lamina pisze:veeefour pisze:Ale posmiac sie mozemy
Nic takiego nie mam albo nie slysze. Moze to jeszcze nie otwarty do konca termostat.
P.S
Niektore pierwsze konstrukcje EFI mialy jeszcze dzwignie ssania - teraz odpowiada za to z reguly IAC.
Chociaz Kojto chyba go nie ma - nie mialem przyjemnosci jesczce grzebac

z zasady silnik na wtrysku nie posiada ssania..... nie musi, komputer może podać większą dawkę paliwa, w gaźniku wszystko jest na podciśnieniach z kolektora, ssanie polegało na zmniejszeniu lub zamknieciu gardzieli celem zwiekszenia podcisnienia przy dyszy paliwa, co pozwalalo zassac wieksza ilosc paliwa. Stad nazwa ssanie.
starsze konstrukcje wtryskowe zwłaszcza motocyklowe miały coś "ala" ssanie, ale tak na prawdę było to po prostu podciągnięcie gazu na czas nagrzania silnika (jak we wspomnianym EFI)
W zasadzie kiedys posiadaly i niektore nadal posiadaja tzw IAC jak napisalem - po polsku to silnik krokowy/zwor biegu jalowego. Pierwsze wtryki przed IAC miewaly jeszcze reczne ssanie niekiedy.
Jak piszesz, w nowoczesnym EFI nie ma juz potrzeby bo sterowniki same sobie z tym radzac wprowadzajac wzbogacanie meszanki na zimynm silniku.
Z reguly jest to tylko korekcja AFR a niektore silniki maja na to nawet osobna mape. W Kojocie jesczce nie grzebalem - przyjdzie i na to pora - wiec nie wiem w 100%
jak jest zbudowany ale podejrzewam, ze oprocz przepustnicy i wtryskow to nie ma nic poza tym. Silnik 4.6 mial jeszcze IAC - to na pewno.