-07-25, 08:13
Model: wkrótce 2019 Bullitt
Silnik: V8 5.0
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: Warszawa

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Padre1982 » 2018-07-25, 13:21

A jakieś szczegóły? Dlaczego był w serwisie? Coś poważnego?



Awatar użytkownika
Glyde
Stowarzyszenie MKP
Posty: 86
Rejestracja: 2017-02-12, 15:00
Model: 2017 GT M/T
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Glyde » 2018-07-26, 00:35

Ja zrobiłem około 8 tys. w lekko ponad rok i odpukać póki co żadnych problemów.
Polecam, bo wolę sam kontrolować na którym biegu jadę w zakręcie na moktym, majac tyle mocy na tylniej ośce...;)
A przed zakupem w Fordzie straszyli, że nie da się jeździć bo sprzęgło spale itp...

Wykupiłem dodatkowa gwarancję na cztery lata, więc mam nadzieję że coś to pomoże w razie problemów.

Polecam manual.

Pozdro
Tomek



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1733
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Michał P. » 2018-07-26, 14:40

Glyde chodzi o wersje po lift 2018 rok.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: gmlyn » 2018-07-26, 14:51

Bullitt bullitt, prawdziwy bullitt...? wg netu dopiero zaczynają zbierać zamówienia w usa... A ile więcej niż za GT trzeba było dać z ciekawości?



Padre1982
Posty: 8
Rejestracja: 2018-07-25, 08:13
Model: wkrótce 2019 Bullitt
Silnik: V8 5.0
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: Warszawa

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Padre1982 » 2018-07-26, 17:07

W Ameryce pierwsze trafiły w tym miesiącu do klientów. U nas zaczęli od lipca zbierać zamówienia, ale podobno już nie ma (niektóre źródła mówią o 20 sztukach na Polskę, inne o 80). Ja zamawiałem z pół roku przed oficjalnym info. Ogólnie to trochę ściema, bo byłem 14 na liście (podobno) i facet dzwonił mówiąc, że będzie miał jedną sztukę na wrzesień-październik i czy ją chcę? Chciałem oczywiście, ale zastanawiałem się czy pozostałych 13 przede mną nie chciało, że akurat do mnie zadzwonił :) W innym salonie mówili mi, że mają zakaz zbierania zamówień, a potem dzwonili, że będą mieli jednego, mimo że nie byłem na żadnej liście. Ogólnie cyrk i chyba sztuczne nakręcanie wrażenia, że limitowany. A cena około 20k większa od GT, ale się opłaca, bo jak się podsumuje koszt wyposażenia, to GT z dodatkami wyszedłby drożej chyba. Na „mobile.de” chodzą już nawet po 50k drożej niż z salonu :szok:

A wracając do tematu, na YT trafił dziś film, na którym facet czyta stanowisko Forda w odniesieniu do stukania w silniku, w którym to producent zwala winę na złe paliwo (87 oktanów). A więc jak u Was z silnikami i skrzyniami M6?



Awatar użytkownika
azometal
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2012-05-17, 21:20
Model: Super Snake
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: US,EU,PL

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: azometal » 2018-07-31, 23:29

U mnie zaraz bedzie 20tys i jak narazie aby opony wymieniam....oby tak dalej :hyhy:



Qler92
Posty: 8
Rejestracja: 2018-10-15, 22:17
Model: 2018 GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Katowice

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Qler92 » 2018-10-15, 23:02

Witam,

chciałbym podpiąć się pod ten temat.

Od pewno czasu załatwiałem sobie finansowanie nowego mustanga GT z 2018 roku (październik). Strasznie nakręciłem się na ten wóz oglądając wszelkiego rodzaju recenzję. Jednak wczoraj natrafiłem na forum mustang6g gdzie bardzo wielu użytkowników wersji USA zgłasza bardzo poważne wady tego silnika:

- odgłos cykającego silnika (nazywają to BBQ tick), podobno występuje od pierwszej generacji kojota jednak są też tacy co twierdzą, że ma negatywne skutki dla silnika
- stukające tłoki
- odgłos grzechotki przy 1500-2500 obrotów

Zdania są bardzo mocno podzielone co do potencjalnych przyczyn problemów, jedni mówią, że jest to całkiem normalne a inni, że jest to poważny problem. Sam jestem po stronie tych drugich ponieważ uważam, że Ford by nie przeprowadzał tylu akcji serwisowych w USA (wymiana silników itp. itd.) gdyby wszystko było ok.

