['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Cześć!
Oryginalnie miałem brak wspomagania układu hamulcowego, hamulce bębnowe. Zrobiłem swap na zestaw CSRP zmieniając przednie hamulce bębnowe na tarczowe, z tyłu pozostawiłem bębny. Oczywiście zastosowane zostało serwo wspomagające hamaowanie. Dokładnie ten zestaw:
http://www.discbrakeswap.com/The%20SWAP ... 17%20D.pdf
Przejechałem już ok 1.000 km i sądzę że co się miało dotrzeć i ułożyć to już to zrobiło. Hamulce natomiast są moim zdaniem dość słabe. Przód blokuje dopiero jak bardzo mocno wcisnę pedał. Podczas X OZM porównywałem podobne zestawy również CSRP (może nieco wcześniejszej wyprodukowane) i różnica jest znaczna. W najbliższym czasie zweryfikuję jeszcze podciśnienie, bo to jedyne co przychodzi mi do głowy.
Jakieś pomysły?
Powoli zastanawiam się nad zmianą serwa na większe / mocniejsze, ale jakoś nie mam przekonania czy to faktycznie pomoże.
Pozdrawiam
M.
Oryginalnie miałem brak wspomagania układu hamulcowego, hamulce bębnowe. Zrobiłem swap na zestaw CSRP zmieniając przednie hamulce bębnowe na tarczowe, z tyłu pozostawiłem bębny. Oczywiście zastosowane zostało serwo wspomagające hamaowanie. Dokładnie ten zestaw:
http://www.discbrakeswap.com/The%20SWAP ... 17%20D.pdf
Przejechałem już ok 1.000 km i sądzę że co się miało dotrzeć i ułożyć to już to zrobiło. Hamulce natomiast są moim zdaniem dość słabe. Przód blokuje dopiero jak bardzo mocno wcisnę pedał. Podczas X OZM porównywałem podobne zestawy również CSRP (może nieco wcześniejszej wyprodukowane) i różnica jest znaczna. W najbliższym czasie zweryfikuję jeszcze podciśnienie, bo to jedyne co przychodzi mi do głowy.
Jakieś pomysły?
Powoli zastanawiam się nad zmianą serwa na większe / mocniejsze, ale jakoś nie mam przekonania czy to faktycznie pomoże.
Pozdrawiam
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Jaki masz zastosowany korektor siły hamowania ?


"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
przednie mam SERYJNE jednotłoczkowe zaciski, tarcze seryjnej wielkosci EBC klocki żółte, tylnie seryjne bębny, regulator z regulacją płynną, pompa i serpwo odpowiednik seryjnego performance brakes (serwo wlasnie mi padlo po 1 roku) Upalam na torze i wszystko super działa, tylko się regularnie gumki na prowadnicach WYPALAJĄ
od ostrej jazdy.
Nie uważam, abym potrzebował coś poprawiac, hamulce sa rewelka......
cos musisz mieć nie tak..... obstawiam regulator i ustawienie tylnich bębnów.


Nie uważam, abym potrzebował coś poprawiac, hamulce sa rewelka......
cos musisz mieć nie tak..... obstawiam regulator i ustawienie tylnich bębnów.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1627
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Od największego do najmniejszego wpływu na hamowanie (jeśli regulację siły hamowania masz dobrze ustawioną
):
Średnica tarczy - standardowa fizyka: Im dalej od środka przyłożymy siłę tym większy moment ergo większa siła hamowania
Jakość/wielkość klocka - Im większe tarcie tym lepsza siła hamowania
Materiał i rodzaj tarczy hamulcowej - Tutaj dużo składowych jak pojemność cieplna czy zdolność odprowadzania ciepła. Jeśli klocki są dobre to pełna, wentylowana tarcza będzie najlepsza.
Dalej to już zaciski, przewody w oplocie czy booster.
Bez większych ingerencji w układ najwięcej efektu dadzą dobre klocki i (jeżeli masz tarcze jak w zestawie) jakieś dobre pełne tarcze. Ja osobiście do EBC mam awers bo nigdy nic dobrego nie wynikło ale jeśli z półki performance nie ma innej opcji, a @lamina potwierdza, ze dają radę to można spróbowac.
Zaciski z tego zestawu powinny spokojnie dawać radę zablokować przednią oś.

Średnica tarczy - standardowa fizyka: Im dalej od środka przyłożymy siłę tym większy moment ergo większa siła hamowania
Jakość/wielkość klocka - Im większe tarcie tym lepsza siła hamowania
Materiał i rodzaj tarczy hamulcowej - Tutaj dużo składowych jak pojemność cieplna czy zdolność odprowadzania ciepła. Jeśli klocki są dobre to pełna, wentylowana tarcza będzie najlepsza.
