[anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
michał83
Forumowicz
Posty: 211
Rejestracja: 2011-09-25, 14:50
Model: coupe 289 manual
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: michał83 » 2015-02-08, 12:07

Andrzej z tych zdjęć co widać jest super,pokaż więcej zdjęć , :super:


Zdunek Michał.

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2015-02-09, 16:49

Cześć Michał. Dzięki!. Prześlę zdjęcia w najbliższym czasie. Zostało jeszcze parę drobiazgów. Auto przeszło przegląd na białe tablice. Generalnie nie było z tym problemów. Z ubezpieczeniem OC też jest spoko. Auto powyżej 40 lat można ubezpieczać czasowo i nie obowiązuje ciągłość ubezpieczenia. Przy rejestracji też bezproblemowo. Nie ma tylko opcji 2 kwadratowych tablic, jedna musi być prostokątna. Trochę szkoda bo kwadratowa idzie na tył a ta duża prostokątna na przód i przysłania zderzak. No ale cóż - "taki mamy klimat".
Pozdrawiam Andrzej


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: simontlc » 2015-02-09, 18:59

Ambr64 rozwin cos z tym ubezbieczeniem , ja mam biale blachy I place za caly rok ok 400 zl tobie wychodzi taniej ?


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Mały1973 » 2015-02-09, 19:04

simontlc pisze:Ambr64 rozwin cos z tym ubezbieczeniem , ja mam biale blachy I place za caly rok ok 400 zl tobie wychodzi taniej ?
Mi też wychodzi taniej, dokładnie tak jak pisał przedmówca, auto mające powyżej 40 lat z automatu staje się autem zabytkowym i obowiązują te same zasady ubezpieczenia jak przy żółtych tablicach.A jak się skończy np zimą to olewasz i nie płacisz, bierzesz jak chcesz pojeździć.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Pavulon_ » 2015-02-10, 00:05

Taniej jest wziąć na rok nawet przy żółtych blachach - chociaż w PZU patrzą na wiek auta a nie fakt ze ma żółte czy białe. Niestety konieczna przynależność do jednego z honorowanych przez nich klubów.



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2015-02-10, 20:10

Racje ma Pavulon. W zasadzie 2 firmy wchodzą w rachube - PZU i Gothaer. Auto niezależnie od koloru tablic po ukończeniu 40 lat traktowane jest jako auto historyczne. Można je ubezpieczyć na okres 1/3 lub 12 miesięcy bez obowiązku przedłużania a co ważniejsze - wypowiadania wcześniej zawartej umowy. Wygasa samoistnie w odróżnieniu do polisy na zwykły pojazd. Podczas rejestracji ubezpieczenie OC miałem już nieważne. Pani w Wydziale Komunikacji była lekko zdezorientowana kiedy wyjaśniłem, że nie obowiązuje w tym przypadku ważne OC. Sprawę wyjaśniła w kilka minut. Jezeli chodzi o stawki to PZU i Gothaer na pojazd historyczny udziela normalnych zniżek. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy auto ma opinię jednego z uprzywilejowanych klubów. Lista honorowanych klubów dostępna jest oficjalnie na stronie towarzystw ubezpieczeniowych. Taka opinia klubu upoważnia do znizki w wysokości 70% od stawki bazowej. Jednak do tego trzeba doliczyć roczną składkę klubową w wysokości przeważnie 100pln. Dobre rozwiązanie dla osób nie posiadających żadnych zniżek bo wtedy robi się naprawdę tanio. Ja ubezpieczyłem jedynie na miesiąc na czas ważności tablic próbnych. Potrzebowałem czas na jazdy próbne oraz przejazd na przegląd do stacji diagnostycznej. Przeanalizowaliśmy z uprzejmą panią z ubezpieczeń wszystkie krótkoterminowe OC i najtaniej wyszło na pełne 12 miesięcy. Po zniżce 70% to coś pomiędzy 300 a 500 pln. Nie pytajcie o AC jak nie chcecie mieć nocnych koszmarów. Reasumując - jeżeli użytkujesz pojazd historyczny więcej niż 3 miesiące w roku - ubezpiecz na 12 miesięcy. Jeżeli z własnych zniżek masz ubezpieczenie roczne w okolicach 400pln to tak zostaw. Klubowe na 70% to nieco ponizej 300pln ale do tego 100pln opłat klubowych. Zaświadczenie ważne jest rok i musisz je odnawiać. Nie zapłacileś składki - nie masz zniżki.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2015-02-10, 20:30

