
kąt natarcia i zejscia
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- gapiszon
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
- Model: EcoBoost
- Kolor: Race Red
kąt natarcia i zejscia
Czy może ktoś dotarł do tych wielkości ? Bo mam pewne obawy, że jak za miesiąc mój konik dopłynie to nie uda mi się wjechać do garażu w piwnicy. Sąsiad kilka dni przerabiał zjazd zanim udało mu się bezproblemowo wjechać do środka Panamerą 

-
- Forumowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 2008-08-29, 19:15
- Model: shelby GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vista blue
Re: kąt natarcia i zejscia
Albo poproś kogoś kto w autocadzie zrobi analizę biorąc pod uwagę geometrię auta i geometrię wjazdu...albo zrób to sobie samodzielnie.
tzn:
- weź w goglu-grafika znajdz w miarę rzetelny rysunek elewacji/ boku auta
-odczytaj z danych technicznych rozstaw osi
-zeskaluj (np. 1:50) rysunek z gogla by się zgadzał wymiar dla skali 1:50
-wytnij sobie nożyczkami auto
-narysuj i wytnij nożyczkami geometrię wjazdu do garażu
-posymuluj wjazd i wyjazd
Ale generalnie to albo obmierz auto w salonie...albo zeskaluj z googla. Ja osobiście to kąty z przodu i z tyłu bym sobie pomierzył w salonie podkładając deskę pod przednie i tylne koło i mierząc jak wysoko się podnosi na określonym odcinku (np. 1m)
tzn:
- weź w goglu-grafika znajdz w miarę rzetelny rysunek elewacji/ boku auta
-odczytaj z danych technicznych rozstaw osi
-zeskaluj (np. 1:50) rysunek z gogla by się zgadzał wymiar dla skali 1:50
-wytnij sobie nożyczkami auto
-narysuj i wytnij nożyczkami geometrię wjazdu do garażu
-posymuluj wjazd i wyjazd

Ale generalnie to albo obmierz auto w salonie...albo zeskaluj z googla. Ja osobiście to kąty z przodu i z tyłu bym sobie pomierzył w salonie podkładając deskę pod przednie i tylne koło i mierząc jak wysoko się podnosi na określonym odcinku (np. 1m)
- gapiszon
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
- Model: EcoBoost
- Kolor: Race Red
Re: kąt natarcia i zejscia
Dzięki za porady ale to tylko półśrodki. Mieszkam pod Szczecinem i w okolicznych salonach Forda Mustangów brak. Grafik dobrej jakości w internecie, które można powiększyć i odczytać wiarygodne wielkości tych kątów, także nie uświadczyłem. Widzę jeszcze trzy możliwości rozwiązania:
- może ktoś z forumowiczów posiada te dane i mi poda
- napiszę do Forda, może w instrukcjach serwisowych mają te dane albo jest w niej dobrej jakości grafika wymiarowa
- może ktoś z okolicznych posiadaczy nowego Mustanga umożliwiłby mi dokonanie szybkiego pomiaru tych kątów
- może ktoś z forumowiczów posiada te dane i mi poda
- napiszę do Forda, może w instrukcjach serwisowych mają te dane albo jest w niej dobrej jakości grafika wymiarowa
- może ktoś z okolicznych posiadaczy nowego Mustanga umożliwiłby mi dokonanie szybkiego pomiaru tych kątów

