Przegrzewanie się silnika 289
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
- Model: Mustang 289 1965rok
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black
Przegrzewanie się silnika 289
Silnik 289 w Ford Mustang coupe z 1965 roku.
Mam podejrzenie co do przegrzewania się silnika. Mam równocześnie niesprawny wskaźnik temperatury.
Czy mogę dokonać pomiaru temperatury na obudowie obok miejsca montażu czujnika ( np. termometrem laserowym-pomiar w punkcie ) czy też wówczas skala błędu jest zbyt duża. Jeżeli mogę tak zrobić to jaka powinna być temperatura obudowy nagrzanego silnika obok czujnika ???
Mam podejrzenie co do przegrzewania się silnika. Mam równocześnie niesprawny wskaźnik temperatury.
Czy mogę dokonać pomiaru temperatury na obudowie obok miejsca montażu czujnika ( np. termometrem laserowym-pomiar w punkcie ) czy też wówczas skala błędu jest zbyt duża. Jeżeli mogę tak zrobić to jaka powinna być temperatura obudowy nagrzanego silnika obok czujnika ???
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Przegrzewanie się silnika 289
Nie jestem elektrykiem , ale sproboj pidlaczyc jakis zegar bezposrednio od czujnika, podobno to stala przypadlosc tych silnikow , mozesz zastosowac oslone na wentylator lub elektryczny wiatrak dodatkowy


"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Przegrzewanie się silnika 289
U mnie po generalce silnika nic się nie grzeje, jak masz wątpliwości to termostat wymień najpierw. U mnie natomiast jest taka rzecz że nie zawsze łączy kabel od czujnika i czasem wskaźnik nie działa tzn albo wkazówka leży na dole, albo na H. Pomaga gdy wtyczka jest wsunięta do połowy i nikt nie rusza - wtedy działa...
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: Przegrzewanie się silnika 289
Nowy termostat, osłona na wentylator z angielskiego fan shroud do tego drugi wentylator (elektryczny) przed chłodnicę wciągający powietrze i mozesz stać w upałach, w korkach, a zapomnisz co to wskaźnik temperatury. Przetestowane w paru klasykach, z doświadczenia znam tą chwilę kiedy wskazówka idzie na H, a Ty stoisz i nie możesz nic zrobić....Daddy pisze:Silnik 289 w Ford Mustang coupe z 1965 roku.
Mam podejrzenie co do przegrzewania się silnika. Mam równocześnie niesprawny wskaźnik temperatury.
Czy mogę dokonać pomiaru temperatury na obudowie obok miejsca montażu czujnika ( np. termometrem laserowym-pomiar w punkcie ) czy też wówczas skala błędu jest zbyt duża. Jeżeli mogę tak zrobić to jaka powinna być temperatura obudowy nagrzanego silnika obok czujnika ???
Ps. podobno wentylatory klimatyzacji od E38/E39 są wydajne, cienkie gdybyś miał mało miejsca i dosyć odporne na warunki atmosferyczne, to też musisz brać pod uwagę bo mycie, deszcz itd to taki wentylator dostaje wody.
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
- Model: Mustang 289 1965rok
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black
Re: Przegrzewanie się silnika 289
Mam zamontowany sześciołopatkowy wentylator i dodatkową osłonę na wentylator w celu poprawy jego pracy. Wczoraj zakupiłem termometr laserowy i sprawdziłem do jakich temperatur nagrzewa się silnik mierząc temperaturę korpusu silnika obok fabrycznego czujnika. Zarówno na postoju jak i w czasie jazdy silnik osiąga max 80 stopni Celsjusza. Uznaję ten wynik za dobry. Nie jestem w stanie jednak przetestować tej metody pomiaru w korkach w czasie upalnych dni.
- grzebyk1125
- Forumowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 2011-06-30, 09:17
- Model: fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Candy Apple Red / Wimbledon White
- Kontakt:
Re: Przegrzewanie się silnika 289
No właśnie. Jak to jest z tym dodatkowym wentylatorem przed chłodnicę? Zastanawiam się czy nie zamontować dodatkowego elektrycznego. Jakie są Wasze doświadczenia w tej sprawie? Ktoś montował? Czy same wentylatory są tzw "uniwresalne" czy dobiorę coś dla modelu 66? Jak jest z łopatkami... Czy nie muszą przypadkiem być odwrotnie aby "wpychały" powietrze z zewnątrz do środka?Mały1973 pisze:Nowy termostat, osłona na wentylator z angielskiego fan shroud do tego drugi wentylator (elektryczny) przed chłodnicę wciągający powietrze i mozesz stać w upałach, w korkach, a zapomnisz co to wskaźnik temperatury. Przetestowane w paru klasykach, z doświadczenia znam tą chwilę kiedy wskazówka idzie na H, a Ty stoisz i nie możesz nic zrobić....Daddy pisze:Silnik 289 w Ford Mustang coupe z 1965 roku.
Mam podejrzenie co do przegrzewania się silnika. Mam równocześnie niesprawny wskaźnik temperatury.
Czy mogę dokonać pomiaru temperatury na obudowie obok miejsca montażu czujnika ( np. termometrem laserowym-pomiar w punkcie ) czy też wówczas skala błędu jest zbyt duża. Jeżeli mogę tak zrobić to jaka powinna być temperatura obudowy nagrzanego silnika obok czujnika ???
Ps. podobno wentylatory klimatyzacji od E38/E39 są wydajne, cienkie gdybyś miał mało miejsca i dosyć odporne na warunki atmosferyczne, to też musisz brać pod uwagę bo mycie, deszcz itd to taki wentylator dostaje wody.
“Tam, gdzie nie ma walki, nie ma siły.”
- tomas
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
- Model: coupe i convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07
Re: Przegrzewanie się silnika 289
Ja to w sumie nie wiem o co wam chodzi z tym przegrzewaniem silnika .Ja swoim jeżdżę po górach i nawet przy plus 30 stopniach na zewnątrz jeszcze nigdy mi się nie przegrzał . Chłodnicę i wentylator mam seryjny . Jedynie co mam dodatkowo, to założoną osłonę na chłodnicę ( fan shroud ) .
- bra_nec
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 27
- Rejestracja: 2011-11-06, 23:12
- Model: Fastback 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czarny
- Kontakt:
Re: Przegrzewanie się silnika 289
Kurde, mam to samo. W to lato przejechałem przez 1/2 Warszawy i mi się woda zagotowała - na chwile obecną dłuższe trasy kompletnie odpadają. Znajomy mi mówił ,że uszczelki pod głowicą prawdopodobnie (Chłodnica sprawna).
Ktoś może polecieć jakiegoś fachowca od silników w okolicach Warszawy i przybliżyć koszt takiej imprezy?
Pozdrawiam,
Piotrek
Ktoś może polecieć jakiegoś fachowca od silników w okolicach Warszawy i przybliżyć koszt takiej imprezy?
Pozdrawiam,
Piotrek
"If You going through hell...keep going"
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Przegrzewanie się silnika 289
ja podobnie jak Tomas,Mustang jak i silnik po kapitalnym i w upały nie wiem,co to przegrzewanie??chłodnica stara(wypłukana do zera),lecz reszta totalnie nowa(pompa wody,przewody,termostat itd), i tez dodatkowo osłona wiatraka.żadnych dodatkowych wiatraków i nic ,nawet w korku nie grzeje sie ,a wskazówka temperatury wody dochodzi MAX do połowy i nigdy poza nią.
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Przegrzewanie się silnika 289
Tak samoconver67 pisze:ja podobnie jak Tomas,Mustang jak i silnik po kapitalnym i w upały nie wiem,co to przegrzewanie??chłodnica stara(wypłukana do zera),lecz reszta totalnie nowa(pompa wody,przewody,termostat itd), i tez dodatkowo osłona wiatraka.żadnych dodatkowych wiatraków i nic ,nawet w korku nie grzeje sie ,a wskazówka temperatury wody dochodzi MAX do połowy i nigdy poza nią.

