Miałem tydzień temu dokładnie taka sama awarię w Pontiacu, zachciało mi się do aqua parku pojechac i po powrocie auto odpaliło ale po wrzuceniu biegu lipa, restarty nic nie pomogły, żadnych kluczy ani nic podobnego w bagażniku, w końcu udało mi się zerwać klemę, po odłączeniu aku na chwilę wszystko wróciło do normy, odpaliłem-pojechałem i do tej pory jeżdzę bez problemu.empi1955 pisze:Teraz oprócz P1000 nie było żadnego innego błędu. Po odstaniu około 10h (wystygnięciu silnika) ponownie wszystko działa. Jako, że wszystko co z prądem jest dla mnie czarną magią staram się tego nie tykać, żeby nie popsuć bardziej. Mam co prawda ScanXL z rozszerzeniem Forda o diagnostykę skrzyni , airbag itp. Ale nie za bardzo się w tym poruszam. Pewno można zrobić diagnostykę ustawiając jakieś PID-y ale do końca nie "kumam" tego. Ot taka przypadłość.
W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie instalacji do serwisu automatycznych skrzyń. Podobno może być to duperela typu zaśniedziałe styki, brak masy, itp. No ale trzeba wiedzieć gdzie i jak przyłożyć miernik. Czarne opcje, które mi kreślą to awaria któregoś z elektrozaworów albo komputera sterowania skrzyni.
No i nie ma żadnej gwarancji że coś wyjdzie, teraz kiedy znów wszystko chodzi. Nie mam pojęcia- może jakiś czujnik temperatury oleju w skrzyni szwankuje i odcina całą automatykę. Nawet nie wiem czy jest coś takiego.
A tak z ciekawości jak zrobić test własny.
GT 2006 Problem z ASB
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: GT 2006 Problem z ASB
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: GT 2006 Problem z ASB
mam blad P1000 chyba od poczatku jak mam auto, ale zadnych objawow. ale u mnie moze byc to spowodowane odłaczeniem ABSu (oberwane wtyczki) wiec wnioskuje ze wywala ten blad z uwagi na uszkodzenie obwodoów.
ale za forum mustanga:
"The P1000 code is a 'readiness' code. When you clear the codes, load a tune, unplug the battery, or do anything else that will reset the computer your car will throw a P1000 code.
This code stays visible in the system until the driving cycle has been completed. It's a quick way to check whether the vehicle has completed (and passed) all of the engine/exhaust/evap/etc tests that the OBDII system runs.
So no, don't have to clear it. It will 'clear' itself once the tests are done."
i:
"It means you disconnected the battery recently and sufficient drive cycles haven't occurred to reveal any diagnostic codes. It takes a few engine heat cycles to complete the test."
oraz:
http://www.justanswer.com/ford/2nyj1-05 ... -tube.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.obdii.com/drivecycleford.html" onclick="window.open(this.href);return false;
milej lektury
ale za forum mustanga:
"The P1000 code is a 'readiness' code. When you clear the codes, load a tune, unplug the battery, or do anything else that will reset the computer your car will throw a P1000 code.
This code stays visible in the system until the driving cycle has been completed. It's a quick way to check whether the vehicle has completed (and passed) all of the engine/exhaust/evap/etc tests that the OBDII system runs.
So no, don't have to clear it. It will 'clear' itself once the tests are done."
i:
"It means you disconnected the battery recently and sufficient drive cycles haven't occurred to reveal any diagnostic codes. It takes a few engine heat cycles to complete the test."
oraz:
http://www.justanswer.com/ford/2nyj1-05 ... -tube.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.obdii.com/drivecycleford.html" onclick="window.open(this.href);return false;
milej lektury

http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: GT 2006 Problem z ASB
U mnie dwa lata temu zima pojawił się na chwilę błąd skrzyni - że niby zbyt wysoka temperatura oleju - ale to się stało jak wyjeżdżałem z garażu po kilku dniach stania - aż tak ogrzewanego garażu to nie mam
Nie pamiętam kodu, ale migała mi przy nim lampka O/D co jest ponoć odpowiednikiem CheckEngine dla skrzyni. Po skasowaniu błędu problem nigdy nie powrócił...
U ciebie nie migało O/D? Może to nie jest więc skrzynia...?

