Felgi do V6 2011 19'
Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-06-02, 02:55
- Model: 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: ruby red
- Lokalizacja:: Stg
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Felgi do V6 2011 19'
Witam. Noszę się z zamiarem zakupu felg 19 calowych do 3,7 2011. Obecnie mam założone 18 calowe felgi z oponami: 235/50-18 ET44. Mam pytanie czy nowe felgi z oponami (z modelu 2015) będą pasować do wersji 2011, czy samochód nie starci na mocy i czy nie będą koła obcierać przy skręcie?
Nowe felgi z oponami mają wymiary 255/40-19 ET45. Na poniższej stronie znalazłem dane z opisem mojego modelu, takie koła są też brane pod uwagę, ale nie jestem pewien na ile są te dane prawdziwe i jaki jest stan faktyczny, może ktoś już na takich kołach jeździ z silnikiem V6 automat.
http://v6mustangperformance.com/repairs ... fications/" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przed zakupem powinienem jeszcze o czymś pamiętać? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Nowe felgi z oponami mają wymiary 255/40-19 ET45. Na poniższej stronie znalazłem dane z opisem mojego modelu, takie koła są też brane pod uwagę, ale nie jestem pewien na ile są te dane prawdziwe i jaki jest stan faktyczny, może ktoś już na takich kołach jeździ z silnikiem V6 automat.
http://v6mustangperformance.com/repairs ... fications/" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przed zakupem powinienem jeszcze o czymś pamiętać? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Felgi do V6 2011 19'
Srednica 255/40R19 = 687mm
Srednica 235/50R18 = 692mm
Nic nie bedzie obcierac - roznica w jezdzie bedzie subtelna na plus.
Srednica 235/50R18 = 692mm
Nic nie bedzie obcierac - roznica w jezdzie bedzie subtelna na plus.
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Felgi do V6 2011 19'
Mam 2013 V6 automat i fele 19x9" z wersji Trak Pack (można było dokupić do GTka). Nie wiem dlaczego tak jest, ale te felgi obcierają przy maksymalnym skręcie. Być może ma to związek z tym, że w Trak Pack są inne heble, choć wydaje mi się że nie robią za "dystans". Mało prawdopodobne jest też to, żeby V6 i GT różnił się czymś w zakresie budowy kół / nadkola etc. (ale ja nie wiem, ja tak zakładam
). W każdym razie - fele 19" to dobry wybór do Kuca V6, nie są na tyle niskoprofilowe żeby łamać kręgosłup na dziurach. A możemy założyć szerszy kapeć i zyskać trakcje na suchej nawierzchni i we winklach. Ja wybrałem szerokość 245, bo mam automat, a chciałem bez problemu "zrywać" tył, z 255 jeżdżąc tylko przodem do kierunku jazdy będzie tylko lepiej.
Co bym polecał - szukaj wąskich felg. Np. do 255 zalecają 9", a cały zakres to 8,5-10". Osobiście brałbym 8,5" lub 9" - raz z racji masy (węższa felga mniej waży, a to ma wpływ na osiągi) dwa - przy 19" łatwo uszkodzić felge o krawężnik i im stosunkowo szersza względem opony jest felga tym bardziej eksponowany jest rant i łatwiej go uszkodzić. A odwrotnie - im względnie szersza jest opona tym bardziej jest schowany i chroniony. U mnie przy 19x9" i oponach 245 rant jest na równi z oponą, a może nawet szerzej (może dlatego jest problem przy max skręcie - wcześniej opierała się opona, teraz metalowy rant o wahacz) - każde dotknięcie krawężnika to uszkodzenie felgi, więc... 
Edit - zapomniałem o Twoim głównym pytaniu.
Większe felgi z szerszymi kapciami to cięższe koła, a to ma wpływ na osiągi. Jaki dokładnie - nie wiem. Ja po przesiadce z 215/65/17 na 245/45/19 nie odczułem żeby auto gorzej przyspieszało, ale na pomiarach mogłoby to wyjść. Kiedyś kolega stwierdził, że zmiana masy kół o x kg (w sensie całego kompletu), to tak dla osiągów jak zmiana masy auta o 4x kg. Czyli np. 20kg lżejsze koła dają podobny efekt jak wyrzucenie z auta 80kg. Przelicznik oczywiście "z grubsza" i raczej w ramach ciekawostki, nie wiem czy rzeczywiście można tak uznać. Ale pamiętaj też, że nawet jeśli ciutke stracisz na przyspieszaniu, to możesz zyskać na szybszym przejściu przez winkiel - generalnie nie przywiązywałbym wagi do kwestii osiągów.



Edit - zapomniałem o Twoim głównym pytaniu.