Dalej to już zaciski, przewody w oplocie czy booster.
Bez większych ingerencji w układ najwięcej efektu dadzą dobre klocki i (jeżeli masz tarcze jak w zestawie) jakieś dobre pełne tarcze. Ja osobiście do EBC mam awers bo nigdy nic dobrego nie wynikło ale jeśli z półki performance nie ma innej opcji, a @lamina potwierdza, ze dają radę to można spróbowac.
Zaciski z tego zestawu powinny spokojnie dawać radę zablokować przednią oś.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Cześć!
Tarcze z przodu mam pod 14".
Z kolei w układzie mam zamontowany jeszcze combination valve
https://www.cjponyparts.com/brake-combi ... 73/p/BCV1/
i zdaje się taki proportioning valve
https://www.cjponyparts.com/ssbc-adjust ... p/A0707-V/
Jak to ewentualnie ustawić?
Tarcze z przodu mam pod 14".
Z kolei w układzie mam zamontowany jeszcze combination valve
https://www.cjponyparts.com/brake-combi ... 73/p/BCV1/
i zdaje się taki proportioning valve
https://www.cjponyparts.com/ssbc-adjust ... p/A0707-V/
Jak to ewentualnie ustawić?
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Ja u siebie mam zamiast tych 2 rzeczy, jeden rodzielacz z regulacja..... moze zle podpieli regulator.
http://www.mustangsunlimited.com/Mustan ... -Block.axd" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy okazji czujnik mozna wykożystac
http://www.mustangsunlimited.com/Mustan ... -Block.axd" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy okazji czujnik mozna wykożystac
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
normalnie zakrecasz zawór,emgie pisze:Cześć!
Tarcze z przodu mam pod 14".
Z kolei w układzie mam zamontowany jeszcze combination valve
https://www.cjponyparts.com/brake-combi ... 73/p/BCV1/
i zdaje się taki proportioning valve
https://www.cjponyparts.com/ssbc-adjust ... p/A0707-V/
Jak to ewentualnie ustawić?
potem odkrecasz po 1 obrocie i start i stop, i tak do momentu kiedy tyl zablokuje sie przed przodem, jak to nastapi cofasz o 1/2-1 obrotu i zrobione.
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Jak masz to pierwsze to nie potrzebujesz już tego drugiego. Combination valvie ma już wbudowany korektor siły hamowania automatyczny (tył bębny przód tarcze) Ten drugi korektor regulowany dajesz wtedy jak masz tylko junction block (sam rozgałęziacz bez korektora).
Sprawdzić czy równa biorą obie osie możesz bardzo łatwo... jedziesz na drogę gruntową prędkość z 10 km/h, hamujesz do zblokowania obu osi (maksymalnie wduszasz pedał) wychodzisz i sprawdzasz długości śladów hamowania. Powinny być równej długości, jeśli widzisz że tył łapie za szybko to skręcasz go na regulowanym zaworze (jak masz automat to luzujesz zębatkę na samoregulatorze między szczękami).
W mustangach najlepiej hamują oryginalne hamulce!
Problem w tych zestawach to niska jakość zastosowanych materiałów... to są po porostu gówniane chińczyki. Serwo, zacisk, tarcza... wszystko tam jest liche. One tylko ładnie wyglądają w pudełkach... nawiercane tarcze, nacinane, cuda wodotryski, tylko co z tego? Bardzo prawdopodobne, że nawet jak wszystko wyregulujesz nadal nie będzie to hamować i np. 4 bębny z serwem będą o 100% lepsze.
Sprawdzić czy równa biorą obie osie możesz bardzo łatwo... jedziesz na drogę gruntową prędkość z 10 km/h, hamujesz do zblokowania obu osi (maksymalnie wduszasz pedał) wychodzisz i sprawdzasz długości śladów hamowania. Powinny być równej długości, jeśli widzisz że tył łapie za szybko to skręcasz go na regulowanym zaworze (jak masz automat to luzujesz zębatkę na samoregulatorze między szczękami).
W mustangach najlepiej hamują oryginalne hamulce!
Problem w tych zestawach to niska jakość zastosowanych materiałów... to są po porostu gówniane chińczyki. Serwo, zacisk, tarcza... wszystko tam jest liche. One tylko ładnie wyglądają w pudełkach... nawiercane tarcze, nacinane, cuda wodotryski, tylko co z tego? Bardzo prawdopodobne, że nawet jak wszystko wyregulujesz nadal nie będzie to hamować i np. 4 bębny z serwem będą o 100% lepsze.
