Koledzy, takie pytanie: czy da radę gdzieś kupić wentylator i osłonę do Mustanga 3.3l/200 z 1968 r. Wszędzie szukam i nigdzie nie mogę znaleźć. Ogólnie dostałem też info, że fabrycznie w tym modelu nie było wentylatora i rzecz jasna osłony. Dziwi mnie to trochę bo ja coś tam mam w tym momencie zamontowane. Ale wychodzi na to, że ktoś kiedyś w USA sobie po prostu coś dorobił bo pewnie się silnik grzał. Jestem też na etapie wymiany/remontu chłodnicy i nie wiem czy mam kupować nową 3-rdzeniową (poniżej)
https://www.rsb-parts.de/modell-1967/ku ... cui?c=3667" onclick="window.open(this.href);return false;
czy może regenerować starą 2-rdzeniową i wymienić przy tym rdzenie na nowe i gestsze (8 mm lub 10 mm). Co zrobić, żeby silnik w przyszłości mi się nie grzał? Ogólnie za regeneracje gościu zawołał 1150 zł.
Będę wdzięczny za odpowiedź i pomoc w tym temacie.
			
									
									Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- simontlc
 - Forumowicz
 - Posty: 1078
 - Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
 - Model: 289 coupe 1965
 - Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
 - Lokalizacja:: TL.
 - Kontakt:
 
Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200
Cześć, rzedowka raczej się nie grzeje, to przypadłość v8,ale wentylator powinieneś mieć,chłodnice chyba lepiej jak dasz do regeneracji, bo te nowe zamienniki 
			
									
									

"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200
No właśnie, też mi się wydaje, że z zamiennikami może być różnie. Dlatego też bardziej skłaniam się ku renowacji z wymianą rdzeni na nowe. Może będzie mniejsza sprawność, ale zawsze oryginał a nie jakaś nowa lipa. 
Wie ktoś może jak z tym wentylatorem... chodzi mi o to na co zwracać uwagę? Z racji małego silnika większy niż 14-15 cali nie wejdzie. Czy ilość wirników i ich kształt mają znaczenie? Może lepiej odświeżyć ten stary czterowirnikowy?
			
									
									Wie ktoś może jak z tym wentylatorem... chodzi mi o to na co zwracać uwagę? Z racji małego silnika większy niż 14-15 cali nie wejdzie. Czy ilość wirników i ich kształt mają znaczenie? Może lepiej odświeżyć ten stary czterowirnikowy?
- simontlc
 - Forumowicz
 - Posty: 1078
 - Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
 - Model: 289 coupe 1965
 - Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
 - Lokalizacja:: TL.
 - Kontakt:
 
Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200
Ja mam standardowy i też daje radę, a wracając do chłodnicy, ktoś właśnie przerabiał oryginał na 3 rdzeniową, i raczej będzie bardziej wydajna od oryginału
			
									
									

"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200
No właśnie... gościu, który będzie mi odnawiać tą chłodnicę też sugerował żeby może zrobić 3 rzędową. Tylko zarówno ja, jak i on nie wiemy czy 3 rzędy się zmieszczą. W górnej części oryginalnej chłodnicy jest wyżłobienie na wentylator. Jeśli zdecydowałbym się na trzyrzędową to nie wiem czy mi się wiatrak będzie swobodnie obracać. Ale skoro mówisz, że ty masz oryginał i nic ci się nie grzeje to spoko. Chyba też pozostanę przy dwóch rzędach, tyle że gęściej rozmieszczone rdzenie niż fabryka dała  
  Muszę jeszcze rozejrzeć się za jakimś wentylatorem. A z tym to ciężko do tego silnika...
			
									
									- 6t07t
 - Forumowicz
 - Posty: 1650
 - Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
 - Model: 1966-2008
 - Kolor: Silver Blue, Black
 - Lokalizacja:: Gliwice
 - Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
 
Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200
Wentylator 4 łopatkowy przy 6-cylindrowym silniku wystarcza.
W wersjach z klimą były chłodnice z rdzeniem 3-rzędowym.
Podobnie jak w modelach V8 w zależności od grubości chłodnicy (2, 3 lub 4 rzędowa) stosowany był odpowiedniej długości dystans wentylatora.
W kwestii wymiany rdzeni nie jest wcale tak wspaniale...
Skąd zakłady mają te rdzenie?? Dokładnie z tego samego źródła czyli... od producentów z Chin.
Tego niestety już nie chcą mówić.
Są oczywiście też produkty firmowe, np. Nissens czy Behr ale chłodnica z rdzeniami tych producentów nie będzie kosztowała 1100zł
 
Jeśli się da to ratować i naprawiać oryginał.
Jeśli już nie ma co ratować to dla zachowania blaszanych wytłoczek górnej i dolnej części dorabianie i rzeźbienie z dopasowywaniem innego rdzenia jest sensowne??
W podobnej cenie można mieć całą nową chłodnicę, która jest w najważniejszej części i tak wykonana z materiału z Chin.
			
									
									W wersjach z klimą były chłodnice z rdzeniem 3-rzędowym.
Podobnie jak w modelach V8 w zależności od grubości chłodnicy (2, 3 lub 4 rzędowa) stosowany był odpowiedniej długości dystans wentylatora.
W kwestii wymiany rdzeni nie jest wcale tak wspaniale...
Skąd zakłady mają te rdzenie?? Dokładnie z tego samego źródła czyli... od producentów z Chin.
Tego niestety już nie chcą mówić.
Są oczywiście też produkty firmowe, np. Nissens czy Behr ale chłodnica z rdzeniami tych producentów nie będzie kosztowała 1100zł
Jeśli się da to ratować i naprawiać oryginał.
Jeśli już nie ma co ratować to dla zachowania blaszanych wytłoczek górnej i dolnej części dorabianie i rzeźbienie z dopasowywaniem innego rdzenia jest sensowne??
W podobnej cenie można mieć całą nową chłodnicę, która jest w najważniejszej części i tak wykonana z materiału z Chin.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
						2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007