sprzęgło

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
ewelina
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2008-10-06, 12:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Legend Lime
Kontakt:

sprzęgło

Post autor: ewelina » 2009-05-07, 11:47

Mam pytanie czy sprzęgło w 4.0 będzie takie samo jak w 4.6 GT ??
Niestety dziś rano spaliło sie i musze kupic a znalazłam ale od GT i nie wiem czy bedzie pasowało.....
;-(


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1f4f5cf87a94d199][img]http://images37.fotosik.pl/146/1f4f5cf87a94d199m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-07, 12:30

Raczej nie pasuje. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Zajrzyj na RockAuto.com
Załączniki
clutch.JPG


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-05-07, 21:04

ewelina, wygląda na to, że sprzęgło od GT niepasuje do V6:
GT; Disc Spec: 11" OD X 1-1/16" ID X 10T, Flywheel Spec: Flat
V6; Disc Spec: 10" OD X 1-1/16" ID X 10T, Flywheel Spec: N/A
Są na RockAuto.com po 2 zestawy do każdego modelu dwóch firm i mają rożne symbole przy poszczególnych Mustangach.. idąc drogą dedukcji - różne numery części = różne części :P
Tu link do całych kit'ów do V6.. nic tylko kupować i robić :P http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,1993


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-07, 23:09

Jak już tu jesteśmy przy sprzęgle, to może mi powiecie co oznacza taki objaw:

Jak pokręcę się trochę w korku (dużo zmian 1-2 2-1, podciąganie na sprzęgle, ślimacze tempo) to po pewnym czasie sprzęgło szarpie przy załączaniu. Uczucie takie, jakby się robiło lepkie i zbyt mocno chwytało. Szarpie całym autem. Jedyne metody, żeby płynnie ruszyć to bardzo powoli je puszczać bez gazu, aż się załączy i dopiero wtedy gaz albo od razu dodać nieco gazu (1500-1700 obr) i wtedy popuszczać sprzęgło. Jak wyskoczę z korka i przelecę kawałek - problem sam ustaje.

Czy to objaw śmierci sprzęgła :( ? Mam nakręcone 84kkm.



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-08, 08:26

Może tak być niestety, że masz deczko już zmasakrowane sprzęgło. Niestety tak może się zdarzyć w każdym autku, ja miałem tak w Golfie IV po przejechaniu 100k. :-/ Skocz do mechanika, niech rzuci na nie okiem, ale podejrzewam, że czeka Ciebie wymiana sprzęgła w autku.

Dobra rada - skoro jeździmy po Wawie w korkach, najlepszym rozwiązaniem jest niestety automat. (i tu nie wiem, czy wstawić wesołą, czy smutną emotikonkę, więc sobie podaruję...)


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-08, 23:20

Taaa
Ostatnie 10 lat jeździłem automatami: Vectra, Mondeo. Vectra remont skrzyni po 190kkm w 2004 = 2500PLN, Mondeo remont skrzyni po 190kkm w 2008 = 4500PLN (już drugi, bo pierwszy był po 80kkm)... No i z remontami w bardziej zużytych autach jest taki problem, że ciężko wszystko zrobić, bo już za dużo kosztuje, więc się odpuszcza w którymś momencie. Np. elektrozawory jeszcze jako takie, to niech pochodzą, płyta sterowania - tylko przeczyścimy itp. Ale jak ktoś chce na cacy, to na Spokojnej przy Powązkach za jakieś 6000 zrobią pewnie wszystko bardzo dobrze.

Uznałem, że na razie pobawię się drążkiem, aż mi przejdzie przesyt remontów.

Mustang pewnie ma mocniejszą skrzynię, ale manual też ma swoje miłe strony.



Awatar użytkownika
ewelina
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2008-10-06, 12:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Legend Lime
Kontakt:

Post autor: ewelina » 2009-05-09, 10:02

dzięki za pomoc :-)
części zamowione ale niestety i tak bede musiala troche podrózówac autobusami :(
ja też do niedawna jeździlam automatami przez ok 3,5 roku. wczesniej manuale. I jak w explorerze zepsula sie skrzynia to mi powiedzielei 10 tys za naprawe :oczami: Mustanga tez szukalam w automacie, ale zauroczył mnie ten a to akurat manual i raczej nie mialo to wiekszego wplywu na decyzje o zakupie :-)


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1f4f5cf87a94d199][img]http://images37.fotosik.pl/146/1f4f5cf87a94d199m.jpg[/img][/url]

figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-05-09, 15:24

Pavlito jezeli chodzi o sprzegło to mam super goscia od tarcz i docisków! potrzebujesz miec łozysko i wyjeta tarcze i docisk i za pare złotych masz jak nowe! gosciu jest z wawy doroabiał do takich silnikow jak 4.2l, 4.4l i ludze smigaja zadowoleni!



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-10, 02:58

Czyli sam nie rozmontowuje?

No, jest to bardzo ciekawa alternatywa :D Zajrzę jeszcze najpierw do jakiegoś warsztatu. żeby potwierdzić zużycie sprzęgła.

Dzięki, będę się odzywał po namiar. :padam:



Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-05-11, 10:27

pavlito pisze:Jak już tu jesteśmy przy sprzęgle, to może mi powiecie co oznacza taki objaw:

Jak pokręcę się trochę w korku (dużo zmian 1-2 2-1, podciąganie na sprzęgle, ślimacze tempo) to po pewnym czasie sprzęgło szarpie przy załączaniu. Uczucie takie, jakby się robiło lepkie i zbyt mocno chwytało. Szarpie całym autem. Jedyne metody, żeby płynnie ruszyć to bardzo powoli je puszczać bez gazu, aż się załączy i dopiero wtedy gaz albo od razu dodać nieco gazu (1500-1700 obr) i wtedy popuszczać sprzęgło. Jak wyskoczę z korka i przelecę kawałek - problem sam ustaje.

Czy to objaw śmierci sprzęgła :( ? Mam nakręcone 84kkm.
Miałem takie same objawy, wymieniłem sprzęgło na speca i dołożyłem wspomaganie stedy, działa wyśmienicie. A stare po przebiegu 180 tys.km wyglądało całkiem dobrze. N ie wiem jak jest w nowym stangu ale u mnie kłopotu zniknęły. Poza tym sprzęgło mam teraz konkretne, całe niebieskie :D


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-11, 10:39

Niebieskie?!


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-05-11, 10:49

No niebieskie,o takie:
Obrazek
Obrazek :cwaniak:


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-05-11, 11:08

Ja wziąłem sobie czerwone poliuretany :hyhy: Tak żeby było kontrastowo :cwaniak:
Obrazek
Obrazek
I wspomaganie o którym mowa,zdjęcie nie specjalne ale zawsze:
Obrazek
:zdrowko:


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-05-11, 11:12

Pavlito docisk i tarcze musisz miec na reku bo kolo sie zajmuje tylko odnawianiem! trzeba poszukac jakiegoś taniego warsztatu na wyjecie sprzegła i tyle! ja mam zamiar wymienic łozysko bo juz gwizda a jak rozbiore to całe sprzegło odrazu trzeba zregenerowac tylko ciezko same łozysko dostac bo przewaznie w komplecie sprzedaja!



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-11, 14:11

A jeszcze takie pytanie - sprzęgło to sprzęgło, czy w sprzęgło do automatu różni się od sprzęgła w manualu?


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”