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Poruszę tylko temat serwa...
najlepsze serwa do mustangów były montowane w latach 67-68 tzw. Midland (poznać go można po obudowie spiętej taśmą i skręconej na długiej śrubie) później były już zaciskane jedno membranowe bendix'y... tańsze ale już nie tak dobre). Midland'y to elementy z dwoma membranami, solidnie wykonane, niezawodne. Oczywiście nie są produkowane. Sam zestaw naprawczy do nich kosztuje ok 200$. Serwo tez można kupić regenerowane cena ok 600$ ( i kupują):
https://www.ebay.com/itm/Mustang-67-70- ... SwmfhX5sR2
Tu używka:
https://www.ebay.com/itm/1967-Ford-Fair ... SwmLlX45DK
Jak macie takie serwo broń Boże nie wyrzucać!!!! Nie ma nic lepszego do Mustanga!
Serwo w Twoim zestawie to najtańsze dziadostwo za 80$. To nigdy nie będzie dobrze działać. Te mocowania/płaskowniki/dystanser można wyginać w ręku, po wciśnięciu mocniej pedału do wszystko się wygina, pracuje
Tak jest z każdym elementem tego "zestawu".
Dobrze, że nie przyszło Ci do głowy zakładać tarcz na tył, bo to już najbardziej bezsensowna "modyfikacja" w klasycznym Mustangu.
najlepsze serwa do mustangów były montowane w latach 67-68 tzw. Midland (poznać go można po obudowie spiętej taśmą i skręconej na długiej śrubie) później były już zaciskane jedno membranowe bendix'y... tańsze ale już nie tak dobre). Midland'y to elementy z dwoma membranami, solidnie wykonane, niezawodne. Oczywiście nie są produkowane. Sam zestaw naprawczy do nich kosztuje ok 200$. Serwo tez można kupić regenerowane cena ok 600$ ( i kupują):
https://www.ebay.com/itm/Mustang-67-70- ... SwmfhX5sR2
Tu używka:
https://www.ebay.com/itm/1967-Ford-Fair ... SwmLlX45DK
Jak macie takie serwo broń Boże nie wyrzucać!!!! Nie ma nic lepszego do Mustanga!
Serwo w Twoim zestawie to najtańsze dziadostwo za 80$. To nigdy nie będzie dobrze działać. Te mocowania/płaskowniki/dystanser można wyginać w ręku, po wciśnięciu mocniej pedału do wszystko się wygina, pracuje

Tak jest z każdym elementem tego "zestawu".
Dobrze, że nie przyszło Ci do głowy zakładać tarcz na tył, bo to już najbardziej bezsensowna "modyfikacja" w klasycznym Mustangu.
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Cześć!
Dziękuję za wszystkie uwagi i komentarze. Zacznę zatem od regulacji zgodnie z sugestiami. Niemniej stawiam jednak że skończy się na wymianie serwa bo to obecne srednio wzbudza moje zaufanie.
Jeszcze jedna kwestia... W jaki sposób powinno być doprowadzone podciśnienie do serwa? Na wyjściu z kolektora zamontowałem trójnik dzielący podciśnienie na skrzynię i serwo.
Pozdrawiam
M.
Dziękuję za wszystkie uwagi i komentarze. Zacznę zatem od regulacji zgodnie z sugestiami. Niemniej stawiam jednak że skończy się na wymianie serwa bo to obecne srednio wzbudza moje zaufanie.
Jeszcze jedna kwestia... W jaki sposób powinno być doprowadzone podciśnienie do serwa? Na wyjściu z kolektora zamontowałem trójnik dzielący podciśnienie na skrzynię i serwo.
Pozdrawiam
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Tak, serwo podłączmy bezpośrednio do kolektora. Oczywiście wyjście powinno być o odpowiedniej średnicy (ok 10mm), do skrzyni jest cieńszy przewód, ok 5mm.
Sprawdź serwo:
na wyłączonym silniku podpompuj pedałem kilka razy i wciśnij go mocno do końca (trzymaj w takiej pozycji, pedał zrobi się twardy i "drętwy" i nieco wyższy), odpal silnik... pedał powinien lekko opaść i zrobić się miękki.
Drugie sprawdzenie:
na pracującym silniku wciśnij mocno pedał i trzymaj w takiej pozycji... nie powinien opadać.
Najlepiej aby w trakcie testu druga osoba przy serwie nasłuchiwała czy nie ma podejrzanych odgłosów nieszczelności... syczenia.
