Dziwna praca hamulców GT manual.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: caniggia » 2016-03-15, 15:40

To jest normalny objaw zużycia klocków w tym modelu.
Pierwsza warstwa jest inna, głębiej inna. Zmienić klocki na inne i po kłopocie.



Kusza85

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: Kusza85 » 2016-03-15, 15:44

caniggia pisze:To jest normalny objaw zużycia klocków w tym modelu.
Pierwsza warstwa jest inna, głębiej inna. Zmienić klocki na inne i po kłopocie.
Jakie klocki do s550 proponujesz?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: caniggia » 2016-03-15, 16:07

Ja używam klocków Power Stop z26



Kusza85

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: Kusza85 » 2016-03-15, 16:10

caniggia pisze:Ja używam klocków Power Stop z26
Możesz podrzucić link do sklepu w PL co do tych klocków?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: caniggia » 2016-03-15, 16:32

? W pl? Nie ma. Nie wiem czy do s550 je już robią, później sprawdzę I Ci wycenę



Kusza85

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: Kusza85 » 2016-03-15, 16:35

caniggia pisze:? W pl? Nie ma. Nie wiem czy do s550 je już robią, później sprawdzę I Ci wycenę
ok dzięki i czekam na info
pozdrawiam



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: Volver » 2016-03-15, 18:59

To ja także proszę. Podejrzewam zużycie klocków, ale nie użytkuję tego auta jakoś intensywnie. Mam inne auto z podobnymi hamulcami-rozmiar i też 6-tłoczkowe Brembo, przy podobnej masie i przebiegu nie ma tak... Możliwe, że starły się przy 3000 km? Dziwne...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: caniggia » 2016-03-15, 19:51

Starła się pierwsza warstwa. Nic im to nie szkodzi.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: Volver » 2016-03-15, 20:14

Osobliwe jest to, ze opisane objawy występują okresowo, nie są one stale, czyli raz hamulce dają się dozować normalnie, choć z dłuższym jałowym skokiem, a kiedy indziej-ale w zasadzie codziennie-pedał "wpada" w jałowym ruchu o 3 cm lub nie hamulce nie reagują i trzeba je mocno traktować pedałem hamulca. Kurczę, nie miałem tego nigdy, w żadnym autem.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: caniggia » 2016-03-15, 20:43

Jeżeli zmiany są okresowe, znaczy to inny problem, prawdopodobnie zaciski nie odbijają



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: Volver » 2016-03-15, 22:26

Dzięki, czyli czyszczenie tłoczków?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: caniggia » 2016-03-15, 22:38

Moze być to, ale może być też sprężynka na klockach nie odbijająca, albo nawet i przycinająca się pompa.



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: Volver » 2016-03-15, 23:22

Dzięki, to jadę do Partnera...mmm..



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: veeefour » 2016-03-16, 07:25

Pompa, tloczki...przy takim przebiegu? No ok mozliwe ale to by bylo bardzo dziwne. Jak wspomnialem obstawiam na problem z plynem ham. - nie spodziewal bym
sie, ze w flat rock by wlewali cos dobrego albo do tego sie przykladali.



Awatar użytkownika
tasminator
Posty: 7
Rejestracja: 2015-12-23, 22:43
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: ingot silver na razie...
Kontakt:

Re: Dziwna praca hamulców GT manual.

Post autor: tasminator » 2016-07-23, 21:45

W moim koniu po ok 15 tys. km zaczęły się przeboje z hamulcami. Najpierw zaczęły piszczeć, następnie wyć przy hamowaniu z większych prędkości.

W aso na przeglądzie zauważyłem że tarcze od wewnętrznej strony są powycinane. Pierwsza myśl - zużyte okładziny zniszczyły tarcze.
Zamówiłem nowe klocki, (W ASO jeszcze nie mają :-)) podczas wymiany okazało się że tych zdejmowanych jest sporo, jakieś 3/4 ale wewnętrzne okładziny
się zeszkliły od temperatury i wycięły rowy w tarczach.

Przetoczyłem delikatnie tarcze, założyłem nowe klocki, po ok. 5 tys. km problem wrócił.

Po wielu konsultacjach zamówiłem nowe tarcze, tym razem wiercone i nacinane, fachowcy od hamulców przekazali mi 3 myślę mądre informacje:

1. zniszczone okładziny wewnętrzne to efekt zbyt wysokiej temperatury podczas hamowania,
2. OEM tarcze są wykonane ze słabego materiału
3. Nie trzymaj nogi na hamulcu na światłach jeśli masz rozgrzane tarcze :-)

Lepsze klocki powinny być bardziej odporne na wysokie temperatury, wiercenia na tarczach powinny lepiej odprowadzać gazy a nacięcia oczyszczać klocek. Czy zadziała - zobaczymy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”