Otoz przerobilem temat u siebie wiec moge napisac co konkretnie jest potrzebne, co trzeba kupic, aby obylo sie bez problemow przy przekladce

Opisany model tyczy sie kompletu ze skrzynia automatyczna
Otoz przede wszystkim silnik ze skrzynia

Slupek zamkniety, alternator,p. wsp. lapy, kolektory, wtryski, klima, rozrusznik, najlepiej komplet wezy gumowych chlodzenia zarowno do chlodnicy jak i do nagrzewnicy.
Tutaj uwaga przy silnikach 4.6 w zaleznosci od rocznika wystepowaly dwa rodzaje chlodzenia, ukladu termostatu, w pierwszysch rocznikach V gen. termostat znajduje sie na wezu gumowym (dol chlodnicy, blok silnika). W przypadku montazu mozna sie zdziwic nie wiedzac o tym i silnik bedzie pracowal bez termostatu a my bedziemy myslec ze jest w gornych kroccach glowic. Dlatego wazne aby weze miec w oryginale.
Chlodzenie skrzyni biegow jest identyczne wiec rurki mozna zostawic stare, nie potrzeba nowych od 4.6.
Wiazka takze kompletna od 4.6 zarowno skrzyni jak i silnika jest to jedna spleciona wiazka konczaca sie dwiema wtyczkami do sterownika oraz jedna duza zielona do puszki bezpiecznikow.
Razem z wiazka oczywiscie sterownik !!!
Wszystko jest tutaj super rozwiazane brak przerobek przy instalacji, poprostu wywalamy stary sterownik podpinajac nowy.
Trzecia wtyczka do sterownika to wiazka reszty samochodu, wiec nie ma tutaj problemu z przerobkami instalacji.
Podaczas zakupu proponuje zwrocic uwage poniewaz wystepowaly takze dwa rodzaje puszek bezpiecznikow pod maska !
Roznia sie miejscem na dodatkowe bezpieczniki i brakiem miejsca na jeden z mniejszych przekaznikow, wiec najlepiej dorwac zestaw ktory ma taka sama puche jak u was.
Kolejna sprawa rurki od klimy oczywiscie mozna kombinowac i lutowac (przerabiac swoje) ale aby wszystko fajnie wygladalo potrzebne sa dwie rurki wychodzace z kompresora z uwagi na to iz jest on po drugiej stronie silnika. Rurka kompresor-skraplacz oraz rurka kompresor-osuszacz
Druga rurka osuszacza biegnaca po grodzi do parownika i skraplacza jest identyczna nie trzeba jej ruszac.
Nastepnie nie obejdzie sie bez rurki wysokiego cisnienia od pompy wspomagania do przekladni kierowniczej jest ona zupelnie innej dlugosci.
Tutaj polecam zakupic oryginal wraz z silnikiem a nie dorabiac bo z zakuwanymi przewodami wsp. bywaja rozne problemy.
Waz gumowy zbiorniczek-p. wspomagania takze ma inny ksztalt.
Przy silnikach 4.6 wspomaganie posiada na powrocie chlodniczke plynu jest to zwykla rurka ale bardzo dluga mozna zalozyc jezeli dostaniecie w zestawie.
Dalej Gorna przykrywka filtra powietrza wraz z dolotem do przepustnicy jest potrzebna poniewaz puszka ma inna srednice wylotowa, przeplywki sa te same moze zostac stara.
Wal pasuje dlugoscia elegancko wystarczy przykrecic.
Poduszka skrzyni takze identyczna
Linka wybieraka skrzyni pasuje
Poduszki Silnika pasuja
Pompa paliwa u mnie akurat rocznik 2007 byla identyczna jak w 4.6 i nie musialem jej zmieniac chodzi elegancko ale warto to sprawdzic u siebie bo wiem ze bylo ich 3 rodzaje.
Problem przy calej operacji pojawia sie jeden - KATALIZATORY - otoz kolektory nie pasuja do ukladu wydechowego 4.0 inaczej patrza.
Tutaj mamy dwa wyjscia: pierwsze po prostu kupic caly uklad wydechowy lacznie z katalizatorami od wersji 4.6 - niestety bedzie super drogo.
Albo drugie wyjscie ja zrobilem tak: Ucinamy przylacza do kolektora same kielichy, oczywiscie przy tlumiku

Teraz w samochodzie macie 5 sond lambda


Jezeli chodzi o tlumik koncowy nie wiem jak sprawuje sie od 4.0 do 4.6 bo ja juz wczesniej przerobilem, moze byc tak ze go zatyka i nie bedzie jezdzil wiec trzeba sprawdzic/rozwazyc.
I to w zasadzie tyle...
Kolejnosc dzialan;
1. Auto na podnosnik demontaz poduszki skrzyni, linki wybieraka, walu oraz ukladu wydechowego, spuscic plyn chlodniczy
2. Auto na glebe wszystkie weze polaczone z silnikiem, komplet chlodnic z wentylatorem, wiazke wypiac z puszki bezpiecznikow i sterownika, zostanie cala ladnie na silniku.
3. Odkrecamy poduszki silnika
4. Dzwig i wyciagamy silnik wychodzi elegancko wraz ze skrzynia, tak samo wkladamy spowrotem nowa jednostke
I jeszcze raz lista potrzebnych elementow:
1. Silnik kompletny ze skrzynia
2. Uklad wydechowy/kupic lub przerobic
3. Komplet wezy wodnych
4. Rurka wysokiego cisnienia p. wspomagania oraz waz gumowy od zbiorniczka
5. Rurki klimatyzacji
6. dolot i pokrywka filtra powietrza
7. Wiazka kompletna + sterownik
A na koniec jak to wszystko poskladacie to nigdzie nie pojedziecie

U mnie w warunkach warsztatowych czas operacji to sobota od 11 do 2:00 w nocy, niedziela spawanie tlumika...
Temat umiescilem tutaj mozna go przeniesc wedle uwagi
Jak cos nie jasne to pytajcie, kolejny poradnik moze bedzie zmiana auto na manuala ale to zobaczymy
