['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
Cześć!
Drodzy, mam kłopot. Poskładałem auto i przy testach okazało się, że na maksymalnym skręcie i lekkich nierównościach dość mocno przyciera mi koło o błotnik. Auto generalnie dość mocno siadło po kilku jazdach testowych. Przyczyną może być to, że sprężyny są zwyczajnie wytłuczone - zostały założone stare po piaskowaniu / malowaniu. Koła to 15" Torq Thrust D (szerokość 6J) z oponami 215/60.
Opcje, jakie widzę na tą sytuację to:
1. Wymiana sprężyn na nowe (powinno to nieco unieść auto)
2. Odbojniki ?? Ale bez podniesienia auta chyba nie ma sensu z nimi kombinować. Co ciekawe... założyłem nowe "standardowe"
3. Węższe opony - ale przyznam szczerze, chciałbym tego uniknąć
4. Podwijanie błotników - ponoć to się robi, ale już zupełnie nie chciałbym tego robić.
Coś możecie podpowiedzieć? Co warto w takiej sytuacji zrobić??
pozdrawiam
M.
Drodzy, mam kłopot. Poskładałem auto i przy testach okazało się, że na maksymalnym skręcie i lekkich nierównościach dość mocno przyciera mi koło o błotnik. Auto generalnie dość mocno siadło po kilku jazdach testowych. Przyczyną może być to, że sprężyny są zwyczajnie wytłuczone - zostały założone stare po piaskowaniu / malowaniu. Koła to 15" Torq Thrust D (szerokość 6J) z oponami 215/60.
Opcje, jakie widzę na tą sytuację to:
1. Wymiana sprężyn na nowe (powinno to nieco unieść auto)
2. Odbojniki ?? Ale bez podniesienia auta chyba nie ma sensu z nimi kombinować. Co ciekawe... założyłem nowe "standardowe"
3. Węższe opony - ale przyznam szczerze, chciałbym tego uniknąć
4. Podwijanie błotników - ponoć to się robi, ale już zupełnie nie chciałbym tego robić.
Coś możecie podpowiedzieć? Co warto w takiej sytuacji zrobić??
pozdrawiam
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
A jakie masz et felgi ? Może tu tkwi problem, ja mam takie 14 tylko 7cali i nie ma problemów
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
Stare sprężyny straciły już parametry i są miękkie. Jednak nie to jest powodem problemu.
Jeśli jednak faktycznie felgi są zbyt mocno odsadzone to nawet po wymianie sprężyn problem wróci przy dynamicznej jeździe, zakrętach i nierównej drodze. Wtedy konieczna będzie zmiana opon z przodu na 205/65-15.
Jeśli jednak faktycznie felgi są zbyt mocno odsadzone to nawet po wymianie sprężyn problem wróci przy dynamicznej jeździe, zakrętach i nierównej drodze. Wtedy konieczna będzie zmiana opon z przodu na 205/65-15.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
O ile dobrze pamiętam felgi mają ET=4
To co Panowie... najpierw sprężyny, potem uważać i jak problem powróci za jakiś czas to zmiana opon?
A co z odbojnikami? Tak na moje oko to powinny również chronić przed takimi problemami
To co Panowie... najpierw sprężyny, potem uważać i jak problem powróci za jakiś czas to zmiana opon?
A co z odbojnikami? Tak na moje oko to powinny również chronić przed takimi problemami
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
a powiedz co to znaczy "niski przód" ? może foto poglądowe?
w moim poprzednim stangu 66 coupe też miałem stare sprężyny i opony (205 lub 215 nie pamiętam) z felgami American Racing i obcierały o błotniki. Po wymianie sprężyn na nowe problem stał się nieaktualny.
ogólnie to zgłupiałem już z doborem felg/opon, ciekawi mnie porównanie TT i Magnum 500 (obie odsadzenie 4) i takie same opony np 215/60/15 --> czy rodzaj felgi ma tutaj znaczenie?
w moim poprzednim stangu 66 coupe też miałem stare sprężyny i opony (205 lub 215 nie pamiętam) z felgami American Racing i obcierały o błotniki. Po wymianie sprężyn na nowe problem stał się nieaktualny.
ogólnie to zgłupiałem już z doborem felg/opon, ciekawi mnie porównanie TT i Magnum 500 (obie odsadzenie 4) i takie same opony np 215/60/15 --> czy rodzaj felgi ma tutaj znaczenie?
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
fotkę zrobię i wrzucę jakoś jutro
A jak zmieniałeś sprężyny to na stock'owe czy jakieś twardsze (GT) a może proresywne?
Stock to stock, czyli C5ZZ-5310-C
a te twardsze GT i niższe o cal to C5ZZ-5310-E
progresywne C5ZZ-5310-PR
m.
A jak zmieniałeś sprężyny to na stock'owe czy jakieś twardsze (GT) a może proresywne?
Stock to stock, czyli C5ZZ-5310-C
a te twardsze GT i niższe o cal to C5ZZ-5310-E
progresywne C5ZZ-5310-PR
m.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
musiałbym gdzieś poszperać w dokumentach, jeśli dobrze pamiętam to te od GT (napewno takie mam teraz). Rzucę okiem wieczorem czy mam jakieś dowody zakupu od starego auta.
w każdym razie najpierw sprężyny i potem zobacz jaka będzie różnica.
w każdym razie najpierw sprężyny i potem zobacz jaka będzie różnica.
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
tak zrobię.
Sprężyny zamówione - wziąłem stock'owe, bo tylko takie były dostępne na miejscu. W sobotę montaż.
Dam znać jak to wyszło.
Przetestuję również auto na jakimś lekkim wykrzyżu żeby poznać orientacyjnie ograniczenia - kiedy może zrobić się problem.
Sprężyny zamówione - wziąłem stock'owe, bo tylko takie były dostępne na miejscu. W sobotę montaż.
Dam znać jak to wyszło.
Przetestuję również auto na jakimś lekkim wykrzyżu żeby poznać orientacyjnie ograniczenia - kiedy może zrobić się problem.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
Hej!
Powalczyłem kilka godzin w garażu i sprężyny wymienione. Założyłem stock'owe.
Auto jest zdecydowanie wyższe. Powiedzmy od koła do błotnika jest jakieś 7 cm. Podejrzewam ,że jeszcze trochę się obniży, ale jest znacznie wyżej niż było. Wcześniej właściwie prześwitu już nie było więc każdy zakręt to był stres
Co ciekawe... po wyjęciu jedna ze sprężyn była minimalnie krótsza od drugiej (tak 5 mm), ale ich długość była mniej więcej taka, jak nowych. Oznacza to, że w praktyce straciły swoje właściwości, acz wizualnie nie dało się tego wyłapać przed testową jazdą.
No nic... nowe są na miejscu - zobaczymy za jakiś czas jak się sprawdzają.
Dzięki za porady!
m
Powalczyłem kilka godzin w garażu i sprężyny wymienione. Założyłem stock'owe.
Auto jest zdecydowanie wyższe. Powiedzmy od koła do błotnika jest jakieś 7 cm. Podejrzewam ,że jeszcze trochę się obniży, ale jest znacznie wyżej niż było. Wcześniej właściwie prześwitu już nie było więc każdy zakręt to był stres
Co ciekawe... po wyjęciu jedna ze sprężyn była minimalnie krótsza od drugiej (tak 5 mm), ale ich długość była mniej więcej taka, jak nowych. Oznacza to, że w praktyce straciły swoje właściwości, acz wizualnie nie dało się tego wyłapać przed testową jazdą.
No nic... nowe są na miejscu - zobaczymy za jakiś czas jak się sprawdzają.
Dzięki za porady!
m
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
To że była krótsza oznacza że miałeś sprężyny wyczynowe, to nie jest mankament tylko ma na celu wyrównanie auta podczas agresywnej jazdy
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!
Trudno powiedzieć. Sprężyny były ewidentnie mocno wyeksploatowane a sądząc po wyglądzie mogły być na tym aucie od początku. Na moje oko to raczej zwyczajnie wytłuczone sprężyny stock'owe. Różnica raczej wynika ze zużycia ale zostawiłem na półce w garażu - jak będzie kiedyś okazja są ocenisz
M.
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl