H pipe

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski, pluzz, alski

ODPOWIEDZ
Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

H pipe

Post autor: Dante. » 2015-05-06, 20:49

Witajcie,

Potrzebowalbym wymiaru odleglosci rur od siebie w miejscu laczenia H pipe, chodzi o ta krotka rurke miedzy rurami. Na oko ze zdjec to ok. 15cm ale wolalbym miec konkretny wymiar.


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: H pipe

Post autor: Rezor » 2015-05-06, 23:11

Zależy co chcesz osiągnąć ;) Im bardziej skrócisz i poszerzysz rurkę tym bliżej do X-pipe. Bardziej wyrównasz ciśnienie na obu wydechach co będzie skutkowało bardziej sportowym i równym brzmieniem. Im rura dłuższa lub cieńsza tym większa różnica i bardziej amerykańskiem brzmienie. Nie pamiętam jak to się ma do przyrostu mocy ale 1szy typ powinien również pozytywnie wpłynąć na wyrównanie obciążenia wydechu


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: H pipe

Post autor: Dante. » 2015-05-06, 23:38

Z tego co pisze kolega, który sprzedaje pony V6 i co na ten temat twierdzi americanmuscle, H pipe... hmm, powiedzmy że "daje bardziej czadu" od niskich obrotów, a X pipe daje bardziej przy wyższych. Zależy mi na przyroście od dołu i klasycznym bulgocie wydechu, dlatego zdecydowałem się na H pipe. Jutro wielki dzień, a ja dalej w polu :(


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: H pipe

Post autor: rzabsky » 2015-05-07, 06:53

Ktoś kiedyś wrzucił na forum rysunek że zwymiarowanym h-pipe. Poszukaj



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: H pipe

Post autor: stang232 » 2015-05-07, 07:46

Przeprowadzałem kiedyś operacje wstawiania H pipe w V6, przy okazji wymiany na podwójny wydech BORLA.

Nikt nie poda ci idealnego wymiaru przez internet, bo nie wiadomo w którym miejscu zdecydujesz się łączyć.
Będziesz nawiercał otwory w rurze, nie wiem czy będziesz miał miejsce żeby zrobić to pod autem, czy raczej zdejmiesz na bok.
Ja do H-pipa podszedłem tak.
Mój H pipe to były przewody główne 60,3mm łącznik 48mm.
z wymiarowałem długość jaką przewidziałem na H pipe i mniej więcej rozstawy. Dołożyłem drugą rurę (wisi ona na wieszakach i ciężko ustawić wydechy dwa razy tak samo) ale długość tej środkowej rury uzyskałem. w rurach otwornicą nawierciłem otwory 48mm, całość złożyłem i pospawałem. Dospawałem do tego kolana. I przygotowałem proste odcinki z redukcjami.
gdyż rura za katalizatorami miała mniejszą średnicę niż 60,3mm, a znowu wydechy Borla za H pipe miały coś koło 58mm.

Wyciąłem seryjny Y-pipe, Wywaliłem seryjny wydech, założyłem podwójny, dokręciłem do niego przygotowany H-pipe.
Całość podparłem, przemierzyłem jeszcze raz, dospawałem odpowiednio skrócone odcinki z redukcjami do rur za katalizatorami.
I na żywo dopasowałem kąty (przycinając kolana), następnie wszytko pospawano pod autem.

wyszło bardzo dobrze, a H -pipe jeździ dziś wraz z wydechem już w drugim Mustangu.

bulgotu H pipe wam nie da z prostej przyczyny, V6 ma inną kolejność zapłonu. Wydech będzie pracował o ile tłumiki też nie zostaną seryjne o niebo lepiej niż fabryczny. Cudów pod względem mocy od H-pipe nie ma co oczekiwać, ale za to poprawiony dźwięk dzięki podwójnemu wydechowi daje więcej radości z jazdy niż dodatkowe 30KM

Dla mnie osobiście mój zestaw lepiej ryczał niż seria w V8, ale przy modyfikowanym wydechu V8 niestety tylko ledwo mruczał.


Obrazek

Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: H pipe

Post autor: Dante. » 2015-05-07, 12:14

Tak też się dzieje. Co do tłumików, kupiłem go z podwójnym wydechem, ale rozgałęzienie było dopiero na końcu, więc miałem jakby dual Y pipe :D Jedno za kat, drugie przed tłumikami. I to chyba są z GT, z fajnymi końcówkami.

Mam 3 opcje:
1. Tłumiki jednokomorowe
2. Tłumiki przelotowe
3. Bez tłumików

Porównam sobie co i jak, chociaż kusi mnie czysty przelot na samej rurze :D Katalizatory zostają, a cały wydech się właśnie robi. Zdam wieczorem relacje i może podrzucę jakiś filmik.


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”