GT 5.0 - jaki dolot ?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- jager
- Forumowicz
- Posty: 180
- Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
- Model: Mustang GT 5.0 conv.
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: 1.czarny i 2. biały
- Kontakt:
GT 5.0 - jaki dolot ?
Witam,
Choroba postępuje, ... ciągle nowe pomysły na udoskonalenie Kuca GT.
Poprawiłem trochę wygląd zewnątrz i wewnątrz, za parę dni będzie wydech MF Street.
Natomiast jeszcze zastanawiam się nad wymianą dolotu stockowego na ... ?
Co polecacie, gdzie można kupić coś ciekawego od ręki i za ile.
Jager,
Choroba postępuje, ... ciągle nowe pomysły na udoskonalenie Kuca GT.
Poprawiłem trochę wygląd zewnątrz i wewnątrz, za parę dni będzie wydech MF Street.
Natomiast jeszcze zastanawiam się nad wymianą dolotu stockowego na ... ?
Co polecacie, gdzie można kupić coś ciekawego od ręki i za ile.
Jager,
GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
Najpopularniejszy to chyba JLT lub Airaid ale generalnie wszystkie dzialaja podobnie a jaki sobie wybierzesz to raczej zalezy od funduszu i od preferencji co do wygladu.
- jager
- Forumowicz
- Posty: 180
- Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
- Model: Mustang GT 5.0 conv.
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: 1.czarny i 2. biały
- Kontakt:
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
Najfajniej wygląda Airaid , .. gdzie to można kupić i za ile ?veeefour pisze:Najpopularniejszy to chyba JLT lub Airaid ale generalnie wszystkie dzialaja podobnie a jaki sobie wybierzesz to raczej zalezy od funduszu i od preferencji co do wygladu.
Jager.
GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
W PL to szczerze nie wiem. Zza oceanu to jak wszyscy z CJ Pony albo American Muscle. Albo klasycznie ebay.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Shadow Black
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
Tak z ciekawości, oprócz kwestii estetycznej, to co jeszcze daje ten dolot?
- R0N1N
- Forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
Z własnego doświadczenia, brałbym JLT. Obstawiam, że podobnie jak w przypadku S197, JLT zapewni największy przepływ powietrza.veeefour pisze:Najpopularniejszy to chyba JLT lub Airaid ale generalnie wszystkie dzialaja podobnie a jaki sobie wybierzesz to raczej zalezy od funduszu i od preferencji co do wygladu.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
Ktorys mial wyjowana wkladke i byla wieksza srednica ale nie pamietam ktory. Ale wtedy wymagany jest program.bigul pisze:Tak z ciekawości, oprócz kwestii estetycznej, to co jeszcze daje ten dolot?
Do JLT sprzedaja pakiety z programatorem i tam sa juz przyrosty. Sam dolot to raczje nie zawiele da oprocz delikatnej zmiany w dzwieku.
W polaczeniu z wydechem i dobrym programem na hamowni to dopiero ma sens.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 2015-12-02, 13:55
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Shadow Black
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
Właśnie widziałem na stronie Rousha pakiet, który jest w stanie dać pewien przyrost mocy
Link:
http://www.roushperformance.com/parts/2 ... vel-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Keniga z Opola pisał, że ma chyba dokładnie ten zestaw na miejscu u siebie na sprzedaż.
Link:
http://www.roushperformance.com/parts/2 ... vel-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Keniga z Opola pisał, że ma chyba dokładnie ten zestaw na miejscu u siebie na sprzedaż.
- jager
- Forumowicz
- Posty: 180
- Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
- Model: Mustang GT 5.0 conv.
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: 1.czarny i 2. biały
- Kontakt:
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
Kilka lat temu zmieniałem w Prosiaku dolot i dało + 28 KM - sprawdzane na hamowni przed i po wymianie, nie trzeba było wymieniać / modyfikować program.
Dodatkowe KM biorą się z mniejszych oporów po stronie ssania - większa średnica dolotu, oraz relatywnie większa powierzchnia czynna filtra stożkowego.
Tak robią w zasadzie prawie wszyscy użytkownicy wolnossących Prosiaków, ... potrzeba wymiany / modyfikacji programu przy wymianie dolotu w wolnossaku to mit.
Jager.
Dodatkowe KM biorą się z mniejszych oporów po stronie ssania - większa średnica dolotu, oraz relatywnie większa powierzchnia czynna filtra stożkowego.
Tak robią w zasadzie prawie wszyscy użytkownicy wolnossących Prosiaków, ... potrzeba wymiany / modyfikacji programu przy wymianie dolotu w wolnossaku to mit.
Jager.
GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
Kompletnie sie z tym nie zgadzam. Napisz jeszcze czy pomiary robiono z otwarta maska/klapajager pisze:Kilka lat temu zmieniałem w Prosiaku dolot i dało + 28 KM - sprawdzane na hamowni przed i po wymianie, nie trzeba było wymieniać / modyfikować program.
Dodatkowe KM biorą się z mniejszych oporów po stronie ssania - większa średnica dolotu, oraz relatywnie większa powierzchnia czynna filtra stożkowego.
Tak robią w zasadzie prawie wszyscy użytkownicy wolnossących Prosiaków, ... potrzeba wymiany / modyfikacji programu przy wymianie dolotu w wolnossaku to mit.
Jager.

