Witajcie,
Potrzebowalbym wymiaru odleglosci rur od siebie w miejscu laczenia H pipe, chodzi o ta krotka rurke miedzy rurami. Na oko ze zdjec to ok. 15cm ale wolalbym miec konkretny wymiar.
H pipe
Moderatorzy: pluzz, alski, pluzz, alski
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 350
- Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
- Model: '09 Shelby GT350
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Brilliant Silver
H pipe
- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1628
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: H pipe
Zależy co chcesz osiągnąć
Im bardziej skrócisz i poszerzysz rurkę tym bliżej do X-pipe. Bardziej wyrównasz ciśnienie na obu wydechach co będzie skutkowało bardziej sportowym i równym brzmieniem. Im rura dłuższa lub cieńsza tym większa różnica i bardziej amerykańskiem brzmienie. Nie pamiętam jak to się ma do przyrostu mocy ale 1szy typ powinien również pozytywnie wpłynąć na wyrównanie obciążenia wydechu

Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 350
- Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
- Model: '09 Shelby GT350
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Brilliant Silver
Re: H pipe
Z tego co pisze kolega, który sprzedaje pony V6 i co na ten temat twierdzi americanmuscle, H pipe... hmm, powiedzmy że "daje bardziej czadu" od niskich obrotów, a X pipe daje bardziej przy wyższych. Zależy mi na przyroście od dołu i klasycznym bulgocie wydechu, dlatego zdecydowałem się na H pipe. Jutro wielki dzień, a ja dalej w polu 

- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2133
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: H pipe
Przeprowadzałem kiedyś operacje wstawiania H pipe w V6, przy okazji wymiany na podwójny wydech BORLA.
Nikt nie poda ci idealnego wymiaru przez internet, bo nie wiadomo w którym miejscu zdecydujesz się łączyć.
Będziesz nawiercał otwory w rurze, nie wiem czy będziesz miał miejsce żeby zrobić to pod autem, czy raczej zdejmiesz na bok.
Ja do H-pipa podszedłem tak.
Mój H pipe to były przewody główne 60,3mm łącznik 48mm.
z wymiarowałem długość jaką przewidziałem na H pipe i mniej więcej rozstawy. Dołożyłem drugą rurę (wisi ona na wieszakach i ciężko ustawić wydechy dwa razy tak samo) ale długość tej środkowej rury uzyskałem. w rurach otwornicą nawierciłem otwory 48mm, całość złożyłem i pospawałem. Dospawałem do tego kolana. I przygotowałem proste odcinki z redukcjami.
gdyż rura za katalizatorami miała mniejszą średnicę niż 60,3mm, a znowu wydechy Borla za H pipe miały coś koło 58mm.
Wyciąłem seryjny Y-pipe, Wywaliłem seryjny wydech, założyłem podwójny, dokręciłem do niego przygotowany H-pipe.
Całość podparłem, przemierzyłem jeszcze raz, dospawałem odpowiednio skrócone odcinki z redukcjami do rur za katalizatorami.
I na żywo dopasowałem kąty (przycinając kolana), następnie wszytko pospawano pod autem.
wyszło bardzo dobrze, a H -pipe jeździ dziś wraz z wydechem już w drugim Mustangu.
bulgotu H pipe wam nie da z prostej przyczyny, V6 ma inną kolejność zapłonu. Wydech będzie pracował o ile tłumiki też nie zostaną seryjne o niebo lepiej niż fabryczny. Cudów pod względem mocy od H-pipe nie ma co oczekiwać, ale za to poprawiony dźwięk dzięki podwójnemu wydechowi daje więcej radości z jazdy niż dodatkowe 30KM
Dla mnie osobiście mój zestaw lepiej ryczał niż seria w V8, ale przy modyfikowanym wydechu V8 niestety tylko ledwo mruczał.
Nikt nie poda ci idealnego wymiaru przez internet, bo nie wiadomo w którym miejscu zdecydujesz się łączyć.
Będziesz nawiercał otwory w rurze, nie wiem czy będziesz miał miejsce żeby zrobić to pod autem, czy raczej zdejmiesz na bok.
Ja do H-pipa podszedłem tak.
Mój H pipe to były przewody główne 60,3mm łącznik 48mm.
z wymiarowałem długość jaką przewidziałem na H pipe i mniej więcej rozstawy. Dołożyłem drugą rurę (wisi ona na wieszakach i ciężko ustawić wydechy dwa razy tak samo) ale długość tej środkowej rury uzyskałem. w rurach otwornicą nawierciłem otwory 48mm, całość złożyłem i pospawałem. Dospawałem do tego kolana. I przygotowałem proste odcinki z redukcjami.
gdyż rura za katalizatorami miała mniejszą średnicę niż 60,3mm, a znowu wydechy Borla za H pipe miały coś koło 58mm.
Wyciąłem seryjny Y-pipe, Wywaliłem seryjny wydech, założyłem podwójny, dokręciłem do niego przygotowany H-pipe.
Całość podparłem, przemierzyłem jeszcze raz, dospawałem odpowiednio skrócone odcinki z redukcjami do rur za katalizatorami.
I na żywo dopasowałem kąty (przycinając kolana), następnie wszytko pospawano pod autem.
wyszło bardzo dobrze, a H -pipe jeździ dziś wraz z wydechem już w drugim Mustangu.
bulgotu H pipe wam nie da z prostej przyczyny, V6 ma inną kolejność zapłonu. Wydech będzie pracował o ile tłumiki też nie zostaną seryjne o niebo lepiej niż fabryczny. Cudów pod względem mocy od H-pipe nie ma co oczekiwać, ale za to poprawiony dźwięk dzięki podwójnemu wydechowi daje więcej radości z jazdy niż dodatkowe 30KM
Dla mnie osobiście mój zestaw lepiej ryczał niż seria w V8, ale przy modyfikowanym wydechu V8 niestety tylko ledwo mruczał.

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 350
- Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
- Model: '09 Shelby GT350
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Brilliant Silver
Re: H pipe
Tak też się dzieje. Co do tłumików, kupiłem go z podwójnym wydechem, ale rozgałęzienie było dopiero na końcu, więc miałem jakby dual Y pipe
Jedno za kat, drugie przed tłumikami. I to chyba są z GT, z fajnymi końcówkami.
Mam 3 opcje:
1. Tłumiki jednokomorowe
2. Tłumiki przelotowe
3. Bez tłumików
Porównam sobie co i jak, chociaż kusi mnie czysty przelot na samej rurze
Katalizatory zostają, a cały wydech się właśnie robi. Zdam wieczorem relacje i może podrzucę jakiś filmik.

Mam 3 opcje:
1. Tłumiki jednokomorowe
2. Tłumiki przelotowe
3. Bez tłumików
Porównam sobie co i jak, chociaż kusi mnie czysty przelot na samej rurze

- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]