SYNC 3
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
Re: SYNC 3
Widzialem opcje poprzez apple car play oraz telefon, który ma zrobiony jailbreak. YT działał aż miło, przeglądarka również.
Są w internecie jakies samoróbki. na YT jak wpsizesz widze, że są jakieś tutoriale jak uruchomić to na androidzie
Są w internecie jakies samoróbki. na YT jak wpsizesz widze, że są jakieś tutoriale jak uruchomić to na androidzie
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 2015-06-04, 09:41
- Model: 2015 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: DIB
Re: SYNC 3
Na https://owner.ford.com/tools/account/ho ... -date.html" onclick="window.open(this.href);return false; jest dostępna wersja 3.0 >> ktoś już aktualizował ?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 2015-06-04, 09:41
- Model: 2015 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: DIB
Re: SYNC 3
czy jest możliwość aktualizacji w ASO sync 3 oraz nawigacji ?
Niby można samemu >> https://s550.guru/how-to-update-ford-sy ... aps-to-f6/" onclick="window.open(this.href);return false; ale 2 godz z włączonym silnikiem ??
Niby można samemu >> https://s550.guru/how-to-update-ford-sy ... aps-to-f6/" onclick="window.open(this.href);return false; ale 2 godz z włączonym silnikiem ??
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
- Model: GT MY2017
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic Grey
Re: SYNC 3
Z tego co tam piszą to pen min 32GB sformatowany exFat z plikami do aktualizacji.
Moim zdaniem nie ma sensu robić tego na postoju z włączonym silnikiem albo z akumulatorem podłączonym do prostownika.
Myślę, że powinno dać się to zrobić w trakcie normalnej jednej dłuższej jazdy czy kilku jazd.
Tak robię gdy aktualizuję nawigację w Evoque mojej żony, gdzie nieprzerwanie trwałoby to 4 godz.
Tu kupuję na pendrive u Navteq'a w Holandii aktualizację dedykowaną do mojego auta po numerze VIN.
Przychodzi pocztą po kilku dniach.
Wkładam pena w usb i tak z nim żona podróżuje aż nawigacja zaktualizuje się.
Jak i gdzie kupić nie bardzo widzę.
Ściąganie stąd(jeśli jest darmowa) aktualizacji nawigacji w SYNC3 czy samego SYNC3 do nowszej wersji po założeniu konta w tym serwisie.
Czy ktoś już aktualizował nawigację w SYNC3?
Moim zdaniem nie ma sensu robić tego na postoju z włączonym silnikiem albo z akumulatorem podłączonym do prostownika.
Myślę, że powinno dać się to zrobić w trakcie normalnej jednej dłuższej jazdy czy kilku jazd.
Tak robię gdy aktualizuję nawigację w Evoque mojej żony, gdzie nieprzerwanie trwałoby to 4 godz.
Tu kupuję na pendrive u Navteq'a w Holandii aktualizację dedykowaną do mojego auta po numerze VIN.
Przychodzi pocztą po kilku dniach.
Wkładam pena w usb i tak z nim żona podróżuje aż nawigacja zaktualizuje się.
Jak i gdzie kupić nie bardzo widzę.
Ściąganie stąd(jeśli jest darmowa) aktualizacji nawigacji w SYNC3 czy samego SYNC3 do nowszej wersji po założeniu konta w tym serwisie.
Czy ktoś już aktualizował nawigację w SYNC3?
- trenart
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2016-06-04, 19:49
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic Grey
- Lokalizacja:: Wro
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: SYNC 3
ta aktualizacja ma 2.8 GB nawet po rozpakowaniu - poczytam jeszcze internety zanim wetknę pendraka...
wygląda na to że nie zawiera nawigacji skoro z navi ma mieć 20GB...
wygląda na to że nie zawiera nawigacji skoro z navi ma mieć 20GB...
- amcross
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 2016-11-22, 10:40
- Model: GT 5.0 MY2017 AT EU
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Mica Shadow Black
Re: SYNC 3
Hej,
Ja zrobiłem coś takiego: viewtopic.php?f=186&t=13518&p=213500#p213500" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja zrobiłem coś takiego: viewtopic.php?f=186&t=13518&p=213500#p213500" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
- Model: GT MY2017
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic Grey
Re: SYNC 3
Kto szuka to znajdzie, kto pyta nie błądzi.
