falujące wolne obroty 3.7 '14
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-10-12, 09:59
- Model: 2014' Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
U mnie na seryjnym wydechu jest dokładnie to samo więc to nie w tym tkwi problem.
Pozdr
Pozdr
- piotrek200585
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2017-08-11, 15:38
- Model: V6 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Oxford White
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Panowie,
zauważyłem jedną bardzo niepokojącą rzecz, której wcześniej nie widziałem.
Auto grzeje się do 110 stopni, dopiero wtedy załącza sie wentylator.
Na działającej klimie też nie załącza się od razu.
Wydaję mi się, że padł pierwszy bieg wentylatora (o ile się nie mylę to w Kuniu są dwa ?)
Może to mieć związek ze spadkami napięcia, bo wentylator załącza się od razu na drugim biegu, a co za tym idzie pobiera na rozruch więcej prądu.
Jutro przyjrzę sie tematowi, obstawiałbym opornik odpowiadający za pierwszy bieg. I teraz pytanie, czy to może być jakikolwiek opornik, który zredukuje napięcie o 50%? Czy jednak to nie takie proste ?
edit 21.10
Uszkodzony jest bezpiecznik termiczny na rezystorze pierwszego biegu. Niestety nie mam takiego i już dziś nie kupię.
Ponadto nie wiem czy przypadkiem silnik wentylatora nie pobiera zbyt dużo prądu (16A na max obrotach).
Mam pewne obawy, że już trochę nie domaga i stąd też awaria termika.
Myślę nad wymiana całego kompletu
zauważyłem jedną bardzo niepokojącą rzecz, której wcześniej nie widziałem.
Auto grzeje się do 110 stopni, dopiero wtedy załącza sie wentylator.
Na działającej klimie też nie załącza się od razu.
Wydaję mi się, że padł pierwszy bieg wentylatora (o ile się nie mylę to w Kuniu są dwa ?)
Może to mieć związek ze spadkami napięcia, bo wentylator załącza się od razu na drugim biegu, a co za tym idzie pobiera na rozruch więcej prądu.
Jutro przyjrzę sie tematowi, obstawiałbym opornik odpowiadający za pierwszy bieg. I teraz pytanie, czy to może być jakikolwiek opornik, który zredukuje napięcie o 50%? Czy jednak to nie takie proste ?
edit 21.10
Uszkodzony jest bezpiecznik termiczny na rezystorze pierwszego biegu. Niestety nie mam takiego i już dziś nie kupię.
Ponadto nie wiem czy przypadkiem silnik wentylatora nie pobiera zbyt dużo prądu (16A na max obrotach).
Mam pewne obawy, że już trochę nie domaga i stąd też awaria termika.
Myślę nad wymiana całego kompletu

- piotrek200585
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2017-08-11, 15:38
- Model: V6 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Oxford White
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
no więc wymieniłem spalony termik na identyczny i przeprowadziłem procedurę 'idle relearn'.
Muszę przyznać, że jest o niebo lepiej. Wentylator pracuje cały czas na włączonej klimie, albo powyżej 90stopni.
Drugi bieg nawet się nie załącza, bo temperatura nie podchodzi powyżej 97 (przy ostrej jeździe)
Obroty jałowe również mocno się uspokoiły, czuć delikatnie załączenie sprężarki, ale to przez to że zwiększają sie obroty.
Jestem zadowolony, zobaczymy na jak długo
Muszę przyznać, że jest o niebo lepiej. Wentylator pracuje cały czas na włączonej klimie, albo powyżej 90stopni.
Drugi bieg nawet się nie załącza, bo temperatura nie podchodzi powyżej 97 (przy ostrej jeździe)
Obroty jałowe również mocno się uspokoiły, czuć delikatnie załączenie sprężarki, ale to przez to że zwiększają sie obroty.
Jestem zadowolony, zobaczymy na jak długo

- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Piotr, na jakim pułapie Ci falowały obroty ? U mnie wskazówka lata w okolicy 800-900 obr/min, czasem się chyba włącza ten drugi bieg i wpada auto w lekkie wibracje na parenaście sekund i zastanawiam się czy to już anomalia czy standard.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- piotrek200585
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2017-08-11, 15:38
- Model: V6 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Oxford White
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
U mnie trzymał obroty na ok 650obr/min a gdy załączał się wentylator ( od razu na drugim biegu) to spadały do ok 500. Teraz juz tego nie ma, obroty stoją sztywno na 650, jedynie jak sprężarka klimy załącza to wtedy podchodzą może o 50obr do góry.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-10-12, 09:59
- Model: 2014' Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Podeślij proszę instrukcję procedury "Idle relearn" wg, której ją przeprowadzałeś.
W necie są różne wersje tej procedury więc zaoszczędzę trochę czasu jeśli od razu podasz mi sprawdzoną metodę.
Dzięki, pozdr
W necie są różne wersje tej procedury więc zaoszczędzę trochę czasu jeśli od razu podasz mi sprawdzoną metodę.
Dzięki, pozdr
- piotrek200585
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2017-08-11, 15:38
- Model: V6 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Oxford White
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
ja korzystałem z tej:
1.) With the vehicle at a complete stop, set the parking brake.
2.) Put the gearshift in P (Park) (automatic transmission) or the neutral position (manual transmission), turn of all accessories and start the engine.
3.) Run the engine until it reaches normal operating temperature.
4.) Allow the engine to idle for atleast one minute. *AM note: one minute AFTER you get to peak temperature - probably about 5 minutes total from cold start.
5.) Turn the A/C on and allow the engine to idle for at least one minute.
6.) Drive the vehicle to complete the relearning process.
• The vehicle may need to be driven 10 miles (16km) or more to relearn the idle and fuel trim strategy.
• If you do not allow the engine to relearn its idle trim, the idle quality of your vehicle may be adversely affected until the idle trim is eventually relearned.
1.) With the vehicle at a complete stop, set the parking brake.
2.) Put the gearshift in P (Park) (automatic transmission) or the neutral position (manual transmission), turn of all accessories and start the engine.
3.) Run the engine until it reaches normal operating temperature.
4.) Allow the engine to idle for atleast one minute. *AM note: one minute AFTER you get to peak temperature - probably about 5 minutes total from cold start.
5.) Turn the A/C on and allow the engine to idle for at least one minute.
6.) Drive the vehicle to complete the relearning process.
• The vehicle may need to be driven 10 miles (16km) or more to relearn the idle and fuel trim strategy.
• If you do not allow the engine to relearn its idle trim, the idle quality of your vehicle may be adversely affected until the idle trim is eventually relearned.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-10-12, 09:59
- Model: 2014' Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Rozumiem, że masz automatyczną skrzynię więc robiłeś wszystko dokładnie jak w tej instrukcji? Ja mam manualną więc ciekaw jestem czy to też zadziała.
Resetowałeś jakoś ECU odłączając akumulator lub przepustnicę czy robiłeś procedurę tak po prostu bez resetowania czegokolwiek?
Czy jeździłeś specjalnie autem od razu po nagrzaniu silnika i odczekaniu tych minut z klimą itp czy zrobiłeś samą procedurę na postoju, a przejażdżkę przy okazji jadąc gdzieś np kolejnego dnia?
Pozdr
Resetowałeś jakoś ECU odłączając akumulator lub przepustnicę czy robiłeś procedurę tak po prostu bez resetowania czegokolwiek?
Czy jeździłeś specjalnie autem od razu po nagrzaniu silnika i odczekaniu tych minut z klimą itp czy zrobiłeś samą procedurę na postoju, a przejażdżkę przy okazji jadąc gdzieś np kolejnego dnia?
Pozdr
- piotrek200585
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2017-08-11, 15:38
- Model: V6 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Oxford White
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Mam automat. Najpierw odłączyłem aku na 4h, reszta identycznie jak w opisie. Na końcu przejechałem nawet więcej niż 16km, troche po trasie, trochę po mieście w korkach
.

- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
U mnie kręci wyżej, z tym, że mój to manual, może to być przyczyną wyższych obrotów na biegu jałowym ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-10-12, 09:59
- Model: 2014' Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Raczej nie bo ja mam manualną skrzynię i obroty stoją na poziomie ok 650-700.
Męczy mnie to bo jak już wspominałem przy jakimkolwiek obciążeniu jak klima, podgrzewanie szyby itp obroty nieco spadają i zaczynają się lekkie drgawki.
Pozdr
Męczy mnie to bo jak już wspominałem przy jakimkolwiek obciążeniu jak klima, podgrzewanie szyby itp obroty nieco spadają i zaczynają się lekkie drgawki.
Pozdr
-
- Forumowicz
- Posty: 358
- Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
- Model: MY 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: lubuskie
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Odświeżę troszkę temacik... problem z falującymi obrotami został opanowany ?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2017-04-24, 07:01
- Model: V
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Międzybórz
- Kontakt:
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Witam
Mi też falują obroty.
Od niedawna mam też problemy z odpaleniem samochodu. przekręcam kluczyk i czasem dłużej kręci niż zwykle i odpala albo kręci tak długo że przerywam i próbuję kolejny raz za którymś razem się uda odpalić. Silnik pracuje normalnie poza falującymi obrotami. Dzieje się tak na zimnym i na rozgrzanym silniku.
Proszę o pomoc
Mi też falują obroty.
Od niedawna mam też problemy z odpaleniem samochodu. przekręcam kluczyk i czasem dłużej kręci niż zwykle i odpala albo kręci tak długo że przerywam i próbuję kolejny raz za którymś razem się uda odpalić. Silnik pracuje normalnie poza falującymi obrotami. Dzieje się tak na zimnym i na rozgrzanym silniku.
Proszę o pomoc
-
- Forumowicz
- Posty: 358
- Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
- Model: MY 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: lubuskie
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
No to zacząć od najprostszych rzeczy:
1. odczytać błędy i je zidentyfikować
2. ocenić szczelność układu dolotowego i stan filtra powietrza i stan filtra paliwa
3. ocenić/wymienić świece zapłonowe
4. sprawdzić ciśnie ie paliwa na listwie i pompę w zbiorniku ( wydajność) i czy paliwo się nie cofa, odpowietrzenie zbiornika
1. odczytać błędy i je zidentyfikować
2. ocenić szczelność układu dolotowego i stan filtra powietrza i stan filtra paliwa
3. ocenić/wymienić świece zapłonowe
4. sprawdzić ciśnie ie paliwa na listwie i pompę w zbiorniku ( wydajność) i czy paliwo się nie cofa, odpowietrzenie zbiornika
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2017-04-24, 07:01
- Model: V
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Międzybórz
- Kontakt:
Re: falujące wolne obroty 3.7 '14
Jedyny błąd to katalizator.
Gdzie znajduje się filtr paliwa w mustangu 3.7 v6 2012r ?
Gdzie znajduje się filtr paliwa w mustangu 3.7 v6 2012r ?