30 Hp z samego filtra w silniku wolnossacym V8 w S550 to mit, chyba ze stary filtr byl juz tak zapchany, ze dlawil silnik i stad ta roznica.
Nie wiem jak tam wyglada dokladnie kazdy prosiak ale w S550 juz masz "praktycznie" CAI a juz w GT350 jest to montowane fabrycznie.
Wejdz pierw na strony producentow CAI do mustangowego V8 i zobacz jakie tam sa male badz zadne przyrosty - potem wrzucaj wszystkie
silniki N/A do jednego worka czego robic nie powinienes.
Powodzenia


P.S
I znow to porowynwanie Mustanga do Porsche...
P.S 2
Tak mi sie przypomnialo. O CAI z otwarta gora np jak Roush zapomnij od razu. Wersje EU nie maja kratek na masce...
- jager
- Forumowicz
- Posty: 180
- Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
- Model: Mustang GT 5.0 conv.
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: 1.czarny i 2. biały
- Kontakt:
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
veeefour pisze:
Kompletnie sie z tym nie zgadzam. Napisz jeszcze czy pomiary robiono z otwarta maska/klapa.... z otwartą maską i bagażnikiem, ... aby był lepszy przelot
![]()
30 Hp z samego filtra w silniku wolnossacym V8 w S550 to mit, ...proszę czytać ze zrozumieniem, pisałem o wolnossacym prosiaku 3,8L, nie pisałem o S550chyba ze stary filtr byl juz tak zapchany, ze dlawil silnik i stad ta roznica. Różnica wynikała z wiekszego przekroju dolotu, oraz większej powierzchni filtra, .. czyli z mniejszych oporów po stronie ssania.
Nie wiem jak tam wyglada dokladnie kazdy prosiak ... zauważyłem już, że na prosiakach się nie znasz ...ale w S550 juz masz "praktycznie" CAI a juz w GT350 jest to montowane fabrycznie.
Wejdz pierw na strony producentow CAI do mustangowego V8 i zobacz jakie tam sa male badz zadne przyrosty - potem wrzucaj wszystkie
silniki N/A do jednego worka czego robic nie powinienes.
Powodzenia![]()
P.S
I znow to porowynwanie Mustanga do Porsche...b czy Ty masz jakieś kompleksy nt Prosiaków ?..... pisanie i porównywanie Prosiaków i Kucy to zdaje się dobre skojarzenia
P.S 2
Tak mi sie przypomnialo. O CAI z otwarta gora np jak Roush zapomnij od razu. Wersje EU nie maja kratek na masce...
GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: GT 5.0 - jaki dolot ?
No wiec wiekszy przekroj dolotu w Porsche wie wywala bledow na przeplywomierzu? A to ci dopiero niespodziewanka - jeszcze takiego silnika nie widzialem.
Ale OK, na Porsche sie nie znam i wcale mi z tym zle nie jest - moze Porsche jest jakies specjalne
Na pewno zmiana przekroju dolotu w S550 wywali ci bledy i to prawie od razu.
O tym porownywaniu Mustaka do Prosie to pisalem ogolnie - Tobie tez sie zdazylo a inni to robia na okraglo - temat z cylku co ma piernik do wiatraka
P.S
