W moim 1964 260 cu in jest pojedynczy wydech. O ile tłumik można łatwo kupić i w miarę łatwo przetransportować, to problem może być w rurą przed tłumikiem (między Y-pipe łączącym dwa kolektory wydechowe, a tłumikiem).
Z tego co się orientowałem to rura ma 2" średnicy. Czy można to w Polsce w rozsądnych pieniądzach dorobić i odpowiednio dogiąć?
			
									
									Nowe rury do wydechu
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- 
				
				mk_cin
 - Forumowicz
 - Posty: 107
 - Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
 - Model: 1964 1/2 Convertible
 - Silnik: inny V8
 - Kolor: Caspian Blue
 
Re: Nowe rury do wydechu
Sam sobie odpowiem, ale trochę w temacie poczytałem i:
- doginanie w Polsce odpada, dla jednej sztuki nikt nie będzie marnował kilku rur, żeby zrobić dogięcia wstępne, etc
- w Polsce można zrobić wydech custom. Skladany i spawany jest na samochodzie z gotowych elementów, rurek, kolanek, złączek. Koszt koło 3000 zł
- w USA rura w jednym kawałku może kosztować koło $150, (intermediate pipe i tail pipe). Co więcej, w Stanach są w stanie uciąć długą rurę na pół, żeby ułatwić przesyłkę, więc w Polsce pozostaje tylko jeden spaw do wykonania.
			
									
									- doginanie w Polsce odpada, dla jednej sztuki nikt nie będzie marnował kilku rur, żeby zrobić dogięcia wstępne, etc
- w Polsce można zrobić wydech custom. Skladany i spawany jest na samochodzie z gotowych elementów, rurek, kolanek, złączek. Koszt koło 3000 zł
- w USA rura w jednym kawałku może kosztować koło $150, (intermediate pipe i tail pipe). Co więcej, w Stanach są w stanie uciąć długą rurę na pół, żeby ułatwić przesyłkę, więc w Polsce pozostaje tylko jeden spaw do wykonania.
Re: Nowe rury do wydechu
Poszukaj spawacza w metodzie 141, powinien Ci za jakieś 6-7 stow wyspawac co potrzeba, materiał tp maksymalnie 4 stowki, daleko masz do Bełchatowa?
			
									
									- Ferren
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 35
 - Rejestracja: 2018-01-07, 21:36
 - Model: Cobra '79
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: Blue
 - Lokalizacja:: Trójmiasto
 
Re: Nowe rury do wydechu
mk_cin zamowiłeś tylko rurę czy gotowca? Też jestem przed wyborem pomiędzy gotowym rozwiązaniem z USA a home-made do Foxa 79 
			
									
									- 
				
				mk_cin
 - Forumowicz
 - Posty: 107
 - Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
 - Model: 1964 1/2 Convertible
 - Silnik: inny V8
 - Kolor: Caspian Blue
 
Re: Nowe rury do wydechu
Zamówiłem z USA wszystkie elementy wydechu oprócz tych dwóch poczwórnych "zbieraczy" z kolektora wydechowego. Czyli Y-pipe, intermediate pipe, muffler, tail pipe i wszystkie zawieszki. Część jeszcze w USA, muszę wysłać niedługo. Póki co w domu mam tylko tłumik 
			
									
									- 
				
				Damian
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 46
 - Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
 - Model: Mustnag II
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: niebieski
 
Re: Nowe rury do wydechu
Również prubowałem kupić gotowe elementy ale z racji tego że mam mustanga II z zamontowanym silnikiem 302 nie pasowało i musiałem robić sam. W tą zimę zabieram się do spawania kolektorów bo te wykonane przez porzedniego właścićela są tragiczne i powoduja duże straty. Materiał zakupiłem w polsce rury i kształtki ze stali kwasoodpornej polerowanej. To sam materiał na kolektory i podłączenia do X-pipe kosztowało mnie jakieś 700-800zł ale będzie cały z kwasówki od początku do końca i rury wylotowe po bokach przed tylnym kołem  
			
									
									
			