Felgi 20"

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Felgi 20"

Post autor: 6pol » 2009-06-17, 01:50

Zastanawiam się nad felgami:

PRZÓD
9JX 20H2 ET18

TYŁ
10,5JX20H2 ET26

Czy nie będą wystawały poza obrys samochodu przy tym ET i tej szerokości? Może ktoś ma podobny rozmiar i orientuje się jak to wygląda.



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: Felgi 20"

Post autor: LIZZARD » 2009-06-17, 01:54

6pol pisze:Zastanawiam się nad felgami:

PRZÓD
9JX 20H2 ET18

TYŁ
10,5JX20H2 ET26

Czy nie będą wystawały poza obrys samochodu przy tym ET i tej szerokości? Może ktoś ma podobny rozmiar i orientuje się jak to wygląda.
Poczytaj tu:
viewtopic.php?t=610


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Re: Felgi 20"

Post autor: RedHornet » 2009-06-17, 07:43

6pol pisze:Zastanawiam się nad felgami:

PRZÓD
9JX 20H2 ET18

TYŁ
10,5JX20H2 ET26

Czy nie będą wystawały poza obrys samochodu przy tym ET i tej szerokości? Może ktoś ma podobny rozmiar i orientuje się jak to wygląda.
Może być mały problem ale jak nie obniżysz auta to nie powinno trzeć. Ja mam z tyłu ET 22 ale 9J i wystają o jakieś 6-8mm. ET26 oznacza że felga bedzie osadzona o 4mm głębiej niż moja ale ta jest o cal szersza. Cal to 2,54 podzielić na pół 1,27cm czyli ta felga powinna wystawać teoretycznie matematycznie jakieś 0,87mm bardziej w porównaniu do mojej czyli w sumie ok 1,5cm poza obrys tylnego błotnika.

Przód powinien być ok, a jeżeli nie - to zawsze możesz zwiększyć geometrie przodu - kąt nachylenia opony żeby wchodziła głębiej górą Norma forda to 0-1,5 stopnia


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-06-17, 10:29

6pol, zwróć uwagę że przy takich szerokościach felg trzeba założyć odpowiednio szerokie opony ,jeśli nic nie nagrzebiesz w aucie - z mustanga zrobi się "muł" w porównaniu do serii


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2009-06-17, 11:03

No to chyba sobie odpuszczę te felgi bo 1,5 cm poza obrysem to kolejny powód żeby zabrać dowód. Będę szukał dalej może coś węższego lub z większym ET.

Co do opon to myślę o 255/35 na tył i 235/35 przód, przy tym rozmiarze średnica koła się nie zwiększy a nawet odrobinę zmniejszy więc nie powinno być tak źle z utratą mocy.

Na razie w silniku nic nie będę robił ale zawieszenie przy 20" trzeba zrobić bo będzie cross country.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-06-17, 12:54

6pol pisze:No to chyba sobie odpuszczę te felgi bo 1,5 cm poza obrysem to kolejny powód żeby zabrać dowód. Będę szukał dalej może coś węższego lub z większym ET.

Co do opon to myślę o 255/35 na tył i 235/35 przód, przy tym rozmiarze średnica koła się nie zwiększy a nawet odrobinę zmniejszy więc nie powinno być tak źle z utratą mocy.

Na razie w silniku nic nie będę robił ale zawieszenie przy 20" trzeba zrobić bo będzie cross country.
Nie jest tragicznie przy 20" z twardością. Są inne problemy. Jeden to wizualny z tyłu. Mustang ma tam bardzo duży prześwit i z cienkim laćkiem wygląda to tragicznie - ja obniżyłem tylko tył o 2,2 cm i jest teraz bardzo ok.
Teraz szerokość opon - rzeczywiście drobna zmiana szerokości opon strasznie muli osiągi auta - wiem bo zauważyłem to po zmianie tyłu z 255 na 275 oczywiście trzymanie w zakrętach znacznie się poprawiło ale przyspieszenia siadły. Po drugie różne rozmiary szerokości opon front-tył powodują makabrę na koleinach - przejeżdżasz je cztery razy nie 2 strasznie to uciążliwe.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2009-06-17, 23:41

