kąt natarcia i zejscia

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

Awatar użytkownika
gapiszon
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
Model: EcoBoost
Kolor: Race Red

kąt natarcia i zejscia

Post autor: gapiszon » 2016-05-10, 22:00

Czy może ktoś dotarł do tych wielkości ? Bo mam pewne obawy, że jak za miesiąc mój konik dopłynie to nie uda mi się wjechać do garażu w piwnicy. Sąsiad kilka dni przerabiał zjazd zanim udało mu się bezproblemowo wjechać do środka Panamerą :)



MONTWA
Forumowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2008-08-29, 19:15
Model: shelby GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: vista blue

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: MONTWA » 2016-05-11, 08:35

Albo poproś kogoś kto w autocadzie zrobi analizę biorąc pod uwagę geometrię auta i geometrię wjazdu...albo zrób to sobie samodzielnie.
tzn:
- weź w goglu-grafika znajdz w miarę rzetelny rysunek elewacji/ boku auta
-odczytaj z danych technicznych rozstaw osi
-zeskaluj (np. 1:50) rysunek z gogla by się zgadzał wymiar dla skali 1:50
-wytnij sobie nożyczkami auto
-narysuj i wytnij nożyczkami geometrię wjazdu do garażu
-posymuluj wjazd i wyjazd ;)

Ale generalnie to albo obmierz auto w salonie...albo zeskaluj z googla. Ja osobiście to kąty z przodu i z tyłu bym sobie pomierzył w salonie podkładając deskę pod przednie i tylne koło i mierząc jak wysoko się podnosi na określonym odcinku (np. 1m)



Awatar użytkownika
gapiszon
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
Model: EcoBoost
Kolor: Race Red

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: gapiszon » 2016-05-11, 12:55

Dzięki za porady ale to tylko półśrodki. Mieszkam pod Szczecinem i w okolicznych salonach Forda Mustangów brak. Grafik dobrej jakości w internecie, które można powiększyć i odczytać wiarygodne wielkości tych kątów, także nie uświadczyłem. Widzę jeszcze trzy możliwości rozwiązania:
- może ktoś z forumowiczów posiada te dane i mi poda
- napiszę do Forda, może w instrukcjach serwisowych mają te dane albo jest w niej dobrej jakości grafika wymiarowa
- może ktoś z okolicznych posiadaczy nowego Mustanga umożliwiłby mi dokonanie szybkiego pomiaru tych kątów :D



Piotrek
Forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: Piotrek » 2016-05-11, 15:22

to nie chodzi o kąty natarcia i zejścia - to sie mierzy w terenówkach
a mustang się zawiesza podwoziem - środkiem - przy wjeździe np do standardowego garażu podziemnego w standardowym bloku, bo jest niski i długi
tzn. nie zawiesza się ale przyciera czymś od spodu


Piotrek

Awatar użytkownika
gapiszon
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
Model: EcoBoost
Kolor: Race Red

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: gapiszon » 2016-05-11, 19:05

Nie masz racji - w moim przypadku na pewno chodzi o kąty natarcia i zejścia.
Początek zjazdu mam łagodnie wyprofilowany i auto na pewno nie zahaczy środkiem podwozia (nawet przy bardzo małym prześwicie). Gorzej wygląda koniec zjazdu i jest obawa, że przód lub tył auta może szorować o posadzkę w garażu (przód) lub o nawierzchnię zjazdu (tył). Zdobycie informacji o kącie natarcia i kącie zejścia umożliwiłoby mi, jeśli zajdzie taka potrzeba, odpowiednie przeprofilowanie tego fragmentu zjazdu do garażu.



Awatar użytkownika
robin
Stowarzyszenie MKP
Posty: 602
Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: robin » 2016-05-11, 19:36

gapiszon pisze:Nie masz racji - w moim przypadku na pewno chodzi o kąty natarcia i zejścia.
Początek zjazdu mam łagodnie wyprofilowany i auto na pewno nie zahaczy środkiem podwozia (nawet przy bardzo małym prześwicie). Gorzej wygląda koniec zjazdu i jest obawa, że przód lub tył auta może szorować o posadzkę w garażu (przód) lub o nawierzchnię zjazdu (tył). Zdobycie informacji o kącie natarcia i kącie zejścia umożliwiłoby mi, jeśli zajdzie taka potrzeba, odpowiednie przeprofilowanie tego fragmentu zjazdu do garażu.
dobrze prawisz mialem tak z zony obnizonym c30 przod ocieral w garazu a tyl zjazdu
pomoglo zamocowanie najazdow pomiedzy plaszczyzna zjazdu i podjazdu



