Przepisy
Moderatorzy: caniggia, caniggia
- Rafał
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-10-22, 19:43
- Model: GT 500 Shelby
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czarny wyszczupla
Re: Przepisy
Czy ktoś analizował przepisy i rozporządzenia pod kątem prawnym? Czy są to tylko opinie i zdarzenia nie mające podparcia w przepisach o homologacji i warunkach technicznych dopuszczenia pojazdu do ruchu bo mniemam ,że tak właśnie jest.
Niech moc będzie z Wami.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2010-03-23, 16:04
Re: Przepisy
mcgan i jak się skończyła ta rozprawa sądowa? Minęło kupę czasu i nie ma żadnego info. Pozdro.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przepisy
Wrzucam Wam najlepszą odpowiedź z ministerstwa jaką otrzymałem, w sensie jest na tyle ogólna i mało szczegółowa, iż pomija informację, że aby mieć pozytywny wynik z przeprowadzonego badania, należy mieć to zas... E.
To powinno pomóc większości użytkowników którzy posiadają auto sprowadzone przed 2013 rokiem, albowiem Pan Policjant aż tak wyszkolony nie jest aby to podważać i wnikać, co dokładnie Minister miał na myśli. Na pewno pismo nie będzie z pewnością podporą w rozmowie, gdy będziemy mieli światła nie przerobione.
" onclick="window.open(this.href);return false;
To powinno pomóc większości użytkowników którzy posiadają auto sprowadzone przed 2013 rokiem, albowiem Pan Policjant aż tak wyszkolony nie jest aby to podważać i wnikać, co dokładnie Minister miał na myśli. Na pewno pismo nie będzie z pewnością podporą w rozmowie, gdy będziemy mieli światła nie przerobione.
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rockmancar
- Forumowicz
- Posty: 201
- Rejestracja: 2016-11-02, 00:03
- Model: New Edge
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Bright Atlantic Blue
- Lokalizacja:: Konin
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Przepisy
Kurcze, bo nie za bardzo rozumiem. Jeśli mój Mustang był pierwszy raz rejestrowany w kraju w maju 2013 to nie powinni mi zabrać dowodu za brak homologacji? Powinna tu chyba obowiązywać zasada "prawo nie działa wstecz". Przecież gdybym ukradł coś we wtorek a w środę kradzież by zdelegalizowali to nie mogę ponosić konsekwencji za tą kradzież. Tak samo powinno być z moim dowodem rejestracyjnym!
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przepisy
Tak naprawdę przepis zwalnia z posiadania śwadectwa homologacji, a nie z posiadania homologacji na poszczególne elementy wymagane przy przeglądzie, ale z tego pisma nie wynika to wprost. Więc tak, miał prawo, ale z tym pismem może się zacząć zastanawiać i sprawa może mieć inny obrót.
Re: Przepisy
Prawo nie działa wstecz. Miałeś prawo sprowadzić samochód bez homologacji i nie potrzebujesz homologacji na samochód jako całość. Potrzebujesz za to homologacji na części, które są wymagane do "bezpiecznej i ekologicznej jazdy" - światła, szyby, katalizator, pasy itd. W związku z tym nawet jeśli samochód spełnia wymogi w prawie o ruchu drogowym, to powinien odpaść na przeglądzie w związku z tym, że nie masz homologacji. Czyli ma zastosowanie przepis o przeglądach, które musisz przechodzić co roku - samochód ma prawo być w PL bez homologacji, natomiast nie powinien przejść przeglądu i w związku z tym nie powinien poruszać się po drogach.Rockmancar pisze:Kurcze, bo nie za bardzo rozumiem. Jeśli mój Mustang był pierwszy raz rejestrowany w kraju w maju 2013 to nie powinni mi zabrać dowodu za brak homologacji? Powinna tu chyba obowiązywać zasada "prawo nie działa wstecz". Przecież gdybym ukradł coś we wtorek a w środę kradzież by zdelegalizowali to nie mogę ponosić konsekwencji za tą kradzież. Tak samo powinno być z moim dowodem rejestracyjnym!
Nawet przy w pełni przerobionych światłach można mieć zabrany dowód, a jak się będziesz mocno rzucał/trafisz na cwanego to ci każe odholować samochód. I będzie w prawie, bo wg polskich przepisów wszystkie Mustangi - poza klasykami i VI gen - są w Polsce nielegalnie i nielegalnie się po niej poruszają.