simontlc pisze:Ambr64 rozwin cos z tym ubezbieczeniem , ja mam biale blachy I place za caly rok ok 400 zl tobie wychodzi taniej ?
Simontic, jezeli masz ubezpieczenie z uwzglednieniem pojazdu historycznego to jest ok. Przeczytaj mojego posta. Jeżeli ubezpieczasz go jako zwykły pojazd to masz obowiązek opłacania składki nawet jak auto stoi w garażu. W przypadku historycznego możesz płacić ale nie musisz. Jak masz przerwę np pół roku bo robisz auto (czego nie życzę!) a w międzyczasie skończyło ci sie oc to opłacasz dopiero od momentu kiedy chcesz je mieć. Bez zaległych kar itp historii. To bardzo wygodne nawet w chwili sprzedaży nie obchodzi cię czy nowy właściciel opłaca oc a ty możesz "zapomnieć" wypowiedzieć umowę z TU.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Mały1973 » 2015-02-10, 21:03

anbr64 pisze:
simontlc pisze:Ambr64 rozwin cos z tym ubezbieczeniem , ja mam biale blachy I place za caly rok ok 400 zl tobie wychodzi taniej ?
Simontic, jezeli masz ubezpieczenie z uwzglednieniem pojazdu historycznego to jest ok. Przeczytaj mojego posta. Jeżeli ubezpieczasz go jako zwykły pojazd to masz obowiązek opłacania składki nawet jak auto stoi w garażu. W przypadku historycznego możesz płacić ale nie musisz. Jak masz przerwę np pół roku bo robisz auto (czego nie życzę!) a w międzyczasie skończyło ci sie oc to opłacasz dopiero od momentu kiedy chcesz je mieć. Bez zaległych kar itp historii. To bardzo wygodne nawet w chwili sprzedaży nie obchodzi cię czy nowy właściciel opłaca oc a ty możesz "zapomnieć" wypowiedzieć umowę z TU.
Nie musisz mieć uwzględnionego auta historycznego, takie auto staje się z automatu powyżej 40 roku i nikt nie ma prawa na Ciebie nałożyć żadnej kary, a jęsli ktoś dał się na to nabrać lub na taką próbę to jego pech. Takie są przepisy :
POJAZD ZABYTKOWY:
wg Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 r.; art. 2 par.39) to:
pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury.

POJAZD HISTORYCZNY:
USTAWA
z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
(Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 roku)

Art 2 ust. 11
pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.
2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.

Art. 26. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zawiera się na okres 12 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 27.

Art. 27. 1. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej "umową ubezpieczenia krótkoterminowego", można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b;
5) pojazdem historycznym.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2015-02-10, 21:32

[quote="anbr64"]Racje ma Pavulon. W zasadzie 2 firmy wchodzą w rachube - PZU i Gothaer. Auto niezależnie od koloru tablic po ukończeniu 40 lat traktowane jest jako auto historyczne. pquote]
Prośba - najpierw przeczytaj a dopiero napisz. Zaśmiecasz wątek cytatami a neta. przenieś prosze swojego posta do odpowiedniego działu.
Pozdrawiam Andrzej :papa:
Ostatnio zmieniony 2015-02-10, 21:37 przez anbr64, łącznie zmieniany 1 raz.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Mały1973 » 2015-02-10, 21:37

