3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Hej,
Jakie wasze opinie są na temat nowego silnika 2.3? Jak wygląda spalanie na tle V6, awaryjność...? Pomijam tu kwestie estetyczne, tzn. amerykańska fura z turbo no ale takie czasy... No i może trochę kontrowersyjna sprawa ale preferujecie 2.3 ecoboost czy v6 + LPG do codziennej jazdy min 100km/dzień?
Jakie wasze opinie są na temat nowego silnika 2.3? Jak wygląda spalanie na tle V6, awaryjność...? Pomijam tu kwestie estetyczne, tzn. amerykańska fura z turbo no ale takie czasy... No i może trochę kontrowersyjna sprawa ale preferujecie 2.3 ecoboost czy v6 + LPG do codziennej jazdy min 100km/dzień?
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Cześć,
ten temat był poruszany już wiele razy i w kilku wątkach (szczególnie tych dużych dotyczących Mustanga 2015), poszukaj. Nie ma co bić piany po raz któryś, bo jest to dosyć drażliwa kwestia
ten temat był poruszany już wiele razy i w kilku wątkach (szczególnie tych dużych dotyczących Mustanga 2015), poszukaj. Nie ma co bić piany po raz któryś, bo jest to dosyć drażliwa kwestia

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
co racja to racja, ktoś mi tu już w dyskusji nt. EB zrobił wywód nt. desek klozetowych z logo Mustanga, inny zaczął coś p.... o małych cyckach u kobiet. Typowa internetowa dziecinada, szkoda tylko że faceci niby dorośliMatt84 pisze:Nie ma co bić piany po raz któryś, bo jest to dosyć drażliwa kwestia

17' Mustang EcoBoost A/T + 94' Firebird TransAm V8 M/T = 12 cylinders of pure fun
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 2016-12-15, 19:07
- Model: Ecoboost , manual
- Kolor: Czerwony
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Tu masz konkret.
http://www.autoguide.com/car-comparison ... g-ecoboost" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoguide.com/car-comparison ... g-ecoboost" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Ok... ale ja napisałem o instalacji LPG. Zdaję sobie sprawę, że ten ecoboost MUSI być oszczędniejszy.... ale jak to się ma kiedy masz LPG...Moc... kwestia modyfikacji. Zrobisz przelot i już masz mocniejszego niż ecoboost.
Chciałbym tutaj rozpocząć konstruktywną dyskusję nie na poziomie "cycków" etc. To czy ktoś zakłada sobie LPG i 100 km wynosi go ok. 45 PLN a drugi ma to w dupie i przy tej samej mocy płaci 70-80 PLN to indywidualna kwestia. Chcesz - instaluj, Nie chcesz- nie instaluj, tylko głupio nie komentuj. Dalej czy ktoś chce fajną brykę ale szkoda mu kasy i kupuje ecoboost a drugi 5.0 V8. Także, słucham zdania UŻYTKOWNIKÓW a nie osób, które wiedzę mają tylko z youtube'a czy google'a.
Ja osobiście rozmyślam zakup w bliższej przyszłości mustanga i jakby to miał być V6 to na 100% inwestuje w instalacje LPG bo jedyny jej minus to taki że przyśpieszenie jest mniejsze o 0,1 s czyli w praktyce takie samo ale niekiedy widzę bardzo mały odstęp cenowy od wersji mustanga V od VI gdzie ten najnowszy jest z 2.3 albo pojedyncze sztuki z V6...
Chciałbym tutaj rozpocząć konstruktywną dyskusję nie na poziomie "cycków" etc. To czy ktoś zakłada sobie LPG i 100 km wynosi go ok. 45 PLN a drugi ma to w dupie i przy tej samej mocy płaci 70-80 PLN to indywidualna kwestia. Chcesz - instaluj, Nie chcesz- nie instaluj, tylko głupio nie komentuj. Dalej czy ktoś chce fajną brykę ale szkoda mu kasy i kupuje ecoboost a drugi 5.0 V8. Także, słucham zdania UŻYTKOWNIKÓW a nie osób, które wiedzę mają tylko z youtube'a czy google'a.
Ja osobiście rozmyślam zakup w bliższej przyszłości mustanga i jakby to miał być V6 to na 100% inwestuje w instalacje LPG bo jedyny jej minus to taki że przyśpieszenie jest mniejsze o 0,1 s czyli w praktyce takie samo ale niekiedy widzę bardzo mały odstęp cenowy od wersji mustanga V od VI gdzie ten najnowszy jest z 2.3 albo pojedyncze sztuki z V6...
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Osobiście posiadam LPG w mustangu s silnikiem 3.7 i w ogóle nie narzekam a 100km wychodzi mnie taniej niż poprzednim samochodzie(passat 2.0 diesel)
. Założyłem gaz tylko z tego względu że jest to mój daily car, i jeżdżenie nim codziennie, z wyjątkiem dni w których jest wysoki mróz bo mi go szkoda jak stoi 8h pod praca przy -15 stopniach
A tak to ma ciepełko w garażu
Co do przyspieszania, w lato będę chciał go zhamować i zobaczyć różnice mocy miedzy gazem a benzyną, wydaje mi się jakbym delikatną odczuwał ale wole mieć potwierdzenie na papierze. Co do generacji mustanga osobiście wole V chodź VI nie jeździłem ale z wyglądu prostota V generacji podoba mi się bardziej, lecz to kwestia gustu.
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu



Pozdrawiam i życzę udanego zakupu

Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Wojtem,
Ecoboost NIE MUSI być oszczędniejszy i u większości ludzi w praktyce pali tak samo jak V6, poczytaj opinie na forum. Cudów nie ma - moc podobna i musi napędzać dokładnie to samo auto. Zarówno ludzie z 2.3 jak i 3.7 raportują spalanie w przedziale 9-12 najczęściej i takiego się spodziewaj. Przypominam, że V6 dostał tytuł najbardziej ekonomicznego silnika powyżej 300 koni
Jeżeli rozważasz LPG to tylko V6. Gratis dostaniesz fajny dźwięk, charakter i wygląd pod maską. Minusy - brak oficjalnego wsparcia serwisowego w Europie.
2.3 jest z kolei bardziej podatny na tuning, jak to turbo, no i dostępność części większa. Natomiast chyba nikt jeszcze nie próbował LPG do tego silnika (?).
Ecoboost NIE MUSI być oszczędniejszy i u większości ludzi w praktyce pali tak samo jak V6, poczytaj opinie na forum. Cudów nie ma - moc podobna i musi napędzać dokładnie to samo auto. Zarówno ludzie z 2.3 jak i 3.7 raportują spalanie w przedziale 9-12 najczęściej i takiego się spodziewaj. Przypominam, że V6 dostał tytuł najbardziej ekonomicznego silnika powyżej 300 koni