Awatar użytkownika
gapiszon
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
Model: EcoBoost
Kolor: Race Red

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: gapiszon » 2016-05-11, 19:51

robin pisze:dobrze prawisz mialem tak z zony obnizonym c30 przod ocieral w garazu a tyl zjazdu
pomoglo zamocowanie najazdow pomiedzy plaszczyzna zjazdu i podjazdu
:ok: I taki jest plan jeśli kąty potwierdzą taką konieczność



Awatar użytkownika
jager
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
Model: Mustang GT 5.0 conv.
Silnik: V8 5.0
Kolor: 1.czarny i 2. biały
Kontakt:

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: jager » 2016-05-11, 20:49

gapiszon pisze:..... może ktoś z okolicznych posiadaczy nowego Mustanga umożliwiłby mi dokonanie szybkiego pomiaru tych kątów :D
Jeśli masz czas zapraszam na pomiary do Kołbaskowa :papa:
U mnie w garażu także lekko przecierał listwą przedniego spojlera.
Zrobiłem mały najazd ze sklejki wodoodpornej 20 mm i teraz jest oki.

Jager.


GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)

Awatar użytkownika
lukas220
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: magnetic gray

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: lukas220 » 2016-05-12, 13:10

Mam podobny problem co kolega gapiszon. Mustang VI jest samochodem długim o stosunkowo krótkim rozstawie osi. W porównaniu do mojej E90 jest jakieś 25 cm dłuższy a rozstaw osi ma 10cm krótszy więc problem może się pojawić w zwisach konia :). Ja wyskalowałem dwa zdjęcia ( E90 i konia ) i wynika, że głównie problem to daleko wysunięty spojler przodu. Zamówiłem 5.0. EB ma chyba krótszą dokładkę z elementem pionowym.


GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole

Awatar użytkownika
gapiszon
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
Model: EcoBoost
Kolor: Race Red

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: gapiszon » 2016-05-12, 13:31

Sprawa niedługo powinna się wyjaśnić bo kolega jager zaprosił mnie na pomiary "z natury" :)
A ponadto dzwonili z Forda z informacją, ze mój temat przesłano do USA bo sami nie wiedzą :zawstydzony: . Amerykanie zapytali ich o moją konfigurację (coupe EcoBoost) oraz czy kąty potrzebne są na pusto czy w obciążeniu (w obciążeniu). Wszystko podam na forum bo kolega jager ma cabrio 5,0 i wielkości te mogą się nieco różnić.



Awatar użytkownika
lukas220
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: magnetic gray

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: lukas220 » 2016-05-12, 13:46

Wystarczy zmierzyć odległość osi przedniej i tylnej do najbardziej wysuniętego elementu zderzaków oraz wysokość podwozia dokładnie między osiami. W sieci brak danych. Czekam na info


GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole

Awatar użytkownika
gapiszon
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
Model: EcoBoost
Kolor: Race Red

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: gapiszon » 2016-05-12, 14:00

wysokość podwozia między osiami nie ma tutaj nic do rzeczy
2016-05-12_135738.jpg



Awatar użytkownika
lukas220
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: magnetic gray

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: lukas220 » 2016-05-12, 14:05

gapiszon pisze:wysokość podwozia między osiami nie ma tutaj nic do rzeczy
2016-05-12_135738.jpg
Jeśli chodzi o kąty to masz racje, ale może taka informacja będzie potrzebna dla osób, które mają ryzyko przytarcia podwozia np. na krótkiej górce ...


GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole

Awatar użytkownika
gapiszon
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
Model: EcoBoost
Kolor: Race Red

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: gapiszon » 2016-05-12, 14:20

lukas220 pisze:Jeśli chodzi o kąty to masz racje, ale może taka informacja będzie potrzebna dla osób, które mają ryzyko przytarcia podwozia np. na krótkiej górce ...
w takim razie mówimy o kącie rampowym i ew. zagrożeniu przytarcia podwoziem podczas początkowego etapu wjazdu do garażu
Załączniki
kat rampowy.jpg



Awatar użytkownika
lukas220
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: magnetic gray

Re: kąt natarcia i zejscia

Post autor: lukas220 » 2016-05-12, 15:20

Dokładnie tak ;) Może ktoś nam to zwymiaruje na swoim i pozwoli spokojnie spać :spi: :ok: :help:


GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole

ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”