Jednak moim zdaniem słaba efektywność jego pracy wynika z giętkości całej struktury mocowania całego serwa do ściany grodziowej i małej średnicy diafragmy (membrany).
pozdr
Wojtek
Sprawdź serwo:
na wyłączonym silniku podpompuj pedałem kilka razy i wciśnij go mocno do końca (trzymaj w takiej pozycji, pedał zrobi się twardy i "drętwy" i nieco wyższy), odpal silnik... pedał powinien lekko opaść i zrobić się miękki.
Drugie sprawdzenie:
na pracującym silniku wciśnij mocno pedał i trzymaj w takiej pozycji... nie powinien opadać.
Najlepiej aby w trakcie testu druga osoba przy serwie nasłuchiwała czy nie ma podejrzanych odgłosów nieszczelności... syczenia.
Jednak moim zdaniem słaba efektywność jego pracy wynika z giętkości całej struktury mocowania całego serwa do ściany grodziowej i małej średnicy diafragmy (membrany).
pozdr
Wojtek
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Podłączenia sprawdzone, korektor też - tu wygląda że wszystko dobrze.
Serio jest powiedzmy z niższej półki ale podczas zlotu przetestowałem jak to działa u Pluzz'a i ewidentnie jest ok. Kolega ma ten sam zestaw więc szukam dalej
Po krótkim przemyśleniu i rozmowach plan jest taki.
Na pierwszy rzut idzie rozdzielacz z korektorem. Zamówiłem już ten, który podpowiedział Lamina (dzięki!). Za jakiś tydzień lub dwa przyjdzie, zamontuję i dam znać po testach.
Jak to nie pomoże to zmieniam serwo zgodnie z sugestią.
Dzięki
M.
Serio jest powiedzmy z niższej półki ale podczas zlotu przetestowałem jak to działa u Pluzz'a i ewidentnie jest ok. Kolega ma ten sam zestaw więc szukam dalej
Po krótkim przemyśleniu i rozmowach plan jest taki.
Na pierwszy rzut idzie rozdzielacz z korektorem. Zamówiłem już ten, który podpowiedział Lamina (dzięki!). Za jakiś tydzień lub dwa przyjdzie, zamontuję i dam znać po testach.
Jak to nie pomoże to zmieniam serwo zgodnie z sugestią.
Dzięki
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
wez pod uwagę, ze te chinskie części mają niestabilną jakość. Więć całkiem prawdopodobne, że masz serwo z wadą produkcyjną.emgie pisze:Podłączenia sprawdzone, korektor też - tu wygląda że wszystko dobrze.
Serio jest powiedzmy z niższej półki ale podczas zlotu przetestowałem jak to działa u Pluzz'a i ewidentnie jest ok. Kolega ma ten sam zestaw więc szukam dalej
Po krótkim przemyśleniu i rozmowach plan jest taki.
Na pierwszy rzut idzie rozdzielacz z korektorem. Zamówiłem już ten, który podpowiedział Lamina (dzięki!). Za jakiś tydzień lub dwa przyjdzie, zamontuję i dam znać po testach.
Jak to nie pomoże to zmieniam serwo zgodnie z sugestią.
Dzięki
M.
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Oczywiście zgoda. Zaczynam od rozdzielacza. Jak to nie pomoże to serwo.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce
Czołem!
Lamina miał rację - podstawowym problemem był rozdzielacz i zaworek. Wstawiłem SSBC (dokładnie taki jak ma Lamina) i tył ładnie można zablokować, przód też, regulacja i ustawienie równego brania na 4 koła zrobiona.
Z punktu widzenia siły nacisku na pedał hamulca jest bez zmian, ale skuteczność znacznie lepsza.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc w diagnozie / rozwiązaniu problemu.
Teraz kolejna obserwacja... hamulec jakby nisko bierze. Siła hamowania jest w porządku, ale trzeba dość głęboko wcisnąć pedał.
Odpowietrzanie zrobione, ale jakby jeszcze ten drobiazg pozostaje...
Jakieś podpowiedzi?
m.
Lamina miał rację - podstawowym problemem był rozdzielacz i zaworek. Wstawiłem SSBC (dokładnie taki jak ma Lamina) i tył ładnie można zablokować, przód też, regulacja i ustawienie równego brania na 4 koła zrobiona.
Z punktu widzenia siły nacisku na pedał hamulca jest bez zmian, ale skuteczność znacznie lepsza.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc w diagnozie / rozwiązaniu problemu.
Teraz kolejna obserwacja... hamulec jakby nisko bierze. Siła hamowania jest w porządku, ale trzeba dość głęboko wcisnąć pedał.
Odpowietrzanie zrobione, ale jakby jeszcze ten drobiazg pozostaje...
Jakieś podpowiedzi?
m.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl