[Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Witek
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2015-01-11, 13:54

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Witek » 2016-04-05, 21:04

Przemek, Twój Mustang to dla mnie wzór tego, jak należy odbudować mojego przyszłego (mam nadzieję) klasyka - jeszcze kilka miesięcy temu nie sądziłem, że w tym procesie detale mogą mieć tak duży wpływ na końcowy efekt, u Ciebie jest piorunujący :padam:



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: ERTE » 2016-04-05, 22:15

micha fajna, ale do tych szczegółów jak np oryginalny gaźniik i kolektor brakuje oryginalnego epokowego kompresora zamiast tego sandena :P



jacpocz
Stowarzyszenie MKP
Posty: 390
Rejestracja: 2013-10-20, 14:21
Model: COUPE 1964 1/2
Silnik: inny V8
Kolor: biały (orginalny Prairie Bronze Metallic)

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: jacpocz » 2016-04-06, 07:13

jedno słowo ZAZDROŚĆ :wstyd: siedzę, patrzę, uczę się i jestem pod pełnym wrażeniem :padam: JA też chce tak :)



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-04-06, 10:39

Dzięki koledzy za słowa uznania jak i te krytyczne wszystkie są potrzebne ;)

Chciałem was zapytać co myślicie o moim wyborze oleju na jakim Dziadziuś z nowym serduchem będzie pracował?

Na początek Millers 10w40 CRO który polecił mi Marcin (Yoozeq) :ok: na pierwsze 800km
Następny olej jest większym problemem bo zdania są podzielone jedni mówią 20W50 Castrol lub Millers inni 10W40 jeszcze inni 15W30 a w starej 52 letniej książce serwisowej podają 10W30 tylko że takich u nas nie ma :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
Zamawiając dzisiaj Millersa 10W40 zadzwoniłem do http://zmienolej.pl" onclick="window.open(this.href);return false; :super: :super: :super: :super:
Człowiek zamiast po prostu sprzedać mi olej zaczął mnie wypytywać i ze mną rozmawiać
Co się okazało człowiek po drugiej stronie słuchawki nie tylko był sprzedawcą ale i znał się na olejach :ok:
Wykorzystałem sytuacje, zacząłem z nim rozmawiać o olejach i znalazł mi chyba olej który będzie najbardziej odpowiedni czyli: Z-ROD® 10W-30 Synthetic Motor Oilhttps://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oi ... motor-oil/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olej ten ma dużą zawartość cynku tak potrzebną Dziadziusiowi i tak jak w książce 10W30 :D
Co miałem zrobić zamówiłem :ok:

Co wy na to?


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Pavulon_ » 2016-04-06, 10:52

ja leję 20W50 i jeszcze dolewam dodatek ZDDP, pamiętaj że olej np. 10W30 teraz a 50 lat temu i jeszcze za oceanem czyli zwykle inne normy to nie do końca musi być to samo. To samo dotyczy zawartości cynku, inne normy, 50 lat różnicy robi swoje dlatego dla pewności dolewam dodatek.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: 6t07t » 2016-04-06, 11:17

Olej i jego wybór to nie tylko oznaczenie lepkości tj. 10W-30 czy 20W-50.
Ważne są parametry i skład oleju oraz jego zastosowanie.
Lepkość określa jedynie zakres temperatur stosowania w których olej zachowuje swoje własności.
Trzeba pamiętać, że fabryczne zalecenia dot. oleju dotyczyły normalnego, całorocznego użytkowania auta więc olej był do tego dostosowany.
Teraz jako klasyki używane praktycznie tylko latem nie muszą używać oleju jaki powinien być stosowany w niskich temperaturach (liczba przed W). Szczególnie I generacja 64-1/2 do 1966 jest znana z tendencji do przegrzewania i właśnie dla tych warunków należy dobrać olej.

ZDDP w oleju lub jako dodatek oczywiście niezbędny.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: conver67 » 2016-04-06, 11:28

Jest u nas do dostania sam dodatek?Lucas oil miał cos takiego:

http://www.lucasoil.pl/component/virtue ... l?Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: 6t07t » 2016-04-06, 12:59

Ogólnie, olej który wybrałeś jest przeznaczony do klasyków i ma dużą ilość cynku (1-5 %) więc nie trzeba już nic dodawać :ok:
Pojeździsz i wyjdzie jak zachowa się w sezonie letnim i wysokich temperaturach.
Olej 20W-50 z tej samej serii Z-Rod też mają gdyby się okazało, że 10W-30 za mało gęsty.
https://www.amsoil.com/msds/zrod.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2883.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-04-06, 13:54

Aktualizacja postępów
Załączniki
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: yoozeq » 2016-04-06, 13:56

Amsoil jak najbardziej wskazany ale masz go w pl w ofercie? Kiedyś tez gadałem nie wiem czy nie z ta sama firma i nic z tego nie wyszło. Jest tez dodatek redlube bardziej dostępny.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-04-06, 14:03

yoozeq pisze:Amsoil jak najbardziej wskazany ale masz go w pl w ofercie? Kiedyś tez gadałem nie wiem czy nie z ta sama firma i nic z tego nie wyszło. Jest tez dodatek redlube bardziej dostępny.
Na jutro będzie u mnie :D
http://zmienolej.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Mają na półce :hurra:

A TU OSTATNIE ZDJĘCIE PO REG ZAWORÓW I Z POKRYWAMI
Załączniki
IMG_2661.jpg


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MAKU
Stowarzyszenie MKP
Posty: 380
Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
Model: GT500KR
Silnik: inny V8
Kolor: Black
Lokalizacja:: Końskie
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: MAKU » 2016-04-06, 18:40

No no coraz bliżej coś czuje ze w weekend silnik będzie już siedział w quniu :) Ciesze się że mogłem pomóc :) Pozdrawiam


1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code

Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: marcinp » 2016-04-06, 22:10

Ja też miałem ostatnio dylemat jaki olej do 289 po remoncie na drugie i docelowe zalanie.
Ostatecznie decyzja padła na: MILLERS CLASSIC 20W50 z odpowiednią ilością z ZDDP - zobaczymy jak się sprawdzi.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Tomasz78 » 2016-04-07, 08:51

A odpowiednia to ile? Tez mam ten dylemat co zalać bo zaraz kończy sie owe magiczne 800 km do dotarcia gdzie był zalany specjalny olej i czas na zmianę.. Jakos mam wewnętrzny opór przed laniem Lubro wiec tez pójdę pewnie w Millersa. To ile tego cynku lac?;)



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-04-07, 12:18

6t07t pisze:Ogólnie, olej który wybrałeś jest przeznaczony do klasyków i ma dużą ilość cynku (1-5 %) więc nie trzeba już nic dodawać :ok:
Pojeździsz i wyjdzie jak zachowa się w sezonie letnim i wysokich temperaturach.
Olej 20W-50 z tej samej serii Z-Rod też mają gdyby się okazało, że 10W-30 za mało gęsty.
https://www.amsoil.com/msds/zrod.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2883.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
PIOTREK potwierdził że to jest gotowe rozwiązanie i nie trzeba nic mieszać więc poco kombinować z olejami i dodatkami :cwaniak:
Lać i gnać :super:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”