Zajęło to trochę wolnego czasu w kilku ostatnich dniach.
Dzięki pewnemu życzliwemu koledze z FordClub Polska który dał mi namiar na ostatnie mapy i głosy udało się tak szybko ogarnąć temat aktualizacji nawigacji.
Taka postawa jest rzadko spotykana w dzisiejszych czasach bo każdy chce coś zarobić. Jakaś opłata to nie problem, tylko jechać kilkaset kilometrów to już może być kłopot.
Jak zwykle Niemcy byli szybsi od Ford Polska.
Serwisy w Polsce nie mają bladego pojęcia jak ugryźć ten temat.
Wiem o tym bo dzwoniłem do kilku.
Dakładnie robi się to tak jak Artur we wskazanym wątku podał powyżej.
Dodam jeszcze, że pozostawiony z włączonym silnikiem mój samochód po wgraniu pliku w każdym z tych dwóch etapów wyłączył się samoistnie. Nic złego jednak się nie stało i po zamknięciu auta, odczekaniu około 2 min i ponownym uruchomieniu wyświetlił się komunikat o pomyślnym zakończeniu aktualizacji. Poprzednio mapa była w wersji 4.14 teraz jest F7 z lutego 2018. Oczywiście wcześniej trzeba zaktualizować SYNC3 z wersji 2.0 do ostatniej 3.0.
Ważne:
Pliki autoinstall.lst muszą być zrobione w edytorze tekstowym, np. Notepad++, żeby nie było znaczników końca linii.
Organizacja pena zgodna z tym co napisane w pliku autoinstall.lst
W 1 etapie w katalogu SyncMyRide plik z mapą i plik z licencją a w katalogu głównym właściwy plik autoinstall.lst.
W 2 etapie w katalogu SyncMyRide plik z głosami a w katalogu głównym odpowiedni autoinstall.lst.
Zajęło to trochę wolnego czasu w kilku ostatnich dniach.
Dzięki pewnemu życzliwemu koledze z FordClub Polska który dał mi namiar na ostatnie mapy i głosy udało się tak szybko ogarnąć temat aktualizacji nawigacji.
Taka postawa jest rzadko spotykana w dzisiejszych czasach bo każdy chce coś zarobić. Jakaś opłata to nie problem, tylko jechać kilkaset kilometrów to już może być kłopot.
Jak zwykle Niemcy byli szybsi od Ford Polska.
Serwisy w Polsce nie mają bladego pojęcia jak ugryźć ten temat.
Wiem o tym bo dzwoniłem do kilku.
Dakładnie robi się to tak jak Artur we wskazanym wątku podał powyżej.
Dodam jeszcze, że pozostawiony z włączonym silnikiem mój samochód po wgraniu pliku w każdym z tych dwóch etapów wyłączył się samoistnie. Nic złego jednak się nie stało i po zamknięciu auta, odczekaniu około 2 min i ponownym uruchomieniu wyświetlił się komunikat o pomyślnym zakończeniu aktualizacji. Poprzednio mapa była w wersji 4.14 teraz jest F7 z lutego 2018. Oczywiście wcześniej trzeba zaktualizować SYNC3 z wersji 2.0 do ostatniej 3.0.
Ważne:
Pliki autoinstall.lst muszą być zrobione w edytorze tekstowym, np. Notepad++, żeby nie było znaczników końca linii.
Organizacja pena zgodna z tym co napisane w pliku autoinstall.lst
W 1 etapie w katalogu SyncMyRide plik z mapą i plik z licencją a w katalogu głównym właściwy plik autoinstall.lst.
W 2 etapie w katalogu SyncMyRide plik z głosami a w katalogu głównym odpowiedni autoinstall.lst.
- trenart
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2016-06-04, 19:49
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic Grey
- Lokalizacja:: Wro
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: SYNC 3
Cześć,
Dzięki za wszystkie wskazówki i odsyłacze ;-)
Właśnie wróciłem z etapu I - aktualizacja systemu SYNC3 z 2.0 do 3.0.