Po przemyśleniu stwierdziłem, że 1,5cm poza obrysem to w sumie nie tak dużo. Myślę że jak opona się naciągnie to będzie się ładnie chowała w nadkolu i nic nie powinno obcierać a jak będzie to będę się wtedy martwił :hyhy:

Co do szerokości to w sumie może być i 245 jeżeli to ma takie znaczenie a jak coś nadłubie w silniku to opony zawsze można zmienić. Myślę że różnica między 235 a 245 nie powinna być już tak bardzo odczuwalna.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-06-18, 07:42

6pol pisze:Po przemyśleniu stwierdziłem, że 1,5cm poza obrysem to w sumie nie tak dużo. Myślę że jak opona się naciągnie to będzie się ładnie chowała w nadkolu i nic nie powinno obcierać a jak będzie to będę się wtedy martwił :hyhy:

Co do szerokości to w sumie może być i 245 jeżeli to ma takie znaczenie a jak coś nadłubie w silniku to opony zawsze można zmienić. Myślę że różnica między 235 a 245 nie powinna być już tak bardzo odczuwalna.
Tragedii nie będzie - dużo zależy od opony 1,5cm wystaje z oponą bo ona ma przecież rant zabezpieczający felgę. Z tego co się orientuje to w GT500 dedykowane felgi Alcoa wystają prawie o 2 cm.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

expLOSIV
Młodszy Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-09, 15:45
Model: GT'05 Premium
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny + srebrne pasy
Kontakt:

Post autor: expLOSIV » 2009-06-18, 16:19

Też się zastanawiałem co tu z 20stkami zrobić... po rozmowie z RedHornet'em zdecydowałem, że będą 20" 8,5J z gumami 255/35/R20 na obie osie, co by się auto zbytnio nie zamulilo i żebym nie musiał prostaty leczyć po jeździe w warszawskich koleinkach...

Koń jest obniżony o 3cm na spreżynach Saleena więc powinno byc ok.

Przy feldze 20" 8,5J - ET28 powinno być akurat, RedHornet ma ET22 przy 9J, więc jak felga będzie 0,5 wezsza to moze miec ciut wiekszy dystans od piasty.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-06-18, 22:22

expLOSIV pisze:Też się zastanawiałem co tu z 20stkami zrobić... po rozmowie z RedHornet'em zdecydowałem, że będą 20" 8,5J z gumami 255/35/R20 na obie osie, co by się auto zbytnio nie zamulilo i żebym nie musiał prostaty leczyć po jeździe w warszawskich koleinkach...

Koń jest obniżony o 3cm na spreżynach Saleena więc powinno byc ok.

Przy feldze 20" 8,5J - ET28 powinno być akurat, RedHornet ma ET22 przy 9J, więc jak felga będzie 0,5 wezsza to moze miec ciut wiekszy dystans od piasty.
Powinno być bardzo ładnie :ok:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

expLOSIV
Młodszy Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-09, 15:45
Model: GT'05 Premium
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny + srebrne pasy
Kontakt:

Post autor: expLOSIV » 2009-06-29, 17:27

Bylem zmuszony zakupic 20" z ET 40 (ATS) i tez jest super.
Na sprezynach saleena opuszczającymi o ok 3 cm z 2 ciezkimi osobami na tyle przy gumie 255/35/20 jest bezproblemowo. Nie ociera, nie wystaje.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-06-29, 22:46

expLOSIV pisze:Bylem zmuszony zakupic 20" z ET 40 (ATS) i tez jest super.
Na sprezynach saleena opuszczającymi o ok 3 cm z 2 ciezkimi osobami na tyle przy gumie 255/35/20 jest bezproblemowo. Nie ociera, nie wystaje.
ET40 to zalecany zamiennik więc nie ma prawa nic ocierać.
Gdzie zdjęcia?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

expLOSIV
Młodszy Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-09, 15:45
Model: GT'05 Premium
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny + srebrne pasy
Kontakt:

Post autor: expLOSIV » 2009-06-30, 07:41



[img]http://explosiv.pl/gallery/mustang/lmx/mk_sig.jpg[/img]

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-06-30, 09:26

Czy to auto z tyłu to Omega?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2009-06-30, 09:30

To Volvo :)


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”