
Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1628
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność
Potrzebuję dorobić adapter do czujnika temperatury w miejsce rurki od nagrzewnicy i zastanawia mnie na ile gwinty NPT i BSP są kompatybinle? Z tego co wiem w kolektorze jest gwint NPT i taki też jest w czujniku. Ogólnie dostępne złączki mają gwint BSP. Niby ilość zwoi na cal ta sama ale gwinty już "nieco" inne. Czy jest tu jakiś hydraulik? 

Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność
Sa podobne ale nie takie same - z praktyki to wkrecisz i jedno i drugie ale to bedzie na chama. Mam taki wkrecony czujnik temp i od lat siedzi ale...
Glowna roznica to kat - jedne 55' a drugie 60'.
https://www.valvesonline.com.au/references/threads/" onclick="window.open(this.href);return false;
Glowna roznica to kat - jedne 55' a drugie 60'.
https://www.valvesonline.com.au/references/threads/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1628
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność
Widziałem te tabelę jak i rysunki techniczne gwintów. Na chłopski rozum wygląda na to, że idzie wkręcić BPS w NTP ale będą luzy (Ciśnienie w poprawnie działającym układzie chłodzenia nie jest ekstremalnie duże i silikon powinien wystarczyć) ale gorzej już w drugą stronę. Zastanawiam się właśnie co będzie jak zacznę wkręcać czujnik w złącze BSP. Czy puści gwint i się "uplastyczni" czy adapter albo czujnik pójdą w cholerę
EDIT:
Umknęło mi , że zarówno rowki jak i kliny mają te same kąty i kształt więc na jedno wychodzi. Z tą różnicą, że kolektor to aluminium, a gwint czujnika i złącze są z mosiadzu więc kolektor powinien "przyjąć" złącze mimo wszystko
EDIT:
Umknęło mi , że zarówno rowki jak i kliny mają te same kąty i kształt więc na jedno wychodzi. Z tą różnicą, że kolektor to aluminium, a gwint czujnika i złącze są z mosiadzu więc kolektor powinien "przyjąć" złącze mimo wszystko
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 2017-02-05, 16:22
- Model: SN95 convertible 35a
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Łódź
Re: Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność
Jak bedzie luźno, to uszczelnij połączenie pastą do wydechu. Przy ciasnych gwintach stosuje smar ceramiczny.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2018-07-12, 19:15
- Model: Boss
- Lokalizacja:: Kramsk, POLAND
Re: Gwinty calowe NPT i BSP - kompatybilność
Witam, gwint NPT (amerykański) jest stożkowy, natomiast gwint BSP (polski) jest prosty. Nie da się wkręcić jeden w drugi. Można za to bez problemu to kupić w Polsce u nas na sklepie http://www.sklep.polberis.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ewentualnie proszę napisać do nas email na biuro@polberis.pl Pomożemy rozwiązać problem. Te złączki wbrew pozorom nie są takie drogie, wydaje mi się że nie warto kombinować. Pozdrawiam