-
- Forumowicz
- Posty: 187
- Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: wiśniowy
Re: kąt natarcia i zejscia
to nie chodzi o kąty natarcia i zejścia - to sie mierzy w terenówkach
a mustang się zawiesza podwoziem - środkiem - przy wjeździe np do standardowego garażu podziemnego w standardowym bloku, bo jest niski i długi
tzn. nie zawiesza się ale przyciera czymś od spodu
a mustang się zawiesza podwoziem - środkiem - przy wjeździe np do standardowego garażu podziemnego w standardowym bloku, bo jest niski i długi
tzn. nie zawiesza się ale przyciera czymś od spodu
Piotrek
- gapiszon
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
- Model: EcoBoost
- Kolor: Race Red
Re: kąt natarcia i zejscia
Nie masz racji - w moim przypadku na pewno chodzi o kąty natarcia i zejścia.
Początek zjazdu mam łagodnie wyprofilowany i auto na pewno nie zahaczy środkiem podwozia (nawet przy bardzo małym prześwicie). Gorzej wygląda koniec zjazdu i jest obawa, że przód lub tył auta może szorować o posadzkę w garażu (przód) lub o nawierzchnię zjazdu (tył). Zdobycie informacji o kącie natarcia i kącie zejścia umożliwiłoby mi, jeśli zajdzie taka potrzeba, odpowiednie przeprofilowanie tego fragmentu zjazdu do garażu.
Początek zjazdu mam łagodnie wyprofilowany i auto na pewno nie zahaczy środkiem podwozia (nawet przy bardzo małym prześwicie). Gorzej wygląda koniec zjazdu i jest obawa, że przód lub tył auta może szorować o posadzkę w garażu (przód) lub o nawierzchnię zjazdu (tył). Zdobycie informacji o kącie natarcia i kącie zejścia umożliwiłoby mi, jeśli zajdzie taka potrzeba, odpowiednie przeprofilowanie tego fragmentu zjazdu do garażu.
- robin
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 602
- Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Bydgoszcz
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: kąt natarcia i zejscia
dobrze prawisz mialem tak z zony obnizonym c30 przod ocieral w garazu a tyl zjazdugapiszon pisze:Nie masz racji - w moim przypadku na pewno chodzi o kąty natarcia i zejścia.
Początek zjazdu mam łagodnie wyprofilowany i auto na pewno nie zahaczy środkiem podwozia (nawet przy bardzo małym prześwicie). Gorzej wygląda koniec zjazdu i jest obawa, że przód lub tył auta może szorować o posadzkę w garażu (przód) lub o nawierzchnię zjazdu (tył). Zdobycie informacji o kącie natarcia i kącie zejścia umożliwiłoby mi, jeśli zajdzie taka potrzeba, odpowiednie przeprofilowanie tego fragmentu zjazdu do garażu.
pomoglo zamocowanie najazdow pomiedzy plaszczyzna zjazdu i podjazdu
- gapiszon
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
- Model: EcoBoost
- Kolor: Race Red
Re: kąt natarcia i zejscia
robin pisze:dobrze prawisz mialem tak z zony obnizonym c30 przod ocieral w garazu a tyl zjazdu
pomoglo zamocowanie najazdow pomiedzy plaszczyzna zjazdu i podjazdu

- jager
- Forumowicz
- Posty: 180
- Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
- Model: Mustang GT 5.0 conv.
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: 1.czarny i 2. biały
- Kontakt:
Re: kąt natarcia i zejscia
Jeśli masz czas zapraszam na pomiary do Kołbaskowagapiszon pisze:..... może ktoś z okolicznych posiadaczy nowego Mustanga umożliwiłby mi dokonanie szybkiego pomiaru tych kątów

U mnie w garażu także lekko przecierał listwą przedniego spojlera.
Zrobiłem mały najazd ze sklejki wodoodpornej 20 mm i teraz jest oki.
Jager.
GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
- lukas220
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: magnetic gray
Re: kąt natarcia i zejscia
Mam podobny problem co kolega gapiszon. Mustang VI jest samochodem długim o stosunkowo krótkim rozstawie osi. W porównaniu do mojej E90 jest jakieś 25 cm dłuższy a rozstaw osi ma 10cm krótszy więc problem może się pojawić w zwisach konia
. Ja wyskalowałem dwa zdjęcia ( E90 i konia ) i wynika, że głównie problem to daleko wysunięty spojler przodu. Zamówiłem 5.0. EB ma chyba krótszą dokładkę z elementem pionowym.

GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole
- gapiszon
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
- Model: EcoBoost
- Kolor: Race Red
Re: kąt natarcia i zejscia
Sprawa niedługo powinna się wyjaśnić bo kolega jager zaprosił mnie na pomiary "z natury"
A ponadto dzwonili z Forda z informacją, ze mój temat przesłano do USA bo sami nie wiedzą
. Amerykanie zapytali ich o moją konfigurację (coupe EcoBoost) oraz czy kąty potrzebne są na pusto czy w obciążeniu (w obciążeniu). Wszystko podam na forum bo kolega jager ma cabrio 5,0 i wielkości te mogą się nieco różnić.

A ponadto dzwonili z Forda z informacją, ze mój temat przesłano do USA bo sami nie wiedzą

- lukas220
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: magnetic gray
Re: kąt natarcia i zejscia
Wystarczy zmierzyć odległość osi przedniej i tylnej do najbardziej wysuniętego elementu zderzaków oraz wysokość podwozia dokładnie między osiami. W sieci brak danych. Czekam na info
GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole
- lukas220
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: magnetic gray
Re: kąt natarcia i zejscia
Jeśli chodzi o kąty to masz racje, ale może taka informacja będzie potrzebna dla osób, które mają ryzyko przytarcia podwozia np. na krótkiej górce ...gapiszon pisze:wysokość podwozia między osiami nie ma tutaj nic do rzeczy
GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole
- gapiszon
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
- Model: EcoBoost
- Kolor: Race Red
Re: kąt natarcia i zejscia
w takim razie mówimy o kącie rampowym i ew. zagrożeniu przytarcia podwoziem podczas początkowego etapu wjazdu do garażulukas220 pisze:Jeśli chodzi o kąty to masz racje, ale może taka informacja będzie potrzebna dla osób, które mają ryzyko przytarcia podwozia np. na krótkiej górce ...
- lukas220
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: magnetic gray
Re: kąt natarcia i zejscia
Dokładnie tak
Może ktoś nam to zwymiaruje na swoim i pozwoli spokojnie spać





GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole