Oleje, skrzynia manualna i most w GT'05 V8

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
expLOSIV
Młodszy Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-09, 15:45
Model: GT'05 Premium
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny + srebrne pasy
Kontakt:

Oleje, skrzynia manualna i most w GT'05 V8

Post autor: expLOSIV » 2009-06-30, 18:29

Przymierzam sie do zmiany oleju - przegrzebałem manuala i znalazłem specyfikację olejową do skrzyni i mostu:

Transmission
fluid – Manual
Motorcraft MERCON ATF
4.6L V8 engine
3.2 quarts (3.0L)
Ford part number: XT-2-QDX
Ford specification: MERCON

Rear axle lubricant
Motorcraft SAE 75W-140
Synthetic Rear Axle Lubricant 8.8 inch axle (V8)
4.25 pints (2.0L)
Ford part number: XY-75W140-QL
Ford specification: WSP-M2C192-A


Co Wy lejecie? I gdzie to najlepiej kupić? :)

I kwestia numer dwa: co sądzicie o uszlachetniaczach do skrzyni firmy Wynn's?
Moja skrzynia trochę rzęzi, znajomy polecił ten uszlachetniacz przy zmianie oleju w skrzyni - dolewac?

pzdr,

edit:
wygrzebalem na forum, ze do mostu pasuje Castrol SAF-XJ 75W-140 - wchodza go z instrukcji jak widac 2 litry... czy lac do tego jeszcze LSD?

http://allegro.pl/item667529767_castrol ... ni_1l.html

[ Dodano: 2009-06-30, 19:59 ]
nie mogę juz edytować poprzedniej wiadomości :(

znalazłem tez:

http://allegro.pl/item675363455_jeep_ol ... hetic.html

ale tak jak z castrolem nie wiem czy lać lsd i jaki/skad...

:help:
:)

[ Dodano: 2009-06-30, 20:14 ]
EDIT:

DO skrzyni zgodny z norma MERCON ATF znalazlem petro canade:
http://www.petro-canada.pl/pdf_static/dexron_iii.pdf

[ Dodano: 2009-06-30, 20:17 ]
EDIT: :)
Wynn's o ktorym pisalem na poczatku:

HPLS + Stop Leack WYC 59403BL

Regenerator manualnej skrzyni biegów skrzyni biegów z uszczelniaczem. Do manualnych skrzyń biegów i mechanizmów różnicowych. Uszczelnia i zapobiega wyciekom. Poprawia właściwości oleju i przedłuża czas eksploatacji bez konieczności kosztownej naprawy. Ułatwia zmianę biegów. Wyciszy prace skrzyni biegów.

http://wynns.pl/top/wynns%20do%20skrzyni.php

[ Dodano: 2009-06-30, 20:24 ]
EDIT:

z tej informacji wynika, ze do skrzyni z powodzeniem mozna lac MERCON V, zamiast MERCON ATF... zgadza sie?:)

http://www.aftermarketnews.com/Item/277 ... n_atf.aspx



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-06-30, 22:48

Ja leje Royal Purpla do skrzyni i mostu. Do mostu musi być z dodatkiem LSD.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

expLOSIV
Młodszy Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-09, 15:45
Model: GT'05 Premium
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny + srebrne pasy
Kontakt:

Post autor: expLOSIV » 2009-06-30, 22:59

te?

MOST: ROYAL PURPLE MAX GEAR OIL 75W140 015120
http://www.brenspeed.com/1301.html

SKRZYNIA: ROYAL PURPLE SYNCHROMAX MANUAL TRANSMISSION FLUID
http://www.brenspeed.com/royal01512.html

odnosnie RP do mostu (link 1), pisza, ze nie trzeba lac LSD...:

Max-Gear also includes the correct additive for our Ford 8.8 rearends so there is no need to purchase additional friction modifier. A typical Ford 8.8 requires 3 bottles of this fluid.

Czy to jakiś mit moze?
Jeśli mit, jaki friction modifier lejesz, Hornet?



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-06-30, 23:02

expLOSIV pisze:te?

MOST: ROYAL PURPLE MAX GEAR OIL 75W140 015120
http://www.brenspeed.com/1301.html

SKRZYNIA: ROYAL PURPLE SYNCHROMAX MANUAL TRANSMISSION FLUID
http://www.brenspeed.com/royal01512.html

odnosnie RP do mostu (link 1), pisza, ze nie trzeba lac LSD...:

Max-Gear also includes the correct additive for our Ford 8.8 rearends so there is no need to purchase additional friction modifier. A typical Ford 8.8 requires 3 bottles of this fluid.

Czy to jakiś mit moze?
Jeśli mit, jaki friction modifier lejesz, Hornet?
Dokładnie te.
Osobny FM nie jest konieczny. W Usa mimo wszystko czasami dolewają jeżeli po przeróbce dyfra i wlaniu RP mimo wszystko hałasuje - podobno czasami pomaga taka wieksza dawka FM.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

expLOSIV
Młodszy Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-09, 15:45
Model: GT'05 Premium
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny + srebrne pasy
Kontakt:

Post autor: expLOSIV » 2009-06-30, 23:04

Jasne, zatem zamawiam nie przejmując się FM w moście narazie :).
Chyba, że ma ktoś nadmiar i życzy sobie odsprzedać? :)

[ Dodano: 2009-07-01, 11:28 ]
Ściąganie potrwa 4-6 tygodni, bo idzie ziemia... zanim dojdzie chciałem zmienić w skrzyni już teraz, i pytanie, czy jak do skrzyni wleje:

Castrola 75W90 do przekładniówek

http://allegro.pl/item665119563_castrol ... szawa.html

będzie ok?

[ Dodano: 2009-07-01, 11:31 ]
EDIT:
czy może lepiej:

Valvoline Maxlife?
http://allegro.pl/item674881320_valvoli ... ra_g4.html

[ Dodano: 2009-07-01, 11:39 ]
W mustang trading mowia, ze do recznej leja Mobil'a atf-4, zgodnego ze specyfikacja Mercon....

Już nic nie wiem :)...

[ Dodano: 2009-07-01, 11:40 ]
W usamotor polecaja do skrzyni Castrola 75W140 do przekładniowek....

*argh*

Co serwis to inna rada...

[ Dodano: 2009-07-01, 11:48 ]
Telefon do feniksa wyjasnil najwiecej:
Producent zaleca ATF MERCON.
Można lać MERCON V z powodzeniem, spełnia wymogi specyfikacji MERCON, z założeniem ze jest to ATF 4 lub ATF 5

Dodatkowo powiedział, ze z praktyki wie, iż można głośną _manualną_ skrzynię zalać np Castrolem 75W140 i trochę to skrzynię wyciszy, olej ten jest gęstszy od ATF'a i na pewno nie zaszkodzi...

Co radzicie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”