Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność

Co tam Panie w polityce ?

Moderatorzy: horse, horse

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność

Post autor: Rezor » 2017-02-24, 21:19

Potrzebuję dorobić adapter do czujnika temperatury w miejsce rurki od nagrzewnicy i zastanawia mnie na ile gwinty NPT i BSP są kompatybinle? Z tego co wiem w kolektorze jest gwint NPT i taki też jest w czujniku. Ogólnie dostępne złączki mają gwint BSP. Niby ilość zwoi na cal ta sama ale gwinty już "nieco" inne. Czy jest tu jakiś hydraulik? :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność

Post autor: veeefour » 2017-02-24, 22:49

Sa podobne ale nie takie same - z praktyki to wkrecisz i jedno i drugie ale to bedzie na chama. Mam taki wkrecony czujnik temp i od lat siedzi ale...
Glowna roznica to kat - jedne 55' a drugie 60'.

https://www.valvesonline.com.au/references/threads/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność

Post autor: Rezor » 2017-02-24, 23:09

Widziałem te tabelę jak i rysunki techniczne gwintów. Na chłopski rozum wygląda na to, że idzie wkręcić BPS w NTP ale będą luzy (Ciśnienie w poprawnie działającym układzie chłodzenia nie jest ekstremalnie duże i silikon powinien wystarczyć) ale gorzej już w drugą stronę. Zastanawiam się właśnie co będzie jak zacznę wkręcać czujnik w złącze BSP. Czy puści gwint i się "uplastyczni" czy adapter albo czujnik pójdą w cholerę

EDIT:
Umknęło mi , że zarówno rowki jak i kliny mają te same kąty i kształt więc na jedno wychodzi. Z tą różnicą, że kolektor to aluminium, a gwint czujnika i złącze są z mosiadzu więc kolektor powinien "przyjąć" złącze mimo wszystko


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Cinek
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2017-02-05, 16:22
Model: SN95 convertible 35a
Silnik: V6 3.8
Kolor: biały
Lokalizacja:: Łódź

Re: Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność

Post autor: Cinek » 2017-02-25, 09:07

Jak bedzie luźno, to uszczelnij połączenie pastą do wydechu. Przy ciasnych gwintach stosuje smar ceramiczny.



biuro@polberis.pl
Posty: 1
Rejestracja: 2018-07-12, 19:15
Model: Boss
Lokalizacja:: Kramsk, POLAND

Re: Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność

Post autor: biuro@polberis.pl » 2018-07-12, 19:20

Witam, gwint NPT (amerykański) jest stożkowy, natomiast gwint BSP (polski) jest prosty. Nie da się wkręcić jeden w drugi. Można za to bez problemu to kupić w Polsce u nas na sklepie http://www.sklep.polberis.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ewentualnie proszę napisać do nas email na biuro@polberis.pl Pomożemy rozwiązać problem. Te złączki wbrew pozorom nie są takie drogie, wydaje mi się że nie warto kombinować. Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko poza Mustangiem”