We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-06-02, 02:55
- Model: 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: ruby red
- Lokalizacja:: Stg
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Felgi do V6 2011 19'
Dziękuję za odpowiedzi, jedynie się zastanawiam czy felgi z rocznika 2016 będą pasować do 2011? Rozstaw śrub niby jest ten sam, ale może są jakieś przeciwwskazania?
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Felgi do V6 2011 19'
Wszystko jest takie same - jedyne co zmianiono to gwint na metryczny i nakretki juz nie pasuja.
Re: Felgi do V6 2011 19'
Tak dokładnie to nie tylko gwint - średnica szpilki w piaście wzrosła z pół cala (12,7mm) do 14 mm. Ale to miałoby znaczenie tylko w drugą stronę, gdyby ktoś chciał starsze felgi z otworem dopasowanym do szpilek półcalowych zakładać do 2015+.
A z perspektywy osoby, która niedawno do v6 auto 2013 zakupiła komplet felg 19x8,5 i opon 245/45/19 powiem, że zdecydowałem się na ten rozmiar, bo moim zdaniem jest optymalny pod względem przyczepności, masy, komfortu i wyglądu. Nie chciałem 255/40, bo ta opona jest szersza, ale sporo niższa - koło z tą oponą to najmniejsze koło występujące w Mustangu - jak widać wyżej, przy średnicy 687 mm jest nawet mniejsze niż 18" z oponą 235/50. Z tym się wiążą 3 sprawy:
1. nadkole jest nieco "puste" - duże przestrzenie pomiędzy kołem a błotnikiem (aż się prosi o obniżenie zawieszenia),
2. jeździmy na mniejszej ilości gumy i powietrza, najmniej opony w stosunku do felgi, czyli najtwardsza kombinacja z dostępnych seryjnie,
3. najmniejsze koło - licznik najbardziej zawyża (do setki wedle swojego licznika będziesz szybciej
)
Przy szerokości 8.5' i oponie 245/45 nic nie obciera.
A z perspektywy osoby, która niedawno do v6 auto 2013 zakupiła komplet felg 19x8,5 i opon 245/45/19 powiem, że zdecydowałem się na ten rozmiar, bo moim zdaniem jest optymalny pod względem przyczepności, masy, komfortu i wyglądu. Nie chciałem 255/40, bo ta opona jest szersza, ale sporo niższa - koło z tą oponą to najmniejsze koło występujące w Mustangu - jak widać wyżej, przy średnicy 687 mm jest nawet mniejsze niż 18" z oponą 235/50. Z tym się wiążą 3 sprawy:
1. nadkole jest nieco "puste" - duże przestrzenie pomiędzy kołem a błotnikiem (aż się prosi o obniżenie zawieszenia),
2. jeździmy na mniejszej ilości gumy i powietrza, najmniej opony w stosunku do felgi, czyli najtwardsza kombinacja z dostępnych seryjnie,
3. najmniejsze koło - licznik najbardziej zawyża (do setki wedle swojego licznika będziesz szybciej

Przy szerokości 8.5' i oponie 245/45 nic nie obciera.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-09-20, 23:24
- Silnik: V6 4.0
Re: Felgi do V6 2011 19'
Witajcie, czy do mustanga 2005 V6 automat mogę bez przykrych niespodzianek założyć felgi od S550?
Rozmiarowo nie powinno być problemu, natomiast chodzi mi o rozstaw śrub, śred. otworu centrującego,
czy może jakieś nietypowe ET? A może jeszcze co innego? Proszę o podpowiedzi znawców tematu
pozdrawiam,
y_p
Rozmiarowo nie powinno być problemu, natomiast chodzi mi o rozstaw śrub, śred. otworu centrującego,
czy może jakieś nietypowe ET? A może jeszcze co innego? Proszę o podpowiedzi znawców tematu

pozdrawiam,
y_p
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-06-02, 02:55
- Model: 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: ruby red
- Lokalizacja:: Stg
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Felgi do V6 2011 19'
Ja złożyłem felgi z EB do 2011 więc myślę że problemów nie powinno być, jedynie musisz użyć swoich nakrętek. Musiałem zmienić czujniki z rocznika 2011 bo z 2016 komputer się nie komunikował i jak będziesz miał za szerokie opony to przednie na maksymalnym skręcie mogą ocierać. Tak czy inaczej może niech jeszcze się wypowie ktoś kto ma 2005, ale wydaje mi się że różnicy nie powinno być.
yellow_pony pisze:Witajcie, czy do mustanga 2005 V6 automat mogę bez przykrych niespodzianek założyć felgi od S550?
Rozmiarowo nie powinno być problemu, natomiast chodzi mi o rozstaw śrub, śred. otworu centrującego,
czy może jakieś nietypowe ET? A może jeszcze co innego? Proszę o podpowiedzi znawców tematu
pozdrawiam,
y_p
- Chefofrats
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-07-09, 17:43
- Model: 2006 V6
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vista Blue Metallic
Re: Felgi do V6 2011 19'
Odgrzebuję by zapytać - czy do V6 2006 ze stockowym zawieszeniem i hamulcami będą bez problemu (np. opisanego wyżej obcierania o wahacz przy maksymalnym skręcie) pasowały na przód i tył felgi 19x8,5", ET 50, z oponami 245/45? Z danych na Americanmuscle wynika, że tak, ale wolę się upewnić.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 2019-11-06, 11:50
- Model: Pony Package
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep impact blue
- Lokalizacja:: Kielce
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Felgi do V6 2011 19'
Mam do mustanga 2013r felgi oryginalne z pony 18” 8,0 Et40 i felgi 19” 8,5 ET 45 z oponami 255x40, mam pytanie do was koledzy/koleżanki jakie dystanse byłyby optymalne żeby koła nie obcierały szczególnie przy tych 19” a jednocześnie dochodziły ładnie do brzegu nadkoli i je wypełniały? Bez dystansów będą pewnie o wahacz haczyć wiec wolałbym już założyć fele z dystansami od razu jak już do mnie przyjedzie.