Moje doświadczenie jest takie - to nie jest proces dla choleryków ;-)
1. Przed uruchomieniem samochodu umieściłem pena w USB2 (w schowku)
- ze względu na dostęp i wymiary pena było mi łatwiej
- i tu zonk - po uruchomieniu i standardowych ostrzeżeniach pojawił się komunikat - ogólnie, że klucz nie daje się czytać
2. przełożyłem pena do USB1 - obok zapalniczki - nie wygaszałem samochodu. Po chwili (z 10 sek) pojawił się napis
"Aktualizacja systemu..." - wtedy odjechałem z parkingu.
3. po drodze, po około 15 minutach SYNC3 napisał że aktualizacja wymaga restartu i sam się ponownie uruchomił.
4. po restarcie - klasyczny komunikat codzienny - potem system sprawia wrażenie jakby było po sprawie...
- kiedy dłubałem szukając info o nowej wersji (a de facto - tak jak pisaliście w postach - wersja pozostała 2.0) znowu pojawił się u góry napis "Aktualizacja systemu..." subiektywnie wydaje mi się że to było jakieś 30 sek po restarcie
- kolejne 15 minut i pojawił się komunikat, że można wyjąć pendraka oraz co ciekawe, że dalej proces będzie kontynuowany po ponownym uruchomieniu samochodu.
5. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem auto, otworzyłem drzwi, żeby wyłączyć SYNC, wyjąłem pena, zamknąłem drzwi
6. i dalej w drogę - po zwykłych ekranach powitalnych w prawym górnym rogu ekranu (też nie tak od razu) pojawił się mały znaczek kółeczka z wpisaną strzałką w dół - kiedy się go dotknie pojawia się na bardzo krótko informacja o zakończeniu aktualizacji - czyli że to już
7. po sprawdzeniu wersji - jest 3.0
Wszystko zajęło jakieś 35 minut i 22 km
Po tym wszystkim, zabrałem pena z auta i uaktualniłem historię aktualizacji na stronie owner.ford.com - należy wgrać plik .xml który w procesie aktualizacji pojawia się na penie.
Dobrze, niedobrze - nie wiem - teraz widzę w historii, że mam wersję SYNC3 3.0
Dziękuję za Wasze wskazówki i idę dłubać zawartość pena na drugi etap...
Dzięki za wszystkie wskazówki i odsyłacze ;-)
Właśnie wróciłem z etapu I - aktualizacja systemu SYNC3 z 2.0 do 3.0.
Moje doświadczenie jest takie - to nie jest proces dla choleryków ;-)
1. Przed uruchomieniem samochodu umieściłem pena w USB2 (w schowku)
- ze względu na dostęp i wymiary pena było mi łatwiej
- i tu zonk - po uruchomieniu i standardowych ostrzeżeniach pojawił się komunikat - ogólnie, że klucz nie daje się czytać

2. przełożyłem pena do USB1 - obok zapalniczki - nie wygaszałem samochodu. Po chwili (z 10 sek) pojawił się napis
"Aktualizacja systemu..." - wtedy odjechałem z parkingu.
3. po drodze, po około 15 minutach SYNC3 napisał że aktualizacja wymaga restartu i sam się ponownie uruchomił.

4. po restarcie - klasyczny komunikat codzienny - potem system sprawia wrażenie jakby było po sprawie...
- kiedy dłubałem szukając info o nowej wersji (a de facto - tak jak pisaliście w postach - wersja pozostała 2.0) znowu pojawił się u góry napis "Aktualizacja systemu..." subiektywnie wydaje mi się że to było jakieś 30 sek po restarcie
- kolejne 15 minut i pojawił się komunikat, że można wyjąć pendraka oraz co ciekawe, że dalej proces będzie kontynuowany po ponownym uruchomieniu samochodu.
5. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem auto, otworzyłem drzwi, żeby wyłączyć SYNC, wyjąłem pena, zamknąłem drzwi

6. i dalej w drogę - po zwykłych ekranach powitalnych w prawym górnym rogu ekranu (też nie tak od razu) pojawił się mały znaczek kółeczka z wpisaną strzałką w dół - kiedy się go dotknie pojawia się na bardzo krótko informacja o zakończeniu aktualizacji - czyli że to już

7. po sprawdzeniu wersji - jest 3.0

Wszystko zajęło jakieś 35 minut i 22 km

Po tym wszystkim, zabrałem pena z auta i uaktualniłem historię aktualizacji na stronie owner.ford.com - należy wgrać plik .xml który w procesie aktualizacji pojawia się na penie.
Dobrze, niedobrze - nie wiem - teraz widzę w historii, że mam wersję SYNC3 3.0
Dziękuję za Wasze wskazówki i idę dłubać zawartość pena na drugi etap...
- amcross
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 2016-11-22, 10:40
- Model: GT 5.0 MY2017 AT EU
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Mica Shadow Black
Re: SYNC 3
Hej,
Dobrze a nawet bardzo dobrze.
Tak powinno być, w między czasie restart - piszą o tym w instrukcji, z tym że u genie nie wiadomo dlaczego wyłączał się silnik.
Ja osobiście restartu nie widziałem, bo zostawiłem auto na podjeździe i wróciłem jak już było po wszystkim.
Jak przesłałeś plik do forda to już wiedzą, że masz 3.0 i nie będą ci gitary zawracać tą wersją.
Poinformują Cię jak wyjdzie nowsza - kompatybilna z Twoim sprzętem.
Teraz w identyczny sposób zabieraj się za aktualizację map.
Wesołych Świąt!
Dobrze a nawet bardzo dobrze.
Tak powinno być, w między czasie restart - piszą o tym w instrukcji, z tym że u genie nie wiadomo dlaczego wyłączał się silnik.
Ja osobiście restartu nie widziałem, bo zostawiłem auto na podjeździe i wróciłem jak już było po wszystkim.
Jak przesłałeś plik do forda to już wiedzą, że masz 3.0 i nie będą ci gitary zawracać tą wersją.
Poinformują Cię jak wyjdzie nowsza - kompatybilna z Twoim sprzętem.
Teraz w identyczny sposób zabieraj się za aktualizację map.
Wesołych Świąt!
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
- Model: GT MY2017
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic Grey
Re: SYNC 3
Aktualizacja SYNC3 do wersji 3.0 odbyła się u mnie bez samoczynnego wyłączenia silnika. Byłem obok i zauważyłem komunikat o zakończeniu i wyjęciu pena. Sam wyłączyłem i zamknąłem auto. Następnie uruchomiłem ponownie i pojawił się komunikat o pomyślnym wgraniu aktualizacji do wersji 3.0.
Silnik sam się wyłączył jak aktualizowałem nawigację.
Było to po wgraniu pliku z mapą i potem po wgraniu pliku z głosami.
Myślę, że dlatego bo nie zareagowałem na komunikat o zalończeniu i wyjęciu pena. Nie było mnie przy tym bo poszedłem do domu i zostawiłem auto na czas wgrywania plików. Po uruchomieniu samochodu oczywiście był komunikat o pomyślnej aktualizacji i wersja map podwyższyła się do F7.
Silnik sam się wyłączył jak aktualizowałem nawigację.
Było to po wgraniu pliku z mapą i potem po wgraniu pliku z głosami.
Myślę, że dlatego bo nie zareagowałem na komunikat o zalończeniu i wyjęciu pena. Nie było mnie przy tym bo poszedłem do domu i zostawiłem auto na czas wgrywania plików. Po uruchomieniu samochodu oczywiście był komunikat o pomyślnej aktualizacji i wersja map podwyższyła się do F7.
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: SYNC 3
zapewne zostawiles auto na P, jesli automat to jest autooff co jaki czas. Trzeba kliknac OK aby przerwac.
- amcross
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 2016-11-22, 10:40
- Model: GT 5.0 MY2017 AT EU
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Mica Shadow Black
Re: SYNC 3
Bardzo możliwe bo u "genie" to automat, u mnie też, z tym że ja mam wyłączoną ta opcję i dlatego silnik mi nie zgasł mimo że stał na P.