Rzuciło to trochę złego światła na ten model. Wiadomo, że jest to pierwszy rok produkcji poliftowego Mustanga i mogą zdarzyć się problemy... Chciałbym jednak się dowiedzieć jak to wygląda w waszym przypadku i waszych poliftowych Mustangów? Czy któryś z użytkowników posiada te niepokojące objawy? Pociesza mnie fakt, że ciężko znaleźć osobę z wersją EU Mustanga, który cierpi na te dolegliwości.
W moim przypadku konik zostałby ze mną na dłużej (minimalnie 5 lat) i po prostu chciałbym by nie spędził znaczniej części tego czasu na parkingu dealera czekając na naprawę.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!



konio12345
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: Oxford White

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: konio12345 » 2018-10-17, 15:52

I przedlift i polift ma problemy. A gwarancja Forda jest nic nie warta w większości przypadków ani w Polsce ani w USA (wspomnianie wcześniej forum mustang6g).

Jeśli chodzi o polift GT w manualu to w USA głównie skarzą się na BBQ tick i wybuchające na końcu silniki oraz mielące się skrzynie biegów - i niestety jest to sporo skala z tego co można poczytać - myślę, ze docelowo porównywalne ze słynnym wibracjami układu przeniesienia napędu w wersji przedliftowej. Nie widziałem jeszcze opinii o roku modelowym 2019, ale jeszcze za wcześnie na nie.

Ja to chyba teraz bym kupił od kogoś używany, komu się udało naprawić fabrykę ;)


Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers

Qler92
Posty: 8
Rejestracja: 2018-10-15, 22:17
Model: 2018 GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Katowice

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: Qler92 » 2018-10-17, 16:18

Właśnie moim głównym zmartwieniem jest to, że więcej czasu auto spędzi w warsztacie niż na drodze. Wygląda na to, że Ford poradził sobie z problemami skrzyni manualnej kompletnie przeprojektowując niektóre jej elementy. Sam chce postawić na automat, z którym podobno jest mniej problemów. Zostaje kwestia silnika, która wydaje się być jedną wielką ruletką przynajmniej na rynku US. :D



konio12345
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: Oxford White

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: konio12345 » 2018-10-17, 19:10

No nie wiem czy sobie poradził, skrzynie przed liftem hałasują i stosunkowo ciężko na zimno wchodzą 1 i 2. Jeśli chodzi o nowe to zależy, niektórzy nie czują różnicy, niektórzy czują wg. tego co piszą, ale na pewno skrzynia jest zrobiona z innych materiałów i już kilku osobnikom się rozleciała. Ogólnie to ma inne przełożenia + dołożyli dwumas.

A
Qler92 pisze:
2018-10-17, 16:18
Właśnie moim głównym zmartwieniem jest to, że więcej czasu auto spędzi w warsztacie niż na drodze. Wygląda na to, że Ford poradził sobie z problemami skrzyni manualnej kompletnie przeprojektowując niektóre jej elementy. Sam chce postawić na automat, z którym podobno jest mniej problemów. Zostaje kwestia silnika, która wydaje się być jedną wielką ruletką przynajmniej na rynku US. :D


Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers

danger
Posty: 4
Rejestracja: 2018-06-07, 21:50
Model: gt 50th
Silnik: V8 5.0
Kolor: biały
Lokalizacja:: polska

Re: GT - usterki silnika i skrzyni biegów manual

Post autor: danger » 2018-10-30, 00:02

no ciekawe co bedzie z tymi manualami - sam mam takiego :piwo:



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”