U ciebie nie migało O/D? Może to nie jest więc skrzynia...?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
P 1000 - tym się w ogóle nie przejmuję. Dla mnie jakby go nie było. Wszystko wskazuje raczej na elektronikę (okresowy zanik sygnałów sterowania),bo jeśli już jedzie, to nie ma żadnych podejrzanych zachowań. Żadne miganie kontrolek O/D, brak świecenia Checka itp. Biegi zmienia płynnie, bez szarpnięć przy spokojnej jeździe (bo jeśli cisnę na max to czuć kopa, ale tak chodził zawsze po ustawieniu programu u Pawła), żadnych poślizgów -przeciągania biegów. Wszystkie opcje działają jak należy czyli redukcja (O/D) i z powrotem; ręczne sterowanie w górę (1-2-3-D) bez zarzutu. Jedyne co występuje, po unieruchomieniu i samoistnym uzdrowieniu przez pierwsze km jazdy, to zbyt mocne (jak dla mnie) szarpnięcia w momencie zmiany położenia dźwigni z P na R, N , D. Szczególnie z D na N i z R na P. Pojawia się też wtedy metaliczny, pojedyńczy stukot a samo przesunięcie dźwigni wiąże się z koniecznością pokonania sporego (nienaturalnego oporu). Ale po kilkukrotnym takim "wachlowaniu dźwignią" wszystko zanika, wraca do normy. Tłumaczę to sobie tym, że PCM uczy się sterowania skrzynią jakby "od nowa".
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: GT 2006 Problem z ASB
A jak zrobisz taki test: jak już się rozgrzeje i przestanie szarpać, to też odłącz aku na tyle, żeby go zresetowalo ale żeby nie wystygł i sprawdź jak się zachowuje skrzynia. Jeżeli na ciepłym po resecie od nowa będzie szarpało, to chyba ecu /elektronika ale jeżeli pomimo resetu na ciepłym nie będzie szarpał to chyba raczej mechanika... może za mało oleju albo za gęsty ?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: GT 2006 Problem z ASB
Napisał przecież, ze tak się dzieje tylko po odłączeniu aku i później na zimnym jest już ok.
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
Nowy tydzień. Zaczęło się optymistycznie. Styki, złączki przeczyszczone, masy poprawione. Wypad z warsztatu, skrzynka - chodzi prima sort. Po ok 60 km -d....a.
Ale żeby nie było za prosto, zupełnie inny objaw. Każda próba wrzucenia D, R kończy się zdławieniem silnika. Na P i N silnik chodzi równo i wkręca się na obroty. Ostatnie metry do domu przejechałem startując z wysokich obrotów silnika. Ta technika zawiodła na samym końcu i tak aby zaparkować konia musiałem użyć swoich mięśni. Ciężki jest, choroba! Żadnej lampki , żadnego błędu! Dodatkowo pojawił się niepokojący świst podczas zwiększania obrotów na P oraz niemiłe uszom grzechotanie podczas wyłączania zapłonu.Teraz to już chyba konwerter. Popołudniowe szperanie w necie nie dało zbyt dużej jasności w temacie "co boli". Szukając po objawach jest trochę podobnych tematów, ale nie trafiłem na żaden, który w sposób jednoznaczny dałby odpowiedź co jest przyczyną. Sugestie są różne , różniste, począwszy od MAF, czujnika temp. powietrza zasysanego, nieszczelności kolektorów ssących po zawieszenie lub uszkodzenie zaworu sterującego konwerterem no i rzeczą najgrubszą uszkodzeniem konwertera. Szkoda, że wszyscy ci którzy zetknęli się z takim problemem nie dokończyli tematu podając jak ostatecznie rozwiązali problem. Może sprzedali auta do PL ?????
Ale żeby nie było za prosto, zupełnie inny objaw. Każda próba wrzucenia D, R kończy się zdławieniem silnika. Na P i N silnik chodzi równo i wkręca się na obroty. Ostatnie metry do domu przejechałem startując z wysokich obrotów silnika. Ta technika zawiodła na samym końcu i tak aby zaparkować konia musiałem użyć swoich mięśni. Ciężki jest, choroba! Żadnej lampki , żadnego błędu! Dodatkowo pojawił się niepokojący świst podczas zwiększania obrotów na P oraz niemiłe uszom grzechotanie podczas wyłączania zapłonu.Teraz to już chyba konwerter. Popołudniowe szperanie w necie nie dało zbyt dużej jasności w temacie "co boli". Szukając po objawach jest trochę podobnych tematów, ale nie trafiłem na żaden, który w sposób jednoznaczny dałby odpowiedź co jest przyczyną. Sugestie są różne , różniste, począwszy od MAF, czujnika temp. powietrza zasysanego, nieszczelności kolektorów ssących po zawieszenie lub uszkodzenie zaworu sterującego konwerterem no i rzeczą najgrubszą uszkodzeniem konwertera. Szkoda, że wszyscy ci którzy zetknęli się z takim problemem nie dokończyli tematu podając jak ostatecznie rozwiązali problem. Może sprzedali auta do PL ?????

Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: GT 2006 Problem z ASB
Spróbuj poszukać w stanach rozwiązania 'pro-aktywnie' - opisz sam sprawę np. na mustangcollective albo allfordmustangs - tam jednak chłopaki mają dużo szerszy wachlarz doświadczeń niż my tutaj...

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: GT 2006 Problem z ASB
Tak jak Marek napisał wcześniej, taki problem może powodować dwadzieścia różnych rzeczy, albo i więcej.
Jak pisałem, trzeba auto zdiagnozować porządnie komputerem, nie tylko błędy czytać. Nie ma innego wyjścia.
Jak pisałem, trzeba auto zdiagnozować porządnie komputerem, nie tylko błędy czytać. Nie ma innego wyjścia.
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
Po ponownej wizycie w warsztacie, przemęczeniu auta pod kontrolą skanera w różnych stylach jazdy podejrzenia skupiły się na bloku elektrozaworów.
Zamówiłem i w dniu dzisiejszym miała być wymiana. No niestety po zdjęciu miski olejowej skrzyni okazało się, że olej co prawda jeszcze czerwony ale zapachu spalenizny nie dało się już ukryć. No i sporo opiłek, w zasadzie szlamu. Decyzja: nie ma sensu zakładać nowego bloku elektrozaworów do powoli sypiącej się skrzynki bo za chwilę będzie z nimi to samo. Skrzynka do naprawy kapitalnej. Ale na spokojnie. Dlatego aby jeździć a nie stać kupuję, używaną skrzynię na wymianę. Mam nadzieję, że jej stan będzie o wiele lepszy choćby z racji przebiegu (1/4 mojej).
Zamówiłem i w dniu dzisiejszym miała być wymiana. No niestety po zdjęciu miski olejowej skrzyni okazało się, że olej co prawda jeszcze czerwony ale zapachu spalenizny nie dało się już ukryć. No i sporo opiłek, w zasadzie szlamu. Decyzja: nie ma sensu zakładać nowego bloku elektrozaworów do powoli sypiącej się skrzynki bo za chwilę będzie z nimi to samo. Skrzynka do naprawy kapitalnej. Ale na spokojnie. Dlatego aby jeździć a nie stać kupuję, używaną skrzynię na wymianę. Mam nadzieję, że jej stan będzie o wiele lepszy choćby z racji przebiegu (1/4 mojej).
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: GT 2006 Problem z ASB
kupujesz tanio i uczciwie? 


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
Przebieg to 123 tkm, z czego 10 tkm w kraju. Widać poprzednich dwóch właścicieli w USA użytkowało go "jak Mustanga". Te skrzynki moim zdaniem wbrew pozorom są dosyć trwałe. Inny "amerykaniec" ktorego użytkuję zgodnie z przeznaczeniem z tą samą skrzynką ma już 200 tkm, ale 140 tkm przejechał razem ze mną.Macc pisze:a ile masz przebiegu?
Tom.tom -czy kupuję tanio? Cena zaakceptowana przez obie strony (sprzedający- kupujący), niższa niż na "Alle drogo".
Czy uczciwie? Nie chwytam za bardzo o co Ci chodzi, ale kupuję to od forumowicza, nie od "zawodowca". Jak wiesz najlepiej, Twój most, zawsze jest ryzyko wady, ale jestem pewien że jeśli taka będzie to nie będzie wynikać ona z faktu "chęci ukrycia".
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: GT 2006 Problem z ASB
A kto na alle drogo sprzedaje wszystko do mustanga "tanio i uczciwie "? ;-)

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691