zapraszam
Ford Mustang Coupe
rocznik 1966
nadwozie - samonośne, całostalowe, dwudrzwiowe typu coupe, rozstaw osi 2743 mm.
silnik - 289 CID V8, czterosuwowy, wałek rozrządu w kadłubie, górnozaworowy, chłodzony wodą o obiegu wymuszonym, układ zasilania gaźnikowy, zapłon akumulatorowy, moc 200 KM przy 4400 obr/min, moment 38,2 daNm przy 2400 obr/min, pojemność 4736 cm3, średnica tłoka 101,6/72,9 mm, stopień sprężania 9,3. Zbiornik paliwa w bagażniku, pojemność 16 galonów.
zawieszenie - przednie - dwa wahacza poprzeczne, dolny z drążkiem reakcyjnym, sprężyna śrubowa, stabilizator w postaci drążka skrętnego, amortyzatory teleskopowe, tylne - sztywny most, resory piórowe, amortyzacja skośnymi teleskopami hydraulicznymi
układ napędowy - klasyczny - przeniesienie napędu na koła tylne poprzez automatyczną, trzybiegową skrzynię biegów C4 za pośrednictwem wału napędowego na tylną przekładnię hipoidalną. Tylny most sztywny. Rozmiar opon 205/70 R14.
układ hamulcowy - dwuobwodowy, hydrauliczny ze wspomaganiem, bębnowy z przodu i z tyłu, hamulec pomocniczy mechaniczny bębnowy działający na koła tylne.
układ kierowniczy - przekładnia ślimakowa, wspomaganie, kierownica trzyramienna.


tutaj obok kolegi Coupe 67