A tak na koniec a propos VI gen - wersje z silnikiem V6 są również nielegalne, ponieważ samochód jako całość nie przeszedł homologacji europejskiej w tej wersji, tylko EB i GT.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1627
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Przepisy
Podobają mi się zapisy odnośnie:
[...] pojazdy takie mogły być dopuszczone do ruchu po uzyskaniu pozytywnego wyniku z przeprowadzonego badania technicznego
Nie podoba mi się jednak 4ty akapit, kóry jednoznacznie stwierdza, że przepis powstał aby nie dopuścić pojazdów z importu z Ameryki czy Japonii do ruchu na terenie Polski.Takie pojazdy mimo braku świadectwa homologacji mogą byćtakże obecnie legalnie dopuszczone do ruchu drogowego w Polsce
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przepisy
W rzeczywistości chodziło o import aut z dalekiego wschodu, dealer sprzedawał samochód jako importowany już przez samego klienta, więc każdy samochód nowy sprzedany przez dealera nie musiał mieć świadectwa.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Przepisy
dzisiaj robiłem pierwszy przegląd do nowej rejestracji i miałem wszystkie światła przerobione łącznie z przeciw mgielnym tylnym ( przednie symetryczne)
i przegląd pozytywny
i przegląd pozytywny
- Rockmancar
- Forumowicz
- Posty: 201
- Rejestracja: 2016-11-02, 00:03
- Model: New Edge
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Bright Atlantic Blue
- Lokalizacja:: Konin
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Przepisy
Czyli można jeździć z symetrycznymi? Ja mam wszystko zrobione pod EU, oprócz asymetrii świateł właśnie.RAFAŁ (GROSZEK) pisze:dzisiaj robiłem pierwszy przegląd do nowej rejestracji i miałem wszystkie światła przerobione łącznie z przeciw mgielnym tylnym ( przednie symetryczne)
i przegląd pozytywny
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Przepisy
To tak żeby podkręcić sytuację z drugiej strony:
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik- ... owego.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmiany nie będą zapewne nagłe, ale można się spodziewać, że w perspektywie 1-3 lat jednak wzmocni się nadzór nad diagnostami, więc znacznie trudniej będzie znaleźć takich mało czepialskich.
Jak wynika z raportu, dotychczas zdarzały się nawet przypadki, że diagnosta był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo związane z dokumentami, a nawet orzekano zakaz wykonywania zawodu diagnosty na 5 lat, a starosta i tak mu nie odbierał uprawnień. Czyli odpowiedzialność diagnostów nie była mocno egzekwowana. To się zapewne zmieni w pierwszej kolejności.
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik- ... owego.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmiany nie będą zapewne nagłe, ale można się spodziewać, że w perspektywie 1-3 lat jednak wzmocni się nadzór nad diagnostami, więc znacznie trudniej będzie znaleźć takich mało czepialskich.
Jak wynika z raportu, dotychczas zdarzały się nawet przypadki, że diagnosta był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo związane z dokumentami, a nawet orzekano zakaz wykonywania zawodu diagnosty na 5 lat, a starosta i tak mu nie odbierał uprawnień. Czyli odpowiedzialność diagnostów nie była mocno egzekwowana. To się zapewne zmieni w pierwszej kolejności.
- StarszyWajchowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 563
- Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
- Model: 73 Mach 1 429
- Silnik: inny V8
- Kolor: yellow hornet
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Przepisy
ładnie się dzieje...pavlito pisze:To tak żeby podkręcić sytuację z drugiej strony:
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik- ... owego.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmiany nie będą zapewne nagłe, ale można się spodziewać, że w perspektywie 1-3 lat jednak wzmocni się nadzór nad diagnostami, więc znacznie trudniej będzie znaleźć takich mało czepialskich.
Jak wynika z raportu, dotychczas zdarzały się nawet przypadki, że diagnosta był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo związane z dokumentami, a nawet orzekano zakaz wykonywania zawodu diagnosty na 5 lat, a starosta i tak mu nie odbierał uprawnień. Czyli odpowiedzialność diagnostów nie była mocno egzekwowana. To się zapewne zmieni w pierwszej kolejności.
Tomek
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2010-03-23, 16:04
Re: Przepisy
mcgan'a chyba zamknęli na tej rozprawie sądowej o homologację bo już 2 lata upłynęły u żadnych wiadomości jak to się skończyło 

-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2020-10-27, 18:56
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Vista Blue
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Przepisy
Czy coś wiadomo w tej sprawie więcej? Sam zakupiłem ostatnio Mustanga, skontaktowałem się też z prawnikiem i otrzymałem odpowiedź jak w załączniku. Ponadto rozmawiałem kilka dni temu z diagnostą - stwierdził on, że pierwsze słyszy o homologacji i dla niego liczy się tylko stan techniczny pojazdu.
Z mniej prawnych rzeczy: ciekawi mnie, na jakiej podstawie jest wydawany DR i karta pojazdu, jeżeli prawnie rzecz ujmując auto nie jest dopuszczone do ruchu w Polsce? Uważam, że to nie kierowca/właściciel jest odpowiedzialny za sprawdzanie homologacji, a urząd wydający te dokumenty. Analogicznie, kto odpowiada za to, czy elektronika kupiona w sklepie posiada znaczki CE, ROHS i inne na obudowie, elektronice oraz czy np. przechodzi testy EMC? Bo chyba nie kupujący, ani nie sprzedający tylko ktoś, kto dopuszcza taki sprzęt do sprzedaży w Polsce
Z mniej prawnych rzeczy: ciekawi mnie, na jakiej podstawie jest wydawany DR i karta pojazdu, jeżeli prawnie rzecz ujmując auto nie jest dopuszczone do ruchu w Polsce? Uważam, że to nie kierowca/właściciel jest odpowiedzialny za sprawdzanie homologacji, a urząd wydający te dokumenty. Analogicznie, kto odpowiada za to, czy elektronika kupiona w sklepie posiada znaczki CE, ROHS i inne na obudowie, elektronice oraz czy np. przechodzi testy EMC? Bo chyba nie kupujący, ani nie sprzedający tylko ktoś, kto dopuszcza taki sprzęt do sprzedaży w Polsce

- Załączniki
-
2020-10-21_214501_of1_odp.pdf
- (164.53 KiB) Pobrany 442 razy