Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Daddy
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
Model: Mustang 289 1965rok
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: Daddy » 2014-08-12, 17:20

Bardzo proszę o odpowiedzi na poniższe pytania:

Ford Mustang z 1965roku z silnikiem 289 i manualną 3 biegowa skrzynią biegów.

1. Jak spuścić olej z tylnego mostu, nie widzę nigdzie kurka spustowego oleju ?
2. Domyślam się, że napełnia się tylny most olejem przez kurek widoczny w połowie wysokości mostu
3. Czy właściwy poziom oleju to wysokość kurka do napełniania widocznego w połowie wysokości mostu ?


Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: pudel » 2014-08-12, 18:38

Daddy pisze:Bardzo proszę o odpowiedzi na poniższe pytania:

Ford Mustang z 1965roku z silnikiem 289 i manualną 3 biegowa skrzynią biegów.

1. Jak spuścić olej z tylnego mostu, nie widzę nigdzie kurka spustowego oleju ?
2. Domyślam się, że napełnia się tylny most olejem przez kurek widoczny w połowie wysokości mostu
3. Czy właściwy poziom oleju to wysokość kurka do napełniania widocznego w połowie wysokości mostu ?


Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.
1. nie jestem mechanikiem ale jak odkręcisz pokrywę to olej sam spłynie XD
2. tak to jest miejsce do wlewania nowego oleju
3. http://forums.mustangandfords.com/musta ... -end-lube/
lej aż zacznie się przelewać


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: 6t07t » 2014-08-13, 09:06

Olej można zlać tylko rozbierając most. Najpierw trzeba wyjąć półosie, potem odkręcić całą przekładnię główną. Większość oleju wtedy się wyleje, resztę trzeba wybrać.
Do montażu potrzebna jest nowa uszczelka pod przekładnię główną.
Oleju powinno być ok. 2l, tzn. do poziomu otworu zalewowego.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: conver67 » 2014-08-13, 09:31

Albo kup w aptece strzykawke 100ml(ok 3 zł),do tego wężyk średnicy 8mm(jakieś 1 metr) w Castorama.odkręć korek i odciągnij,ile ściągniesz to Twoje,a resztę uzupełnisz nowym olejem.:) :cwaniak:



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: 6t07t » 2014-08-13, 12:46

Ze starym , gęstym olejem przekładniowym nie będzie tak łatwo... ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Daddy
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
Model: Mustang 289 1965rok
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: Daddy » 2014-08-18, 08:57

Ostatecznie pojechałem do warsztatu posiadającego podciśnieniową wysysarkę do olejów ( profesjonalny zakład wymiany olejów i smarów ).
Wysysarka bez problemu wydobyła stary olej. Zalałem strzykawką most powyżej korka zalewowego ( wlałem całe dwa litry ).
Popełniłem jednak błąd i przed tym przestrzegam innych użytkowników. Korek od otworu zalewowego nie posiada uszczelnień więc to co zostało zalane powyżej jego stanu wylało się przez kolejne kilka dni przez uzwojenia gwintu korka.

Rada:
- wystarczy w przyszłości posmarować gwint korka uszczelniaczem ( np. klej anerobowy do gwintów pełniący również rolę uszczelniacza, klej ten wiąże także w obecności substancji olejowych )



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: pudel » 2014-08-18, 16:12

Daddy pisze:Ostatecznie pojechałem do warsztatu posiadającego podciśnieniową wysysarkę do olejów ( profesjonalny zakład wymiany olejów i smarów ).
Wysysarka bez problemu wydobyła stary olej. Zalałem strzykawką most powyżej korka zalewowego ( wlałem całe dwa litry ).
Popełniłem jednak błąd i przed tym przestrzegam innych użytkowników. Korek od otworu zalewowego nie posiada uszczelnień więc to co zostało zalane powyżej jego stanu wylało się przez kolejne kilka dni przez uzwojenia gwintu korka.

Rada:
- wystarczy w przyszłości posmarować gwint korka uszczelniaczem ( np. klej anerobowy do gwintów pełniący również rolę uszczelniacza, klej ten wiąże także w obecności substancji olejowych )
Hej,

aż dziwne że te profesjonalny zakład nie uszczelnił korka...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: Piotrek86skc » 2014-08-18, 18:31

Nie do końca wiem jak to zrobiłeś, że wlałeś powyżej korka wlewowego;) ja odkręciłem śruby i zdjąłem wał i cały olej wyleciał jak poluzowałem delikatnie obudowę.



Daddy
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
Model: Mustang 289 1965rok
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: Daddy » 2014-08-18, 18:54

Nie chciałem rozkręcać mostu z powodu braku nowej uszczelki. Most w obecnej formie jest szczelny i nie wymaga remontu. Częstą praktyką jest zalewanie mostów lub skrzyń ponad korek zalewowy. Bierzesz dużą strzykawkę lub urządzenie do ciśnieniowego wtłaczania oleju, które po przyłożeniu końcówki do korka zalewowego tworzy szczelne złącze i wtłaczasz olej powyżej poziomu korka. Oczywiście po odjęciu urządzenia ( zanim wkręcisz korek ) wyleje się mała ilość oleju ale i tak po zakręceniu korka poziom oleju jest wyższy niż poziom korka do zalewania.


NALEŻY JEDNAK PAMIĘTAĆ O USZCZELNIENIU GWINTU KORKA ( korek nie posiada własnego uszczelniacza )!!!



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jak spuścić olej z tylnego mostu ?

Post autor: 6t07t » 2014-08-18, 21:25

Gwint korka wlewu oleju jest samo-uszczelniający i nie wymaga doszczelniania. Oczywiście pod warunkiem, że nie jest zniszczony.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”