_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: Przegrzewanie się silnika 289
Ja mam stockowy silnik (2V) i w lato powyżej 30 stopni (Wawa korki) wskazówka może z milimetr lub dwa się podniosła, zero problemów.
Czy wszyscy mający problemy z przegrzewaniem robiliście generalne remonty silników w Polsce?
Czy macie upgrade gaźników/kolektorów na 4-ro gardzielowe?
Ja bym się raczej w tych dwóch elementach doszukiwał przyczyn.
Warto też naczynie przelewowe zamontować:
http://www.cjponyparts.com/scott-drake- ... /p/ROFT27/
pzdr
W.
Czy wszyscy mający problemy z przegrzewaniem robiliście generalne remonty silników w Polsce?
Czy macie upgrade gaźników/kolektorów na 4-ro gardzielowe?
Ja bym się raczej w tych dwóch elementach doszukiwał przyczyn.
Warto też naczynie przelewowe zamontować:
http://www.cjponyparts.com/scott-drake- ... /p/ROFT27/
pzdr
W.
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Przegrzewanie się silnika 289
i warto stosowac olej ze zwiekszona zawartoscia cynku..... albo dolewac dodatek
..... bez tego wlasnie padaja wałki i silniki sie grzeją...

- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Przegrzewanie się silnika 289
Gobo,ja mam przemiankę na 4V (kolektor i gażnik 650CFM Edelbrocka na manualnym ssaniu),i jak Lamina pisze tez cynk dodany do oleju mam.jak narazie szafa gra i oby tak dalej.