Sama powierzchnia czynna filtra wcale nie musi byc wieksza - stozki z reguly maja ta powierzchnie mniejsza. Maja natomiast wiekszy przeplyw.
COLD AIR INTAKE nie polega "glownie" na tym, ze filtr powietrza ma wieksza przepustowosc. Zeby przyrosty powyzej granicy bledu byly(3%) to
kazdy silnik potrzebuje na to programu - nie da sie uzyskac 30HP samym filtrem powietrza chyba, ze ECU juz taka funkcje adaptacji ma zaimplementowana
co by mnie w przypadku Prosie nie zdziwilo - przeciez tam w 90% aut siedzi ten sam sterownik...jak i 90% pozostalych komponentow.
Najbardziej rozne to one maja...kolory
S550 i podejrzewam, ze poprzednie generacje z Kojotem tez, ma filtr powietrza typu RAM plus juz doysc dopracowany dolot - Ford pokazal juz mozliwosci przy
okazji slynnego kompozytowego kolektora Boss 302 a w S550 to jest ponoc jeszcze bardziej poprawione. Dlatego na jakies poprawki w dolocie i magiczne przyrosty
bez softu nie licz bo pod tym wzgledem Kojot z S550 jest juz mocno "zmodyfikowany".
Jak wspomnialem - dobrze wybierasz dolot Airaid bo to dolot typu RAM - otwarty dolot typu COLD ci nic nie da bo nie masz wentylacji w masce.
Z ta otwarta maska to taki hermetyczny zart byl chyba ktorego tak do konca nie zrozumiales
Ale OK, na Porsche sie nie znam i wcale mi z tym zle nie jest - moze Porsche jest jakies specjalne

Na pewno zmiana przekroju dolotu w S550 wywali ci bledy i to prawie od razu.
O tym porownywaniu Mustaka do Prosie to pisalem ogolnie - Tobie tez sie zdazylo a inni to robia na okraglo - temat z cylku co ma piernik do wiatraka

P.S
Sama powierzchnia czynna filtra wcale nie musi byc wieksza - stozki z reguly maja ta powierzchnie mniejsza. Maja natomiast wiekszy przeplyw.
COLD AIR INTAKE nie polega "glownie" na tym, ze filtr powietrza ma wieksza przepustowosc. Zeby przyrosty powyzej granicy bledu byly(3%) to
kazdy silnik potrzebuje na to programu - nie da sie uzyskac 30HP samym filtrem powietrza chyba, ze ECU juz taka funkcje adaptacji ma zaimplementowana
co by mnie w przypadku Prosie nie zdziwilo - przeciez tam w 90% aut siedzi ten sam sterownik...jak i 90% pozostalych komponentow.
Najbardziej rozne to one maja...kolory

S550 i podejrzewam, ze poprzednie generacje z Kojotem tez, ma filtr powietrza typu RAM plus juz doysc dopracowany dolot - Ford pokazal juz mozliwosci przy
okazji slynnego kompozytowego kolektora Boss 302 a w S550 to jest ponoc jeszcze bardziej poprawione. Dlatego na jakies poprawki w dolocie i magiczne przyrosty
bez softu nie licz bo pod tym wzgledem Kojot z S550 jest juz mocno "zmodyfikowany".
Jak wspomnialem - dobrze wybierasz dolot Airaid bo to dolot typu RAM - otwarty dolot typu COLD ci nic nie da bo nie masz wentylacji w masce.
Z ta otwarta maska to taki hermetyczny zart byl chyba ktorego tak do konca nie zrozumiales