anbr64 pisze:
anbr64 pisze:Racje ma Pavulon. W zasadzie 2 firmy wchodzą w rachube - PZU i Gothaer. Auto niezależnie od koloru tablic po ukończeniu 40 lat traktowane jest jako auto historyczne. pquote]
Prośba - najpierw przeczytaj a dopiero napisz. Zaśmiecasz wątek cytatami a neta.
']
Ok fajnie,m że mam zupełnie w innej firmie, od 4 lat tak mam i np teraz od października nie płacę OC ale ok nie zasmiecam wątku :super:
Ps. Prośba do Ciebie, sam najpir doczytaj ustawy dopiero potem napisz swoje wywody, poza tym sam chyba piszesz w swoim wątku o tej sprawie więc chyba nie jest przestępstwem podpowiedź ale ok przepraszam Panie wielkomiejski, że zakłóciłem porzadek
Ostatnio zmieniony 2015-02-10, 21:43 przez Mały1973, łącznie zmieniany 1 raz.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Mały1973 » 2015-02-10, 21:46

anbr64 pisze:Ale przecież dobitnie to napisałem, nawet załączyłem cytat mojej wypowiedzi cyt jeszcze raz "Auto niezależnie od koloru tablic po ukończeniu 40 lat traktowane jest jako auto historyczne ". Może piszę niwyraznie........... Masz ciągłość ubezpieczenia więc jesteś traktowany inaczej. Ja opisałem sytuację obecną, na dzień dzisejszy ze stycznia 2015. auto pierwszy raz rejestrowane w kraju.
Wygaszam
To daj podstawę prawną ze stycznia 2015, a nie ja jako debil z 2014 mało wiem bo ja miałem ciagłośc w niejednym aucie i jakoś nie byłem inaczej traktowany..


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: arek900 » 2015-02-10, 22:27

jak juz zeszło na temat ubezpieczeń może ma ktoś pomysł jak AC wykupić na klasyka?



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: anbr64 » 2015-02-10, 22:36

No to mam zimnego browarka. Temat ciekawy. Chyba najtaniej wyjdzie w pakiecie z innym autem. Problem z wyceną wartości auta. Ja przyjąłem 150K pln. AC zakręciło się w okolicach 10-12K PLN rocznie bez zniżek. OC na rok wykupię od kwietnia więc Simontic będziemy mieli porównanie. A tak z ciekowości - robiłeś zmiany do rejestracji, tzn światła europejskie itp?. Ja kupiłem kit ledowy do tyłu z pomarańczowymi kierunkami, wymieniłem przednie reflektory na H4 a w kierunki z przodu wsadziłem pomarańczowe żarówki. Z tylnych parkingów jedno jest podłączone pod dyskretny wyłacznik pod deską i robi za przeciwmgłowe a drugie za cofania. Całość łatwa do zmiany na oryginał. ledowy kit podłączasz bezpośrednio pod oryginalne gniazdo żarówki. Jedynie awaryjne migają środkowe czerwone zamiast pomarańczowych skrajnych ale nie mieli na przeglądzie zastrzeżeń. Nie mam zagłówków, ale w cabrio podobno nie są obowiązkowe, pasy zwykłe, nie automaty ale ważne, że są. Przegląd bez znajomości, układów itp. Robiłem dla własnego bezpieczeństwa.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
grzebyk1125
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 2011-06-30, 09:17
Model: fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Candy Apple Red / Wimbledon White
Kontakt:

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: grzebyk1125 » 2015-02-11, 12:50

Mi wyliczyli za AC - 8016,00 zł w PZU. Przy wartości pojazdu 150k. Oferte dostałem od znajomego z firmy brokerskiej.
Następnie poszedłem bezpośrednio do PZU. Zaśpiewali sobie ponad 12k :)


“Tam, gdzie nie ma walki, nie ma siły.”

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: [anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: bart » 2015-02-12, 13:58

A to ciekawostka jak to licza, mam jeszcze Touarega, wartosciowo liczyli 170tys - OC i AC z duperelami 3800....... Ergo Hestia.


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”