Jeżeli rozważasz LPG to tylko V6. Gratis dostaniesz fajny dźwięk, charakter i wygląd pod maską. Minusy - brak oficjalnego wsparcia serwisowego w Europie.
2.3 jest z kolei bardziej podatny na tuning, jak to turbo, no i dostępność części większa. Natomiast chyba nikt jeszcze nie próbował LPG do tego silnika (?).
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 2016-12-15, 19:07
- Model: Ecoboost , manual
- Kolor: Czerwony
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
W 3.7 nie dostaniesz performance pack.
O zwiększaniu mocy szkoda dyskutowac- warto przejrzeć forum mustang6gen.com-tam kręcą na fabrycznym osprzecie do 370KM, z nowym intercooler ponad 450KM. 3,7 zapomnij o takich przyrostach małym kosztem.
Często jeżdżę na trasie Kraków Monachium 140-160km/h i mam zużycie na poziomie 8.5l/100km, jak chcesz mniej wystarczy zwolnić do do 100-120 i masz 7l.
Hipotetycznie jak do V8 założysz gaz to będzie taniej niż ecoboost. Kwestia priorytetów . Więc jeśli priorytet to koszty to tylko gaz.
W temacie LPG pewnie tylko 3.7, choć taki dodatek to już kwestia gustu.
O zwiększaniu mocy szkoda dyskutowac- warto przejrzeć forum mustang6gen.com-tam kręcą na fabrycznym osprzecie do 370KM, z nowym intercooler ponad 450KM. 3,7 zapomnij o takich przyrostach małym kosztem.
Często jeżdżę na trasie Kraków Monachium 140-160km/h i mam zużycie na poziomie 8.5l/100km, jak chcesz mniej wystarczy zwolnić do do 100-120 i masz 7l.
Hipotetycznie jak do V8 założysz gaz to będzie taniej niż ecoboost. Kwestia priorytetów . Więc jeśli priorytet to koszty to tylko gaz.
W temacie LPG pewnie tylko 3.7, choć taki dodatek to już kwestia gustu.
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Fakt, silnik 3,7 spala w trasie od 9 do 13l.
W mieście trzeba liczyć się ze spalaniem w przedziale 14 a 20l (pewnie i więcej przy ostrej jezdzie non stop).
W mieście trzeba liczyć się ze spalaniem w przedziale 14 a 20l (pewnie i więcej przy ostrej jezdzie non stop).
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Ford postanowil sie pozbyc V6 juz w S550 bo do V6 nie zamowisz absoultnie nic - nawet skorzanej tapicerki czy navi - totalne golasy tylko no ale tanie.
- BaPit
- Forumowicz
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-04-05, 09:10
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: black mat
- Kontakt:
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
To nie do końca tak. Jako kontrargument możesz powiedzieć, że w EB robisz duży intercooler, wydech, dolot + mocny program i bez kompleksów ścigasz się z GT-kiem, a V6 wącha spaliny i szybko znika w lusterku... Co do LPG się nie wypowiadam, bo fur nie gazuję. Natomiast z doświadczeń z poprzednimi autami (było ich sporo i wszystkie modyfikowałem, bo jestem zbokiem na tym punkcie - zarówno N/A i doładowane) powiem tak - doładowany najczęściej można przerobić wydajniej i taniej, niż N/A. Ale seryjny N/A najczęściej będzie trwalszy od seryjnego doładowanego - there is no replacement for displacementWojtem pisze:Ok... ale ja napisałem o instalacji LPG. Zdaję sobie sprawę, że ten ecoboost MUSI być oszczędniejszy.... ale jak to się ma kiedy masz LPG...Moc... kwestia modyfikacji. Zrobisz przelot i już masz mocniejszego niż ecoboost.




- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1627
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
Chciałbym zaznaczyć, że mustang z rzędowym silnikiem pojawił się przed V6, a pierwsze doładowane jednostki pojawily się w latach '80Wojtem pisze:Pomijam tu kwestie estetyczne, tzn. amerykańska fura z turbo no ale takie czasy...

Ekonomia tak jak poprzednicy piszą na podobnym poziomie. Jeśli myślisz rozwojowo to w przypadku EB w Europie możesz się spodziewać większego zaplecza tunerskiego, a co za tym idzie lepszy dostęp i szerszy wachlarz dostępnych części. Z drugiej strony cyclone to już kawałek historii i łatwiej na tą chwilę o pozyskanie wiedzy. Gdyby to ja miał wybierać brałbym EB i nie zamierzałbym oglądać się na malkontentów.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
dziękujemy za konkret. Jeśli chodzi o EB vs. GT to wiadomo nie ma dyskusji. Ale już jeśli chodzi o V6 vs. EB to sprawa nie była taka prosta. To porównanie wiele rozjaśnia. Skoro v6 takie są ogołocone tzn. że Ford skupiał się że będzie to wersja głównie do wypożyczalni. EB musiał zostać bo to technologia która Ford promuje na lewo i prawo.Marcelkr pisze:Tu masz konkret.
http://www.autoguide.com/car-comparison ... g-ecoboost" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do LPG to jeśli byś się zdecydował (np. znalazł lepszy egzemplarz bo tez tak może być) to hd-customs nie będzie miało zapewne problemu z zagazowaniem.
Co do ekonomii EB cieszą mnie te liczby które notują użytkownicy na forum.
17' Mustang EcoBoost A/T + 94' Firebird TransAm V8 M/T = 12 cylinders of pure fun
Re: 3.7 V6 vs. 2.3 Ecoboost
No nie zgadzam się.... na otomoto są VI gen z skóra i naviveeefour pisze:Ford postanowil sie pozbyc V6 juz w S550 bo do V6 nie zamowisz absoultnie nic - nawet skorzanej tapicerki czy navi - totalne golasy tylko no ale tanie.